Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke tour in Monument Valley?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Welke tour in Monument Valley?

Bericht door SarahB »

Hallo,

In Monument Valley willen wij graag een georganiseerde tour meedoen, dit bij "Daniel's Guided Tours, omdat ik daar al meerdere positieve ervaringen over gelezen heb hier op het forum. (http://www.danielsguidedtours.com/Danie ... Tours.html)

Nu heb ik een vraagje aan de mensen die al zo'n tour hebben gedaan bij Daniel. Welke hebben jullie gekozen? Wij willen een tour maken van minimaal 2 uur en maximaal een halve dag, maar dan zijn er dus nog verschillende mogelijkheden...
maze00
Amerikafan

Re: Welke tour in Monument Valley?

Bericht door maze00 »

Wij hebben een paar weken terug de deluxe tour van gouldings gedaan. Duurde 3.5 uur. Persoonlijk vonden wij deze te lang en ook duur voor wat je ervoor krijgt. (130 dollar voor 2 personen) De wegen voor deze route waren erg slecht en wij hadden die dag echt enorm veel wind !
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Daniel is een heel goede vriend van ons (door onze toevallige ontmoeting met hem, 2 jaar geleden in Blue Canyon (Kalaman's Travelblog April 2012: 09 april 2012 - Chinle - Canyon de Chelly - Blue Canyon - Coal Mine Canyon - Balanced Rock - Tuba City.
Afgelopen december deden we nog een "vriendschappelijke" rondrit met hem 'behind the scenes' om onze video te maken Wild Utah From Above (Kalaman's Travelblog December 2013: 26-12-2013 Monument Valley - Grand Canyon. Ik weet eigenlijk niet hoe zijn tours zijn, maar hijzelf (en familie) zijn in elk geval bijzonder toffe mensen die hun ganse leven doorgebracht hebben in en rond Monument Valley. Mochten jullie met hem gaan, doe hem in elk geval de groeten van Rudi en Tomas uit België...je weet maar nooit waarvoor het goed is :wink: .
kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door kustbewoner »

Volgens de site van Monument Valley kan je de Scenic tour zelf rijden van 6 tot 20:30h (http://navajonationparks.org/htm/monume ... yhours.htm) . Is de zonsondergang even spectaculair als de zonsopgang, maw , loont het ook de moeite om de tour in de late namiddag aan te vatten ?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

voor de zonsopgang slaap je best in The View, zie foto's op onze blog van 26/12/2013. Zonsopgang gaat wel veel sneller dan zonsondergang.
Bij zonsondergang heb je veel langer de tijd om rond te rijden en foto's te nemen. zie hiervoor onze blog van 03/04/2013.

Het is wel niet zo dat de Scenic Drive effectief afgesloten wordt. Wij hebben hem ook nog gereden (2009) tot het al zo goed als donker was.
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

3 jaar geleden een 2 daagse tour met Tom Philipps gemaakt.
Alle highlights gezien, zelfs overnachten op Hunts Mesa.

http://www.monumentvalley.com/Pages/eng ... epage.html
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Gemaild met Daniel, en het zal de Mystery Valley Tour worden! Ik kijk er al ongelooflijk naar uit. :)

Kalaman, ik heb hem via mail alvast jullie groeten doorgegeven. Hij klonk erg enthousiast in zijn mails en jullie hebben de groetjes terug. :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

een bijzondere man, Daniel (én zijn vrouw, Julia). Heel blij dat ik eens iets voor hen kan doen :thumbup: .
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Is het aan te raden om bij Daniel's Tours te reserveren?
Wij arriveren op een woensdag en blijven 1 nacht, het zal dus een halve dag tour worden.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Door te reserveren kan je zeker en vast niets verkeerd doen. Op die manier ben je zeker van tijdstip.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Net een mailtje gekregen van Daniel en Julia waaruit blijkt dat het daar ook "a struggle for life" is...
Hello Rudi & Thomas

How are you guys? Hope you're doing good! We are doing good keeping up with our business, although it is not busy, there are alot of tourist, but they don't want to take a tour, they'ed rather drive their own vehicles. Plus there are 26 tour company's and we take turns, the park divided the company's into 2 groups. 13 company's work one day, and the other 13 work the next day. There is alot of competetion.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

26 organisaties daar, dat is wel heel veel inderdaad. :shock:

Mja, ik kan me voorstellen dat mensen liever met hun eigen auto rijden daar, dat is uiteindelijk wel een pak goedkoper.
Mààr het lijkt mij toch een onvergetelijke ervaring om met mensen "van daar" een tour te doen, die zullen wel veel weten te vertellen en je de mooie plekjes laten zien. Plus dat we ons geen zorgen moeten maken of onze auto de weg wel gaat aankunnen (wij hebben geen SUV gehuurd). Voor die ervaring heb ik graag wat centen over!
eekje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door eekje »

Bedankt voor de link naar Daniel's guided tours, wij gaan pas volgend jaar, maar willen ook graag een tour doen.
Op de site van Daniel's staan niet echt tijdstippen (vertrek) vermeld, dus ik vermoed dat je zelf een tijdstip mag kiezen? Wij vertrekken 's ochtends vanuit Page. Bezoeken daar eerst Antelope Canyon en rijden dan door naar MV. Is het aangewezen om de tour in de namiddag in te plannen? (zomermaanden)
Wat is de prijs pp voor de mystery Valley tour?

Eva
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Ik heb gevraagd voor de Mystery Valley Tour in de namiddag (omdat we daar pas 's middags arriveren), als het ging om 2 PM en dat was goed voor Daniël :thumbup: dus wij konden inderdaad het uur zelf kiezen. De tour duurt 4 uur en de prijs is 125$ per persoon.

Ik weet niet wat de 'beste' tijd is voor zo'n tour, maar voor ons ging het niet anders. De volgende ochtend zijn we ook nog wel in Monument Valley, maar dan wil ik graag een uurtje (of twee) gaan paardrijden en op tijd vertrekken naar de Grand Canyon. :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

de "beste" tijd zou ik zeggen : zo laat mogelijk, omdat dan de kleuren van de mittens en buttes toch wel heel mooi worden in de ondergaande zon.

Afbeelding
Monument Valley by Kalamans Travel, on Flickr

Afbeelding
Monument Valley by Kalamans Travel, on Flickr

Het grote voordeel van dergelijke georganiseerde, en niet goedkope, tours is absoluut dat je op plekken komt waar je via de gewone Valley Drive niet komt. Enkel de tours en plaatselijke bewoners mogen daar immers komen. Wij zijn ook al enkele keren in MV geweest, maar we waren toch ook nog nooit geweest waar we met Daniel in december naar toe gereden zijn. Daar ben je echt helemaal alleen en dat maakt het absoluut de moeite waard.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Kun je ook gewoon ter plaatse een tour regelen, en zo ja waar moet je dat dan doen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ja hoor, direct bij de start van de Valley Drive staat een "kiosk", en ook de meeste tourorganisatoren.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Dan doet we dat, kan nu nog niet inschatten hoe laat we er zijn.
Els#4
Amerika-ontdekker

Bericht door Els#4 »

Wij zijn onze planning ook wat verder aan het uitwerken en bij mijn zoektocht naar een tour in Monument Valley kwam ik bij die iets oudere topic terecht.

We willen 's ochtends nog eerst de lower antelope canyon bezoeken en nadien doorrijden naar Monument Valley waar we overnachten op The View Campground. Na alle positieve reacties over Daniel's Tours heb ik hun ook even gemaild om de actuele mogelijkheden/prijzen op te vragen.
Ik deed trouwens in mijn mailtje ook de groeten van Rudi & Thomas, ik kreeg snel een heel enthousiaste mail terug, werkt aanstekelijk :D Dus bij deze ook de groetjes terug aan Thomas & Rudi :wink:

Hij zegt dat als je Monument Valley en Mystery Valley wil zien het een tour van 6u is.
Dus degenen die hierboven de Mystery Valley tour hebben gedaan zijn eigenlijk niet door Monument Valley gereden ofwel?

Hoe zouden jullie die dag inplannen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Heel leuk om Daniel (en zijn vrouw Julia) nog eens vermeld te zien op het forum :) .
Ikzelf moet trouwens ook nog een afspraak maken met hen voor vrienden die in augustus een tour willen doen.
Mystery Valley is buiten het normale rondje Monument Valley dat je zelf met de wagen kan doen. In Mystery Valley kan/mag je echter als toerist niet komen zonder begeleiding.

Lower Antelope moet je sowieso zo vroeg mogelijk proberen te doen omwille van het licht. Er is dus eigenlijk geen enkel probleem om daarna nog door te rijden naar MV en daar om het even welke tour te doen. En al helemaal niet in de zomer als het langer licht is.

In elk geval de groeten terug aan Daniel en Julia mocht je hen nog aan de lijn/mail krijgen. Het zijn echt heel lieve mensen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer