Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis markro: Los Angeles - Las Vegas --> verslag 2014 gereed.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Reis markro: Los Angeles - Las Vegas --> verslag 2014 gereed.

Bericht door markro »

Van Los Angeles naar Las Vegas: via het zuiden van Californië, het zuiden, midden en noorden van Arizona, het zuiden van Nevada en het Death Valley National Park.

Het is alweer bijna twee jaar geleden, dat wij deze reis maakten, maar sinds vandaag staat het reisverslag er van online.
Het is weer een heel werk geweest, maar ik heb er tijdens het maken van genoten en met veel plezier onze reis opnieuw beleefd.
Diegenen, die mijn verslagen kennen, weten dat ik er nogal eens informatie in verwerk over de steden en gebieden die wij bezochten. Ook deze keer is dat het geval, het is dus weer een uitgebreid verslag geworden. De foto's heb ik weer in de dagverslagen verwerkt, er hangt dus geen apart fotoalbum aan.
Voor ons is het een mooi aandenken en misschien zijn er anderen, die er nog ideeën uit op kunnen doen.

Hierbij de tekst, zoals ik deze op mijn website heb omschreven:

Voor onze elfde reis naar Noord-Amerika besloten wij om eens iets later in het jaar te gaan, namelijk in oktober/november van 2014, en dan wel naar het zuidelijke deel van Californië en Arizona, waar dan de temperaturen hopelijk aangenamer zouden zijn dan in 2007. Toen was het in het zuiden van Arizona zo heet, dat wij daar een aantal plaatsen niet hebben bezocht en die willen wij nu toch wel eens gaan opzoeken. Het zou weer een road trip worden door woestijnen en nationale parken, langs cactussen en een bezoek aan een aantal grotere steden.
Zo vlogen wij rechtstreeks naar Los Angeles aan de westkust en tijdens de vrij rustige rondreis met een huurauto en verblijf in hotels, bezochten wij behalve deze stad nog een aantal kustplaatsen in het zuiden van Californië. Daarna reden wij naar het zuidelijkste deel van Arizona. Na daar het één en ander bezocht te hebben, reden wij noordwaarts door deze staat via de plaats Sedona naar de Grand Canyon. Via de zuidkant van dit natuurwonder, en een stukje over de Route 66, kwamen wij in het zuidelijkste puntje van Nevada. Daarna was de Death Valley aan de beurt, waarvan wij iets meer zagen, dan tijdens ons eerste bezoek in het jaar 2000. Van daaruit reden wij naar Las Vegas in de staat Nevada, om van daaruit met een overstap in Atlanta terug te vliegen naar Nederland.

Kernwoorden: Los Angeles (Watts Towers - Chinatown - Downtown - City Hall - Olvera Street - botanische tuin in Arcadia - La Brea Tar Pits - Griffith Observatory - Venice - Santa Monica) - Palos Verdes Estates - Point Vicente - Wayfarers Chapel - Korean Bell of Friendship - San Pedro - Mission San Juan Capistrano - Mission San Luis Rey de Francia - Anza-Borrego Desert State Park - Tucson (Saguaro National Park West - Pima Air & Space Museum - Mount Lemmon - Saguaro National Park East) - San Xavier del Bac Mission - Tubac - Tumacácori National Historical Park - Fairbank Historic Townsite - Tombstone - Bisbee - Pearce - Chiricahua National Monument - Tonto National Monument - Phoenix (Papago Park) - Watson Lake Park - Sedona - Grand Canyon National Park - Williams - Seligman - Oatman - Laughlin - Grapevine Canyon - Mike O'Callaghan–Pat Tillman Memorial Bridge - Death Valley National Park (Ashford Mill ruïnes - Badwater Basin - Furnace Creek - Devil's Golf Course - Natural Bridge Canyon - Artist's Drive - Golden Canyon - Zabriskie Point - Harmony Borax Works) - Beatty - Rhyolite - Red Rock Canyon - Las Vegas.

Het reisverslag is via mijn website te bereiken, maar voor het gemak geef ik hierbij de rechtstreekse link:
Klik hier voor het reisverslag 2014.

Mocht jij ergens een onvolkomenheid tegen komen, laat dat mij dan a.u.b. weten.

Veel leesplezier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis markro: Los Angeles - Las Vegas --> verslag 2014 gereed.

Bericht door michelly »

Dat ziet er zoals altijd weer strak en uitgebreid uit. Ik ga er binnenkort eens voor zitten om het op m'n gemak te lezen :thumbup:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Altijd mooi die reisverslagen van Marco! Ik ga het straks eens lezen met een kop koffie erbij :thumbup:
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is weer een flink verhaal voor bij het ontbijt de komende dagen :thumbup:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk Marco. Ik ga het verslag binnenkort eens uitgebreid lezen!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Erg leuk Marco, heb het zojuist gelezen. Weer enorm uitgebreid. Vooral voor Amerikaontdekkers een enorme bron aan info, complimenten! Jullie hebben deze reis ook echt de tijd genomen voor alle bestemmingen!
Groetjes,
Daniel
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Bedankt voor de leuke reacties.
Wij hebben inderdaad de tijd genomen en rust ingebouwd in de roadtrip. Op zich willen wij ook wel veel zien tijdens zo'n reis, maar na een aantal Amerikareizen, en misschien heeft het ouder worden er ook mee te maken :wink: , hoeven wij niet meer zo snel te gaan en doen lekker op ons gemakje. Het is per slot van rekening vakantie.
En voor wat betreft het uitgebreid zijn van het verslag, ik vind het zo leuk om dingen over bezienswaardigheden op te zoeken en in ons verhaal te integreren. Hetzelfde geldt ook voor de route-aanduidingen in het verslag, die heb ik voor het grootste deel beschreven, omdat ik regelmatig over oudere verslagen berichten krijg, met vragen over welke routes wij gereden hebben. Ik hoop dus dat anderen daar ook weer iets aan hebben.
Marco.

BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Marco, wat een heerlijk verslag om te lezen. Door de manier van schrijven, de gedetailleerdheid en de foto's word je als lezer helemaal meegenomen op reis. Zoals je zelf al aangeeft is het ook een geweldige informatiebron!

Bedankt voor dit mooie verslag! Ik pak een 2e kop koffie en ga nog even lekker verder lezen :thumbup:
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Dank voor het compliment :thumbup: . Geniet van de koffie en veel lees- en kijkplezier.
Marco.

Daka11
Amerika-ontdekker

Bericht door Daka11 »

Leuk en uitgebreid verslag! Super dat jullie daar zo de tijd voor hebben genomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer