Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Helikopter Grand Canyon vanuit Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Helikopter Grand Canyon vanuit Vegas
Beste kenners,
Een simpele vraag; Vanuit tijdsbeperkingen (het zal ook eens niet) doen wij de GC aan vanuit de North Rim.
Nu zou ik graag een helikoptervlucht maken, maar dat doen ze vanuit daar niet.
Dan heb ik de optie om naar de South Rim te rijden (min 4.5 uur extra reistijd) wat ik eigenlijk niet echt aantrekkelijk vind. Of een vlucht te regelen vanuit Las Vegas. Maar als ik sommige verhalen lees zijn de heli vluchten vanuit Vegas minder spectaculair, omdat deze de West Rim bereiken en deze wat minder briljant is dan het zicht vanuit de South Rim?
De laatste optie is natuurlijk dit te bewaren tot een vervolgtrip, maar met kinderen in het vooruitzicht en zoveel moois op de wereld zie ik dit niet op de korte termijn meteen gebeuren
Dus wat zeggen jullie? Doen? Niet doen? En indien doen, als bonusvraag...welke maatschappij hadden jullie goede ervaringen mee?
Dank dank dank!
Een simpele vraag; Vanuit tijdsbeperkingen (het zal ook eens niet) doen wij de GC aan vanuit de North Rim.
Nu zou ik graag een helikoptervlucht maken, maar dat doen ze vanuit daar niet.
Dan heb ik de optie om naar de South Rim te rijden (min 4.5 uur extra reistijd) wat ik eigenlijk niet echt aantrekkelijk vind. Of een vlucht te regelen vanuit Las Vegas. Maar als ik sommige verhalen lees zijn de heli vluchten vanuit Vegas minder spectaculair, omdat deze de West Rim bereiken en deze wat minder briljant is dan het zicht vanuit de South Rim?
De laatste optie is natuurlijk dit te bewaren tot een vervolgtrip, maar met kinderen in het vooruitzicht en zoveel moois op de wereld zie ik dit niet op de korte termijn meteen gebeuren
Dus wat zeggen jullie? Doen? Niet doen? En indien doen, als bonusvraag...welke maatschappij hadden jullie goede ervaringen mee?
Dank dank dank!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Helikopter Grand Canyon vanuit Vegas
Ik vond een helikoptervlucht vanuit de South Rim erg mooi, vooral ook omdat ik nog nooit eerder in een helikopter had gezeten. Maar ik vond het geen absolute must. Ik vond de wandeling een stukje de canyon in die ik een dag eerder maakte, ongeveer net zo spectaculair. Oftewel: afhankelijk van hoeveel tijd je aan de North Rim hebt en wat je er allemaal voor moet laten om die helikoptervlucht te kunnen doen, zou ik mogelijk achterwege laten.
Over helikoptervluchten vanuit Las Vegas naar Grand Canyon West kan ik niets zeggen, geen ervaring mee.
Over helikoptervluchten vanuit Las Vegas naar Grand Canyon West kan ik niets zeggen, geen ervaring mee.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er komen hier vaak vragen langs over een vlucht vanuit Las Vegas, maar ik kan me niet herinneringen hier ooit persoonlijke ervaringen gelezen te hebben. Het zal ongetwijfeld een mooie ervaring zijn, maar het kost tijd en geld. En je ziet toch iets heel anders dan wat je ziet als je in het park zelf bent en een stuk gaat wandelen.
Ik begrijp overigens niet zo goed hoe het kan dat je de North rim doet vanuit tijdbeperkingen. Op de meeste routes ligt de North Rim minder gunsitg dan de South rim.
Marianne
Ik begrijp overigens niet zo goed hoe het kan dat je de North rim doet vanuit tijdbeperkingen. Op de meeste routes ligt de North Rim minder gunsitg dan de South rim.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ok thanks,
Jullie tel ik als stemmen voor geen absolute must
@Marianne, we komen aanrijden vanuit Saltlake via het Bryce/Zion gebied, dan de NorthRim toch wat meer op de route dan zuid
Jullie tel ik als stemmen voor geen absolute must

@Marianne, we komen aanrijden vanuit Saltlake via het Bryce/Zion gebied, dan de NorthRim toch wat meer op de route dan zuid

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik vond het ook geen must.
Leuk om eens te doen maar voor mij zeker geen highlight gedurenden onze amerika reizen (helicoptertours naaar Mt st helens en in NY vond ik wel specialer trouwens). Het is ook enorm enorm commercieel uitgebouwd.
Ik vraag me af of een tour 's avonds boven de lichtjes van de Strip van LV niet enorm tof is.
Leuk om eens te doen maar voor mij zeker geen highlight gedurenden onze amerika reizen (helicoptertours naaar Mt st helens en in NY vond ik wel specialer trouwens). Het is ook enorm enorm commercieel uitgebouwd.
Ik vraag me af of een tour 's avonds boven de lichtjes van de Strip van LV niet enorm tof is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben dit jaar ook de north rim bezocht, 10 jaar terug de south rim (met helikoptervlucht). De rust aan de north rim was wat mij betreft onbetaalbaar t.o.v. de veel drukkere south rim. Ik zou zeggen: geniet rustig van de zonsondergang aan de north rim en bespaar je de omrit naar de andere kant alleen maar om de helikoptervlucht te kunnen doen.
Misschien komt dat laatste er ooit nog wel eens van, kinderen hoeven dit niet uit te stellen vind ik persoonlijk (10 jaar geleden waren we ook nog met ons tweetjes maar zoveel jaar later hebben we zonder problemen een topreis naar de VS gemaakt met onze twee meisjes van 5 en 7)!
Vanuit Las Vegas zou ik dan eerder opteren om de strip by night vanuit de lucht te bekijken. Staat nog op mijn wenslijstje.
Misschien komt dat laatste er ooit nog wel eens van, kinderen hoeven dit niet uit te stellen vind ik persoonlijk (10 jaar geleden waren we ook nog met ons tweetjes maar zoveel jaar later hebben we zonder problemen een topreis naar de VS gemaakt met onze twee meisjes van 5 en 7)!
Vanuit Las Vegas zou ik dan eerder opteren om de strip by night vanuit de lucht te bekijken. Staat nog op mijn wenslijstje.
Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal niet veel schelen, de SR is veel gemakkelijker aan te rijden. Vanuit Page bijvoorbeeld is het sneller om via de SR te rijden dan via de NR; vanaf Kanab is de NR wel sneller, maar dat scheelt nog geen twee uur.Pontiac schreef: @Marianne, we komen aanrijden vanuit Saltlake via het Bryce/Zion gebied, dan de NorthRim toch wat meer op de route dan zuid
De NR is inderdaad een stuk rustiger en wij vonden het er mooi om daar te overnachten, maar ik vind persoonlijk de SR - ondanks de drukte - mooier. En er zijn genoeg rustige plekjes te vinden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor de snelle reacties, tot nu toe vrij unaniem, wellicht waren de verhalen die ik gehoord / gelezen heb over dat de vlucht een/het toppunt van hun reis was meer uitzondering dan de standaard 
Vegas vlucht(je) is inderdaad ook het overwegen waard, sowieso is dat tijd/prijs technisch natuurlijk aantrekkelijk
@Marianne Vanuit zover gaan als Page stond niet op de planning, voorafgaande overnachting is in Panguitch en gezien het enthousiasme van mensen over de North Rim , zie ik nog geen reden om de extra uren reistijd toe te voegen voor de zuidkant
Maar tnx voor het meedenken

Vegas vlucht(je) is inderdaad ook het overwegen waard, sowieso is dat tijd/prijs technisch natuurlijk aantrekkelijk
@Marianne Vanuit zover gaan als Page stond niet op de planning, voorafgaande overnachting is in Panguitch en gezien het enthousiasme van mensen over de North Rim , zie ik nog geen reden om de extra uren reistijd toe te voegen voor de zuidkant

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De south rim is zeker en vast ook heel mooi. 't Is al ver gekomen dat een mens zit af te wegen wat de mooiste kant is. Het blijft wel de Grand Canyon é, één van de mooiste natuurwonderen ter wereld.
Wat me vooral aantrok aan de north rim is dat je meer het gevoel hebt dat je deel uitmaakt van de natuur. De cabins plakken echt bijna aan de rand, er zijn minder mogelijkheden en luxe terwijl de south rim zo iets, tja hoe omschrijf je dat, 'pretpark-achtigs' heeft. De south rim is volledig op maat van het toerisme gemaakt.
Maar het zal me niet beletten om, mocht ik nog eens de kans krijgen, opnieuw de south rim te gaan bezoeken

Wat me vooral aantrok aan de north rim is dat je meer het gevoel hebt dat je deel uitmaakt van de natuur. De cabins plakken echt bijna aan de rand, er zijn minder mogelijkheden en luxe terwijl de south rim zo iets, tja hoe omschrijf je dat, 'pretpark-achtigs' heeft. De south rim is volledig op maat van het toerisme gemaakt.
Maar het zal me niet beletten om, mocht ik nog eens de kans krijgen, opnieuw de south rim te gaan bezoeken

Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was ingegeven omdat ik verrassend vond dat je het vanwege de tijd deed. En omdat je een helikoptervlucht wilde maken. Dan is minder dan 2 uur extra rijden niet het probleem leek me.Pontiac schreef: @Marianne Vanuit zover gaan als Page stond niet op de planning, voorafgaande overnachting is in Panguitch en gezien het enthousiasme van mensen over de North Rim , zie ik nog geen reden om de extra uren reistijd toe te voegen voor de zuidkantMaar tnx voor het meedenken
De North Rim is zeker mooi, de cabins daar liggen geweldig. Kijk eens in ons 2015-verslag voor een indruk.
Marianne
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Zelf heb ik beide gedaan: een helikoptervlucht vanaf de South Rim (Tusayan) en vanuit Las Vegas (West Rim).
Ik vond beide vluchten zeer de moeite waard moet ik zeggen, ondanks dat het niet goedkoop was
.
Inderdaad de South Rim, bij het Grand Canyon National Park, is een stuk mooier om te zien. Hier is de Grand Canyon het breedst.
Maar de vlucht vanuit Las Vegas was ook erg gaaf om te doen, omdat we ook in de Canyon zelf landde (met de Grand Celebration Tour), over Lake Mead en de Hooverdam vlogen en ook nog eens een glimp van de Strip by sunset konden opvangen.
Ik vond beide vluchten zeer de moeite waard moet ik zeggen, ondanks dat het niet goedkoop was

Inderdaad de South Rim, bij het Grand Canyon National Park, is een stuk mooier om te zien. Hier is de Grand Canyon het breedst.
Maar de vlucht vanuit Las Vegas was ook erg gaaf om te doen, omdat we ook in de Canyon zelf landde (met de Grand Celebration Tour), over Lake Mead en de Hooverdam vlogen en ook nog eens een glimp van de Strip by sunset konden opvangen.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
-
- Amerika-ontdekker
@Marianne ahh ok dan snap ik de suggestie 
Had je blog gelezen, is een leuke
Met de wildlife encounters hehe. Vroeg me af of je nog wandeling tips had daar, want jullie hadden bij Angels Widow en Bright Angel point gewandeld he? Hoe lang zijn die wandelingen en was het de moeite waard?

Had je blog gelezen, is een leuke

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie voor die wandelingen mijn wandelsite. De wandelingen die jij noemt zijn erg kort. Wij zijn deze keer niet een stukje naar beneden gewandeld, maar dat is ook altijd wel een aanrader vind ik.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht