Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Six Flags in Valencia? Knotts Berry Farm in Buena Park? Of je gaat wat meer richting San Diego. Daar heb je ook nog wat parken
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Heeft iemand nog die nieuwe glijbaan op de planning?
https://www.skyspace-la.com/experience/
19 dollar voor 13 meter is wel aan de prijs haha.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Voor die 4 seconden mij te prijzig.
Afbeelding
Tazmaaniac
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Tazmaaniac »

Excuus als de vraag al gesteld is, maar ik kom er niet uit.

Als ik nou zo'n TAP kaart koop en ik zet er een 7 day pass op.. kan ik dan alleen met de metro (rail) reizen of ook met de Metro (bus) ???

En hoe zit het met de DASH? Is deze pass hier ook geldig?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

MaryKay schreef:We zijn waarschijnlijk met oud en nieuw in LA en hopen een airbnb te huren in de buurt van Hollywood.
Pas goed op.. Wij zijn vorige week na 10 minuten weggegaan bij een AirBNB in de Hollywood hills (Laurel Canyon). Benauwd hok, geen enkele buitenlucht (de beloofde "sliding door" bleek defect en kon niet open) en een "private bath" waar je alleen maar heen kunt via een open halletje waar je vanaf de keuken zo in kijkt. Oftewel: aankleden als je naar het toilet wilt of wilt douchen. Niet heel erg private.

Met name de deur die niet openkon was onze reden om te gaan. 100+ graden in de kamer en geen enkele vorm van ventilatie of buitenlucht. En dat om 10pm. Niet alleen benauwd, maar ook nog hartstikke onveilig doordat er geen vluchtroute is bij brand. Gelukkig konden we last-minute nog een hotelkamer boeken voor een redelijk tarief. Nu nog in conclaaf over de hoogte van de refund.

Toch heeft de kamer alleen goede reviews. Als we ze nu teruglezen dan merk je dat veel reviewers alleen iets zeggen over de aardige host (een oud regisseur van cult films), maar niets over de kamer zelf. Dat is volgens mij ook het debet aan Airbnb. Niemand laat slechte reviews achter, ook al is het gewoon echt slecht. Dan geven veel mensen er toch een aardige draai aan omdat ze niet onaardig willen zijn. Maar precies dat maakt het erg lastig om te selecteren op basis van reviews. En doordat wij zijn weggegaan kunnen we ook geen review meer achterlaten. Al met al voor ons reden om nog eens goed na te denken over AirBNB. Zeker ook omdat we sowieso geld kwijt zijn, zelfs als we een volledige refund krijgen (de AirBNB fees krijg je nooit terug).

Overigens hadden we een paar dagen daarvoor ook een AirBNB en dat was echt top. Een tot appartement verbouwde ruimte boven een garage ergens in rural Santa Rosa. Ruim, van alle gemakken voorzien incl airco, goed bed, fijne bank, full kitchen en een top host die echt aan alles heeft gedacht. Het kan dus wel en die zou ik zeker aanraden. Maar beide properties hebben ongeveer dezelfde review score waardoor het echt een gok blijft.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

SuzieQ schreef:Heeft iemand nog die nieuwe glijbaan op de planning?
https://www.skyspace-la.com/experience/
19 dollar voor 13 meter is wel aan de prijs haha.
Voor 19 dollar kan je naar het 4 verdiepingen tellende observatie deck. Als je de combo wilt doen met de 'skyslide' kost het 8 dollar meer. Nog een 'duur' prijsje, je betaald ongeveer een dollar per seconde :wink:

De airbnb zijn wat dat betreft net hotels, je kan goede en slechte treffen. Ik heb het in Amerika nog niet gebruikt, maar ik kijk ook altijd wel naar de plaatjes icm de prijs. Want als het zo iets was kan het eerlijk gezegd ook nooit duur zijn geweest, of denk die beheerder van Hollywood, dus de prijs mag best wat meer zijn?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

$110 per dag, dus daar mag je best iets voor verwachten..
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

PSVwally schreef:
Voor 19 dollar kan je naar het 4 verdiepingen tellende observatie deck. Als je de combo wilt doen met de 'skyslide' kost het 8 dollar meer. Nog een 'duur' prijsje, je betaald ongeveer een dollar per seconde :wink:
Dat wist ik niet, nog duurder dus haha.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee, want het niet alleen voor de glijbaan..
Pauwke99
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Pauwke99 »

Onze vakantie naar West-Amerika nadert steeds vlugger. We verblijven van 22 tot 24 juli in Los Angeles,( we komen de 22 ste van Morroy bay en vertrekken de 24ste naar Palm Springs.) De bedoeling is om zeker 2 volledige dagen in Los Angeles door te brengen. Bij deze dus mijn vraag: Heeft iemand ervaring of tips om in deze 48 uur de meest belangrijke dingen van L.A te zien. We weten natuurlijk dat L.A een hele grote stad is en dat 2 dagen eigenlijk veel te kort zijn. Maar toch zouden we graag in deze 2 dagen een goed beeld van L.A krijgen. (We overnachten in Venice Beach).
Ik ben benieuwd naar jullie tips :)

Gr Michiel
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik verwijs je daarvoor graag naar de eerste post in dit topic. Dat is een mooi overzicht van veel dingen die er in LA te doen zijn. Dan kun je zelf uitkiezen wat jullie aanspreekt, dat kunnen wij niet voor jou bepalen. Als je een beeld hebt, kun je hier altijd nog advies krijgen over wat goed met wat te combineren is etc.
Tazmaaniac
Amerika-ontdekker

Niemand?

Als ik nou zo'n TAP kaart koop en ik zet er een 7 day pass op.. kan ik dan alleen met de metro (rail) reizen of ook met de Metro (bus) ???
En hoe zit het met de DASH? Is deze pass hier ook geldig?
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ja, TAP kan ook met de (Metro) bus. DASH kan ook, maar alleen single fares, geen dagpassen voor zover ik weet. Zie ook dit schema: https://www.taptogo.net/articles/en_US/ ... re-to-ride
Afbeelding
Tazmaaniac
Amerika-ontdekker

Thanks Division! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb gewoon een los metrodagkaartje gekocht dus ik kon je hier niet mee helpen :wink:

@Pauwke, behalve het eerste bericht in dit topic heb je hier misschien ook nog iets aan :wink: : https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Pauwke99 schreef:Bij deze dus mijn vraag: Heeft iemand ervaring of tips om in deze 48 uur de meest belangrijke dingen van L.A te zien.
Wij zaten vlakbij Hollywood Boulevard en hadden 1,5 dag LA. Dag 1 zijn we 's ochtends naar Griffith Observatory gegeaan voor het uitzicht. Het was onze eerste dag dus we waren erg vroeg wakker en zaten er toch vlakbij. Vervolgens naar Hollywood Boulevard gegaan en deden de eerste tour van die dag bij een hop on hop off bus via een Groupon deal. Duurde zo'n 2 uur inclusief foto stop. Daarna zelf wat rondgelopen over de Walk of Fame. 's Middags hebben we fietsen gehuurd en zijn we van de Santa Monica Pier naar Venice beach gefietst en terug natuurlijk :wink: . Dag 2 gingen we eerst naar Universal Studio's en 's avonds terug naar Griffith Observatory voor mooie nachtfoto's. Lang niet alles gezien dus, maar wel een leuke indruk gekregen van de stad. Zie ook ons verslag van dit jaar.
twinsisters
Amerika-newbie

Bericht door twinsisters »

Wij zijn op zoek naar een hotel in LA voor 18 en 19 augustus 2016.
Betaalbare hotels staan bv in koreatown, maar is dit een handige lokatie en is het een veilige wijk voor 2 jongedames?
Wat zijn de veilige/onveilige wijken hier?
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ik word zelf niet zo gelukkig van wijken als Inglewood, Compton, Skid Row en Westmont. Koreatown heeft goede en slechte kanten. Voordeel is dat de metro er stopt en dat is ook het veiligere gebied. Zie hier: https://www.quora.com/What-is-it-like-l ... Angeles-CA
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Inglewood gaat nu de NFL terugkomt naar LA de komende jaren flink op de schop en dat zou een betere stad moeten gaan worden.
Pauwke99
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauwke99 »

Danku voor de bovenstaande reacties! Onze planning ziet er als volgt uit:

22juli komst van Morry bay tegen de late namiddag inchecken in onze airbnb gelegen in Venice Beach. Onze airbnb heeft gratis fietsen dus deze wilden we gebruiken om van Venice Beach naar Santa monica te fietsen en Venice Beach te verkennen

23 juli Met de auto richting naar Dowtown LA voor Grand Central Market, Walt Disney Concert Hall en Union Station,…Vervolgens naar Hollywood waar we Griffith Observatory , sunset boulevard, hollywood boulevard en de gebruikelijke bezienswaardigheden willen bezoeken. In de avond wilden we tickets reserveren voor Cinespia cemetery dit leek ons wel leuk om met de "locals" een film te kijken. Op de terugweg langs Mulholland Drive rijden om een beeld van LA by night te krijgen.

24 juli Met de auto door Beverly Hills en omgeving rijden om vervolgens tegen de middag een rondleiding bij Warner Bross Studios te doen. Hierna doorrijden naar Palm Springs

Zijn de Grove en Farmers Market de moeite om te bezoeken? Zo ja, waar zouden we deze best toevoegen?

Dit is onze voorlopige route, we hebben nog geen tickets gekocht en staan open voor jullie tips en aanpassingen. Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer