Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door ina »

Alles gaat om de centrale ligging van de pines. Buiten dat zijn de campgrounds ook heel mooi hoor maar Crane flat is veel rustiger en ligt ook heel mooi maar minder centraal.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

BSR-1 schreef: Wat is het verschil tussen de 2 campings? Ik bedoel, waarom is upper pines na minuten vol en Crane flat na drie kwartier nog niet? :P
Kijk je niet eerst naar de ligging voordat je iets gaat boeken? :wink: De drie Pines-campings liggen in de vallei. Dat betekent dat je je auto/camper kunt laten staan als je de vallei bezoekt. Sta je op Crane Flat dan zit je een eindje rijden van de vallei, je moet dus alles met de auto/camper doen. Vooral als je met de camper bent is dat lastig. Met de auto valt het wel mee, die kun je nog redelijk goed parkeren als je naar de vallei rijdt.
Kijk op www.nps.gov/yose onder Park tools naar de kaart van de vallei voor de ligging van Crane Flat.
De camping is prima, ruimer en rustiger dan de Pines-campings. Wij hebben er in 1988 een aantal nachten gestaan.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hebben er in 1988 een aantal nachten gestaan.
Hahaha, zou dat 28 jaar later er nog precies hetzelfde uitzien :wink: :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Klinkt gek, maar ik denk het wel!
Het is niet zo dat er veel voorzieningen zijn of zo, en de plaatsen blijven hetzelfde. :wink:

Marianne
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Yes, hier gelukt! 10 tabbladen open, uiteindelijk eentje in de shopping cart! Plekje 527 op North Pines van 28-31 juli.
Bedankt voor de super uitleg en instructie op dit forum.
Groeten, Inge
Wij ook van 28-31 juli !!! Wij zijn dan de buren op 504 :D
ingez
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ingez »

Dat is toevallig, Moniquemichiel!
Wij komen daarvoor vanuit June Lake en gaan daarna naar San Francisco. En jullie?
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Hahaha, zo grappig, wij komen ook bij June Lake vandaan ( 2 nachten Oh Ridge, squirrel 44) :lol: :clap: Wij kamperen met een tent.

Na Yosemite gaan we door naar Sequoia en Kings Canyon.
Niekie66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Niekie66 »

Wij zijn met 2 gezinnen en hebben 2 plaatsen op Upper Pines op 24 en 25 juli; plaats 230 en 118. Heeft er iemand misschien wat ruil-materiaal, zodat we met 2 gezinnen naast elkaar kunnen staan? :thumbup:
MDeckers
Amerikafan

Bericht door MDeckers »

OpreismetCo schreef:Jeetje wat een stress geeft dit! Maar ik sta van 21 t/m 23 juli met een tentje op North Pines. Zin!
Wij staan die data op de Upper Pines camping :D blij dat we met 2 computers en meerdere tabbladen klaar zaten. De 3 op mijn pc wilden niet laden, eentje bij m'n zus gelukkig wel!
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Voor de algemene beeldvorming:

Meerdere computers op 1 internetverbinding heeft geen zin; extra werk voor niets. Dat zorgt er juist voor dat je eigen internetsnelheid omlaag gaat. Meerdere computers op meerdere internetverbindingen daarentegen kan natuurlijk wel.

Blij dat ook dit jaar weer zovele mensen zijn geholpen met de tabbladen-truc. :thumbup:
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
MDeckers
Amerikafan

Bericht door MDeckers »

Meerdere computers houdt simpelweg in dat je met 2 tegelijk kan proberen. En het gaat niet zozeer om de snelheid van het internet (als we met 50 computers tegelijk proberen hebben we nog steeds voldoende), maar wel de hoop dat je aanvraag tijdig naar hun server raakt en terug. Dit is bij druk verkeer gewoon een loterij, en vaker proberen houdt simpelweg in meer kans, omdat de bottleneck niet hier ligt, maar bij recreation.gov.
Bovendien verdubbel je met 2 computers (of 2 tabbladen) de kans dat je niet een plaatsje selecteert dat iemand anders op dat moment aan het boeken is.
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Het gaat er daarom juist om veel tabbladen op 1 pc te openen (ctrl+tab voor het switchen naar de volgende) en niet slechts 1 tabblad, zodat je binnen 10 seconden 20/30 aanvragen hebt uitstaan.

Internetsnelheid thuis is ook val belang, omdat snellere connectie de kans vergroot dat je als eerste een signaal naar de server van recreation.gov verstuurd vóór anderen. Meerdere verbindingen tot het internet doet je snelheid flink dalen, ook al heb je snel internet. Uberhaupt trek je nooit je volledige snelheid eruit, omdat internet via kabels, modems en routers gaat.

Het enige wat ik probeer te zeggen dat het de extra stress niet waard is, omdat het niet zal uitmaken.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
MDeckers
Amerikafan

Bericht door MDeckers »

Het haalt ook zeker niet uit om zelf 3 pc's te pakken en daartussen te switchen, maar als je toch met twee zit te kijken zoals ik en m'n zus is het alleen maar handig. De drie tabbladen die ik open had staan wilden niet lukken, maar bij haar wel, dus was het het stress gespaard bij ons.

Ik denk dat een stabiele connectie het belangrijkste is, bv beter via kabel dan wifi, maar dat is allemaal technisch. Bij de meeste mensen op dit forum zal de internet snelheid of ping niet het probleem zijn. Meer de vingervlugheid. Het gaat er inderdaad om zo snel mogelijk meerdere aanvragen open te krijgen, en gewoon een heleboel geluk.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door ina »

Wij hadden 4 computers op 1 adres, ieder 5 tabbladen open en op 3 van de 4 computers plekjes , dit was vorig jaar, en wij hebben niet heel snel internet bij ons in het dorp.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Erik88 schreef:Het gaat er daarom juist om veel tabbladen op 1 pc te openen (ctrl+tab voor het switchen naar de volgende) en niet slechts 1 tabblad, zodat je binnen 10 seconden 20/30 aanvragen hebt uitstaan.
Ik denk dat de snelheid van je internet er niet zo veel toe doet. Als je meerdere computers open hebt staan, daalt je internet snelheid inderdaad, maar het gaat hier niet om grote bestanden die moeten opgeladen worden of zo. Zelfs met een wat tragere internet verbinding blijft het een kwestie van milliseconden en gaat het niet plots 5 seconden duren om je aanvraag te versturen. Als het op milliseconden aan zou komen, zou het ook geen zin hebben om meerdere tabbladen te openen, want tegen dat je aan tabblad 10 bent, zijn er ook al 5 seconden verstreken.

Exact op het juiste moment beginnen en niet een paar seconden te laat is belangrijk. En dan maar hopen dat er niet iemand net op het zelfde moment hetzekfde plekje voor dezelfde periode probeert te boeken. Met meerder computers/tabbladen vergroot je de kans dat er zo'n plekje bij zit. Als je meerdere computers met meerdere tabbladen open hebt staan, kan je op diezelfde 10 seconden 200 aanvragen doen in plaats van 20/30. Ik heb indertijd mijn collega's op het werk ingeschakeld. 10 computers x 20 tabbladen = 3x prijs voor Memorial Day weekend. Ik ben blij dat ik toen niet alleen was met mijn 20 tabbladen, want zelf had ik geen prijs.
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

Als ik het goed begrijp zetten jullie dus 20-30 tabs open en dan 1 minuut van te voren alles steeds vernieuwen (F5) in de hoop dat er ergens komt te staan "book these dates". als dit komt te staan direct doorklikken en je bent hopelijk "veilig".

Jullie nog voorkeuren voor mooie plekken of is dat ondergeschikt aan de plek die je kan krijgen?
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Nou 10/12 tabs was bij ons voldoende, twee keer raak, en inderdaad steeds vernieuwen met F5.
Wij kozen voor niet zo geliefde plekjes, kans is sneller rak , stonden uiteindelijk op Lower Pines 4, aan het begin van de camping en vlakbij de bushalte van de shuttlebus, maar daar had je geen last van, nog genoeg bos achter de plaats. Deze camping is niet zo groot en we liepen zo naar het theater waar elke avond een presentatie door een ranger was.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet naar een speciale plek zoeken; het maakt ook niet veel uit denk ik. Een plaatsje aan de rivier is natuurlijk leuk, maar het belangrijkste is dat je iets in het park hebt. Je zou ook een tab voor Crane Flat open kunnen zetten voor als het niet lukt in de vallei. Dan is Crane flat een mooi alternatief. Maar in september is het niet meer zo vreselijk druk als in de zomer dus, het zal wel lukken lijkt me.
Heb je geoefend vorige maand? Toch altijd handig om een idee te krijgen van hoe het gaat.

Succes morgen!

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben in 2013 en 2015 op de lower pines nummer 19 gestaan, wij vonden dit een heel mooi plekje en beide keren gelukt te boeken. Wij waren met 4 personen, 4 laptops, ieder zo'n 7 tabbladen open en 10 seconden voor tijd beginnen met klikken, als je wacht tot ze groen worden ben je meestal al te laat. Misschien dat anderen het anders doen? Ik zou wel even oefenen van tevoren, ook al staan ze nu nog op not available , maar misschien heb je dat vorige maand al gedaan, succes :thumbup:
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

AroundA schreef:Als ik het goed begrijp zetten jullie dus 20-30 tabs open en dan 1 minuut van te voren alles steeds vernieuwen (F5) in de hoop dat er ergens komt te staan "book these dates". als dit komt te staan direct doorklikken en je bent hopelijk "veilig".
De 'Book these dates'-button kun je al zichtbaar krijgen vóór de boekingen open gaan. Alleen krijg je een foutmelding als je er te vroeg op klikt. Het is slim om in de tabs de pagina's al zodanig te openen dat je als het tijdstip daar is alleen nog maar simpelweg op de button "Book these dates" hoeft te klikken. Zorg er uiteraard ook voor dat je de juiste data selecteert en dat je alvast bent ingelogd op Recreation.gov.

Ik had met één laptop een stuk of dertig tabbladen open. In minder dan 10 seconden had ik in alle tabbladen geklikt op de 'Book these dates'-knoppen. Dat gaat heet simpel door met CTRL-TAB steeds naar het volgende tabblad te gaan. Als je zorgt dat alle tabbladen hetzelfde uitgelijnd zijn (helemaal naar boven scrollen op iedere pagina) staat de "Book these dates"-button steeds op dezelfde plek dus hoef je alleen maar simpelweg te klikken. Dus als een bezetene CTRL-TAB --> KLIK --> CTRL-TAB --> KLIK --> CTRL-TAB --> KLIK....etc. Je hebt binnen een paar seconden zo dertig campingplaatsen geprobeerd.

Houd er rekening mee dat er maar twee campingplaatsen tegelijkertijd in je winkelwagentje kunnen zitten. Dus mocht je azen op specifieke campingplaatsen, zet die dan in de eerste tabbladen. Of zet daar juist weinig populaire plaatsen en probeer die als eerst, zodat je de meeste kans maakt op überhaupt een plek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer