Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe kan het ook anders... tips graag!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Frits76
Amerika-newbie

Hoe kan het ook anders... tips graag!

Bericht door Frits76 »

Hallo beste mensen,

Eindelijk hebben we de stap genomen; medio juli 2007 wagen we met 6 personen (4 volwassenen + 2 jongeren - 12 en 16 jaar) de grote stap naar Amerika. Het is voor ons allemaal de eerste keer, en we hebben er dan ook enorm veel zin in. De voorpret is inmiddels in volle gang.

Het plan is om er 2,5 a 3 weken te verblijven.
Gezien de enorme hoeveelheid kennis die hier op het forum aanwezig is, hoop ik dat jullie ook ons input willen geven op de reis zoals ie voorlopig gepland is;

Las Vegas - 2 overnachtingen
Bryce Canyon - 1 overnachting
Grand Canyon - 1 overnachting
Laughlin - 1 overnachting
San Diego - ?? (uberhaupt bezoeken?)
Los Angeles - 4 overnachtingen
Tussenstop - ? Waar?
San Francisco - 3 overnachtingen

We hebben nog niks vastgelegd dus kunnen de 'puzzelstukjes' nog verleggen..

Mijn vragen:
- is bovenstaande route zonder stress binnen de tijd te doen?
- wat is een goede plaats om als tussenstop tussen LA en SF te kiezen?
- zijn er op deze route dingen die we echt moeten zien?
- verdere tips (routegewijs, tijdsplanning etc.) zijn uiteraard van harte welkom

Ongetwijfeld komen er me nog meer vragen te boven.. Laat ik jullie eerst hier maar mee lastig vallen!! :-)

Superbedankt voor de reacties vast!

Groeten,
Frits
Here we go!
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Tussen LA en San Francisco zou je de kustroute kunnen nemen, maar ik zou hier wel 2 overnachtingen voor nemen. De totale route is ongeveer 740 km en als je dan onderweg ook nog iets wilt zien heb je die 2 overnachtingen wel nodig. Hier vind je een lijstje met wat er allemaal te zien is langs de kust. Ik zou hem overigens wel van noord naar zuid rijden (SF - LA) dan rij je het dichtste langs de kust.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Als ik 2,5 a 3 weken zou hebben en het zuidwesten zou willen bezoeken zou ik de volgende route nemen:

1. A’dam – LA
2. LA (pretpark)
3. LA – Palm Springs (shoppen in outlet center)
4. Palm Springs – Yoshua Tree NP – Kingman
5. Kingman – Grand Canyon
6. Grand Canyon
7. Grand Canyon – Page (Lake Powel of Antilope Canyon)
8. Page – Bryce Canyon (zeker de Navajo loop lopen)
9. Bryce Canyon – Zion
10. Zion – Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas – Death Valley
13. Death Valley – Yosemite (via Tiog pass)
14. Yosemite
15. Yosemite – San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco – Cambria
19. Cambria – LA (Hollywood/Beverly Hills)
20. LA – A’dam
21. aankomst A’dam

groetjes,
Carola
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Waar liggen jullie interesses? Met de kinderen in LA naar de pretparken? (=hardstikke leuk)
4 dgn LA vind ik persoonlijk ietwat lang, vond LA niet zo bijzonder. Ook mis ik de nationale parken, maar misschien houden jullie er niet van? Ik zou nl. zeker Yosemite, Bryce, Zion en the Grand Canyon niet overslaan. Ook voor SFo zou ik eerst bepalen wat je er wilt doen/zien, misschien zijn 3 nachten ook te veel, zou je het met 2 kunnen doen.

In 2,5 -3 wkn kun je heel wat zien en je route dus iets uitbreiden.
Frits76
Amerika-newbie

Bericht door Frits76 »

Bedankt voor jullie reacties zover. Altijd handig om eens van anderen te horen wat we beter wel en beter niet kunnen doen.

De reden dat we 4 dagen LA hebben gekozen, is inderdaad om wat pretparken te bezoeken. Met name voor de kinderen (ahum)...
Verder willen we graag een mix van natuur - steden - pretparken. Hopelijk hebben we het met dit reisschema een beetje gedekt allemaal..

Ik ben zo bang dat het teveel indrukken in een te korte tijd gaan worden.. Ach, ook wel weer een reden om nog een keer te gaan ;-)

Groeten,
Frits
Here we go!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik blijf het zeggen,deze route zuid-west zoals we hem allemaal weleens hebben gedaan of gaan doen,kan je volgens mij het beste beginnen in Phoenix,en vertrekken uit LA.

Je kan dan in 3 weken tijd een mooie route maken langs alle bezienswaardigheden die je opnoemt,en Phoenix is vaak de goedkoopste vliegbestemming.(niet rechtstreeks jammer genoeg)
Dobby
Amerika-newbie

Bericht door Dobby »

hallo Frits,
Wij hebben afgelopen zomer o.a. dezelfde plaatsen aangedaan die jullie ook van plan zijn. Voor teveel indrukken te kort achterelkaar moet je toch niet bang zijn, wij hadden ook 2 pubers erbij (15 en 16 jaar) die krijgen het prima op een rij hoor. Persoonlijk vind ik 4 nachten voor LA ook veel. Maar San Diego is echt de moeite waard, niet alleen de stad zelf maar ook de trip over de brug naar Coronado Island, Old Town en Seaport Village vonden wij een ervaring.
Succes met jullie planning
Groetjes MJ
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik sluit me bij Pete aan. Phoenix was al vaak ons vertrek punt, dit jaar weer.
Joshua Tree NP is heel mooi, maar de andere NP's nog mooier imo. Je zou dan misschien een hele dag in Page kunnen blijven (prachtige omgeving en veel te zien en te doen) en verder de route van Carola volgen en de pretparken op het einde doen. Ook het advies van Mirdj ondersteun ik. Beter 2 overnactingen langs de Pacific Coast Highway van SF naar LA dan 1.
Hoe gaan jullie reizen RV? Auto('s)? Of heb ik dat gemist?
Yeehaw
Frits76
Amerika-newbie

Bericht door Frits76 »

Hoop dat we alles in 1 auto gepropt krijgen. Als dat niet lukt, zullen het er twee worden.

Als ik bovenstaande reacties lees, heb ik in ieder geval weer iets om te bespreken. Zal dat van Phoenix eens gaan uitvogelen.

Bedankt!
Frits
Here we go!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer