Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezoek aan Antelope Lower en Upper Canyons.
Bezoek aan Antelope Lower en Upper Canyons.
Ik kan op het internet nergens een combinatietour vinden, dus willen we de twee apart gaan doen. Hoeveel tijd zit er tussen?
De upper willen we rond het middaguur gaan doen. Is het dan een idee dat we om 3 uur de upper gaan doen?
En heeft iemand nog tips? Dit is de eerste keer dat we gaan en willen ook graag horseshoe bend bezoeken.
De upper willen we rond het middaguur gaan doen. Is het dan een idee dat we om 3 uur de upper gaan doen?
En heeft iemand nog tips? Dit is de eerste keer dat we gaan en willen ook graag horseshoe bend bezoeken.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: antelope lower en upper
Je kan probleemloos de 3 bezoeken op dezelfde dag.
Voor de Lower is zo vroeg mogelijk (8u30) het best voor foto's, de Upper is dan weer best rond de middag.
Beide bezoeken duren ongeveer een uur. Je moet gewoon de straat oversteken om van de ene naar de andere te rijden.
Voorwaarde om op tijd bij de Upper te zijn is uiteraard dat je niet te lang moet aanschuiven bij de Lower, maar als je daar goed op tijd bent, is de kans reëel dat je met de eerste groep mee kan.
Naar Horseshoe Bend kan je dan na het bezoek aan de Upper. Hier blijf je zo lang je wilt.
Voor Lower en Horseshoe Bend vind je info via onze indexpagina. De Upper deden we toen we nog geen blog bijhielden
.
Voor de Lower is zo vroeg mogelijk (8u30) het best voor foto's, de Upper is dan weer best rond de middag.
Beide bezoeken duren ongeveer een uur. Je moet gewoon de straat oversteken om van de ene naar de andere te rijden.
Voorwaarde om op tijd bij de Upper te zijn is uiteraard dat je niet te lang moet aanschuiven bij de Lower, maar als je daar goed op tijd bent, is de kans reëel dat je met de eerste groep mee kan.
Naar Horseshoe Bend kan je dan na het bezoek aan de Upper. Hier blijf je zo lang je wilt.
Voor Lower en Horseshoe Bend vind je info via onze indexpagina. De Upper deden we toen we nog geen blog bijhielden

De vraag is of je ze allebei wilt doen. Misschien is het handiger om die extra tijd elders te gebruiken, omdat ze allebei zo erg op elkaar lijken. Volgens mij zijn ze onderling verwisselbaar, en ik zou dus ook niet direct weten wat de meerwaarde is van een bezoek aan beiden. Als jij daar anders over denkt, is het natuurlijk klaar
.
Een tweede opmerking is dat Kalaman zegt dat je even de straat moet oversteken van Lower naar Upper. Er is de laatste jaren wel één en ander veranderd daar, dus het kan zijn dat ik enorm achter loop, maar ga je dan niet uit van een 4x4, of op z'n minst van de wil om off road te gaan? Niet dat dat een deal breaker moet zijn, maar het is niet iets wat je zonder nadenken moet doen. Je bent namelijk niet verzekerd als je niet op verharde weg rijdt. Iedereen maakt voor zich uit of hij dat risico neemt, maar je moet het wel even weten.
Maar als je ze alle drie op één dag wilt doen, is dat inderdaad geen probleem. Misschien eventjes rust nemen voor je Horseshoe loopt, zodat je niet op het warmste moment de duin omhoog loopt, maar verder geen enkel probleem.

Een tweede opmerking is dat Kalaman zegt dat je even de straat moet oversteken van Lower naar Upper. Er is de laatste jaren wel één en ander veranderd daar, dus het kan zijn dat ik enorm achter loop, maar ga je dan niet uit van een 4x4, of op z'n minst van de wil om off road te gaan? Niet dat dat een deal breaker moet zijn, maar het is niet iets wat je zonder nadenken moet doen. Je bent namelijk niet verzekerd als je niet op verharde weg rijdt. Iedereen maakt voor zich uit of hij dat risico neemt, maar je moet het wel even weten.
Maar als je ze alle drie op één dag wilt doen, is dat inderdaad geen probleem. Misschien eventjes rust nemen voor je Horseshoe loopt, zodat je niet op het warmste moment de duin omhoog loopt, maar verder geen enkel probleem.
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zover ik weet zijn er geen combi's met beide er in. Misschien zou je wel de Navajo Tax maar één keer hoeven te betalen als je ze op een dag doet. Vragen kan altijd.
Ik zou het volgende doen: zo rond 08.30/09.00 de eerste of tweede tour doen bij de Lower. Daarna de Upper. Volgens mij is de tour van 12.30 de fototour waar je de mooiste lightrays kan zien (is ook meteen de duurste). Je wordt daar met een open 4x4 naar heen gebracht vanuit Page (moet je op voorhand wel boeken).
Horseshoe Bend vooral niet s ochtends vroeg, want dan ligt een deel nog in de schaduw. Rond 14.00 staat de zon daar mooi. Ook een 'tegenlicht' opname met met ondergaande zon is daar mooi.
Ik zou het volgende doen: zo rond 08.30/09.00 de eerste of tweede tour doen bij de Lower. Daarna de Upper. Volgens mij is de tour van 12.30 de fototour waar je de mooiste lightrays kan zien (is ook meteen de duurste). Je wordt daar met een open 4x4 naar heen gebracht vanuit Page (moet je op voorhand wel boeken).
Horseshoe Bend vooral niet s ochtends vroeg, want dan ligt een deel nog in de schaduw. Rond 14.00 staat de zon daar mooi. Ook een 'tegenlicht' opname met met ondergaande zon is daar mooi.
- AnAppleADay
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hebben ze vorige maand allebei op een dag gedaan.
Eerst de lower rond 08.30, daarna de upper op het middaguur. We hadden gereserveerd maar moesten alsnog 1,5 uur voor aanvang bij de upper zijn, maar dat haalden we makkelijk, het is echt nog geen 5min rijden van elkaar. Je hoeft dan inderdaad maar een keer Navajo fee te betalen (wel het betaalbewijs bewaren en even aangeven bij de 2e tour dat je al betaald hebt)
Maar achteraf had ik echt niet naar de upper hoeven gaan. De lower is rustig, er wordt veel uitgelegd en je hebt het gevoel dat de canyon alleen van jouw groep is.
De upper is 2x zo duur en je wordt er echt als vee doorheen gedreven samen met honderden anderen. De foto's zijn er iets mooier (door de lichtval) maar in real life vond ik het veel minder mooi dan de lower. En dat kwam grotendeels door het veedrijven...
Eerst de lower rond 08.30, daarna de upper op het middaguur. We hadden gereserveerd maar moesten alsnog 1,5 uur voor aanvang bij de upper zijn, maar dat haalden we makkelijk, het is echt nog geen 5min rijden van elkaar. Je hoeft dan inderdaad maar een keer Navajo fee te betalen (wel het betaalbewijs bewaren en even aangeven bij de 2e tour dat je al betaald hebt)
Maar achteraf had ik echt niet naar de upper hoeven gaan. De lower is rustig, er wordt veel uitgelegd en je hebt het gevoel dat de canyon alleen van jouw groep is.
De upper is 2x zo duur en je wordt er echt als vee doorheen gedreven samen met honderden anderen. De foto's zijn er iets mooier (door de lichtval) maar in real life vond ik het veel minder mooi dan de lower. En dat kwam grotendeels door het veedrijven...
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet waarom men een 4x4 zou nodig hebben? Voor de Upper parkeert men immers de wagen bij Antelope Canyon Navajo Tours.M Kactus schreef:Een tweede opmerking is dat Kalaman zegt dat je even de straat moet oversteken van Lower naar Upper. Er is de laatste jaren wel één en ander veranderd daar, dus het kan zijn dat ik enorm achter loop, maar ga je dan niet uit van een 4x4?
Re: Bezoek aan Antelope Lower en Upper Canyons.
Zoals ik zeg, ik weet het niet
Maar toen wij gingen, moest het nog verplicht met een tour, en die vertrok in Page aan een tankstation. En dan vlogen we met een grote jeep en een rotvaart over een zandweg. Of eerder een zandvlakte. Dat dat meer voor de show en de toeristen was, dat had ik al door. Maar ik weet dus niet of je er over paved roads kunt raken.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf daar word je in een 4x4 verder vervoerd als aanvulling op de post hierboven
Aha, gotcha.
Excuses voor de noninformatie 
Het is gewoon dat er wel wat veranderd is daar sinds ons laatste bezoek, en het is me wat onduidelijk wat er nu precies wel nog kan. Maar hangt het dan niet af van bij welke organisatie je boekt? Of vertrekken ze allemaal op dezelfde plek?

Het is gewoon dat er wel wat veranderd is daar sinds ons laatste bezoek, en het is me wat onduidelijk wat er nu precies wel nog kan. Maar hangt het dan niet af van bij welke organisatie je boekt? Of vertrekken ze allemaal op dezelfde plek?
Sommige vertrekken in Page en andere vertrekken vanaf de parkeerplaats. Wij hebben die vanaf de parkeerplaats gedaan voor $48,- P.P. voor de 12:00 uur Tour. Je werd echt als vee de canyons in gedreven en de groepen lopen daar al snel door elkaar. De gids had er tempo in en al snel waren we haar kwijt. De gidsen staan enorm naar elkaar te schreeuwen in het navajo's. Ik heb geen enkele foto kunnen nemen van de lightbeam zonder andere mensen er op, met name de achter hangende mensen van de groep voor je doen er lang over. Dan heb je ook nog het feit dat de mensen die al op het einde zijn geweest dezelfde weg terug moeten. Dus je hebt ook steeds tegemoetkomende mensen voor je lens. Op de terugweg mag je geen foto's meer nemen maar moet je van de gidsen doorlopen. Toen ik dat wel deed, je ziet immers de rotsen weer uit een ander perspectief sloeg de gids mn camera bijna uit m'n handen terwijl ze schreeuwde "No pictures, Move, Move".
Wat een tegenstelling was de Lower die we om 16:10 deden. De gids had alle tijd voor ons, vertelde veel, nam foto's van ons. We zijn geen andere groepen tegen gekomen en ik heb prachtige foto's kunnen maken. En dat ook nog eens voor maar $20,- P.P. een heel groot verschil dus.
De tijd er tussen in hebben we gedood bij de plaatselijke McD.
Wat een tegenstelling was de Lower die we om 16:10 deden. De gids had alle tijd voor ons, vertelde veel, nam foto's van ons. We zijn geen andere groepen tegen gekomen en ik heb prachtige foto's kunnen maken. En dat ook nog eens voor maar $20,- P.P. een heel groot verschil dus.
De tijd er tussen in hebben we gedood bij de plaatselijke McD.
Dat laatste zal volgens mij vooral afhangen van het seizoen. Wij zijn in het latere najaar gegaan (bijna half oktober, geloof ik), en ik heb die ervaring helemaal niet. Ik heb ook niet lower en upper gedaan, zoals gezegd. Alleen upper, dus het is moeilijk te vergelijken voor mij, maar hoewel er wel wat volk was, heb ik me geen moment opgejaagd gevoeld. Een vriendelijke gids, en als het wat drukker was, mochten we even wachten voor een foto zonder mensen op. Ik heb er dan ook meer dan een paar. We hadden wel de fototour geboekt, die doet er ietsjes langer over.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan bevestigen wat M Kactus hierboven schrijft.
Wij deden destijds de Upper in april en hadden nooit of te nimmer het gevoel van opgejaagd te zijn. We hebben er massa's foto's gemaakt, maar op geen enkele foto staan toeristen.
We hadden ook meer dan tijd genoeg om een praatje te maken met de gids en talloze foto's te maken.
Misschien heeft het inderdaad iets te maken met de periode waarin men de Canyon bezoekt.
Wij deden destijds de Upper in april en hadden nooit of te nimmer het gevoel van opgejaagd te zijn. We hebben er massa's foto's gemaakt, maar op geen enkele foto staan toeristen.
We hadden ook meer dan tijd genoeg om een praatje te maken met de gids en talloze foto's te maken.
Misschien heeft het inderdaad iets te maken met de periode waarin men de Canyon bezoekt.
- AnAppleADay
- Amerika-ontdekker
Wij waren er de eerste week van mei en het was echt heel erg opgejaagd.
Ik weet niet welk jaar jullie (M Kactus en Kalaman) er waren maar ik hoorde dat het de afgelopen jaren steeds drukker en drukker wordt...
Ik weet niet welk jaar jullie (M Kactus en Kalaman) er waren maar ik hoorde dat het de afgelopen jaren steeds drukker en drukker wordt...
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik durf het bijna niet zeggen...2009...AnAppleADay schreef: Ik weet niet elk jaar jullie (M Kactus en Kalaman) er waren maar ik hoorde dat het de afgelopen jaren steeds drukker en drukker wordt...
Anappleaday wij waren er vorig jaar eind juni en hebben dezelfde ervaring. We gingen echt met drommen toeristen de lower canyon in. We moesten zeker 20 minuten wachten in de brandende zon voordat we de canyon in konden. Ik had ook totaal niet het gevoel dat de Navajo's de moeite namen om een rust gevoel te creeeren. Natuurlijk is het prachtig maar we hebben weinig echt goeie fotos kunnen nemen zonder andere mensen erop.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
- MarcelGr
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij waren 9 mei 2016 in de Lower Antelope Canyon via Ken's Tours en het was druk, maar tijd genoeg om foto's te maken en geen gevoel opgejaagd te zijn. Hoorde wel van de gids dat het op sommige dagen zo druk is dat je haast mannetje-mannetje loopt, vooral als de amerikanen zelf vrij zijn. Je moet het dus net treffen.
Ken's Tours: http://lowerantelope.com/
Ken's Tours: http://lowerantelope.com/
- AnAppleADay
- Amerika-ontdekker
Bij de lower?Anneke_88 schreef:Anappleaday wij waren er vorig jaar eind juni en hebben dezelfde ervaring. We gingen echt met drommen toeristen de lower canyon in. We moesten zeker 20 minuten wachten in de brandende zon voordat we de canyon in konden. Ik had ook totaal niet het gevoel dat de Navajo's de moeite namen om een rust gevoel te creeeren. Natuurlijk is het prachtig maar we hebben weinig echt goeie fotos kunnen nemen zonder andere mensen erop.
Wij hadden juist bij de upper dit gevoel. Bij de lower was het bij ons erg rustig. Maar misschien is dat echt in de zomer weer anders.
Haha, ik denk dat het voor ons 2010 was, dus jakalaman schreef: Ik durf het bijna niet zeggen...2009...

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij deden beide canyons aansluitend en hebben met beide wel goede ervaringen gehad. We waren om 8.30 uur gestart met de Lower en de Upper hadden we rond het middaguur gereserveerd omwille van de mooie lichtinval.
Zie voor meer informatie in mijn verslag:
https://kristeldeschryver.wordpress.com ... age-bryce/
Zie voor meer informatie in mijn verslag:
https://kristeldeschryver.wordpress.com ... age-bryce/
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was bij ons zowel bij lower als bij upper erg druk, maar bij upper was het veel storender omdat men in twee richtingen door die canyon loopt. Bij upper was wel meer storend, zoals het uiterst opgefokte personeel. Doe mij lower maar!AnAppleADay schreef:Bij de lower?
Wij hadden juist bij de upper dit gevoel. Bij de lower was het bij ons erg rustig. Maar misschien is dat echt in de zomer weer anders.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11414 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 6 Reacties