Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 Dagen Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 Dagen Page

Bericht door PSVwally »

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Thx, ik heb toch maar een reservering gemaakt. We blijven maar 1 nacht en heb gekozen voor de tour na onze overnachting zodat we rustig vanuit Grand Canyon Village naar Page kunnen rijden zonder dat we ons “druk” hoeven te maken om op tijd bij de tour te zijn.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Doe je dan de viewpoints aan de oostkant van GC village al op de dag dat je de GC bezoekt?
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Nee, op dag van Grand Canyon Village naar Page pakken we de view points langs de 64. De volgende dag doen we dan Antelope Canyon.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Nog even een vraagje, als je naar antelope canyon kayakt en je loopt de antelope canyon in krijg je dan geen problemen met de tours die daar zijn? Het is toch de lower antelope canyon die je bedoelt Hans??
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Nee hoor, deze liggen ver uiteen. Zoek maar op Lake Powell Navajo tribel park waar de antelope canyon start en kijk dan waar je de canyon in kayakt, goed te zien als je op de satelliet modus kijkt, dat is wel 5km. Dat ga je niet wandelen. Maar in theorie zou het kunnen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Obi Wan Kenobi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Obi Wan Kenobi »

Ik zal mijn vraag ook hier stellen ivm page (we zitten er een volledige dag maandag 24 juli 2017).
We (2 personen) waren van plan de lower antelope canyon bezoeken (nog niet gereserveerd), maar hadden we graag ook de namiddag op het water gezeten (Paddleboard of Kayak).

Blijkbaar kan je de 2 dus combineren en dat lijkt ons dan weer iets specialer/ magischer , bij welk bedrijf kan je dit het best huren ?
Zodat we de kayak niet te voet kilometers moeten dragen (aangezien er veel kans is dat deze niet in onze huurwagen past)

Is het nodig om op deze dag te reserveren ?
Of is de lower antelope canyon en de kayak/rafting een groot verschil qua uitzicht?

Alvast bedankt
sonUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door sonUSA »

Wij willen ook graag kayakken met onze kinderen. De kayaks die jij noemt Hans zijn aangenaam geprijsd. Kun je dan zelf je tocht bepalen>

Ik vond ook een site van hidden canyon Kayak en daar kan een trip van een halve dag onze ruim 300 euro. Daar zul je dan wel extra betalen voor een gids misschien.
Bali
Amerika-ontdekker

Bericht door Bali »

Ik ben volop de dagindeling van onze reis aan het plannen.
Is dit realistisch op 1 dag:
Lower Antelope tour (met Ken's Tour) om 8.50u
Daarna kayak huren (1 dag - blijkbaar tot 4pm) met http://www.lakepowellhouseboating.com/s ... -and-rates.
Ik hoop dan rond 12u bij de kayak te zijn, maar is 4u voldoende om te kayakken?

Ik zag dat bij http://www.lakepowellhiddencanyonkayak.com/rental dat je kan huren tot 5pm, heeft iemand ervaring met deze verhuurmaatschappij?
Wij zouden geen tour doen, maar gewoon zelf wat dobberen.
Bij deze site staat wel : All kayak(s) are to be picked up at 908 North Navajo Drive Page, Arizona. 86040-2526 U.S.A. and need to be transport by renter. Kun je zelf de kayak tot in het water krijgen?
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bali schreef:Ik zag dat bij http://www.lakepowellhiddencanyonkayak.com/rental dat je kan huren tot 5pm, heeft iemand ervaring met deze verhuurmaatschappij?
Wij gaan binnenkort met hen een zelf georganiseerde tour doen naar Reflection Canyon, dit in het kader van de reis die we georganiseerd hebben voor 15 personen: Kalaman April 2017
Ik heb er, althans op gebied van communicatie, een heel goede ervaring mee. Omdat dit een tour is die niet in hun programma zit, en wij dus volledig zelf vragende partij waren, werd er heel wat gecommuniceerd en dat verliep altijd prima.
Wij zijn 2 dagen onderweg met hen en zij zorgen voor zowat alles: eten, drank, tenten, slaapzakken, zelfs een mobiel toilet, kayaks enz. Ik zal in de loop van de maand april dus kunnen zeggen wat onze echte ervaring is, maar je kan ondertussen al onze blog in de gaten houden :wink:.
Bali
Amerika-ontdekker

Bericht door Bali »

Ondertussen heb ik eens nagevraagd hoe je de kayaks naar het water brengt.
Blijkbaar zorgt de verhuurmaatschappij voor rails voor op je wagen zodat je zelf de kayak kan vervoeren.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb wat schrik voor schade aan de huurwagen.
Weet er iemand of er verhuurmaatschappijen zijn waar je dit niet hoeft bij te doen?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Kan je niet gewoon bij de haven huren? Lijkt me heel wat makkelijker, ik dacht dat ze bij Wahwheep ook kayaks hebben.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik ben op dit moment op vakantie en in Page.
Het is nu geen weer om te kayakken, bewolkt en 15 graden, dus doen we dde was.
Morgen lijkt het wat vriendelijker te worden, dan maar eens proberen.

Zoals ik al eerder schreef heb ik 2x de kayak bij de Antelope Point Marina geboekt.
Deze zit aan het eind van hetzelfde straatje dan de Lower Antelope Canyon.
Ik zou wel te voren reserveren en een 2-persoons kayak nemen.
Daarmee ben je ietsje sneller en als de een wat vermoeid raakt, peddelt de ander.

Je kunt je route zelf kiezen, je hoeft niet naar de Antelope Canyon, maar kunt ook gewoon een stukje peddelen, maar naar de canyon in is natuurlijk wel iets bijzonders, zeker als het wat smaller wordt en je in je kleine kayak tussen de hoge wanden zit.

Nogmaals de website scroll wat naar beneden en daar zie je rechts Sea Kayak Rental
Ze kosten $30 1p en $45 voor 2p (er komt natuurlijk nog tax bij)
http://www.lakepowellhouseboating.com/sea-kayak-rental

O ja, ga je naar de Wahweap Marina, zit je op een heel ander stuk (kijk even op google maps)
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben daar in 2011 een boot gehuurd, dit is toch vlakbij Lower Antelope canyon. De kayaks liggen hier toch in het water en je hoeft ze niet op je auto te doen? Hopelijk is het goed weer morgen en kunnen jullie wat foto's plaatsen, hier of op facebook :thumbup: :D
Veel plezier :thumbup:
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je de website van Antelope Point MArina bekijkt, zie je dat je daar ook boten kunt huren, hele grote zelfs (house boats).

De kayaks liggen inderdaad al (bijna) in het water, je hoeft ze niet mee te nemen op je auto.

Helaas voor je hou ik mij niet bezig met enig social medium zoals Facebook, Twitter, etc..
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dan heb ik de verkeerde Hans B voor me of het is Hans D, maakt niet uit, in ieder geval veel plezier morgen en hopelijk mooi weer :)
En bedankt weer voor de info :thumbup:
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ondertussen heb ik eens nagevraagd hoe je de kayaks naar het water brengt.
Blijkbaar zorgt de verhuurmaatschappij voor rails voor op je wagen zodat je zelf de kayak kan vervoeren.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb wat schrik voor schade aan de huurwagen.
Weet er iemand of er verhuurmaatschappijen zijn waar je dit niet hoeft bij te doen?
Enkel bij Lake Powell Houseboating (de haven achteraan rechts via de weg die ook naar Lower Antelope Canyon loopt), hoef je ze niet te transporteren.
Bij de andere verhuurders kun je inderdaad materiaal lenen om de kayak op je dak vast te maken (pads), maar zij hebben daar voldoende materiaal en ervaring mee zodat het geen schade veroorzaakt.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inmiddels van deze morgen terug thuis van het Zuidwesten én van onze tweedaagse op Lake Powell met Hidden Canyon Kayak.
We hebben inmiddels al heel wat reizen achter de rug en toch kunnen we zeggen dat deze tweedaagse de meest beklijvende ervaring is die we ooit gehad hebben.
Alles was supergoed georganiseerd, we hebben bijzonder lekker gegeten en 's avonds nabij Reflection Canyon werd een tentenkamp opgezet waarna de jongens van Hidden Canyon voor een fantastische barbecue annex houtvuur zorgden. Stel je daarbij de oorverdovende stilte, volle maan én de besneeuwde Navajo Mountain voor en je kan begrijpen dat dit iets was wat we niet snel meer zullen vergeten. Het strand waar we kampeerden hebben we maar "Kalaman Beach" genoemd :wink: .
Hidden Canyon had bovendien voor een verrassing van jewelste gezorgd: Gary Ladd vergezelde ons de volle 2 dagen. Gary Ladd is een "legende" wat betreft fotografie op en rond Lake Powell en is auteur van diverse boeken. De foto die prijkt op de NPS-folder van Rainbow Bridge is ook van zijn hand.
Om maar te zeggen dat ik Hidden Canyon echt absoluut kan aanbevelen.
Uiteraard volgt later een uitgebreid verslag in onze blog.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Klinkt super Rudi, ben benieuwd naar het verslag!
Groetjes,
Daniel
Dallas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: vragen over zelf kajakken vanuit Page

Bericht door Dallas »

Hans, ik hoop dat je dit nog leest ook al is het wat langer geleden. Of misschien iemand anders die afgelopen zomer (ik ben rond 18 sept 2018 in Page).
Maar heb je daar zelf een kajak gehuurd en op jezelf naar de Antelope Canyon gepeddeld? Dat zou ik zo graag willen. Ik reis alleen; is dat te doen?

En hoe mooi is dat deel van de lower canyon wat je in kunt lopen? Ik neem aan dat de tour naar de Lower Canyon nog wel de moeite waard is?!

Ik hoor graag ervaringen van mensen die zelf een kayak huurden en dus zelf het meer en hopelijk smalle zijtakken ingevaren zijn. Dat lijkt me zo leuk en mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer