Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sequoia NP in Januari/Februari
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Sequoia NP in Januari/Februari
Hoi! Mijn zusjes reist momenteel rond de wereld en zal in januari en februari Hawaii en de westkust van Amerika bezoeken. Ze wil heel graag naar Sequoia NP. Ik had een touroperator gevonden die ook in de wintermaanden daar tours deed maar die cancelde helaas omdat ze toch hebben besloten de wintermaanden niet te draaien (ivm laag aantal klanten). Dus nu mijn vraag, kan je in de winter goed in het park met eigen vervoer (huurauto). Ik meen me te herinneren dat je daar niet zomaar sneeuwkettingen om mag leggen?
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Sequoia NP in Januari/Februari
Bij huurwagens verbiedt men inderdaad het gebruik van sneeuwkettingen.
In Sequoia NP zullen in die periode bepaalde delen / wegen afgesloten zijn voor alle verkeer en is de kans zeer groot dat sneeuwkettingen verplicht zijn.
In die optiek: het is niet voor niets dat er amper tours te vinden zijn en dat men cancelt omwille van "onvoldoende bezoekers".
In Sequoia NP zullen in die periode bepaalde delen / wegen afgesloten zijn voor alle verkeer en is de kans zeer groot dat sneeuwkettingen verplicht zijn.
In die optiek: het is niet voor niets dat er amper tours te vinden zijn en dat men cancelt omwille van "onvoldoende bezoekers".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk bijvoorbeeld eens hier: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/ ... vities.htm
Ik zou er niet van uitgaan dat ze het park kunnen bezoeken, dat kun je pas ter plekke zien, maar als het goed weer is, is het een aanrader natuurlijk. Misschien is Yosemite ook niet gek, dat is wellicht iets beter toegankelijk in de winter.
Marianne
Ik zou er niet van uitgaan dat ze het park kunnen bezoeken, dat kun je pas ter plekke zien, maar als het goed weer is, is het een aanrader natuurlijk. Misschien is Yosemite ook niet gek, dat is wellicht iets beter toegankelijk in de winter.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties. De website van nps had ik ook al bekeken maar ik hoopte dat mensen op het forum misschien ervaring hiermee hebben of nog een gouden tip hadden 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht