Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Korte wandelroute in Yosemite en Zion NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
83angel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Korte wandelroute in Yosemite en Zion NP.

Bericht door 83angel »

Hoi,

Wij wilden eerst bij yosemite de panoramatrail gaan doen.
Echter ik ben dan 24 weken zwanger en ik ben bang dat het toch te zwaar wordt. Op dit moment kan ik nog goed wandelen, ook door de bossen. Maar het nadeel is, je kan dan niet zomaar meer terug als je eraan begint.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat kortere wandelroute(s), zodat we een paar kortere lopen ipv 1 lange. We zijn 1 volle dag in yosemite. We gaan 's ochtends vroeg met de auto naar het park zelf, we slapen in het wawona hotel (heet nu anders). We vinden het niet erg om vroeg op te staan; hoe laat zouden we dan aan moeten rijden naar het park?

Tevens ook op zoek naar wat kortere wandelroutes in zion, hier zijn we ook 1 volle dag.

Voor beide parken geldt: iets is niet erg, maar liever stijl omhoog, dan omlaag.

ps: we reizen in juni.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: korte wandelroute yosemite en zion

Bericht door toetjero »

Hoi, gefeliciteerd!

Je kunt kijken op:
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... emite.html
Deze website is van forumlid Henriëtte.

En op deze website, van forumlid Martin & Marianne:
http://www.wandelingen-usa.nl/Yosemite/ ... alley.html
Er zitten een paar mooie tussen.
Laatst gewijzigd door markro op 17 mei 2016, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam gewijzigd.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: korte wandelroute yosemite en zion

Bericht door M Kactus »

Veel van de kortere trails zijn ook de moeite, hoor! Alleen vind ik het moeilijk om in te schatten wat jij wel en niet kunt, maar dat kun jij vast het beste zien :)
Yosemite:
- Bridealveil Falls
- Taft Point (als jullie naar Glacier Point gaan)

Zion:
- Weeping Rock: heel kort, maar wel fijn om te zien
- Emerald Pools: Daar heb je lower, middle en upper, en je kunt terug wanneer je wilt. Dus dan maak je hem zelf zo lang als je wilt. Upper is echter wel een stukje steiler dan beide anderen, dus die zou ik misschien sowieso niet doen.
- Riverside Walk: Geasfalteerd stukje langs de rivier, tot aan het vertrekpunt voor The Narrows. Daar kun je zelfs even met de voeten in, en dan kom je weer terug.
- Overlook Trail: Steil, maar wel met trappen, en kort genoeg, dus het kan misschien wel te doen zijn?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Korte wandelroute in Yosemite en Zion NP.

Bericht door Mrvanilla »

In Yosemite is de wandeling naar Mirror Lake misschien ook nog wel leuk. Vlak, niet te lang en als je vroeg in de ochtend gaat ben je er misschien bijna alleen. Daarnaast zijn wandelingen als Lower Yosemite Falls (druk!) en Sentinel & Cook's Meadow Loop ook prima te doen. Op Glacier Point is naast Taft Point ook Sentinal Dome wel te doen. Geen walk in the park, want kleine klim, maar ik denk dat deze nog wel te doen is.
Groetjes,
Daniel
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij vonden de Pa'rus Trail in Zion erg leuk om te lopen. Het is een vlakke route door een heel mooi stukje Zion. Mijn verslag kun je hier vinden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren er in 2013 en 2015 ook in juni. Alle wandelingen naar de watervallen zijn dan de moeite waard. Mirror Lake ook.
Vanuit Wawona zou je eerst naar Glacier Point kunnen rijden voor het uitzicht en voor de wandeling naar Taft Point. Dan naar de vallei voor bijvoorbeeld de Vernal Fall (is wel een stuk klimmen maar je hoeft niet helemaal naar boven te lopen voor een mooi uitzicht.
Rij je ook over de Tioga Pass?

In Zion heb je veel mooie korte wandelingen. De Emerald Pools vereisen wat klimwerk, maar je kunt net zo ver gaan als je wilt. De Pa'rus Trail is vlak, en leuk om te doen. De Riverside Walk is ook leuk, maar wel erg druk. Ik zou hem wel doen, het is sowieso de moeite waard om de bus tot aan het eindpunt te nemen.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

In Zion vond ik de Watchman Trail ook wel de moeite. Niet te lang, wel omhoog. Als je hem in de ochtend doet, heb je schaduw. Mooi uitzicht bovenaan.
83angel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 83angel »

Ik ga alles eens bekijken.

Op dit moment denk ik dat ik alles wel kan maar ja het daadwerkelijk doen straks kan toch anders zijn.
Afgelopen weekend ook nog 7 km gewandeld door het bas en ik had nog makkelijk meer kunnen doen.

Wij rijden voordat we in yosemite aankomen via de de tioga pass.

Naar glacier punt willen we zeker naar toe rijden. Al zit ik te denken om dat nog de dag van aankomst of vertrek te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer