Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen overnachten buiten Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Ervaringen overnachten buiten Yosemite

Bericht door Ivy123 »

In juni gaan we 3,5 week naar het Zuidwesten en zijn eigenlijk al vanaf september aan het plannen. In december tickets en langzaam aan hotels geboekt. Nu is inmiddels alles geboekt en kom ik er achter dat ik een HELE STOMME fout heb gemaakt voor de overnachtingen in Curry Village. Namelijk, verkeerde data. Wie doet zoiets? Ik dus.. Maar goed, alles is nu natuurlijk vol en er zijn alleen nog overnachtingen beschikbaar in Groveland, Mariposa en Oakhurst. Ik ben regelmatig op dit forum te vinden dus ik weet wat de meningen van de meeste hier zijn over overnachten 'ver' buiten het park, maar ik ben toch even benieuwd... Ik lees namelijk best veel reisverslagen en ik zie dan toch dat de meeste mensen buiten het park slapen en ik lees daar dan geen negatieve reacties over (althans, niet in de verslagen zelf).

Uiteraard ben ik het er zelf ook helemaal mee eens dat de belevenis een stuk beter is als je in de parken slaapt. Gelukkig overnachten we in alle andere parken die we gaan bezoeken wel in het park zelf (en zijn de data juist ;)), maar nu hebben we dus even geen keus. Dus eigenlijk de vraag aan de mensen die Yosemite hebben bezocht vanuit een van de bovenstaande plaatsen.. Hoe vonden jullie het? Was het echt zo erg om een uurtje te rijden en ook weer terug.. Ben heel erg benieuwd! Bedankt voor jullie reacties!
SanFran
Amerikakenner

Re: Ervaringen overnachten buiten Yosemite

Bericht door SanFran »

In 2011 hebben wij in Mariposa overnacht en in 2012 in Oakhurst. Voor de komende reis hebben we ook weer een hotel in Oakhurst geboekt. Wordt dus de derde keer buiten het park. Het bevalt ons prima. Wij zitten liever in een goed betaalbaar hotel buiten het park dan in een tent/cabin/duur hotel in het park. Wij vinden autorijden in Amerika ook totaal geen straf, dus voor ons is dit de beste oplossing :)
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Blijf toch maar checken op de site, echt 2x per dag of zo. Zeer grote kans dat er iets vrij komt.
Wij hadden dat een paar jaar terug: midden maart kwam er ineens iets vrij de vallei (Lodge at the Falls). Meteen geboekt. Uiteraard stond het er 's avonds niet meer op. Je moet dus echt wel vaak checken.

(ik zou het zelf trouwens niet zo erg gevonden hebben om buiten de vallei te zitten. Het is daar nl zo druk...)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind dat per park echt verschillend. In parken als Bryce of de Grand Canyon of Monument Valley bijvoorbeeld hoort de zonsopkomst wel een beetje bij de highlights van de parken. Als je daarom geeft is het wel aan te raden om niet nog een half uur tot anderhalf uur 's ochtends te moeten rijden. Bij Yosemite vind ik dat minder belangrijk. Als je 's ochtends echt wel op tijd (dus niet pas om 9u aanrijden) vertrekt heb je meestal nog wel voldoende plek in de Vallei om te parkeren. Ik vond Oakhurst prima, ook omdat we nog naar Glacier Point moesten. Het enige probleem dat wij de 1e volle dag daar hadden is dat de 41 was afgesloten en wij dus vlak voor de ingang van Yosemite om moesten keren om daarna via mariposa het park binnen te rijden, waardoor het ineens een rit van 4u naar Yosemite Valley werd. Maar dat noem ik overmacht. Prima hotel en wat restaurantjes in Oakhurst gehad, waar we toen voor €110 incl taxes 2 nachten hadden. In de vallei was een unheated tent in curry village het goedkoopste voor 165 dollar per nacht. Wij zijn daar nog wel langs gelopen en aangezien het de week daarvoor flink had geregend en gesneeuwd was het daar echt een modderpoel en ook waren de 'tenten' meer zwart dan wit van de zooi. In El Portal moesten we toen al meer dan 200 dollar per nacht betalen en dat vond ik echt te prijzig.

Toch zou ik inderdaad wel blijven checken of er wat vrij komt en evt een annuleerbaar hotel boeken in Mariposa, Oakhurst of Groveland. Je zou ook eens naar een B&B of Airbnb kunnen kijken in Yosemite West of via Scenic Wonders.
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Bedankt voor jullie reacties, voel me nu als iets beter haha. Bij Bryce, Zion, Crand Canyon en Death Valley hebben we inderdaad wel accommodatie in het park. Zal de site in de gaten blijven houden, heb al wel een leuk hotel in Mariposa geboekt, maar die is te annuleren tot 1 dag van te voren. Goede tip van de Airbnb, ga gelijk eens kijken. :thumbup:
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pim & Narelle »

Wij hebben in Groveland overnacht (in het boutique hotel Charlotte, aanrader!! :thumbup: ) en dat is ons prima bevallen! Het was ongeveer een half uurtje rijden naar de ingang van het park, maar wij hebben dit helemaal niet als vervelend ervaren.

Alleen het stuk naar de Mariposa Grove (sequoiabomen) was best ver (zo'n 2,5 uur in totaal). De afstanden in Yosemite lijken niet groot, maar omdat er nogal veel bochten en bomen zijn, doe je er lang over.

In ons reisverslag (zie hieronder) kan je het hotelletje in Groveland wel zien, wij zijn er helemaal fan van geworden en zouden er zo weer overnachten! :D
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Ik had jullie reisverslag al gelezen Marije (erg mooi verslag) :D en naar aanleiding daarvan ook al online gekeken naar het hotel, maar er is voor onze data nu alleen nog iets vrij voor $ 500 voor 2 nachten. Dat gaat me dan net iets te ver :wink: Wij gaan voor Yosemite ook nog 2 dagen naar Sequoia, dus we hoeven niet zo'n stuk te rijden voor de grote bomen. Ach, we zien het wel! Het wordt sowieso geweldig! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mariposa grove is dit jaar sowieso nog gesloten, dus daar hoef je inderdaad niet voor om te rijden
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij sliepen in 2012 ook in Mariposa en dat is goed bevallen. Miner's Inn was toen via Expedia zeer betaalbaar in juli. De tenten wilden wij niet en de hotels in het park zijn erg duur in juli.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt voordat je de deposit terug krijgt? Ik kreeg wel een bevestiging van de annulering, maar niks daarover..
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat kan verschillen tussen enkele dagen en een week of 2
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer ben je in Yosemite? Ik heb even naar je routetopic gekeken maar ik weet niet hoe de route uiteindelijk geworden is. Als je in het weekend in Yosemite bent zou ik toch regelmatig kijken of je niet iets in het park kunt vinden. Je zult anders in de file staan voor de ingang en ook problemen hebben met het vinden van een parkeerplaats.

Marianne
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Ik heb de route op basis van jullie advies aangepast. Dus Sequoia en Yosemite omgedraaid, zodat we de Tioga Pass niet missen. Het is gelukt om niet in het weekend in Vegas te zitten, maar helaas wel in het weekend in Yosemite in verband met het aanpassen van de route. Het was even niet anders helaas, de tickets waren namelijk ook al geboekt dus we konden met onze planning niet veel meer schuiven en we wilden toch wel heel graag de Tioga Pass ed. in de route. Ik ben inderdaad de site in de gaten aan het houden. Ik probeer gewoon een paar keer per dag te kijken en wie weet hebben we nog mazzel. Bedankt voor je reactie.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik probeer ook altijd in het weekend niet in bepaalde plaatsen te zitten, maar je zit natuurlijk altijd wel ergens in het weekend he ;-)

Blijven checken van de accomodatie is een goed idee :thumbup:
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

Moet wel zeggen dat ik die nieuwe website helemaal niet zo prettig vind als die andere. Werkt ook allemaal nog niet zo goed en zéér traag!
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

@ivy123

ik heb zelf vorig jaar in oktober 2015 buiten yosemite gecampeerd met mn verloofde samen...
we hebben alleen 30 dollar(? geloof ik) betaald voor de entree van 7 dagen en reden vanuit de zuidingang weer een stukje (10 min) terug een paadje in waar je gratis een tent op kan zetten.. je had er zo veel plekken waar je zag dat er eerder ook mensen hadden gezeten door de campvuurtjes ( waar je een permissie voor moet hebben van een boswachter)
tegenover ons campeerde nog een ander stel en verder was de omgeving rustig wat wij dan niet erg vonden savonds reden er wat boswachters, campers en andere autos voorbij, zelfs verder de bossen in stond er een campingplaats. je hoorde in de verte gezinnen en rook campvuurtjes.

we zijn 4 dagen 3 nachten gebleven en douchen deden we in curryvillage
persoonlijk vind ik het onzin om in yosemite zelf te gaan camperen omdat het zo verschrikkelijk duur is
ga je in een van de appartementen in plaats van camperen dan kan ik me nog iets bij voorstellen als je niets met camperen hebt
maar buiten yosemite is er bos genoeg waar je gewoon wat kan opzetten :)
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

26 dollar per nacht vind ik op zich helemaal niet duur. Als je dat al te veel vindt...

Bovendien is wildkamperen niet zomaar overal toegelaten, en heb je dan al helemaal niets qua voorzieningen.
asli1993
Amerika-ontdekker

Bericht door asli1993 »

wij gingen spontaan naar yosemite zo een paar dagen van tevoren alles in de auto geladen en vertrokken..
vaak moet je de plekken in yosemite zelf een jaar van tevoren reserveren..
en 26 dollar per nacht heb ik niet van gehoord? (als de entree al 30 dollar is) maar dat is dan inderdaad niet duur.
aangekomen in het park was ook alles in advance bomvol
camperen staat bekend om zn back to basic gevoel.. je moet je dan ook wel voorbereiden maar dat doe je sowieso wel als je naar een park als yosemite (beren,mountainlions, geen netwerk enz haha) gaat om te camperen :)

er zijn heel veel plekken waar je gratis en zonder reserveringen kunt zitten net iets buiten yosemite, waar je als toerist dan niet op zou komen.
dankzij mn schoonfamilie die ervaring hadden buiten het park kregen wij de tip om daar dus ook te gaan zitten.
in mijn bericht hierboven zei ik al er waren boswachters die echt wel vriendelijk (kunnen) zijn waar je rustig aan kunt vragen of je er echt wel mag zitten ;) en zelfs een campvuur permissie bij kunt kopen..
permanent resident: 10/25/2016
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

De pines campings zijn 26 dollar.

En ik geloof zeker dat je erg fijn kunt kamperen, maar zoals je zei is het dan wel handig mensen te kennen die ervaring hebben met het park/de omgeving. Voor een toerist die de eerste keer daar is zou ik het proberen te houden op echte campings. Je moet inderdaad wel vaak een half jaar op voorhand reserveren. De entree zit geloof ik ook inbegrepen in de America the Beautiful pass, die zowat elke zuid-west reiziger wel zal hebben.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik mag aannemen dat ivy123 inderdaad bij een rondreis een america the beautiful (nationale parkenpas) gaat aanschaffen, dan heb je al dat gedoe met entree niet.
ik heb zelf vorig jaar in oktober 2015 buiten yosemite gecampeerd met mn verloofde samen...
we hebben alleen 30 dollar(? geloof ik) betaald voor de entree van 7 dagen en reden vanuit de zuidingang weer een stukje (10 min) terug een paadje in waar je gratis een tent op kan zetten.. je had er zo veel plekken waar je zag dat er eerder ook mensen hadden gezeten door de campvuurtjes ( waar je een permissie voor moet hebben van een boswachter)
Dat wildcamperen blijft bij mij wel wat hangen. Volgens mij mag dat in het seizoen (may tot ergens in oktober) dus niet. Maar alle wilderness centers waar je de permits moet halen sluiten mid oktober. Misschien dat ze er daarna tot bepaalde hoogte niet zo streng meer op letten?
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/wildregs.htm
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/wildcond.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer