Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen overnachten buiten Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen overnachten buiten Yosemite

Bericht door Ivy123 »

We gaan 5 NP's bezoeken, dus dat was wel de bedoeling ja ;)! En kamperen doen we eigenlijk ook niet..
asli1993
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door asli1993 »

PSVwally schreef:Ik mag aannemen dat ivy123 inderdaad bij een rondreis een america the beautiful (nationale parkenpas) gaat aanschaffen, dan heb je al dat gedoe met entree niet.
ik heb zelf vorig jaar in oktober 2015 buiten yosemite gecampeerd met mn verloofde samen...
we hebben alleen 30 dollar(? geloof ik) betaald voor de entree van 7 dagen en reden vanuit de zuidingang weer een stukje (10 min) terug een paadje in waar je gratis een tent op kan zetten.. je had er zo veel plekken waar je zag dat er eerder ook mensen hadden gezeten door de campvuurtjes ( waar je een permissie voor moet hebben van een boswachter)
Dat wildcamperen blijft bij mij wel wat hangen. Volgens mij mag dat in het seizoen (may tot ergens in oktober) dus niet. Maar alle wilderness centers waar je de permits moet halen sluiten mid oktober. Misschien dat ze er daarna tot bepaalde hoogte niet zo streng meer op letten?
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/wildregs.htm
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/wildcond.htm

geen idee, moet ik eerlijk zeggen was helemaal niet de planning om naar yosemite te gaan maar een spontane actie zo van zullen we a.s dinsdag oke gaan we vanaf morgen inpakken en voor zo en zo lang ongeveer ligt eraan als het weer veranderd hahah
wij waren er niet de enige hoor je hoorde gezinnen met kinderen en regelmatig reden er boswachters, campers, autos voorbij wat mij altijd wel een iets veiliger gevoel geeft. we hebben helemaal geen permissie gekocht en ook geen campvuurpermissie( wilden we zelf niet). de boswachters reden vaak voorbij maar hebben ons nooit aangesproken. we zijn ervaren wil ik niet zeggen maar het is niet de eerste keer dat wij als (raw?) campeerders erop uit gingen dus wisten wat we mee moesten nemen en ook de dingen waar we rekening mee moesten houden zoals de beren en weinig voorzieningen.
mijn schoonfamilie trekt een keer per jaar op zo een National park event uit als reunie met de hele familie naar verschillende parken seqoia, yosemite, joshua tree enz
en zij camperen altijd gratis in de parken omdat het dan nogal prijzig word om voor 30 man per nacht een plekje te betalen als je ook gewoon gratis ergens kan zitten en met de hele groep op één plek wilt staan neemt dat veel ruimte in. maar goed wij kregen de exacte plek uitgelegd en gingen dan op diezelfde plek staan in yosemite.
deel puur mijn ervaring om dat je dan kunt lezen dat het ook anders kan twijfel je aan iets moet je het sowieso natuurlijk niet doen :) een reis moet leuk, avontuurlijk en vooral een fijne ervaring zijn.
permanent resident: 10/25/2016
Travelkitty
Amerikafan

Bericht door Travelkitty »

Wat ik zelf een hele leuke vond is yosemite bug rustic mountain resort http://yosemitebug.com/. Zij hebben net zulke tenten als bij curry camp. Voor jouw data nog vrij wat ik even zo snel zag. Heb zelf in 1 reis daar en in curry camp geslapen maar vond de bug echt vele malen leuker! Achteraf had ik liever alle dagen daar gestaan (of iets als bv housekeeping camp). Niet zo massaal , leuke sfeer, het is ook nog eens goedkoper en je kan daar ook echt goed eten! Het zit iets voorbij Midpines dus iig al dichter bij dan Mariposa.
Laatst gewijzigd door Travelkitty op 24 mar 2016, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Daar heb ik nog nooit van gehoord, leuk :-).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Bug komt wel vaker voorbij op het forum, zie er inderdaad leuk uit. Het is natuurlijk toch wel een eindje rijden naar de vallei.

@asli1993 : je hebt waarschijnlijk buiten het park gestaan; in het park is wild kamperen (met een k) verboden.

Marianne
asli1993
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door asli1993 »

@ Marianne

klopt zoals mijn eerdere berichten hierboven wij zaten vanaf de zuidingang van yosemite buiten het park dus zo een 10 min terug rijden
permanent resident: 10/25/2016
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Wild kamperen... maar dan wel met gratis douchen op Curry Village/dus op kosten van degenen die wel het tarief betalen.: Vind ik bepaald niet erg netjes.

Maar even naar de vraagsteller . Probeer gewoon in Yosemite te zitten ,al is het maar 1 nacht of 2 . Wij hebben 1 nacht in mariposa overnacht. Niks mis mee ( en nog erg lekker gegeten ook) ,maar was wel blij dat we het maar in 1 richting moesten rijden die dag en we de volgende dag in Curry village zaten .
Ivy123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivy123 »

@Travelkitty, bedankt voor de tip, ziet er zeker leuk uit. Voor mijn datum nu helaas alleen nog maar plek op een slaapzaal of een kamer van 165 dollar per nacht excl. tax, maar misschien voor volgende keer of voor iemand anders leuk:)!

@beabert, ik kijk iedere dag op de site of er iets vrij komt, dus hopelijk hebben we mazzel. En anders zal het de pret niet drukken hoor! Zeker omdat we in de andere parken wel steeds in het park overnachten, is dit voor een keer geen ramp.. Maar we houden hoop, in ieder geval bedankt voor alle reacties :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer