Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Diego Zoo of Sea World
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
San Diego Zoo of Sea World
Hallo allemaal! Aan het eind van onze trip komende maand verblijven we een dag of 2-3 in San Diego. Nu leek het ons leuk om de wereldberoemde zoo & het safari park of Sea World te bezoeken. Wat zijn de ervaringen van jullie met deze parken, hoe lang ben je er mee zoet, is het de moeite om ze beide te doen eventueel en kun je nog ergens aan kortingskaarten komen? (Het is het einde van de reis dus het grootste deel van het budget is op tegen die tijd,lol).
Re: San Diego Zoo of Sea World
Wij hebben vorige maand SD Zoo en Sea World allebei gedaan, SW is erg duur in vergelijking met de Zoo maar bij allebei ben je wel de hele dag zoet. Bij SW komt er ook nog $17,00 parkeerkosten bij, de entree is iets van $90,00 dus niet echt goedkoop, de zoo is veel goedkoper en gratis parkeren.
Je kan wel een combikaart kopen voor de zoo, safaripark en SW maar dan heb je echt 3 volle dagen nodig.
Safaripark is aardig maar vonden we niet zo spectaculair (paar jaar geleden gedaan)
Dat wordt dus keuzes maken!
Je kan wel een combikaart kopen voor de zoo, safaripark en SW maar dan heb je echt 3 volle dagen nodig.
Safaripark is aardig maar vonden we niet zo spectaculair (paar jaar geleden gedaan)
Dat wordt dus keuzes maken!
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Amerika-ontdekker
Thanks, dat is goede info! 

Wij hebben 2 jaar geleden een bezoek gebracht aan Seaworld. Wij vonden dit echt niet de moeite!!!! Ons gaan ze daar geen tweede keer meer zien.
Dieren krijgen amper ruimte! We hebben er 2 uur rondgewandeld en zijn het dan afgebold.
San Diego zoo daarentegen is super mooi. Kan je u heel de dag bezighouden. Zeker een aanrader.
Groetjes Glenn
Dieren krijgen amper ruimte! We hebben er 2 uur rondgewandeld en zijn het dan afgebold.
San Diego zoo daarentegen is super mooi. Kan je u heel de dag bezighouden. Zeker een aanrader.
Groetjes Glenn
Wij gaan in september naar SeaWorld en ik heb online tickets van $50 dollar gekocht. Inderdaad ook een parkeerticket van $16,-. Betaal je aan de deur dan bijna het dubbele?paula58 schreef:Wij hebben vorige maand SD Zoo en Sea World allebei gedaan, SW is erg duur in vergelijking met de Zoo maar bij allebei ben je wel de hele dag zoet. Bij SW komt er ook nog $17,00 parkeerkosten bij, de entree is iets van $90,00 dus niet echt goedkoop, de zoo is veel goedkoper en gratis parkeren.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
In San Diego Zoo hebben ze reuzenpanda's. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wat ook een van de redenen is, dat San Diego bij ons in de rondreis zit.
(Toen wist ik niet, dat ze ook naar Nederland kwamen).
Ze zijn in de zoo wel nu aan het verbouwen bij het pandaverblijf: de oudste zit zit nu achter de schermen, en de andere 2 zijn tijdelijk naar een ander verblijf verhuist.

Ze zijn in de zoo wel nu aan het verbouwen bij het pandaverblijf: de oudste zit zit nu achter de schermen, en de andere 2 zijn tijdelijk naar een ander verblijf verhuist.
Anita
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Wij hadden 2 hele dagen en niet online gekeken, 's ochtends bedacht dat we naar Seaworkd wilden, echt de hele dag bezig geweest, zeker als je de shows wilt zien ben je dasr wel even bezig.
SD Zoo is een topper, waren hier voor de 4e keer, ben een pandafreak maar vind het daar toch wat tegenvallen, staat een uur in de rij en moet snel doorlopen nadat je een foto hebt gemaakt, de rest van de zoo wel gewldig.
Als je panda's wilt zien kan je natuurlijk naar Wenen, of nog beter en dichterbij naar Pairi Daiza in Zuid België, hebben daar sinds kort nog een baby ook. Voor mij sowieso nummer 1 zoo in Europa waar je zeker 2 dagen heen moet om alles te zien maar dit terzijde
SD Zoo is een topper, waren hier voor de 4e keer, ben een pandafreak maar vind het daar toch wat tegenvallen, staat een uur in de rij en moet snel doorlopen nadat je een foto hebt gemaakt, de rest van de zoo wel gewldig.
Als je panda's wilt zien kan je natuurlijk naar Wenen, of nog beter en dichterbij naar Pairi Daiza in Zuid België, hebben daar sinds kort nog een baby ook. Voor mij sowieso nummer 1 zoo in Europa waar je zeker 2 dagen heen moet om alles te zien maar dit terzijde

groeten Paula
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar naar de San Diego Zoo geweest. Door de documentaire Black Fish wilde we ook gewoon niet naar Sea World. Ik ben normaal gesproken ook helemaal niet van de dierentuinen. Ik ben namelijk van mening dat dieren in het wild moeten leven en vaak zie je ze apathisch rondlopen in de kleine verblijven in de dierentuinen die ik heb gezien. Maar omdat mijn vriendin het wel leuk vindt, zijn we vorig jaar dus naar de San Diego Zoo geweest.
Dit is echt een hele mooie dierentuin en echt een aanrader. Je kunt er makkelijk de hele dag rondlopen. Het is soms net of je midden in de jungle rondloopt. De verblijven zijn ruim opgezet en het ziet er allemaal keurig uit. Ook omdat ze hier panda's hebben is het bijzonder. Nu hebben we sinds kort natuurlijk ook panda's in Nederland, maar in San Diego hebben ze het al veel langer.
Het zijn echt grappige en zeer mooie dieren om te zien. En omdat ze zo zeldzaam zijn, is het heel bijzonder.
Kortom, ik zou naar de Zoo gaan en Sea World links laten liggen. Anders moet je even de documentaire Black Fish kijken en dan denk ik dat je nooit meer naar een dergelijk park zal gaan als Sea World!
Dit is echt een hele mooie dierentuin en echt een aanrader. Je kunt er makkelijk de hele dag rondlopen. Het is soms net of je midden in de jungle rondloopt. De verblijven zijn ruim opgezet en het ziet er allemaal keurig uit. Ook omdat ze hier panda's hebben is het bijzonder. Nu hebben we sinds kort natuurlijk ook panda's in Nederland, maar in San Diego hebben ze het al veel langer.
Het zijn echt grappige en zeer mooie dieren om te zien. En omdat ze zo zeldzaam zijn, is het heel bijzonder.
Kortom, ik zou naar de Zoo gaan en Sea World links laten liggen. Anders moet je even de documentaire Black Fish kijken en dan denk ik dat je nooit meer naar een dergelijk park zal gaan als Sea World!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Tot ze morgen zo eens een documentaire draaien van de een of andere goed aangeschreven zoo !!! Dan wil daar ook niemand meer heen ???
Sea World vind ik persoonlijk nog altijd meer dan de moeite waard. Ik bezocht al de parken in Orlando, San Antonio en San Diego.
Sea World vind ik persoonlijk nog altijd meer dan de moeite waard. Ik bezocht al de parken in Orlando, San Antonio en San Diego.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Die documentaire heeft niet teweeggebracht dat er niemand meer naar Sea World gaat. Maar het heeft wel duidelijk gemaakt dat deze dieren alles behalve geschikt zijn voor een leven in een groot uitgevallen zwembad. Daarnaast heeft het er voor gezorgd dat er binnen nu en afzienbare tijd geen shows meer worden gegeven met orka's. Ik persoonlijk vind dat een goede zaak. Als duidelijk wordt dat bepaalde diersoorten niet geschikt zijn voor een leven in gevangenschap, dan moet je daar ook op acteren en stoppen met het houden van deze dieren. Daar heeft Black Fish voor gezorgd.
Een witte haai zul je ook nooit in een dierentuin zien. Dit omdat deze dieren binnen enkele dagen namelijk sterven in gevangenschap. In het geval van de orka's is het al sinds de periode dat Sea World is gestart met de orka-shows duidelijk dat deze dieren alles behalve geschikt zijn.
Maar omdat ik nog nooit in een park van Sea World ben geweest is mijn eerdere conclusie (na het zien van de documentaire het links laten liggen van Sea World) misschien iets te voorbarig. De documentaire heeft bij mij in ieder geval het effect dat ik er nooit heen zal gaan. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij deze parken niet alleen bezoekt voor de orka's. En de overige dieren zullen waarschijnlijk ook goed behandeld worden. Maar de orka's zijn gewoon niet geschikt en dat hadden ze jaren geleden al in moeten zien. Maar het is hun grootste trekpleister en ik ben van mening dat dat de reden is dat ze er mee door zijn gegaan.
Een witte haai zul je ook nooit in een dierentuin zien. Dit omdat deze dieren binnen enkele dagen namelijk sterven in gevangenschap. In het geval van de orka's is het al sinds de periode dat Sea World is gestart met de orka-shows duidelijk dat deze dieren alles behalve geschikt zijn.
Maar omdat ik nog nooit in een park van Sea World ben geweest is mijn eerdere conclusie (na het zien van de documentaire het links laten liggen van Sea World) misschien iets te voorbarig. De documentaire heeft bij mij in ieder geval het effect dat ik er nooit heen zal gaan. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat jij deze parken niet alleen bezoekt voor de orka's. En de overige dieren zullen waarschijnlijk ook goed behandeld worden. Maar de orka's zijn gewoon niet geschikt en dat hadden ze jaren geleden al in moeten zien. Maar het is hun grootste trekpleister en ik ben van mening dat dat de reden is dat ze er mee door zijn gegaan.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
Ik ga niet verder op deze discussie in, heb de film gezien en ben toch naar Seaworld geweest.
We hebben nog geen panda's in Nederland, die komen pas aan het eind van het jaar!
We hebben nog geen panda's in Nederland, die komen pas aan het eind van het jaar!
groeten Paula
Wij zijn vorige week geweest in San Diego Sea World. Wij hebben hier een hele dag rond gelopen en hadden eigenlijk nog best wat langer willen blijven. Het is absoluut niet te vergelijken met bijv. Dolfinarium. Ook onze kids van 11 en 9 hebben het geweldig gehad. Kaarten van 90$ heb ik ook niet gezien hoor. Kaarten zijn rond de $60. Wij hebben gekozen toen voor de optie inclusief eten en drinken en waren toen $80 per kaartje kwijt. Heel de dag niet hoeven slepen met eten en drinken, wat trouwens wel erg duur is in het park.
Gr Bianca
Gr Bianca
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1015 Weergaves
-
Laatste bericht door Bloedhond