Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke kleding mee juni/juli?
-
- Amerika-ontdekker
Welke kleding mee juni/juli?
Over een maand is het eindelijk zover, dan ga ik een maand door het zuidwesten van Amerika reizen. Nu ben ik een beetje aan het inventariseren wat ik allemaal nodig heb en mee zal nemen. Het liefst neem ik zo min mogelijk mee, zodat ik lekker kan shoppen daar:) Dus korte broekjes, shirtjes en wat jurkjes. Maar nu heb ik gelezen dat het in sommige nationale parken nog best fris kan zijn. Wat raden jullie aan om mee te nemen? Misschien toch wat lange broeken en een dik vest ofzo? De route is SF,Yosemite,DV,LV,Zion, Bryce, GC, LA. We slapen in hotels, behalve in Yosemite, dan slapen we in een tent.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Welke kleding mee juni/juli?
Neem 1 lange broek mee voor in het vliegtuig en evt een vest en of trui, maar ik zou toch echt veel luchtig spul meenemen. De rest kan je altijd kopen
Ik heb denk ik alleen een vest aangehad tijdens de whalewatch tocht. En ik was er in Mei....
Bij De tioga pass en bij Bryce heb je evt kans op 's avonds nog wat frisser weer, maar verder heb je normaal gesproken prima weer

Ik heb denk ik alleen een vest aangehad tijdens de whalewatch tocht. En ik was er in Mei....
Bij De tioga pass en bij Bryce heb je evt kans op 's avonds nog wat frisser weer, maar verder heb je normaal gesproken prima weer
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou wel een lange broek en vest of trui meenemen, het kan ook in een restaurant erg fris zijn als ze de airco erg koud hebben staan. En naast een nette lange broek is een lange wandelbroek ook handig als je veel door bossen en struikgewas wandelt.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu Martin voor me die met een machete en een bezweet voorhoofd het oerwoud voor je staat weg te kappenEn naast een nette lange broek is een lange wandelbroek ook handig als je veel door bossen en struikgewas wandelt.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:

Maar als hij dat deed had ik die lange broek niet nodig.

Marianne
Wij waren vorig jaar ook half juni tm begin juli. Heb geen jas meegenomen maar wel een dun en dikker vest. Ik vond het met name in SF met het fietsen nog wel erg frisjes en ook op de boot naar Alcatraz. Voor de rest heb ik 2,5 week alleen maar korte broeken en hemdjes gedragen want het was ontzettend warm. Oh nee moet niet liegen 1 dag op de tioga pass eventjes een vestje aangehad want bij het vroege wegrijden was het nog wel koud.
Trouwens in de tent in Yosemite was het wel heel koud 's nachts, wij hebben grote badlakens bovenop de dekens gebruikt vanwege de kou.
Trouwens in de tent in Yosemite was het wel heel koud 's nachts, wij hebben grote badlakens bovenop de dekens gebruikt vanwege de kou.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij waren vorig jaar eind juni en begonnen in SF, daar was het fris inderdaad met name het tochtje naar Alcatraz, gelukkig hadden we dit inderdaad ook van kennissen die het jaar daarvoor in die periode er waren dus gelukkig 1 lange broek mee met vest 

Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een lange broek en fleecevest is handig, kan je in het vliegtuig dragen, en verder zou ik zo min mogelijk meenemen.
Tref je eens een wat frissere dag, is er genoeg te koop ter plaatse, voor weinig.
(Afhankelijk van je budget natuurlijk, maar je geeft zelf al aan veel te willen kopen, dus dat zal wel goed zitten!)
Tref je eens een wat frissere dag, is er genoeg te koop ter plaatse, voor weinig.
(Afhankelijk van je budget natuurlijk, maar je geeft zelf al aan veel te willen kopen, dus dat zal wel goed zitten!)
Hoi allemaal,
Ik haak even aan op dit onderwerp maar dan met iets wat te maken heeft met zo min mogelijk meenemen
Ik lees hier o.a. zo min mogelijk meenemen, dat ben ik eigenlijk ook van plan, alleen....waar doen jullie bijvoorbeeld de was van de kleding?
Ik haak even aan op dit onderwerp maar dan met iets wat te maken heeft met zo min mogelijk meenemen

Ik lees hier o.a. zo min mogelijk meenemen, dat ben ik eigenlijk ook van plan, alleen....waar doen jullie bijvoorbeeld de was van de kleding?
Martin
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een klein wasje zoals wat ondergoed/sokken deden we gewoon met een sopje in de hotelkamer. De volgende ochtend was het droog. Bij een grotere was kun je gebruik maken van een wasmachine en droger die bij de meeste hotels wel voorhanden zijn. De muntjes kun je tegen betaling van een paar dollar bij de receptie halen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Re: Welke kleding mee juni/juli? en september?
Ik haak even op dit onderwerp in.
Wat voor kleding heb je in deze parken in september nodig? Ik neem aan dat het overdag nog warm is maar dat het 's avonds afkoelt?
Wij komen ook in RMNP. Hebben we daar een winterjas nodig in die tijd?
Groeten Hans.
Wat voor kleding heb je in deze parken in september nodig? Ik neem aan dat het overdag nog warm is maar dat het 's avonds afkoelt?
Wij komen ook in RMNP. Hebben we daar een winterjas nodig in die tijd?
Groeten Hans.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een winterjas is niet echt nodig, ik zou een winddicht jack meenemen. Laagjes dragen is het handigste.
Wassen kan overal; bij je motel vaak, maar in veel winkelcentra heb je ook een laundry. Was in de machine, boodschappen doen, was in de droger, even wat drinken en klaar. En meteen beginnen met quarters sparen.
Marianne
Wassen kan overal; bij je motel vaak, maar in veel winkelcentra heb je ook een laundry. Was in de machine, boodschappen doen, was in de droger, even wat drinken en klaar. En meteen beginnen met quarters sparen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor jullie reacties! Dan ga ik voor een lange broek en vest en misschien een joggingsbroek voor in de tent in Yosemite brrr
En hoe zit het met het weer in september? Ongeveer dezelfde route...?
-
- Amerikafan
Een joggingbroek is zoiezo al lekker om aan te hebben in het vliegtuig. Ook een vestje want het kan behoorlijk fris zijn met al die airco!
Dan hoeft dat al niet in de koffer
Dan hoeft dat al niet in de koffer

groetjes
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/