Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Panorama trail - kaartjes Glacier Point Bus van te voren kopen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Panorama trail - kaartjes Glacier Point Bus van te voren kopen?
Hallo!
Wij zijn over twee maanden op 22/23 juni twee volle dagen in Yosemite. Op één van deze twee dagen willen we graag de Panorama trail lopen vanaf Glacier Point naar Yosemite Village. Ik zag dat je de kaartjes voor de Glacier Point bus online kan bestellen maar als je dat doet zit je ook gelijk aan een dag vast. Omdat we twee dagen hebben zou ik dus liever de kaartjes later/ter plekke kopen zodat ik het weer een beetje kan afwachten en afhankelijk daarvan de dag kan uitkiezen. Is dit verstandig? Of is het zo druk dat dan de kans bestaat dat er geen kaartjes voor de bus meer te krijgen zijn?
Bedankt!
Wij zijn over twee maanden op 22/23 juni twee volle dagen in Yosemite. Op één van deze twee dagen willen we graag de Panorama trail lopen vanaf Glacier Point naar Yosemite Village. Ik zag dat je de kaartjes voor de Glacier Point bus online kan bestellen maar als je dat doet zit je ook gelijk aan een dag vast. Omdat we twee dagen hebben zou ik dus liever de kaartjes later/ter plekke kopen zodat ik het weer een beetje kan afwachten en afhankelijk daarvan de dag kan uitkiezen. Is dit verstandig? Of is het zo druk dat dan de kans bestaat dat er geen kaartjes voor de bus meer te krijgen zijn?
Bedankt!
Re: Panorama trail - kaartjes Glacier Point Bus van te voren kopen?
Als de bus vol is heb je pech of iemand moet je boven af willen zetten.
Ik zou dus altijd reserveren en heb dit 4 jaar geleden zelf ook gedaan. Onze bus was tjokvol. Een deel van de mensen gaat lopend naar beneden een ander deel neemt de bus weer omlaag.
Ik zou dus altijd reserveren en heb dit 4 jaar geleden zelf ook gedaan. Onze bus was tjokvol. Een deel van de mensen gaat lopend naar beneden een ander deel neemt de bus weer omlaag.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook bij ons zat de bus vol, afgelopen jaar begin/half juni op een doordeweekse dag. Ik zou het gewoon van tevoren regelen. Waar zou je het vanaf willen laten hangen? Het weer? Nat wordt je toch wel zodra je langs Nevada Fall en Vernal Fall naar beneden loopt. 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het zeker ruim van te voren reserveren. Je kunt eventueel beide dagen reserveren; kijk eens naar de cancellation policies.
Als je helemaal vrij wilt zijn (en de kaartjes voor de bus wilt uitsparen) kun je ook de Four Mile Trail omhoog lopen en dan naar beneden via de PT.
Wij liepen de PT in 2015 op 24 juni; we ontmoetten toen iemand die dezelfde ochtend nog probeerde een plekje te bemachtigen. Dat lukte, maar hij was wel in zijn eentje. Voor twee of meer personen was dat niet gelukt.
Marianne
Als je helemaal vrij wilt zijn (en de kaartjes voor de bus wilt uitsparen) kun je ook de Four Mile Trail omhoog lopen en dan naar beneden via de PT.

Wij liepen de PT in 2015 op 24 juni; we ontmoetten toen iemand die dezelfde ochtend nog probeerde een plekje te bemachtigen. Dat lukte, maar hij was wel in zijn eentje. Voor twee of meer personen was dat niet gelukt.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 apr 2017, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou ook reserveren. Dit geef je wat meer zekerheid en rust.
Wij zijn blij dat we vorig jaar voor de bus hadden gereserveerd want er gingen 2 bussen vol met japanners ( of chinezen ) naar boven.
Wij zijn blij dat we vorig jaar voor de bus hadden gereserveerd want er gingen 2 bussen vol met japanners ( of chinezen ) naar boven.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou ook reserveren.
Ik heb destijds in 2009 een avond van tevoren proberen 4 plekken te reserveren en toen waren er helaas nog maar 3 plekken beschikbaar voor de eerste bus. De volgende bus konden we nog wel boeken de volgende ochtend.
Let ook op: Mocht je met de auto eerst naar de valley gaan (wij moesten vanaf Wawona Hotel eerst naar de valley met de auto en van daaruit met de bus naar Glacier Point), op sommige plekken mag je de auto niet heel de dag neerzetten. Met als gevolg dat we destijds weer terug moesten naar de auto, ergens anders parkeren, vervolgens de bus misten en 3 uur moesten wachten op de volgende en dus ook de Panorama trail niet konden lopen omdat het anders te laat zou worden.
Jammer dat ik dat destijds niet van tevoren wist allemaal. Voordeel is dat ik nu een keer terug moet om alsnog de Panorama trail te lopen. Uiteindelijk hebben wij de Four mile trail gelopen. Ook een aanrader hoor. Neem wel spul tegen musquito's mee.
Ik heb destijds in 2009 een avond van tevoren proberen 4 plekken te reserveren en toen waren er helaas nog maar 3 plekken beschikbaar voor de eerste bus. De volgende bus konden we nog wel boeken de volgende ochtend.
Let ook op: Mocht je met de auto eerst naar de valley gaan (wij moesten vanaf Wawona Hotel eerst naar de valley met de auto en van daaruit met de bus naar Glacier Point), op sommige plekken mag je de auto niet heel de dag neerzetten. Met als gevolg dat we destijds weer terug moesten naar de auto, ergens anders parkeren, vervolgens de bus misten en 3 uur moesten wachten op de volgende en dus ook de Panorama trail niet konden lopen omdat het anders te laat zou worden.
Jammer dat ik dat destijds niet van tevoren wist allemaal. Voordeel is dat ik nu een keer terug moet om alsnog de Panorama trail te lopen. Uiteindelijk hebben wij de Four mile trail gelopen. Ook een aanrader hoor. Neem wel spul tegen musquito's mee.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je niet in de vallei zit moet je inderdaad zorgen dat je er ruim op tijd bent. Vanaf de parking is het nog een aardig eindje met de shuttlebus. Ik raad altijd aan om bij de lodge te gaan ontbijten; dan zit je tegenover de bushalte.
Marianne
Marianne
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ligt er maar aan welke parking denk ik? Wij parkeerden op een minuut of vijf lopen van de Lodge, en ik geloof niet dat we daar illegaal stonden. 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ging uit van de centrale visitor parking, maar ik zie dat er vlak bij de lodge nu ook een day-use parking is. Wij staan dus duidelijk nooit op een visitor parking.
Marianne

Marianne
We hebben afgelopen jaar de panorama trail ook gelopen vanuit Glacierpoint. Mooi route trouwens!
We hebben ook de bus van te voren gereserveerd. Maar goed ook, want hij zat vol. En er stond ook nog een aardige rij met mensen die niet hadden gereserveerd te hopen dat ze nog mee konden.
We hebben ook de bus van te voren gereserveerd. Maar goed ook, want hij zat vol. En er stond ook nog een aardige rij met mensen die niet hadden gereserveerd te hopen dat ze nog mee konden.
Ik lees geïnteresseerd mee! Ik twijfel enorm over het lopen van de Panotma Trail. Gezin van 4, met twee zoons van 15 en 17. Niet overdreven sportief, gemiddeld. Ik heb rugproblemen en ben in december begonnen met wandelen om mijn rug sterker te maken voor de komende reis. En wil dus heel graag de PT lopen, maar twijfel dus of het niet te ambitieus is. Wat is jullie ervaring, is het te doen als gemiddelde wandelaar of moet je echt doorgewinterd zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is onmogelijk om voor iemand anders een inschatting te maken of het wel of niet kan. Als je een normaal goede conditie hebt, dus regelmatig beweegt (echt sporten hoeft niet) is het normaal gesproken te doen, zeker als je voldoende tijd neemt. Je hoeft echt geen doorgewinterde wandelaar te zijn, Het voordeel van de PT is dat je grotendeels naar beneden loopt. Maar er zit wel halverwege een lange klim in. Wij hadden 2 jaar geleden toch wel wat moeite mee, maar met voldoende rustpauze was ook dat wel te doen. Ter indicatie: wij zijn oudere jongeren, en sporten niet. Het enige wat we doen is regelmatig fietsen.
Misschien is het niet onverstandig om wandelstokken te gebruiken; dat hebben wij de laatste vakantie ook gedaan en dat is goed bevallen. Stevige schoenen helpen ook.
En als je vermoeid raakt is het verstandig om op het laatst via de John Muir Trail naar beneden te lopen in plaats van via de Mist Trail.
Marianne
Misschien is het niet onverstandig om wandelstokken te gebruiken; dat hebben wij de laatste vakantie ook gedaan en dat is goed bevallen. Stevige schoenen helpen ook.
En als je vermoeid raakt is het verstandig om op het laatst via de John Muir Trail naar beneden te lopen in plaats van via de Mist Trail.
Marianne
Wij gaan hem ook proberen te lopen. Onze kinderen zijn iets jonger en man heeft ook rugklachten naast parkinson. Maar we zien wel. We doen het rustig aan, hebben vaak een rustpauze en nemen inderdaad stokken mee.
Misschien een gekkere vraag.
Is het loopbaar in 1 dag om vanuit Half Dome village naar Glacier te lopen, de Panorama trail en dan weer Half Dome Village(begin oktober)?
Google geeft aan ruim 5 uur lopen, maar dat strookt niet echt met de tijden die ik op websites voorbij zie komen.
Is het loopbaar in 1 dag om vanuit Half Dome village naar Glacier te lopen, de Panorama trail en dan weer Half Dome Village(begin oktober)?
Google geeft aan ruim 5 uur lopen, maar dat strookt niet echt met de tijden die ik op websites voorbij zie komen.
Laatst gewijzigd door Anonymous123 op 29 apr 2017, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je via de Panorama Trail omhoog en dan weer terug? Sommige mensen doen de combi 4 Mile Trail omhoog en dan de PT terug. Flinke tocht maar er zijn genoeg mensen die dat doen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alleen de PT omlaag lopen is al tussen de 4 en 7u lopen afhankelijk van conditie en stops, dus hoe jij dat rondje in 5u wilt doen is mij een raadsel.
Zo zou ik lopen dan 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je heen en terug naar Glacier Point wilt vanuit de vallei zou ik inderdaad via de Four Mail Trail omhoog lopen en dan langs de Panorama Trail weer terug. Ik zou het niet vanuit Half Dome Village doen (Half Dome is iets heel anders, ik dacht even dat je daar ook nog naar toe wilde
). Neem de shuttlebus naar de Lodge of als je heel vroeg wilt vertrekken de auto naar de parkeerplaats bij de trailhead voor de 4MT. Terug neem je de shuttlebus naar Half Dome Village. Of je neemt de bus naar de lodge. Dan is het nog een mijl lopen om je auto op te halen.
Wij deden in 2013 de 4MT omhoog en ook weer naar beneden - het weer zag er toen niet zo goed uit en we waren eigenlijk al wat laat om nog de PT te doen. Je kunt dus altijd nog kiezen als je boven bent.
Het lijkt op je kaartje vrij eenvoudig maar vergeet niet dat je een hoogteverschil van bijna 1000 meter overbrugt.
Marianne

Wij deden in 2013 de 4MT omhoog en ook weer naar beneden - het weer zag er toen niet zo goed uit en we waren eigenlijk al wat laat om nog de PT te doen. Je kunt dus altijd nog kiezen als je boven bent.
Het lijkt op je kaartje vrij eenvoudig maar vergeet niet dat je een hoogteverschil van bijna 1000 meter overbrugt.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 apr 2017, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies. Ik ken enkele mensen die dit gedaan hebben en die stelden unaniem dat het schitterend was maar erg inspannend. Bereid het wel goed voor want als je na de 4 mile Trail omhoog geen energie meer hebt moet je liftend terug 

Groetjes,
Daniel
Daniel
Daarom de vraag ook, want dit is hoe google maps aangeeftPSVwally schreef:Alleen de PT omlaag lopen is al tussen de 4 en 7u lopen afhankelijk van conditie en stops, dus hoe jij dat rondje in 5u wilt doen is mij een raadsel.

@ Marianne, uiteraard bedoelde ik Half Dome Village en niet Half Dome...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3806 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties