Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zwemmen in het zuidwesten
zwemmen in het zuidwesten
Hoi allemaal,
Over 4 weken is het zover; dan vertrekken we naar de USA. Superveel zin in!
Omdat het hoogzomer is, is het op dit moment vrij warm daar. Graag zou ik zo nu en dan frisse duiken willen nemen tijdens een autorit of na een lange wandeling of 's morgens als het nog lekker is, enzovoorts.
Ik kan alleen niet overal vinden waar dat kan of of het op bepaalde plaatsen wel kan en mag.
Weten jullie van onderstaande plaatsen of je daar mag zwemmen?
-June Lake
-Lake Powell (Wahweap campground) Ik heb op het forum wel gelezen dat je in Lake Powell mag zwemmen, maar weet iemand ook of je vanaf de camping daar naar een strandje kan lopen en hoe het daar zit met schaduwplaatsen?
En weten jullie van onderstaande plaatsen/parken of je ergens in de buurt een duik kan nemen en zo ja waar.
Een zwembad op de camping kan natuurlijk ook, maar ik kan niet overal vinden of er ook echt zwembaden zijn. Zo weet ik dat er in Yosemite bij North pines geen zwembad is, maar bij Curry Village/Half dome village wel. Mag je daar dan ook zwemmen?
-Bryce Canyon (sunset campground)
-Monument Valley (the view campground)
-Grand Canyon (Mather campground)
-Yosemite (north pines)
-Sequoia (sunset campground in grant grove)
-Morro Bay (morro bay state park campground)
-Zion (in het park zelf, ons motel heeft sowieso een zwembad)
Ik bedoel dus kortom meertjes of riviertjes nabij of in de NP's waar er gezwommen mag worden of op de campings of in het park zwembaden waar je in mag.
Alvast bedankt!
Over 4 weken is het zover; dan vertrekken we naar de USA. Superveel zin in!
Omdat het hoogzomer is, is het op dit moment vrij warm daar. Graag zou ik zo nu en dan frisse duiken willen nemen tijdens een autorit of na een lange wandeling of 's morgens als het nog lekker is, enzovoorts.
Ik kan alleen niet overal vinden waar dat kan of of het op bepaalde plaatsen wel kan en mag.
Weten jullie van onderstaande plaatsen of je daar mag zwemmen?
-June Lake
-Lake Powell (Wahweap campground) Ik heb op het forum wel gelezen dat je in Lake Powell mag zwemmen, maar weet iemand ook of je vanaf de camping daar naar een strandje kan lopen en hoe het daar zit met schaduwplaatsen?
En weten jullie van onderstaande plaatsen/parken of je ergens in de buurt een duik kan nemen en zo ja waar.
Een zwembad op de camping kan natuurlijk ook, maar ik kan niet overal vinden of er ook echt zwembaden zijn. Zo weet ik dat er in Yosemite bij North pines geen zwembad is, maar bij Curry Village/Half dome village wel. Mag je daar dan ook zwemmen?
-Bryce Canyon (sunset campground)
-Monument Valley (the view campground)
-Grand Canyon (Mather campground)
-Yosemite (north pines)
-Sequoia (sunset campground in grant grove)
-Morro Bay (morro bay state park campground)
-Zion (in het park zelf, ons motel heeft sowieso een zwembad)
Ik bedoel dus kortom meertjes of riviertjes nabij of in de NP's waar er gezwommen mag worden of op de campings of in het park zwembaden waar je in mag.
Alvast bedankt!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: zwemmen in het zuidwesten
Wij zwemmen regelmatig ergens in een riviertje of meertje.
Wij kampeerden op Lone Rock Beach bij Lake Powell, daar kon je zo het meer inlopen.
In Zion heb je de Virgin River, natuurlijk is een wandeling door de Narrows aan te raden. Je kunt ook in Springdale een tube huren en een stukje over de rivier drijven. Wij hadden afgelopen zomer zwembanden meegenomen van thuis waar je lekker in kon dobberen.
In Yosemite hebben wij ons aan een zwempartij in Lake Tenaya aan de Tioga Pass gewaagd. Koud maar wel heerlijk.
Ook in Yosemite maar dan in de valley kun je bij bijv. Cathedral Beach lekker aan het strandje zitten.
In Sequoia kun je bij de Lodgpole campground ook in het riviertje poedelen.
Kijk eens in ons verslag van afgelopen zomer voor onze ervaringen.

Wij kampeerden op Lone Rock Beach bij Lake Powell, daar kon je zo het meer inlopen.
In Zion heb je de Virgin River, natuurlijk is een wandeling door de Narrows aan te raden. Je kunt ook in Springdale een tube huren en een stukje over de rivier drijven. Wij hadden afgelopen zomer zwembanden meegenomen van thuis waar je lekker in kon dobberen.
In Yosemite hebben wij ons aan een zwempartij in Lake Tenaya aan de Tioga Pass gewaagd. Koud maar wel heerlijk.
Ook in Yosemite maar dan in de valley kun je bij bijv. Cathedral Beach lekker aan het strandje zitten.
In Sequoia kun je bij de Lodgpole campground ook in het riviertje poedelen.
Kijk eens in ons verslag van afgelopen zomer voor onze ervaringen.

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
In June Lake mag je zwemmen.
Vanaf Wawheap CG in Page kan je gemakkelijk naar het strand wandelen en in het meer zwemmen. Toen wij er waren (augustus), was het er overdag echt heet, en schaduwplekken waren er niet echt. Als je op de camping staat, heb je toegang tot het zwembad van een nabijgelegen hotel.
Morro Bay: je kan naar het strand aan Morro Bay Rock rijden. Vanaf de camping kan je te voet naar het haventje, maar daar is geen strand, als ik het me goed herinner.
Vanaf Wawheap CG in Page kan je gemakkelijk naar het strand wandelen en in het meer zwemmen. Toen wij er waren (augustus), was het er overdag echt heet, en schaduwplekken waren er niet echt. Als je op de camping staat, heb je toegang tot het zwembad van een nabijgelegen hotel.
Morro Bay: je kan naar het strand aan Morro Bay Rock rijden. Vanaf de camping kan je te voet naar het haventje, maar daar is geen strand, als ik het me goed herinner.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
In Yosemite hebben wij gezwommen in Mirror Lake, met een prachtig uitzicht op de Half Dome. Stukje lopen vanaf de North Pines camping (half uurtje??). Bij Lake Powell kun je inderdaad zwemmen vlakbij de Wahweap Campground.
Met de andere plekken heb ik geen (zwem-)ervaring, dus daar kan ik je niet mee helpen...
Met de andere plekken heb ik geen (zwem-)ervaring, dus daar kan ik je niet mee helpen...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even over zwemmen in riviertjes. Eén keer me flink verkeken op de flinke stroming in een riviertje.Andere keer zonder waterschoenen een riviertje ingegaan. Dat was ook geen goed plan.Ook hoogzomer kunnen de riviertjes echt koud zijn. En ook handig te kijken naar waarschuwingsborden voor hap grage beestjes in het water.
Op één van onze eerste reizen ons lang af gevraagd wat een Stingray was en waarom je moest 'shuffelen' Maar oké die zitten niet in riviertjes...
En als je ergens echt niet mag zwemmen, staat dat meestal duidelijk aangegeven.
Op één van onze eerste reizen ons lang af gevraagd wat een Stingray was en waarom je moest 'shuffelen' Maar oké die zitten niet in riviertjes...

En als je ergens echt niet mag zwemmen, staat dat meestal duidelijk aangegeven.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- bloodymarie
- Amerikafan
- Partner van: JohnDeere
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn in 2015 in de View in Monument Valley (cabins) geweest, maar er is binnen het park geen zwemgelegenheid. Dit is mede vanwege de schaarste van het water en het feit dat veel indianen geen stromend water hebben in hun directe leefomgeving (heb ik me laten vertellen).

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik werd in de jaren zeventig van de vorige eeuw al gewaarschuwd niet te zwemmen in Lake Mead bij Las Vegas, omdat daar een bepaalde soort haai (card sharks) voorkwam. Ik heb niet het idee dat die soort daar inmiddels is uitgestorven.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt voor jullie reacties en tips! Mooi reisverslag heb je Michelly, eerlijk gezegd heb ik al grote delen ervan gelezen ter inspiratie
Aan een meer met haaien ga ik me ook maar niet wagen
ik had al wel gedacht dat je mij MV niet kan zwemmen door de droogte, rest me nog Bryce Canyon en Grand Canyon. Heeft iemand daar al eens in de buurt een duik genomen?

Aan een meer met haaien ga ik me ook maar niet wagen

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dank je
Gouldings Campground bij Monument Valley heeft wel een binnenzwembad maar dat zou ik toch niet verkiezen boven The View.

Gouldings Campground bij Monument Valley heeft wel een binnenzwembad maar dat zou ik toch niet verkiezen boven The View.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat was afgelopen mei/juni helaas NIET meer het geval, het zwembad is dit seizoen helaas voorbehouden aan hotelgasten.Anneleen schreef:Vanaf Wawheap CG in Page kan je gemakkelijk naar het strand wandelen en in het meer zwemmen. Toen wij er waren (augustus), was het er overdag echt heet, en schaduwplekken waren er niet echt. Als je op de camping staat, heb je toegang tot het zwembad van een nabijgelegen hotel.
In Yosemite is het zwembad bij Yosemite Lodge overigens aan te bevelen. Groot, schoon, en niet al te druk toen wij er waren. Je kunt dan ook meteen douchen, zodat je niet meer in de rij hoeft te staan voor de douches bij Housekeeping Camp of Half Dome Village.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook het zwembad bij Curry Village is groot, maar wel drukker.
Dat bij de Lodge heeft ook een uurtje voor volwassenen, is ook prettig.
Marianne
Dat bij de Lodge heeft ook een uurtje voor volwassenen, is ook prettig.

Marianne
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij hebben in juni heerlijk in Lake Mead gedreven en gezwommen....geen haai gezien! 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4110 Weergaves
-
Laatste bericht door Jumping Jack
-
- 25 Reacties