Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper parkeren in de directe omgeving van de Golden Gate Bridge toegestaan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jan v D
Amerika-ontdekker

Camper parkeren in de directe omgeving van de Golden Gate Bridge toegestaan?

Bericht door Jan v D »

Beste Amerika-kenners,

Ik ben druk bezig met het uitwerken van onze route (wij gaan in augustus 3 weken met de camper rondreizen in het zuidwesten van Amerika :thumbup: ) en zit met een vraagje. Wij willen graag vanaf enkele punten in de directe omgeving van de Golden Gate Bridge wat foto's nemen, maar vraag me af of we daar met de camper wel mogen komen (en daar kort mogen parkeren). Het gaat om een kleine camper (22 ft) en de volgende punten:
* Zuidzijde: omgeving West Bluff Amphitheater, Crissy Field
* Noordzijde: Conzelman Road, bij Battery Spencer (en evt. Hawk Hill)

Ik heb deze vraag overigens enkele weken geleden ook al gesteld via het contactformulier van NPS (Golden Gate National Recreation Area), maar heb helaas geen reactie gekregen. Mogelijk kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camper parkeren in de directe omgeving van de Golden Gate Bridge toegestaan?

Bericht door Martin & Marianne »

Halo Jan, welkom op het forum!
Heb je al gegoogled op de mogelijkheden? Of op parking-sites gekeken zoals http://sanfrancisco.bestparking.com/nei ... io-parking?
Is het niet een idee om de camper ergens anders te parkeren en te voet of op de fiets de brug te bekijken? zelfs als er wel parkings zijn kan het heel lastig zijn om een plekje te vinden; het is ons vorig jaar aan de noordkant niet gelukt, maar dat was wel in het weekend.

Marianne
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Re: Camper parkeren in de directe omgeving van de Golden Gate Bridge toegestaan?

Bericht door niekie73 »

Als je Noordzijde: Conzelman Road, op Google view kijkt en dan tot aan de rotonde zie je dat er
ook een touringcar gewoon even kort parkeert dus dan lijkt het me met een camper van 22 ft geen enkel probleem.
En er zijn meer parkeerstroken, je kan keren bij de rotonde staat nergens borden.
Vanaf de rotonde mag je niet verder Conzelman Road volgen naar Hawk hill staat een bord met NO RV's Buses or Trailers

En ook met Google view zuid is heel veel te zien bijv een parkeerplaats 37.805405, -122.452082 staan campers
en als je old mason street verder met Google view ri brug volgt zul je daar ook weer een camper op een parkeerplaats links
zien staan en ook weer een touringcar. Dus ook hier moet het met een 22ft geen probleem zijn. Had namelijk zelf ook al wat plekjes
gezocht als we zelf met een 25ft gaan. Eind juni zou ik je precies kunnen vertellen waar je kunt staan.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Vooreerst, ik heb geen ervaring met een camper.

Aan de zuidzijde:
Zoals niekie73 al aangeeft, denk ik dat het wel moet lukken om een plekje te vinden aan de Old Mason Street (bij West Bluff Amphitheater) of zelfs verder door richting Fort Mason (via de Marine Drive)
Vanaf Fort Mason kan je te voet de heuvel op tot bij het Golden Gate Welcome Center en vanaf daar kan je op de brug geraken.
Bij Crissy Field zelf (ligt net iets meer richting stad) zit je wel nog een redelijk eind van de brug af.
Aan de andere kant van Crissy Field (richting yacht club) is ook een grote parking naast het strand (E Beach Parking), je hebt daar ook mooi zicht op de brug maar het is wel nog verder af.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jan v D
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan v D »

Beste allen,

Bedankt voor de reacties. Ik had zelf inderdaad ook al even zitten Googlen, maar zag weinig campers e.d. staan. Ik ben in de tussentijd zelf ook nog op het internet aan het zoeken geweest en ben de volgende pdf tegen gekomen: https://www.nps.gov/goga/learn/manageme ... access.pdf. Op basis van pag. 28 (VEHICLE LOAD, WEIGHT and SIZE LIMITS) ga ik er vanuit dat we op Conzelman Road zelfs tot aan Hawk Hill zouden mogen met onze camper, maar dat parkeren in de omgeving van het West Bluff Amphitheater (Crissy Field) niet is toegestaan.

Marianne, bedankt en dank voor de tip. Te ver van de brug parkeren is helaas geen optie, we gaan die dag namelijk onderweg naar Yosemite en zat te denken aan enkele korte stops in de directe omgeving van de brug om wat foto's te kunnen nemen.

Ingrid, ik neem aan dat je Fort Point bedoeld in plaats van Fort Mason. Ik zie in Streetview aan het begin van Long Avenue (die over gaat in Marine Drive) echter een waarschuwing staan voor "narrow road", dus ik weet niet of dat een goed idee is met een camper, alhoewel ik in de bovenstaande pdf verder geen restricties tegen kom voor deze weg.

Niekie, ik zou t.z.t. graag jouw ervaringen lezen over het parkeren van een camper in de directe omgeving van de Golden Gate Bridge. Aangezien wij pas in augustus gaan kunnen jouw ervaringen voor ons wellicht goed van pas komen.

Nogmaals dank voor jullie reacties!

Groetjes,

Jan
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Sorry Jan, ik bedoel inderdaad Fort Point. :oops:
Hier en daar is de Marine Drive wel smal maar je kan er volgens mij wel door. (wel niet met 2 voertuigen naast elkaar)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er wel rekening mee dat je tol moet betalen als je de brug van noord naar zuid neemt, dus richting stad.
http://goldengate.org/tolls/index.php

Wij hebben ook foto's genomen bij Marina Green. Dat is iets verder weg, naar (mits er geen oceaanmist hangt) een mooie plek voor wat foto's van iets verdere afstand. Daar was een grote parking bij de jachthaven en daar stonden ook campers. Zelfs van die joekels van Winnabagos.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer