Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Torrey (Cap.Reef) - Tropic (Bryce)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Route Torrey (Cap.Reef) - Tropic (Bryce)

Bericht door martin484 »

Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met routekaartjes voor mijzelf te maken voor in ons Roadbook, nu zie ik dat de route Torrey naar Tropic op 3 manieren kan.
Nu is dan ook de vraag, welke is de mooiste, welke bevelen jullie aan? (welk wegnummer)

(ik weet niet hoe ik hier een kaartje/plaatje/schermprint kan laten zien anders kon ik de route laten zien)

En ook de rit daarvoor, Monument Valley naar Torrey is de aanbeveling 261 / UT95 toch? (via Mogi Dugway)
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Route Torrey (Cap.Reef) - Tropic (Bryce)

Bericht door PSVwally »

Van Monument Valley inderdaad net na mexican hat de 261 op
- goosenecks sp
- (evt. stukje terugrijden en dan 163 valley of the gods (zandweg) naar de moki dugway)
- 261 moki dugway en evt boven muley point
- op het einde vd 261 linkaf de 95 op, evt natural bridges nm
- 95 naar Hanksville
- 24 naar Capitol Reef/Torrey (evt korte omweg langs Goblin SP)

Van Torrey naar Bryce;
- Ut12 http://www.scenicbyway12.com/
Die weg heeft zn eigen internetpagina, dus daar zou ik verder niet te veel andere wegen pakken.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt Paul voor je snelle reactie :-)

Ut12 met een eigen website....lijkt me duidelijk dat we die weg moeten nemen ;-)
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De 95 is ook prachtig. Wij reden in 2013 de 95 (vanaf Monticello) en de 12, en in 2015 ook de 12. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt voor je reactie Marianne,

Wij nemen de 95 als we van de 261 afkomen dus die pakken we ook mee :-)
Volgens mij, maar weet het niet zeker heb ik dat al een keer in één van jullie verslagen gelezen maar ik ga ze straks nog eens openen om e.e.a te bekijken.
Martin
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Bij ons werd door de gidsen in 2 visitorcenters gezegd, Neem niet, onder geen enkele voorwaarde, de 261! Deze weg schijnt heel erg slipperig te zijn. Ook op het kaartje wat we vanuit het visitorcenters kregen stond een waarschuwing om de 261 niet te nemen.

Wij moesten sowieso via Bluff omdat we daar overnachten. In Bluff is trouwens een heel interessantgratis parkje waar ze je de geschiedenis van de pioniers en de hole-in-the-rock trail vertellen, wij vonden deze stop erg de moeite waard.

Tank nog wel even voordat je de 95 op gaat, op dit hele stuk tot aan Hanksville staat maar 1 benzinepomp, bij Hite. Vond het een Super gave route, je ziet de prachtigste rotscreaties. We deden er ongeveer 4 uur over en kwamen amper ander verkeer tegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ter plekke navragen hoe de weg is; de 261 is onder normale/droge omstandigheden toch goed te rijden?

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Dat heb ik echt nog nooit ergens gehoord of gelezen. Was het toen misschien erg nat ofzo? Waren er toen flood alerts? Waarschijnlijk bedoel jij dan het stukje dat Moki Dugway wordt genoemd? Want de rest van de weg is niet anders dan de gemiddelde weg in de VS. Vorige week nog gereden.

En ook die Moki Dugway is prima te rijden. Alleen als je hoogtevrees hebt is dat missxhien een uitdaging.
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Yoshi schreef:Bij ons werd door de gidsen in 2 visitorcenters gezegd, Neem niet, onder geen enkele voorwaarde, de 261! Deze weg schijnt heel erg slipperig te zijn. Ook op het kaartje wat we vanuit het visitorcenters kregen stond een waarschuwing om de 261 niet te nemen.
Voor mij onbegrijpelijk :shock: Die 261 is grotendeels een gewone, geasfalteerde highway, zoals er veel zijn in Amerika. Het stukje dat bekend staat als Moki Dugway kent een aantal haarspeldbochten en heeft geen asfalt maar gravel dat goed berijdbaar is. Zoals gezegd kan dit stuk spannend zijn voor mensen met hoogtevrees, al is de weg nergens zo smal dat twee auto's elkaar niet of maar net kunnen passeren. Er zijn forumleden die deze weg met een grote camper hebben gereden.
In de video krijg je een indruk van de weg.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

[youtube]YU37kZ3XK4o[/youtube]
Groet,

Old Faithful
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

De ene dame achter de balie bij Red Canyon zei tegen ons: " you do not, I repeat, do not, take under any circumstance this road". Als dat zo wordt gezegd, dan is dat voor mij wel een teken om deze weg ook echt niet te gaan rijden.

Toen wij ter hoogte van die weg treden spoelde het ook enorm met dikke hagelbuien er tussen waar de weg wit van zag, we hadden het dan sowieso niet in ons hoofd gehaald.
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

Wij hebben hem vorig jaar ook gereden toen we van moab naar mv gingen. Tussenstop gemaakt in natural bridges nm en toen was de mockey duckway de snelste. Ik vond hem echt meevallen, natuurlijk wel hobbelig maar niet echt met kuilen ofzo.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer