Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe bezoek Grand Canyon NP (zuid) plannen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Steffie92
Amerika-ontdekker

Hoe bezoek Grand Canyon NP (zuid) plannen?

Bericht door Steffie92 »

Hallo !

We zijn momenteel bezig met het plannen van onze Amerika reis.

Inmiddels zijn we aan het kijken wat we in de grand canyon gaan doen en hoe.
We hebben 2 dagen de tijd.

De 2e dag hebben we 'S ochtends al de helicoptervlucht geboekt. 'S middags wilden we via desert view drive richting Page rijden.

Nu nog de eerste dag.. wat raden jullie aan? We zijn er eind juli.
Omdat we midden in de zomer gaan zie ik op veel sites staan dat je heel veel tijd verliest als je zelf bij grand canyon village wil parkeren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En als dit echt zo is, is het dan beter om de auto in Tusayan te laten staan en daar de shuttle bus te pakken?

Bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 11 apr 2016, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Grand canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even naar je route gekeken, maar die is blijkbaar aangepast? Daar had je geen twee dagen de tijd. Waar kom je vandaan? Rechtstreeks vanuit LA en dan 2 nachten Tusayan? Je kunt dan die volle dag al vroeg naar het park rijden. Het parkeerterrein bij het visitor center is behoorlijk groot. Of je nu met de bus of met de auto gaat maakt dan voor de rest van het bezoek niet veel uit omdat je toch daar moet overstappen op de shuttlebus in het park. Je kunt ook bij Market Plaza parkeren.
Wij vonden het leuk om met de bus naar Hermit's Rest te gaan. Je kunt dan op verschillende plaatsen uitstappen en naar een uitzichtpunt lopen en dan met de volgende bus verder gaan, of zo hier en daar van het ene uitzichtpunt naar het volgende lopen. Het is ook erg mooi om een stuk naar beneden te lopen. Dat kan via de Bright Angel Trail of via de South Kaibab Trail. De eerste heeft meer schaduw, maar ik vind de SKT mooier. Prachtig om met zonsopkomst te doen; dan is et ook nog niet zo heet. Wij deden het in 2013, zie hier ons verslag.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Pak de shuttlebus naar Heemits rest inderdaad, rij mee naar het eind en wandel terug, je kan op diverse punten weer de bus terugnemen als je moe bent.
Parkeren bij market is redelijk goed te doen, zeker als je vroeg bent, dat geeft volgens mij weinig problemen, al ben ik er nog nooit in juli geweest.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hermit Road naar Hermits Rest is zeker ook een aanrader.
Wel opletten want op de terugweg stopt de bus maar op 4 plaatsen, op de heenweg daarentegen zijn er 9 stops.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Steffie92
Amerika-ontdekker

Re: Hoe bezoek Grand Canyon NP (zuid) plannen?

Bericht door Steffie92 »

Hallo!

We komen vanuit kingman, dus eerst nog wel even een stukje rijden!
Maar willen vroeg vertrekken daar !
2de dag rijden we op het einde van de dag naar page.

Bedankt voor alle tips !!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dus:
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Page?

Dat is prima te doen hoor! Je zou ook nog via route66 naar Seligman kunnen rijden. Al is de dag ervoor (ik weet niet waar je vandaan komt) Needles - Oatman - Kingman een mooier stukje route66
Steffie92
Amerika-ontdekker

Bericht door Steffie92 »

He Paul,

Ja dat stukje via Needles en Aotman gaan we inderdaad al doen !
We komen vanuit los angeles dan.

Groetjes Steffie
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Martin & Marianne schreef: Het is ook erg mooi om een stuk naar beneden te lopen. Dat kan via de Bright Angel Trail of via de South Kaibab Trail. De eerste heeft meer schaduw, maar ik vind de SKT mooier. Prachtig om met zonsopkomst te doen; dan is et ook nog niet zo heet. Wij deden het in 2013, zie hier ons verslag.

Marianne
Daar ben ik het helemaal met eens! Wij hadden ook goede ervaringen met een stukje afdaling van South Kaibab Trail. We zijn tot Ooh Aah Point gegaan, wat al een goede indruk geeft van de canyon.
Verder zou ik zeker de zonsondergang en/of -opgang aan één van de uitkijkpunten meenemen. De zonsopgang hebben wij bij Hopi Point en Powell Point meegenomen. Beiden heel mooi. Zonsondergang zagen we dan weer bij Yaki Point. Achteraf gezien had ik die mss liever beleefd vanaf Mather Point. Yaki Point is namelijk zeer geliefd en overvol wat het minder aangenaam maakt.
Steffie92
Amerika-ontdekker

Bericht door Steffie92 »

Super dankjewel Kristel !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer