Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beginnersfouten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Beginnersfouten
Hoi!
Van 12 sept t/m 4 okt zitten wij in Amerika. We gaan z.g.a. de voorbeeldreis doen, met een paar aanpassingen. Het is de eerste keer dat we een verre reis maken, verder dan een weekje Spanje zijn we nauwelijks gekomen. Nu het allemaal wat dichterbij komt merk ik dat ik het toch best heel spannend begin te vinden en steeds bang ben dat ik iets vergeet. Daarom aan jullie de vraag: wat zijn de meest gemaakte 'beginnersfouten' en wat moeten we zeker niet vergeten om te regelen of mee te nemen? We hebben in ieder geval de volgende dingen al gedaan:
- ESTA aangevraagd
- Wereldstekker gekocht
- Vliegtickets, alle overnachtingen en auto geboekt/gehuurd
- Alcatraz en Antilope Canyon gereserveerd
- Reisverzekering met werelddekking + annuleringsverzekering afgesloten
Ik hoor graag jullie tips/adviezen voor beginners! Bedankt alvast!
Van 12 sept t/m 4 okt zitten wij in Amerika. We gaan z.g.a. de voorbeeldreis doen, met een paar aanpassingen. Het is de eerste keer dat we een verre reis maken, verder dan een weekje Spanje zijn we nauwelijks gekomen. Nu het allemaal wat dichterbij komt merk ik dat ik het toch best heel spannend begin te vinden en steeds bang ben dat ik iets vergeet. Daarom aan jullie de vraag: wat zijn de meest gemaakte 'beginnersfouten' en wat moeten we zeker niet vergeten om te regelen of mee te nemen? We hebben in ieder geval de volgende dingen al gedaan:
- ESTA aangevraagd
- Wereldstekker gekocht
- Vliegtickets, alle overnachtingen en auto geboekt/gehuurd
- Alcatraz en Antilope Canyon gereserveerd
- Reisverzekering met werelddekking + annuleringsverzekering afgesloten
Ik hoor graag jullie tips/adviezen voor beginners! Bedankt alvast!
Re: Beginnersfouten
- paspoort mee
- Creditcard en activeren pinnen buiten EU
Verder een tip: wees flexibel en geniet van je reis. Laat je leiden door de inspiratie....
Fouten kan je op zon reis niet echt maken.

- Creditcard en activeren pinnen buiten EU
Verder een tip: wees flexibel en geniet van je reis. Laat je leiden door de inspiratie....
Fouten kan je op zon reis niet echt maken.
Fouten, wat zijn fouten. Zolang je geniet kan er niet echt veel fout gaan
Maar goed, tips voor op het afstreeplijstje;
1. Bankpassen op wereld betaling zetten. Toch sneu als je niet kunt pinnen in the States
2. Kopie paspoort, rijbewijs, zorgpas en je Esta maken en digitaal opslaan (bij voorkeur in een cloud). Ik doe dat wel iedere reis. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar je kunt het maar net nodig hebben.
En verder natuurlijk een zonnig humeur mee nemen
Veel plezier met de laatste voorbereidingen en maak je niet druk. Alles wat je vergeet mee te nemen, kun je daar ook kopen 

Maar goed, tips voor op het afstreeplijstje;
1. Bankpassen op wereld betaling zetten. Toch sneu als je niet kunt pinnen in the States
2. Kopie paspoort, rijbewijs, zorgpas en je Esta maken en digitaal opslaan (bij voorkeur in een cloud). Ik doe dat wel iedere reis. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar je kunt het maar net nodig hebben.
En verder natuurlijk een zonnig humeur mee nemen

Je America the Beautiful Pas van iemand overnemen, ipv die paar tientjes gewoon af te tikken.
Chagrijnig worden van al die indrukken
Te hard rijden (waar dan ook, maar vooral in de Nationale Parken)
Elke nacht in een andere overnachtingsplaats
Geen ruimte 'inplannen' en/of nemen, om eens niets te doen als je daar behoefte aan hebt (of de reispartners)
Stranddagen aan het einde van de reis inplannen, om eens 'uit te rusten'
Denken dat wandelen niets voor je is
Denken dat alleen uitzichtpunten bekijken voldoende is in de parken
Je koelbox vullen met ijsblokjes in het hotel om 5 uur 's ochtends
Alleen maar de GPS volgen over de snelweg, zonder ook eens wat mooie routes te kiezen
New York aan het einde van de vakantie inplannen, op de 'terugweg'
In paniek raken als er iets niet gaat zoals je gepland had. Wegen zullen afgesloten zijn, het zal eens slecht weer zijn, bosbranden, etc etc. Er is zoveel moois te zien
Vergeten dat er naast de nationale parken, ook prachtige staatsparken zijn
Chagrijnig worden van al die indrukken
Te hard rijden (waar dan ook, maar vooral in de Nationale Parken)
Elke nacht in een andere overnachtingsplaats
Geen ruimte 'inplannen' en/of nemen, om eens niets te doen als je daar behoefte aan hebt (of de reispartners)
Stranddagen aan het einde van de reis inplannen, om eens 'uit te rusten'
Denken dat wandelen niets voor je is
Denken dat alleen uitzichtpunten bekijken voldoende is in de parken
Je koelbox vullen met ijsblokjes in het hotel om 5 uur 's ochtends
Alleen maar de GPS volgen over de snelweg, zonder ook eens wat mooie routes te kiezen
New York aan het einde van de vakantie inplannen, op de 'terugweg'
In paniek raken als er iets niet gaat zoals je gepland had. Wegen zullen afgesloten zijn, het zal eens slecht weer zijn, bosbranden, etc etc. Er is zoveel moois te zien
Vergeten dat er naast de nationale parken, ook prachtige staatsparken zijn
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Arno toch
Maar idd, wat is fout. Zolang je maar plezier hebt en geniet van wat je doet zal het altijd goed zijn vind ik.

Maar idd, wat is fout. Zolang je maar plezier hebt en geniet van wat je doet zal het altijd goed zijn vind ik.
Eens met bovenstaande beginnersfouten en voeg graag toe:
- Teveel tijd inplannen voor de steden daar je meer een 'city-tripper' dan een wandelaar bent
- Lekker lang uitslapen want het is immers vakantie (hitte, drukte...the early bird gets the worm!)
- Beknibbelen op hotelkosten door een hotel (ver) buiten een NP te nemen of, erger nog, op de bonnefooi gaan
- De bekendste NP's in het weekend plannen
- Autoritten enkel zien als tijdverspilling
- Het land verlaten zonder 1x een goede steak te eten
V.w.b. dingen vooraf te regelen:
- Creditcard met voldoende limiet, of meerdere (je gaat veel meer met cc betalen dan op Europese vakanties)
- Navigatie (offline kaarten downloaden op je telefoon, tenzij je bij aankomst een nav wilt kopen)
- Muziek. Je maakt aardig wat kilometers en zal redelijk snel uitgekeken zijn op het radio-aanbod (tenzij je het prettig vindt om de grootste hit 3x per uur voorbij te horen komen)
- Teveel tijd inplannen voor de steden daar je meer een 'city-tripper' dan een wandelaar bent
- Lekker lang uitslapen want het is immers vakantie (hitte, drukte...the early bird gets the worm!)
- Beknibbelen op hotelkosten door een hotel (ver) buiten een NP te nemen of, erger nog, op de bonnefooi gaan
- De bekendste NP's in het weekend plannen
- Autoritten enkel zien als tijdverspilling
- Het land verlaten zonder 1x een goede steak te eten
V.w.b. dingen vooraf te regelen:
- Creditcard met voldoende limiet, of meerdere (je gaat veel meer met cc betalen dan op Europese vakanties)
- Navigatie (offline kaarten downloaden op je telefoon, tenzij je bij aankomst een nav wilt kopen)
- Muziek. Je maakt aardig wat kilometers en zal redelijk snel uitgekeken zijn op het radio-aanbod (tenzij je het prettig vindt om de grootste hit 3x per uur voorbij te horen komen)
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerika-ontdekker
Je hebt een wereldstekker gekocht, heel goed, maar wij nemen ook altijd een stekkerblok mee voor zo'n 3 stekkers.
Ik neem aan dat er meerdere camera's meegaan en die wil je toch gelijk opladen.
Kijk ook even of ze allemaal geschikt zijn voor 110 volt.
(laat je fohn thuis, die werkt daar echt niet).
Ik neem aan dat er meerdere camera's meegaan en die wil je toch gelijk opladen.
Kijk ook even of ze allemaal geschikt zijn voor 110 volt.
(laat je fohn thuis, die werkt daar echt niet).
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Een makkelijk te spellen emailadres hebben hehe.. Om eventuele misverstanden te voorkomen als je met Amerikaanse instellingen moet bellen (er was in SFO ingebroken in onze huurauto).
- Een map aanmaken met alle hotel vouchers en vliegtickets op volgorde (Stop in de koffer wat je al gebruikt hebt). Voeg papieren van de huurauto etc. aan deze map toe. Wij droegen deze map altijd bij ons samen met paspoorten en creditcard. Bij het dicht trekken van alle hotel deuren was dat alles wat we checkten: 2 paspoorten, 2 creditcards, map met papieren, 2 telefoons en de auto sleutel.. De rest is bijzaak.
- Ga met je Anwb pas langs de AAA voor gratis kaarten van alle gebieden waarin je rond gaat rijden. En houd deze naast je TomTom.
- een Aux kabeltje voor in de auto om Spotify via de boxen af te spelen. Aux ingang zit niet in alle auto's.
- Wij hadden een Amerikaanse map op onze navigatie gedownload (Mio navigatie systeem) en daarnaast de Amerikaanse TomTom van mijn neef geleend die hij bij Walmart had gekocht. Gedurende onze reis merkten we dat we dat laatste veel prettiger vonden!! Bij deze TomTom konden we gewoon point of interest intypen en hij wist zelf het juiste adres. Terwijl onze eigen navigatie bijvoorbeeld niet alle ingangen van de Nationale parken precies kon plaatsen op de map.
- Wij hadden een aantal adressenlijsten gemaakt: een met alle hotels, een met bezienswaardigheden die we eventueel konden doen op de route en een met een aantal supermarkten rondom onze hotels. Dan hoefden we niet steeds eerst op internet om dit op te zoeken. Vaak zijn deze supermarkten trouwens wel duidelijk zichtbaar aan de weg gelegen en heb je geen adres nodig.
- Een map aanmaken met alle hotel vouchers en vliegtickets op volgorde (Stop in de koffer wat je al gebruikt hebt). Voeg papieren van de huurauto etc. aan deze map toe. Wij droegen deze map altijd bij ons samen met paspoorten en creditcard. Bij het dicht trekken van alle hotel deuren was dat alles wat we checkten: 2 paspoorten, 2 creditcards, map met papieren, 2 telefoons en de auto sleutel.. De rest is bijzaak.
- Ga met je Anwb pas langs de AAA voor gratis kaarten van alle gebieden waarin je rond gaat rijden. En houd deze naast je TomTom.
- een Aux kabeltje voor in de auto om Spotify via de boxen af te spelen. Aux ingang zit niet in alle auto's.
- Wij hadden een Amerikaanse map op onze navigatie gedownload (Mio navigatie systeem) en daarnaast de Amerikaanse TomTom van mijn neef geleend die hij bij Walmart had gekocht. Gedurende onze reis merkten we dat we dat laatste veel prettiger vonden!! Bij deze TomTom konden we gewoon point of interest intypen en hij wist zelf het juiste adres. Terwijl onze eigen navigatie bijvoorbeeld niet alle ingangen van de Nationale parken precies kon plaatsen op de map.
- Wij hadden een aantal adressenlijsten gemaakt: een met alle hotels, een met bezienswaardigheden die we eventueel konden doen op de route en een met een aantal supermarkten rondom onze hotels. Dan hoefden we niet steeds eerst op internet om dit op te zoeken. Vaak zijn deze supermarkten trouwens wel duidelijk zichtbaar aan de weg gelegen en heb je geen adres nodig.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Oh en nog een kleinigheidje:
-Zo'n 12v stekker voor in de auto met 2 of 3 usb openingen voor het opladen van telefoons en TomTom. Vaak zijn er wel 1 of meerdere usb poorten aanwezig in de auto..
- En nog een goede tip van mensen op dit forum: zip locker zakjes! I love it!! Ga nooit meer zonder op vakantie denk ik. Sokken,ondergoed, wandelsokken, douchespullen, eten, ijsklontjes, broodjes voor overdag, elektronica. Alles blijft heerlijk georganiseerd in je koffers en koelbox.
-Zo'n 12v stekker voor in de auto met 2 of 3 usb openingen voor het opladen van telefoons en TomTom. Vaak zijn er wel 1 of meerdere usb poorten aanwezig in de auto..
- En nog een goede tip van mensen op dit forum: zip locker zakjes! I love it!! Ga nooit meer zonder op vakantie denk ik. Sokken,ondergoed, wandelsokken, douchespullen, eten, ijsklontjes, broodjes voor overdag, elektronica. Alles blijft heerlijk georganiseerd in je koffers en koelbox.
@ Arno, wat is er mis met stranddagen? Lijkt me juist heerlijk! Wij doen het ook nooit, hoor, alleen op onze eerste reis hebben we een dagje bij San Diego op het strand gelegen. Maar als we meer vakantiedagen zouden hebben, zouden we dat zeker wel doen. We vonden het heel jammer dat we afgelopen jaar niet een relaxdagje hadden op Manhattan Beach aan het einde van de vakantie.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Teveel kilometers rijden zonder rustmomenten. Wij zijn daardoor wel eens een halve week eerder naar huis gegaan dan oorspronkelijk de bedoeling was. Too much.. Ik vind de strand cq rust/zwembaddagen aan het einde van een vakantie dus géén beginnersfout maar juist prettig.
- Verder is het jullie reis dus alle adviezen op het forum hoef je niet op te volgen. Vooral doen waar jullie je zelf goed bij voelen.
- Verder is het jullie reis dus alle adviezen op het forum hoef je niet op te volgen. Vooral doen waar jullie je zelf goed bij voelen.
Vooral de tijd nemen! Ga ervan uit dat je nog een keer terug wil. Kijk maar op dit forum, het zit vol met addicts.
Reizen in Amerika is een genot. Wees er bewust van dat rijden op highways sneller gaat, maar dat je ook een hoop moois kan missen.
Zoals ik vaak zeg als ik daar ben: "Om iedere hoek een ander schilderij"
Laat je verrassen, laat je angst thuis en geniet van alle mooie gebieden en lieve, gastvrije mensen.
Reizen in Amerika is een genot. Wees er bewust van dat rijden op highways sneller gaat, maar dat je ook een hoop moois kan missen.
Zoals ik vaak zeg als ik daar ben: "Om iedere hoek een ander schilderij"
Laat je verrassen, laat je angst thuis en geniet van alle mooie gebieden en lieve, gastvrije mensen.
1991, 1993, 1995, 1998, 2011, 2012, 2014, 2015, 2017
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Of heb je de terugvlucht laten omboeken?- Teveel kilometers rijden zonder rustmomenten. Wij zijn daardoor wel eens een halve week eerder naar huis gegaan dan oorspronkelijk de bedoeling was. Too much..
Inderdaad allemaal juiste bewoordingen vind ik. Een planning is prima, maar plan niet elk uur vol om zodoende misschien ergens een opgejaagd gevoel te krijgen omdat je ergens anders heen 'moet'. Je kan het ook te vol plannen.Laat je verrassen, laat je angst thuis en geniet van alle mooie gebieden en lieve, gastvrije mensen.
-
- Amerika-expert
Paul, we hadden inderdaad de tickets omgeboekt, zo klaar waren we ermee. Thuis even helemaal niets ....
Daarna dus nooit meer gedaan.
Daarna dus nooit meer gedaan.
Haha, ik maak duidelijk nogal wat beginnersfouten, volgens sommigen 
- Een overnachting buiten het park.
- Of erger, op de bonnefooi!
- Rustdagen op het einde van de reis (dit jaar, vorig jaar was de fout: geen rustdag op het einde)
- Elke nacht in een andere overnachtingsplaats
- Muziek meebrengen? Nooit gedaan, nooit gemist.
Maar ik snap het idee wel, hoor. Het is vooral een beginnersfout als je het doet zonder goed te weten wat het inhoudt. En jammer genoeg weet je dat vaak pas na je eerste keer. Maar als je goed weet wat je wilt, is niks fout, natuurlijk.
Een beginnersfout vind ik dingen aannemen als de enige manier om iets mooi te kunnen vinden. Dat het op dié manier moet, en elke andere manier staat gelijk een mindere ervaring. De beste vind ik dan ook die laatste van Arno: Niet in paniek slaan als het niet helemaal gaat zoals gepland. Het is een reis, die gaat zoals ze gaat. Aan sommige dingen zijn niks te doen, en daarom moet het niet minder mooi worden. Gewoon anders.

- Een overnachting buiten het park.
- Of erger, op de bonnefooi!
- Rustdagen op het einde van de reis (dit jaar, vorig jaar was de fout: geen rustdag op het einde)
- Elke nacht in een andere overnachtingsplaats
- Muziek meebrengen? Nooit gedaan, nooit gemist.
Maar ik snap het idee wel, hoor. Het is vooral een beginnersfout als je het doet zonder goed te weten wat het inhoudt. En jammer genoeg weet je dat vaak pas na je eerste keer. Maar als je goed weet wat je wilt, is niks fout, natuurlijk.
Een beginnersfout vind ik dingen aannemen als de enige manier om iets mooi te kunnen vinden. Dat het op dié manier moet, en elke andere manier staat gelijk een mindere ervaring. De beste vind ik dan ook die laatste van Arno: Niet in paniek slaan als het niet helemaal gaat zoals gepland. Het is een reis, die gaat zoals ze gaat. Aan sommige dingen zijn niks te doen, en daarom moet het niet minder mooi worden. Gewoon anders.
Laatst gewijzigd door M Kactus op 05 aug 2016, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik heb nog nooit rustdagen op het einde van een reis gepland, maar ik vraag me af waarom zovelen hier dat een "beginnersfout" vinden.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mijn lijfspreuk: het is niet raar, het is gewoon anders. Wij maken nogal wat van die beginnersfouten als ik het zo lees, maar toch worden onze reizen steeds beter. De negende was weer geweldig 

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze beginnersfout was echt teveel willen in de eerste reis. De eerste reis hadden we 3500 mile gepland in onze reis, en echt iedere bezienswaardigheid erin zitten. En toen we eindelijk bij de Grand Canyon stonden waren we op van alle indrukken en viel die hele Canyon eigenlijk maar zwaar tegen.
We konden ons niet eens meer herinneren wat we allemaal gezien hadden en op welke campground we gestaan hebben (lang leve het verslag
) Nu plannen we voor dezelfde tijd 2500 mile, doen het rustiger aan en plannen regelmatig meerdere overnachtingen op 1 plek.
Verder leren we iedere reis weer bij. Alle spullen liggen in een aparte lade, en hoeven we eigenlijk alleen nog maar om te kiepen in de koffer. Zoals de omvormer, waterdrukregelaar, teflon tape (tegen het lekker van de waterslang) schroevendraaier (altijd handig) stekkerblok, fietsspullen, wegenkaarten en nog meer handige dingen voor tijdens de reis.

We konden ons niet eens meer herinneren wat we allemaal gezien hadden en op welke campground we gestaan hebben (lang leve het verslag

Verder leren we iedere reis weer bij. Alle spullen liggen in een aparte lade, en hoeven we eigenlijk alleen nog maar om te kiepen in de koffer. Zoals de omvormer, waterdrukregelaar, teflon tape (tegen het lekker van de waterslang) schroevendraaier (altijd handig) stekkerblok, fietsspullen, wegenkaarten en nog meer handige dingen voor tijdens de reis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is natuurlijk niet fout als je voldoende tijd hebt, maar wel jammer als de rest van de reis in een moordend tempo gaat, waardoor er op het laatst stranddagen gepland worden om uit te rusten.Q-BiC schreef:Ik heb nog nooit rustdagen op het einde van een reis gepland, maar ik vraag me af waarom zovelen hier dat een "beginnersfout" vinden.
Maar ik neem aan dat de route van Iris al vaststaat en dat dit niet de tips zijn waar ze naar op zoek is.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dat vind ik zelf eigenlijk totaal geen probleem omdat je er vaak veel rijden mee spaart. Vind het juist leuk - heel veel verschillende hotels. Roadtrippen - ZALIG!M Kactus schreef: - Elke nacht in een andere overnachtingsplaats