Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sportwedstrijd Zuid-West Amerika
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Sportwedstrijd Zuid-West Amerika
Hoe zit dat eigenlijk met Basketbal.
Ik was altijd in de veronderstelling dat dit ook grotendeels doorliep in de zomer?
Ik was altijd in de veronderstelling dat dit ook grotendeels doorliep in de zomer?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
nope. die zijn in juni klaar:
2016–17 NBA season
Duration
October 25, 2016 – April 12, 2017
April 15 – May 29, 2017 (Playoffs)
June 1–18, 2017 (Finals)
2016–17 NBA season
Duration
June 1–18, 2017 (Finals)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dankjebabarage schreef:nope. die zijn in juni klaar:
2016–17 NBA season
Duration
June 1–18, 2017 (Finals)

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
op '3 hoog' KIJK je naar de sfeer. Beneden ZIT je IN de sfeer. Althans...mijn visie. Ik kan 'beneden' de bal dus wél prima zien. Bovenin is dat inderdaad moeilijker. Beneden is dan ook weer wat duurder. Het blijft een kwestie van keuzes maken.Hans B schreef:Hier het schema van april voor de San Francisco Giants.
Voor zover ik het kan zien, zijn tickets nog niet te bestellen.
http://sanfrancisco.giants.mlb.com/sche ... ar=DEFAULT
Ik vind het geen probleem om voor $25 3-hoog te zitten , heb je ook mooi uitzicht over de baai.
Het gaat mij om de sfeer. De bal zie je toch maar nauwelijks, is veel te klein en gaat veel te snel
Voor het bezoeken van een wedstrijd met kinderen van 4 en 6...de wedstrijd duurt zo'n 3 uur. Voor kinderen een lange zit. Onze kleinste zit op honkbal (toen 9 jaar) en hield het prima uit. Onze oudste niet (12 jaar) en die vond de wedstrijd weer wat minder leuk, maar ze had wel genoeg te zien en kon naar de winkels en eettentjes lopen en zo vermaakte ze zich ook prima. Dat laatste is minder bij een minor leage game (minder groot en dus vaak minder faciliteiten in het stadion). Mijn ervaring is dat er voor kinderen bij die grote stadions wel vaak wat entertainment is in de vorm van bv speeltoestellen oid. Of ze dat bij de Giants hebben weet ik niet. Kan zo niets vinden op hun site.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Het in de sfeer zitten wordt voornamelijk bepaald door het enthousiasme van de toeschouwers.
Ik heb regelmatig in half lege stadions gezeten en dan is de sfeer toch erg lauw.
Maar met 80 thuiswedstrijden is dat ook geen wonder.
Plek zat in het stadion.
1e Inning 3-hoog voor $20
4e inning naar 2-hoog gesneakt
en 7e inning vlak achter de plaat gezeten.
Als je de kans hebt, moet je er een keer naartoe gaan, achteraf kun je pas zeggen of het de moeite was.
Ik heb regelmatig in half lege stadions gezeten en dan is de sfeer toch erg lauw.
Maar met 80 thuiswedstrijden is dat ook geen wonder.
Plek zat in het stadion.
1e Inning 3-hoog voor $20
4e inning naar 2-hoog gesneakt
en 7e inning vlak achter de plaat gezeten.
Als je de kans hebt, moet je er een keer naartoe gaan, achteraf kun je pas zeggen of het de moeite was.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikakenner
Helemaal eens
gewoon een keer doen en ervaren of het de moeite waard is. (ik weet het wel
)

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn! We gaan zeker kijken of we een middagje overhouden in SF om een wedstrijd mee te pakken. Zal dan waarschijnlijk op 4 juni zijn. We houden jullie op de hoogte 

- xlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Qua lengte van de wedstrijd zullen we het inderdaad moeten bekijken. Als ze het niet volhouden is het denk ik geen probleem om eerder weg te gaan? Het klinkt in ieder geval goed dat je ook wat kan rondlopen en dat er waarschijnlijk wat entertainment is. Je hoeft dus niet de hele tijd stil te zitten.. Mjin vriend is wel een sportfanaat en omdat ik niet weet wanneer we weer in Amerika zullen zijn willen we toch liever naar de Giants dan naar een minor league game. We willen het gewoon eens meemakenLaura&Edwin schreef: Voor het bezoeken van een wedstrijd met kinderen van 4 en 6...de wedstrijd duurt zo'n 3 uur. Voor kinderen een lange zit. Onze kleinste zit op honkbal (toen 9 jaar) en hield het prima uit. Onze oudste niet (12 jaar) en die vond de wedstrijd weer wat minder leuk, maar ze had wel genoeg te zien en kon naar de winkels en eettentjes lopen en zo vermaakte ze zich ook prima. Dat laatste is minder bij een minor leage game (minder groot en dus vaak minder faciliteiten in het stadion). Mijn ervaring is dat er voor kinderen bij die grote stadions wel vaak wat entertainment is in de vorm van bv speeltoestellen oid. Of ze dat bij de Giants hebben weet ik niet. Kan zo niets vinden op hun site.

Maar van wat ik begrijp is het dus best gebruikelijk/te doen om kinderen mee te nemen? Het gaat mij vooral om de sfeer. Ik zou ze bijvoorbeeld niet graag meenemen naar de kuip tijdens een belangrijke wedstrijd..

Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Honkbal is in Amerika de sport waar hele gezinnen naar toe gaan. Helemaal bij middagwedstrijden in het weekend. En je hoeft echt niet de hele wedstrijd op je stoel te blijven zitten. Even je plek verlaten om je benen te strekken doet iedereen. Voortijdig weg gaan en zelfs te laat komen is heel normaal in Amerika.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
De Amerikanen gebruiken een wedstrijd om de socializen, de wedstrijd is bijzaak.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikakenner
Een honkbalwedstrijd kijken is totaal anders dan een bezoekje aan de Kuip of elk ander voetbalstadion. Ook in Nederland trouwens. Het publiek zit door elkaar en laat elkaar in de waarde. Wel zie je dat er meer 'eigen' supporters aan de kant van de eigen dugout zitten, maar nog steeds altijd gemixed met de supporters van de tegenstander. Wij waren er op een vrijdagavond en onze kinderen waren zeer zeker niet de enige. Ik zat naast een zgn tegenstander. Zijn ouders waren er ook en die waren weer voor de thuisploeg. Het is, zoals mtl en Hans zeggen, een erg relaxte en sociaal gebeuren, met erg veel aandacht om het publiek zo lang mogelijk te vermaken. En je hoeft zeker niet de hele tijd op een stoel te blijven zitten!
- Almere vak V
- Amerika-expert
In de zomer ben je inderdaad aangewezen op honkbal. En ik zal het meteen maar eerlijk zeggen. Ik kijk nog liever naar groeiend gras. Zal er in Nederland dan ook nooit de tv voor aanzetten of we moeten in de beslissende fase komen van de World Series. Maar eerlijk is eerlijk. Samen met je kinderen en/of een andere familie(s) is het een heel gezellig samenzijn. Gezellig wat kletsen, hapje eten, ff een rondje lopen en oohja, er wordt af en toe ook tegen een balletje aan geslagen. Heel het stadion is er op gericht dat hele families zich hier kunnen vermaken. Er zijn stadions waar je een speeltuin hebt, kinderopvang en zelfs waar je de hond kunt achterlaten. Kortom, aan vrijwel alles is gedacht. Komt ook nog een keer bij dat kaartjes absoluut goed te doen zijn.
Dit in tegenstelling tot American Football. Mijn favoriete sport. Wij hebben gelukkig voor zowel de Seattle Seahawks als de Orgeon Ducks seasontickets. Want van losse kaartjes word je niet bepaald vrolijk. Zeker bij de Seahawks betaal je via Stubhub vanaf $300 voor een kaartje. En dan zit je niet bepaald op de 50 yards line eerste ring. Zelfs bij de Ducks, college football, kom je geen kaartje on der $100 tegen. Alhoewel nog zo'n seizoen en je krijgt ze gratis denk ik...
Sfeer bij NFL/College is veel anders dan bij honkbal. Hier heb je toch meer te maken met echt halftime. Mensen lopen wel onder de wedstrijd. Maar dat is vooral om de drukte voor te zijn tijdens halftime. Is ook echt een sport die je moet volgen. Veel meer kabaal dan bij een honkbalwedstrijd. Daar ga je niet even gezellig met je buurman zitten keuvelen. Vanwege het simpele feit dat je die niet kunt verstaan. Bij de Seahawks kijkt niemand je raar aan als je oordopjes in hebt. Geluid boven de 130 decibel is eerder regel dan uitzondering.
NBA en NHL zitten daar een beetje tussenin. Is wat rustiger dan NFL/College, maar nog steeds een stuk sneller, luidruchtiger dan honkbal. Vaak kleinere zalen. Meestal rond de 25.000 man. Veel uitgifte punten voor eten en drinken. Drie keer pauze. Dus veel gemakkelijker om even snel wat te eten en drinken te halen.
Maar al met al is een sportwedstrijd een belevenis. Begint al met het volkslied. Bij belangrijke wedstrijden de flyover. Alles en iedereen zit door elkaar en laat elkaar in zijn of haar waarde. Op de tribune worden gewoon flessen bier verkocht. Geen hond die het in zijn hoofd haalt om die flessen op het veld te mieteren. Kortom, een beetje zoals het zou moeten zijn.
Mocht je de mogelijkheid hebben. Zeker doen!
Dit in tegenstelling tot American Football. Mijn favoriete sport. Wij hebben gelukkig voor zowel de Seattle Seahawks als de Orgeon Ducks seasontickets. Want van losse kaartjes word je niet bepaald vrolijk. Zeker bij de Seahawks betaal je via Stubhub vanaf $300 voor een kaartje. En dan zit je niet bepaald op de 50 yards line eerste ring. Zelfs bij de Ducks, college football, kom je geen kaartje on der $100 tegen. Alhoewel nog zo'n seizoen en je krijgt ze gratis denk ik...
Sfeer bij NFL/College is veel anders dan bij honkbal. Hier heb je toch meer te maken met echt halftime. Mensen lopen wel onder de wedstrijd. Maar dat is vooral om de drukte voor te zijn tijdens halftime. Is ook echt een sport die je moet volgen. Veel meer kabaal dan bij een honkbalwedstrijd. Daar ga je niet even gezellig met je buurman zitten keuvelen. Vanwege het simpele feit dat je die niet kunt verstaan. Bij de Seahawks kijkt niemand je raar aan als je oordopjes in hebt. Geluid boven de 130 decibel is eerder regel dan uitzondering.
NBA en NHL zitten daar een beetje tussenin. Is wat rustiger dan NFL/College, maar nog steeds een stuk sneller, luidruchtiger dan honkbal. Vaak kleinere zalen. Meestal rond de 25.000 man. Veel uitgifte punten voor eten en drinken. Drie keer pauze. Dus veel gemakkelijker om even snel wat te eten en drinken te halen.
Maar al met al is een sportwedstrijd een belevenis. Begint al met het volkslied. Bij belangrijke wedstrijden de flyover. Alles en iedereen zit door elkaar en laat elkaar in zijn of haar waarde. Op de tribune worden gewoon flessen bier verkocht. Geen hond die het in zijn hoofd haalt om die flessen op het veld te mieteren. Kortom, een beetje zoals het zou moeten zijn.
Mocht je de mogelijkheid hebben. Zeker doen!
- xlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties! Wist niet dat het bij honkbal zo anders was dan bijvoorbeeld hier met voetbal. Maar het klinkt heel positief dus we gaan zeker kaartjes kopen!
Misschien als de kinderen wat ouder zijn een keertje basketbal of american football lijkt me ook gaaf! 

Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Honkbaltip: als de Oakland A's (Athletics) thuisspelen op dinsdagavond kun je al voor S 5 een kaartje kopen. Bovendien is parkeren gratis bij de dinsdagavondwedstrijden (ipv $ 30). Oakland is niet echt een topteam in de MLB maar voor $ 5 kun je je er ook geen buil aan vallen. Info hier: http://m.mlb.com/athletics/tickets/info/freeparking
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht