Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen en tips gezocht over de Pacific Crest Trail (PCT)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ellis1965
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Ervaringen en tips gezocht over de Pacific Crest Trail (PCT)

Bericht door Ellis1965 »

Hallo,

2 jaar geleden voor het eerst in de USA geweest en daar diverse nationale parken bezorgd en verschillende hikes gedaan.
Helemaal verliefd op het land en de natuur geworden.
Nu, na het lezen van het boek Wild willen we een klein deel van de PCT gaan lopen.
Voor de John Muir trail heb je toch zeker 3 a 4 weken nodig en deze kan bij voorkeur pas in augustus gelopen worden vanwege de sneeuw in de Sierra Nevada.
Nu is het niet onze bedoeling om 10 dagen in de woestijn te lopen maar meer in een gebied met rotsen, meren en bossen.
Heeft iemand ervaring met een deel (ons voorkeur gaat uit naar 10 dagen backpacken) van deze trail.
Laatst gewijzigd door Hinko op 02 aug 2016, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Rudgermaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen en tips gezocht over de Pacific Crest Trail (PCT)

Bericht door Rudgermaas »

Het boek is ook verfilmd, onder dezelfde titel. Wellicht dat deze de moeite waard is om te kijken en dat je er wat wijzer van wordt.
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik denk dat je hier veel informatie kunt vinden: http://www.pcta.org/

Er staan ook links op van bijvoorbeeld Facebookgroepen en blogs van mensen die de trail hebben gelopen. Daar zul je veel tips uit kunnen halen, denk ik zo!

Overigens, als je Wild een leuk boek vond, dan vind je misschien ook het boek van Bill Bryson over de Appalachian Trail interessant: A Walk in the Woods. Ook dat boek is onlangs verfilmd met Robert Redford en Nick Nolte in de hoofdrollen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor zover ik weet heeft niemand op het forum een deel van de PCT gelopen, ik vind ook niets met de zoekfunctie.
Ik begrijp dat je niet in augustus wilt? voor de bergen is juli/augustus wel de beste periode. Als je vroeg in het jaar gaat zul je op veel plaatsen toch wel met sneeuw te maken kunnen krijgen.
Met wat jullie willen is het gebied rond Big Bear Lake misschien iets? Of Oregon?
Lijkt me een hele onderneming zoiets. Hoe reis je bijvoorbeeld naar en van het begin- en eindpunt?

Marianne
Brutus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Brutus »

Geen ervaring zelf, maar heb me weleens in gelezen over de PCT.
Uit het blote hoofd:
Er zijn tussenpunten op de trail waar je heen gebracht kan worden om de trail te beginnen en opgehaald kan worden om de trail te eindigen.
Om de trail te lopen heb je een permit nodig, maar ondanks dit hebben we misschien allemaal wel zonder te weten over de PCT gelopen.
Denk bijvoorbaald aan Yosemite, Lassen NP, Crater Lake etc. waar de PCT doorheen gaat.

Dit zijn aannames, want is alweer een tijdje geleden.

Gr.
Brutus
Tom_D
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom_D »

De PCT intrigeert mij al een tijdje... die uitdaging zou ik toch ooit eens willen aangaan!
Maar ja, geen verlof genoeg om een maandje of 4-6 afwezig te blijven van het werk...

Momenteel is er een Belg bezig een gooi te doen naar het wereldrecord, hij loopt er 80 à 90 km per dag! :shock:

Als er nog geïnteresseerden zijn om deze tocht eens te doen (niet al lopend :lol: ), jullie mogen zich melden :D .
Dromen mag, misschien komen ze ooit uit...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer