Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Upper antelope canyon: sold out!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Upper antelope canyon: sold out!
In augustus zijn wij in Amerika en de route inclusief bezienswaardigheden had ik reeds uitgestippeld. Ik ben ook begonnen met het boeken van uitstapjes (bv. Alcatraz) omdat ik daarover had gelezen dat dit snel uitverkocht zou zijn.
Na 4 weken ziekte (waarin ik nauwelijks iets heb kunnen doen) wilde ik vanavond ook de Upper antelope canyon tour boeken, liefst die van 11.30. Ik baal enorm, want de hele maand augustus zijn alle tours (maakt niet uit welk tijdstip) sold out!
Heeft iemand van jullie ervaring met het toch nog beschikbaar komen van plekken of anderszins? Ik vind het echt een enorme teleurstelling en kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Wij zijn in Page op 19/20 augustus en hadden dit op de 19e willen doen.
Ik hoor het graag van jullie!
Na 4 weken ziekte (waarin ik nauwelijks iets heb kunnen doen) wilde ik vanavond ook de Upper antelope canyon tour boeken, liefst die van 11.30. Ik baal enorm, want de hele maand augustus zijn alle tours (maakt niet uit welk tijdstip) sold out!
Heeft iemand van jullie ervaring met het toch nog beschikbaar komen van plekken of anderszins? Ik vind het echt een enorme teleurstelling en kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Wij zijn in Page op 19/20 augustus en hadden dit op de 19e willen doen.
Ik hoor het graag van jullie!
Re: Upper antelope canyon: sold out!
Heb je http://navajotours.com al geprobeerd ? Vorige week hebben wij nog een tour voor 26/8 kunnen boeken.
Succes !
Succes !
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij boekten hier enkele jaren geleden: http://www.antelopecanyon.com
Moest het niet lukken voor de Upper dan kan je ook de Lower proberen. Daar kan je zonder reservatie heen. Je dient dan ter plaatse te wachten tot er plaats is en je met een gids mee kan.
Groetjes,
Ingrid
Moest het niet lukken voor de Upper dan kan je ook de Lower proberen. Daar kan je zonder reservatie heen. Je dient dan ter plaatse te wachten tot er plaats is en je met een gids mee kan.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lower Antelope nog volop plek de 19e bij Kens Tours
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij hebben gisteren zowel de 9.00 uur Lower Antelope Tour gedaan bij Ken's Tours en de 11.30 uur Upper Antelope Tour bij Antelope Canyon Tours. Ik vond de Lower Antelope Canyon Tour achteraf veel meer de moeite waard. Hij was mijns inziens fotogenieker, en je hoefde er ook niet zoals bij Upper als klapvee doorheen. Bij Upper is er overal tweerichtingverkeer, bij Lower niet. Ook de Tour guides in Lower waren veel relaxter, en dat is het ook nog eens goedkoper.
Maar goed, misschien vinden anderen Upper juist mooier. Ik vond Upper iig wat tegenvallen, zelfs om 11.30 uur met het invallende licht...
Maar goed, misschien vinden anderen Upper juist mooier. Ik vond Upper iig wat tegenvallen, zelfs om 11.30 uur met het invallende licht...
Wij zijn gegaan via Chief Tsosie Tours, en als ik daar ga kijken, zie ik toch nog plek voor de 19de? 10u en 12u30.
Edit: Wel de Photography Tour, en voor 2 volwassenen. Ik weet niet met hoeveel jullie gaan
Maar ik zou zeker wel voor de Photography Tour gaan. Die duurt wat langer, neemt iets meer de tijd, en wij voelden ons helemaal niet opgejaagd. Maar zoals ik in een eerder topic al zei, dat is al even geleden ook.
Edit: Wel de Photography Tour, en voor 2 volwassenen. Ik weet niet met hoeveel jullie gaan

Laatst gewijzigd door M Kactus op 27 mei 2016, 08:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de Lower gisteren wel gauw gereserveerd voor de 20e augustus. In de ochtenduren, omdat ik gelezen had dat het dan het mooist was. Wilde niet ook hier het risico lopen dat het op een of andere manier uitverkocht zou zijn.
Ik lees hier dat jullie eigenlijk wisselend/matig enthousiast waren over de upper, die dus wel sold out is op werkelijk iedere dag. In ieder geval via Roger Ekis (antelopecanyon.com). Ik dacht bij het uitstippelen van onze trip dat het de moeite waard was om zowel de Lower als de upper te doen, waarbij de upper rond 11.30u. Via de Navajo website (net gekeken door een tip van een van jullie) is volgens mij wel nog plek op allerlei tijdstippen de 19e augustus, bijcoorbeeld om tien uur. Maakt me toch minder verdrietig om te zien dat via een andere aanbieder kennelijk wel nog plek is. Is het volgens jullie de moeite waard om dan via daar ook de Upper te reserveren en te doen, of zouden jullie er zelf voor kiezen om het dan alleen bij de Lower te laten, die ik nu wel heb gereserveerd?
Ik besef me dat dat persoonlijke smaak is, maar aangezien ik zelf geen idee heb ben ik toch benieuwd naar wat jullie zouden doen.
Groetjes
Ik lees hier dat jullie eigenlijk wisselend/matig enthousiast waren over de upper, die dus wel sold out is op werkelijk iedere dag. In ieder geval via Roger Ekis (antelopecanyon.com). Ik dacht bij het uitstippelen van onze trip dat het de moeite waard was om zowel de Lower als de upper te doen, waarbij de upper rond 11.30u. Via de Navajo website (net gekeken door een tip van een van jullie) is volgens mij wel nog plek op allerlei tijdstippen de 19e augustus, bijcoorbeeld om tien uur. Maakt me toch minder verdrietig om te zien dat via een andere aanbieder kennelijk wel nog plek is. Is het volgens jullie de moeite waard om dan via daar ook de Upper te reserveren en te doen, of zouden jullie er zelf voor kiezen om het dan alleen bij de Lower te laten, die ik nu wel heb gereserveerd?
Ik besef me dat dat persoonlijke smaak is, maar aangezien ik zelf geen idee heb ben ik toch benieuwd naar wat jullie zouden doen.
Groetjes
Waarom zou je alleen maar bij dezelfde aanbieder willen? Volgens mij is er niet 1 tour die duidelijk beter is dan de anderen. Je zit toch niet vast aan die ene?
Of het de moeite is om zowel Upper als Lower te doen, daar durf ik me niet over uitspreken. Ik heb namelijk alleen Upper gedaan. Zodra je in de kloof zit, zou het wel hetzelfde moeten zijn. Voor mij zou dus één van de twee wel genoeg zijn. Maar daar denken anderen misschien anders over.
Of het de moeite is om zowel Upper als Lower te doen, daar durf ik me niet over uitspreken. Ik heb namelijk alleen Upper gedaan. Zodra je in de kloof zit, zou het wel hetzelfde moeten zijn. Voor mij zou dus één van de twee wel genoeg zijn. Maar daar denken anderen misschien anders over.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hallo,
Grappig, mij overkwam deze week hetzelfde. Ik dacht: laat ik maar eens de tour naar Upper Antelope Canyon boeken, (wij gaan ook in Augustus) en toen bleek dat de tours rond 12 uur allemaal al waren uitverkocht. Op stel en sprong dan maar een tour om half 3 geboekt, en daarna ging ik me pas afvragen of dit wel was wat ik wilde.
Als je op internet zoekt naar plaatjes en filmpjes van Upper Antelope zie je heel veel drukte, erg veel mensen die elkaar in de weg lopen. Dat is iets waar mijn gezin absoluut niet van houdt. De lower Antelope is smaller en rustiger, en, omdat je er via een stap in moet afdalen, ook wel avontuurlijker. Deze leek mij eigenlijk veel mooier om te bezoeken. Een dag later heb ik de reservering geannuleerd.
Grappig, mij overkwam deze week hetzelfde. Ik dacht: laat ik maar eens de tour naar Upper Antelope Canyon boeken, (wij gaan ook in Augustus) en toen bleek dat de tours rond 12 uur allemaal al waren uitverkocht. Op stel en sprong dan maar een tour om half 3 geboekt, en daarna ging ik me pas afvragen of dit wel was wat ik wilde.
Als je op internet zoekt naar plaatjes en filmpjes van Upper Antelope zie je heel veel drukte, erg veel mensen die elkaar in de weg lopen. Dat is iets waar mijn gezin absoluut niet van houdt. De lower Antelope is smaller en rustiger, en, omdat je er via een stap in moet afdalen, ook wel avontuurlijker. Deze leek mij eigenlijk veel mooier om te bezoeken. Een dag later heb ik de reservering geannuleerd.
Om niet in een zwart-witverhaal te belanden, even dit: De Antelope Canyon (lower en upper) is een smalle kloof in de grond.
Een prachtige kloof, die veel kijklustigen lokt. Veel mensen samen in een smalle kloof = druk. Bij ons was het geen "aanschuiven bij Disney"-druk, maar wel vergelijkbaar met het voetpad van een gemiddelde grootstad. Op andere momenten is het echter wel Disneydruk
. Dat valt vooraf moeilijk te zeggen. En naar het schijnt is het de laatste tijd (bij allebei) wel drukker dan vroeger.
Het lijkt erop dat je in Lower de meeste kans hebt om op een voetpad te staan, dan in Disney, om het zo maar even te stellen. Maar meer dan dat, mag je niet verwachten. Zowel Lower als Upper is geen hike die je gaat doen. Je moet het eerder bekijken als een trekpleister waar je allemaal op z'n Japans heen wordt gevoerd.
Een prachtige kloof, die veel kijklustigen lokt. Veel mensen samen in een smalle kloof = druk. Bij ons was het geen "aanschuiven bij Disney"-druk, maar wel vergelijkbaar met het voetpad van een gemiddelde grootstad. Op andere momenten is het echter wel Disneydruk

Het lijkt erop dat je in Lower de meeste kans hebt om op een voetpad te staan, dan in Disney, om het zo maar even te stellen. Maar meer dan dat, mag je niet verwachten. Zowel Lower als Upper is geen hike die je gaat doen. Je moet het eerder bekijken als een trekpleister waar je allemaal op z'n Japans heen wordt gevoerd.
- AnAppleADay
- Amerika-ontdekker
Ik heb ze laatst allebei op één dag gedaan en achteraf had ik de upper niet gedaan.
Sterker nog, toen we net een super mooie rustige lower tour hadden gehad en aankwamen bij de upper zijn we bijna omgedraaid.
Het is 2 keer zo duur en de drukte toen we aankwamen was echt waanzinnig, bovendien liepen de gidsen alleen maar te schreeuwen.
Uiteindelijk wel meegegaan maar het zijn de meest verspilde dollars van mijn vakantie
Hoewel we erg mooie foto's hebben kunnen maken (en toch weer net anders dan in de lower) was het geen mooie ervaring.
De foto's zijn veel mooier dan hoe het echt is, voornamelijk omdat het er op de foto's mooi rustig uit ziet terwijl het in het echt meer voelde als de rij voor een bagagecontrole op het vliegveld waar je doorheen geloosd wordt.
Ik vond het in ieder geval de foto's niet waard.
Sterker nog, toen we net een super mooie rustige lower tour hadden gehad en aankwamen bij de upper zijn we bijna omgedraaid.
Het is 2 keer zo duur en de drukte toen we aankwamen was echt waanzinnig, bovendien liepen de gidsen alleen maar te schreeuwen.
Uiteindelijk wel meegegaan maar het zijn de meest verspilde dollars van mijn vakantie

Hoewel we erg mooie foto's hebben kunnen maken (en toch weer net anders dan in de lower) was het geen mooie ervaring.
De foto's zijn veel mooier dan hoe het echt is, voornamelijk omdat het er op de foto's mooi rustig uit ziet terwijl het in het echt meer voelde als de rij voor een bagagecontrole op het vliegveld waar je doorheen geloosd wordt.
Ik vond het in ieder geval de foto's niet waard.
Wij hebben vorig jaar de lower gedaan en dat was een fenomenale ervaring. Het was vrij rustig en we gingen met een relatief kleine groep door de canyon heen. Genoeg tijd om stil te staan en te genieten van de bijzondere lichtval, waardoor het zicht op de canyon elke meter verandert. De gids speelde zelfs een stukje muziek op de fluit, was een serene ervaring.
Kortom, lower is zwaar aan te raden.
Kortom, lower is zwaar aan te raden.
Is het verstandig de Lower ook te reserveren, zo ja bij welke touroperator?
en welk tijdstip waren jullie er? Ik las dat 8:30 voor de lower aan te raden is...
en welk tijdstip waren jullie er? Ik las dat 8:30 voor de lower aan te raden is...
Ik ben 3 of 4 dagen geleden in de lower geweest, zonder reservering. Ben om half 7 al bij dat hek gaan staan, dacht dat het half 8 was. Dit was niet heel erg want zo kon ik als 1 van de eerste instromen en rond 9 uur kon ik mee. Er zijn maar 2 tour operators, allebei vind ik ze niks, maar Ken is helemaal niks. Dus bij die andere geboekt, aardige jongen hielp mee met camera instellingen ed. Oftewel je moet een beetje geluk hebben denk ik, maar als je vroeg ben lukt het wss wel. De tour van half 11 wanneer je de "Light beams" hebt in de canyon is echt niet te boeken. Die wil iedereen. Succes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... t=100topic over Page was ook al het nodige gezegd.AroundA schreef:Ik las dat 8:30 voor de lower aan te raden is...
Aan te raden vanuit welk oogpunt? Qua licht is voor de Lower de ochtend (tot ongeveer 11 uur) of later op de dag aan te raden als je geen direct zonlicht in de canyon wilt - dit zorgt namelijk voor grote contrasten waardoor het ook lastiger is te fotograferen.
Qua drukte is - zoals in het andere topic vermeld - de eerste tour aan te raden. Of juist de laatste tour.
@Chivfreek: was die tour van 9 uur dan de eerste, of heb je moeten wachten tot je mee kon met een tour? En is reserveren dus wel noodzakelijk? En hoe weet je dat beide tour operators niets zijn?
Ter voorkoming van nieuwe misverstanden hier: de light beams zijn in de Upper Antelope Canyon.
Marianne
Waarom vind je ze alle twee niks en Ken's helemaal niet. Ik kom de naam Ken vaak tegen op het Forum.Chivfreek schreef:Ik ben 3 of 4 dagen geleden in de lower geweest, zonder reservering. Ben om half 7 al bij dat hek gaan staan, dacht dat het half 8 was. Dit was niet heel erg want zo kon ik als 1 van de eerste instromen en rond 9 uur kon ik mee. Er zijn maar 2 tour operators, allebei vind ik ze niks, maar Ken is helemaal niks. Dus bij die andere geboekt, aardige jongen hielp mee met camera instellingen ed. Oftewel je moet een beetje geluk hebben denk ik, maar als je vroeg ben lukt het wss wel. De tour van half 11 wanneer je de "Light beams" hebt in de canyon is echt niet te boeken. Die wil iedereen. Succes
Met de andere bedoel je Dixie Ellis?
Groeten Hans
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij hadden de eerste tour bij Ken om half 9. Uitstekende gids die hielp met de camerainstellingen en ons prima en zonder gehaast door de Canyon leidde. De bewering 'Ken is helemaal niets' deel ik dus absoluut niet.
Ik ben blij met jou positieve ervaring Vito. Wij hebben ook bij Ken geboekt (voor over 2 weken) n.a.v. veel positieve reacties hier op het forum.
Dat het "helemaal niets is" kan ik me dus ook niet voorstellen.
Dat het "helemaal niets is" kan ik me dus ook niet voorstellen.
Martin
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ook hier zeer tevreden over Ken, prima gids, zei zelfs tegen ons dat we niet zo snel door de canyon moesten lopen en we de tijd konden nemen 
Ben dus erg benieuwd waarom jouw ervaring niet goed was.

Ben dus erg benieuwd waarom jouw ervaring niet goed was.
Dat is dus het probleem hiermee. Het is allemaal bijzonder anekdotisch. Eén goeie ervaring in Lower, en plots wordt aangeraden om nooit in Upper te boeken. Of andersom.
Van de topicstarter hebben we niet meer gehoord, ik ben benieuwd wat ze nu gaat doen, en of ze een plekje gevonden heeft.
Van de topicstarter hebben we niet meer gehoord, ik ben benieuwd wat ze nu gaat doen, en of ze een plekje gevonden heeft.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11399 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 1 Reacties