Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vernieuwde route
Vernieuwde route
Beste Amerikakenners,
Oh, wat verheugen wij ons op onze 1e camperreis, maar wat is het moeilijk om keuzes te maken. Onze planning tot nu toe:
16/7:Los Angeles
17/7:camper ophalen, naar Palm Springs.
18/7:Noordkant Joshua tree wandeling, park aan zuidkant verlaten naar
Prescott.
19/7:Via Montezumas castle naar Grand Canyon.
20/7:Grand Canyon naar Page.
21/7:Page via Antelope Canyon naar Blanding.
22/7:Blanding naar Moab (Arches en evt. Canyonlands)
23/7:Moab evt. Canyonlands via Natural Bridges naar Capitol Reef.
24/7:Capitol Reef naar Bryce.
25/7:Bryce naar Zion.
26/7:Zion naar Las Vegas.
27/7:Las Vegas naar Three Rivers.
28/7:Three Rivers via Sequoia naar Mariposa.
29/7:Yosemite
30/7:Yosemite
31/7:Yosemite naar San Francisco
01/8:San Francisco
02/8:San Francisco naar San Simeon
03/8:San Simeon naar Carpinteria
04/8:Carpinteria naar Los Angeles
05/8:
06/8:
07/8:
08/8:
09/8:Camper inleveren.
Zoals jullie zien hebben we nog wat dagen over, waar kunnen we die het beste inpassen? Is deze route met een camper C30 goed te doen? Tips en/of suggesties zeer welkom. Alvast hardstikke bedankt!
Marti.
Oh, wat verheugen wij ons op onze 1e camperreis, maar wat is het moeilijk om keuzes te maken. Onze planning tot nu toe:
16/7:Los Angeles
17/7:camper ophalen, naar Palm Springs.
18/7:Noordkant Joshua tree wandeling, park aan zuidkant verlaten naar
Prescott.
19/7:Via Montezumas castle naar Grand Canyon.
20/7:Grand Canyon naar Page.
21/7:Page via Antelope Canyon naar Blanding.
22/7:Blanding naar Moab (Arches en evt. Canyonlands)
23/7:Moab evt. Canyonlands via Natural Bridges naar Capitol Reef.
24/7:Capitol Reef naar Bryce.
25/7:Bryce naar Zion.
26/7:Zion naar Las Vegas.
27/7:Las Vegas naar Three Rivers.
28/7:Three Rivers via Sequoia naar Mariposa.
29/7:Yosemite
30/7:Yosemite
31/7:Yosemite naar San Francisco
01/8:San Francisco
02/8:San Francisco naar San Simeon
03/8:San Simeon naar Carpinteria
04/8:Carpinteria naar Los Angeles
05/8:
06/8:
07/8:
08/8:
09/8:Camper inleveren.
Zoals jullie zien hebben we nog wat dagen over, waar kunnen we die het beste inpassen? Is deze route met een camper C30 goed te doen? Tips en/of suggesties zeer welkom. Alvast hardstikke bedankt!
Marti.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Vernieuwde route
Neem vanaf Montezuma's Castle de 260 richting Cottonwood en daarna de 89 alt via Sedona naar Flagstaff. Dit is echt een schitterende route die je eigenlijk niet mag overslaan.marti schreef:19/7:Via Montezumas castle naar Grand Canyon.
De extra dagen zou ik inplannen in Moab, één nacht is echt te weinig, ik zou daar minstens 3 nachten blijven.
Marjon
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien een dagje Las Vegas extra?
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt in Mopab nu erg weinig tijd, daar mag wel 1 nacht bij. Twee is misschien niet nodig omdat je er vanuit Blanding al vrij snel bent.
Ik vind een extra dag Zion aan te raden, maar dat hangt er ook van af of jullie willen wandelen.
Vanaf Las Vegas naar Three Riers is een lange dag, maar het kan wel. Three Rivers naar Mariposa via Sequoia (en Kings Canyon?) vind ik te krap. Echt doorrijden is er niet bij en er is genoeg te zien, zowel in Sequoia als Kings Canyon.
Kijk eens hier om een idee te krijgen van de wegen en kampeermogelijkheden in het park.
Voor Yosemite moet je zo snel mogelijk reserveren als je in het park wilt zitten. Mariposa is minstens een uur rijden van Yosemite Valley, en met een camper wellicht wat meer.
Marianne
Ik vind een extra dag Zion aan te raden, maar dat hangt er ook van af of jullie willen wandelen.
Vanaf Las Vegas naar Three Riers is een lange dag, maar het kan wel. Three Rivers naar Mariposa via Sequoia (en Kings Canyon?) vind ik te krap. Echt doorrijden is er niet bij en er is genoeg te zien, zowel in Sequoia als Kings Canyon.
Kijk eens hier om een idee te krijgen van de wegen en kampeermogelijkheden in het park.
Voor Yosemite moet je zo snel mogelijk reserveren als je in het park wilt zitten. Mariposa is minstens een uur rijden van Yosemite Valley, en met een camper wellicht wat meer.
Marianne
Hi Marti
18/7: Van Palms Springs via Joshua Tree NP, er doorheen en naar Prescott? Ik weet helaas helemaal niets van camperen maar volgens mij is er in Joshua Tree een aantal campings. Waarom niet van LA meteen naar JTNP ipv naar Palm Springs?
21/7: Van Page, Antelope Canyon naar Blanding? Dus een bezoek aan Antelope, Monument Valley etc. en dan nog naar Blanding. Wordt kort dag. En Blanding is nu niet de mooiste locatie. Probeer bv Mexican Hat.
23/7: Via Natural Bridges. Bedoel je Natural Bridges NM? Kan beter bezocht worden onderweg van Mexican Hat naar Blanding en Moab. En ja, wel erg kort in Moab.
25/7 en 26/7: Zion en Las Vegas. Zoals gezegd, toch ten minste 1 dag LV en extra tijd in Zion.
27/7: Met de camper van Las Vegas naar Three Rivers/Sequoia NP kan wel natuurlijk maar houd er rekening mee dat, op eind van de dag, je nog een bochtige en steile weg moet nemen naar Three Rivers de bergen in.
Maar ja, je hebt nog een aantal dagen over dus er valt genoeg te schuiven.
1 dag San Francisco zou ik veranderen in 2 dagen.
Veel plezier met de voorbereidingen
Yeehaw
18/7: Van Palms Springs via Joshua Tree NP, er doorheen en naar Prescott? Ik weet helaas helemaal niets van camperen maar volgens mij is er in Joshua Tree een aantal campings. Waarom niet van LA meteen naar JTNP ipv naar Palm Springs?
21/7: Van Page, Antelope Canyon naar Blanding? Dus een bezoek aan Antelope, Monument Valley etc. en dan nog naar Blanding. Wordt kort dag. En Blanding is nu niet de mooiste locatie. Probeer bv Mexican Hat.
23/7: Via Natural Bridges. Bedoel je Natural Bridges NM? Kan beter bezocht worden onderweg van Mexican Hat naar Blanding en Moab. En ja, wel erg kort in Moab.
25/7 en 26/7: Zion en Las Vegas. Zoals gezegd, toch ten minste 1 dag LV en extra tijd in Zion.
27/7: Met de camper van Las Vegas naar Three Rivers/Sequoia NP kan wel natuurlijk maar houd er rekening mee dat, op eind van de dag, je nog een bochtige en steile weg moet nemen naar Three Rivers de bergen in.
Maar ja, je hebt nog een aantal dagen over dus er valt genoeg te schuiven.
1 dag San Francisco zou ik veranderen in 2 dagen.
Veel plezier met de voorbereidingen
Yeehaw
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar een Jeepje gehuurd bij Canyonlands Jeep Adventure. Deze zit midden in Moab en hoort bij een outdoorwinkel. We kregen een map met goede kaarten mee, een koelbox met water en veel tips. Verzekeringen e.d. regel je ter plekke, niet goedkoop, maar wij vonden het zéér de moeite waard. Wij hadden een Unlimitied Jeep, omdat ook onze twee (grote) tieners nog achterin moesten. We hebben er enorm van genoten!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1487 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 15 Reacties