Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opening Tioga Pass 2016 (18 mei)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2016

Bericht door PSVwally »

Misschien kan je de nacht lee vining omzetten en van Reno via de carson pass naar bv Mariposa of al Yosemite te rijden en dan via de Sonora of als deze open is Tioga pass naar Lone Pine te rijden?
Ik weet niet wat voor weersverwachting daar is, maar aangezien de fietsers nu over de tioga pass mogen denk ik dat het allemaal best snel zal gaan nu. Afwachten dus.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Morgen 18 mei gaat de pas open! Let wel op, de meeste trails liggen nog onder de sneeuw en het kan zomaar zijn dat de pas weer onverhoopt dicht gaat bij slecht weer. Ga je de komende dagen dus de pas over check dan regelmatig de status.

Voor mij gaat ie helaas 9 dagen te laat open. Of ik was er 9 dagen te vroeg. Veel plezier met deze prachtige route!
Groetjes,
Daniel
ingmau
Amerika-ontdekker

Bericht door ingmau »

Jeetje, dat is fijn nieuws! Heb voor de zekerheid toch nog een hotel geboekt, mocht hij dicht zijn. Ik kan dan 1 van de 2 annuleren. @PsvWally: Mocht de Tioga nog gesloten zijn, dan gaan we via de Sonora pass :thumbup:
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even de link naar de officiële pagina erbij Daniel :wink: : https://www.nps.gov/yose/learn/news/tio ... may-18.htm
ingmau
Amerika-ontdekker

Re: Opening Tioga Pass 2016 (18 mei)

Bericht door ingmau »

Heel erg bedankt allemaal! Ik heb de link gelijk opgeslagen :thumbup: Nog een weekje en dan gaan we, kan bijna niet wachten :-)
Afbeelding
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Goed nieuws! Ben ik even blij dat we 3 weken later hebben geboekt dan dat we in eerste instantie hadden bedacht :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnAppleADay »

Ik zat net lekker te ontbijten met een fantastisch uitzicht op Convict Lake toen ik het goede nieuws las.
We hoopten al dat de Sonora pass open zou gaan vandaag maar dit is helemaal een mooi vooruitzicht.
Nu zijn we op weg richting Lee Vining om eens te kijken hoe het ermee staat, hopelijk straks als een van de eersten dit jaar de pass over!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Vanwege verwachte sneeuwval worden zowel de Tioga Pass als de Glacier Point Road vandaag gesloten voor onbepaalde tijd.

Meestal duurt dit niet al te lang, dus hou de Facebookpagina of website goed in de gaten.

Groetjes,
Daniel
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Zijn er hier wel eens mensen geweest die in deze tijd van het jaar in Yosemite zijn geweest? Vroeg me af wat daar nu zoal te doen en te beleven is en hoe de wereld er daar op dit moment uit ziet. Staat veel over op het internet, maar ben benieuwd naar wat persoonlijke ervaringen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben er twee weken terug geweest. En vorig jaar eind mei. Zie mijn reisverslagen voor een indruk. Yosemite is dan vooral prachtig omdat alle watervallen enorm krachtig zijn. De hoger gelegen gebieden hebben vaak nog sneeuw, dus je kan pech hebben dat wegen dichtzijn. Dat hadden wij dus dit jaar. Een ander voordeel is dat het wat minder druk is dan in het hoogseizoen. Want tsjonge, wat is dit een druk park. Dit kun je wel enigzins ontlopen door te gaan wandelen.

Een nadeel is natuurlijk het weer. Dat is grillig in de lente. Wij hadden een hele mooie dag, maar ook een een dag met dichte mist en regen.
Groetjes,
Daniel
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Paar keer geweest in Mei, watervallen zijn dan op hun mooist, en de bezoekersaantallen vallen nog mee. Wel veel risico op afgesloten wegen, maar daar doe je niets aan.
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Ik had gelezen dat er vaak al wel enkele fiets- en wandelpaden goed begaanbaar zijn (hoewel dat altijd maar weer afwachten is dus). Is Tunnel View bijvoorbeeld nu ook alweer bereikbaar?

Wij zullen waarschijnlijk vanaf Lee Vining komen, wat bij een gesloten Tioga Pass een dag omrijden betekend.

Heb net een deel van je verslagen gelezen MrVanilla. Zal ze straks nog eens nader bestuderen. Vooral erg handig omdat wij dus in waarschijnlijk dezelfde periode daar ongeveer zullen zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan in mei ook verschrikkelijk druk zijn, zeker in de weekenden, en vooral het Memorial Day weekend.
Als alle wegen en de meeste trails open zijn kun je ontzettend veel doen in het park. Zelfs als nog niet alles open is kun je in de vallei en in Hetch Hetchy veel doen. Wij waren er in 2013 de eerste dagen van juni, en in 2015 wat later in juni. Bekijk onze verslagen eens voor mogelijke wandelingen en andere activiteiten. De Yosemite Guide die je bij de ingang krijgt is ook een goede bron van informatie. Die krant verschijnt een aantal keer per jaar, zie hier voor de Guide van mei/juni dit jaar.
Om te zien hoe het er nu uitziet kun je de webcams bekijken. Op de FB pagina zie je ook hoe het er nu uitziet in het park; er worden regelmatig verschillende delen van het park belicht,

Tunnel View is wel bereikbaar, net als andere delen van de vallei.

Als de Tioga Pass gesloten is moet je een paar uur omrijden. Het kost je geen volle dag.

Marianne
basarts
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door basarts »

Wij zijn gisteren vertrokken uit yosemite na 2 schitterende dagen te hebben gehad. Het was tegen de 30 graden en net als vorig jaar rond deze tijd was alles mooi groen en zeer goed begaanbaar. Het was overigens ook erg druk. Ook tunnel view, glacier point etc goed begaanbaar. En gisteren over de tioga road die heel goed te rijden was. Wel erg koud nog (vriespunt) maar heel mooi.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

in 2012 in April geweest. De glacier point road was toen net 2 dagen open ofzo en de tioga pass was nog dicht. Boven lag er nog redelijk wat sneeuw en de trails vanaf Glacier Point waren afgezet. Wij hebben beide dagen in onze korte broek en tshirt gelopen met 25graden, terwijl een week daarvoor er nog zware storm met vrieskou en winterse neerslag viel. Het kan verkeren in het zuidwesten.

In de vallei was het niet enorm druk en gewoon heerlijk overal tussen de wildlife kunnen lopen. Grote volle watervallen. Enige probleem was dat er een ongeluk op de 41 was tussen de vallei en Oakhurst zodat we echt uren om moesten rijden naar de vallei.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer