Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mariposa Grove vanuit Yosemite Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ellen.bos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Mariposa Grove vanuit Yosemite Valley

Bericht door ellen.bos »

Hallo,

15 mei gaan we proberen om voor 3 nachten een plekje te reserveren op een van de Pines. Indien dit lukt en we de Mariposa Grove willen bezoeken vanuit Yosemite Valley, wat is dan de makkelijkste manier om dit te doen? Of is het toch makkelijker om bijv. een campground in Wawona te boeken voor één van de 3 nachten.
Zie wel dat er een shuttle bus rijdt tussen Yosemite Valley - Wawona en Wawona - Mariposa Grove. Ik heb alleen geen idee of dit handig is en of dit niet best ver rijden is? Ik lees ook dat de bus van Yosemite Valley - Wawona maar tot Labor Day rijdt, helaas gaan we pas in oktober naar Yosemite...
Alvast bedankt!

Groetjes Ellen
Tristanvb
Amerika-ontdekker

Re: Mariposa Grove vanuit Yosemite Valley

Bericht door Tristanvb »

Hi!

Mariposa grove is gesloten tot de herfst
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm

Ik lees nu pas dat je in okt gaat, ik las te snel en dacht in mei haha, ik weet echter niet wanneer de grove precies weer open gaat.

Tristan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mariposa Grove vanuit Yosemite Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad even afwachten wanneer hij open is. Maar je kunt hem prima bereiken met eigen vervoer. Beslist niet de shuttle vanuit de vallei nemen. De camping in Wawona kan handig zijn maar dat hangt af van je verdere route en je planning voor het park. Ik zou kiezen voor de vallei omdat je nog niet zeker weet of de grove open is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer