Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Titus Canyon Road + The Racetrack DV (high clearance en/of 4x4?)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Titus Canyon Road + The Racetrack DV (high clearance en/of 4x4?)
Heeft iemand ervaring met het rijden van de Titus Canyon Road? Is high clearance en/of 4x4 nodig om deze weg veilig te kunnen rijden?
Daarnaast ook nog de vraag of iemand ervaring heeft met de weg naar The Racetrack? Is high clearance en/of 4x4 nodig om deze weg veilig te kunnen rijden?
Hoeveel tijd neemt het in beslag om beide aansluitend op elkaar te rijden?
Daarnaast ook nog de vraag of iemand ervaring heeft met de weg naar The Racetrack? Is high clearance en/of 4x4 nodig om deze weg veilig te kunnen rijden?
Hoeveel tijd neemt het in beslag om beide aansluitend op elkaar te rijden?
Laatst gewijzigd door markro op 31 mei 2017, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Titus Canyon Road + The Racetrack DV
Wij hebben beide wegen gereden, tijdens twee opeenvolgende dagen. Titus Canyon hebben we gedaan met onze gewone huurauto (high clearance en 4x4). De weg was op sommige plekken vrij slecht, veel gaten en rotspunten. De 4x4 hebben we niet nodig gehad, de high clearance was dus zeker wel prettig. Ik weet niet meer precies hoe lang we er over hebben gedaan, inclusief fotostops en een lunchpauze toch wel enkele uren.
De route naar Racetrack staat er om bekend dat er veel kleine maar gemene rotspunten in het wegoppervlak zitten, waardoor de kans op lekke banden erg groot is. We hebben speciaal daarvoor voor 1 dag een Jeep met extra goede banden gehuurd, dat was toch wel beter voor mijn gemoedsrust. We zijn die dag heel erg vroeg vertrokken (vanuit Beatty). We hebben uitgebreid de tijd genomen voor de Racetrack, daarna hadden we nog genoeg tijd voor twee extraatjes: de Lost Burro Mine (een vreselijke aanrijroute, daar had ik op dat moment echt spijt van - gelukkig wel goed gegaan) en Echo Canyon (leuke afsluiting van deze dag). Titus Canyon en de Racetrack op één dag zal dus zeker wel haalbaar zijn.
In ons reisverslag van 2010 (zie de link hieronder) kan je lezen hoe onze ervaring was.
De route naar Racetrack staat er om bekend dat er veel kleine maar gemene rotspunten in het wegoppervlak zitten, waardoor de kans op lekke banden erg groot is. We hebben speciaal daarvoor voor 1 dag een Jeep met extra goede banden gehuurd, dat was toch wel beter voor mijn gemoedsrust. We zijn die dag heel erg vroeg vertrokken (vanuit Beatty). We hebben uitgebreid de tijd genomen voor de Racetrack, daarna hadden we nog genoeg tijd voor twee extraatjes: de Lost Burro Mine (een vreselijke aanrijroute, daar had ik op dat moment echt spijt van - gelukkig wel goed gegaan) en Echo Canyon (leuke afsluiting van deze dag). Titus Canyon en de Racetrack op één dag zal dus zeker wel haalbaar zijn.
In ons reisverslag van 2010 (zie de link hieronder) kan je lezen hoe onze ervaring was.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
De Racetrack hebben wij met kerst in 2015 gereden, echt mega gaaf, maar ik zou deze rit echt nooit met een rental doen.
Wij hebben via Farabees een jeep gehuurd en hebben al met al 1.5 uur heen gereden met veel fotostops en teakettle stop
( vertrek va Stovepipe Wells)
Er lagen bij ons veel scherpe stenen op de weg en je hobbelt echt wat af zeg maar.
Wij hebben via Farabees een jeep gehuurd en hebben al met al 1.5 uur heen gereden met veel fotostops en teakettle stop

Er lagen bij ons veel scherpe stenen op de weg en je hobbelt echt wat af zeg maar.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt voor de tip. Dan verwacht ik hem dit jaar over te slaan. Zijn de 17 mile drive in MV en de titus canyon + twenty mule in DV wel te doen met een gewone huurauto? (Kia Rio)
Of moet ik dan gaan voor een high clearance huurauto? (Nissan Rogue)
Of moet ik dan gaan voor een high clearance huurauto? (Nissan Rogue)
- Bushmaster
- Amerika-expert
vorige maand nog naar de racetrack geweest (met Farabee's jeep). High clearance cq 4x4, is niet echt noodzakelijk, maar zoals al gemeld, die scherpe stenen zijn killing voor gewone banden.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Vorig jaar zowel Titus Canyon als de selfdrive in MV gereden.
Voor Titus Canyon volstaat een midsize SUV, wel goed uitkijken op enkele slechte stukken welke zijde van de weg je neemt.
De selfdrive in MV kun je bij droog weer zelfs met een gewone personenwagen rijden, best even kijken aan de afdaling in het begin of de andere gewone auto's moeite hebben met boven te komen vooraleer je er zelf aan begint.
Voor Titus Canyon volstaat een midsize SUV, wel goed uitkijken op enkele slechte stukken welke zijde van de weg je neemt.
De selfdrive in MV kun je bij droog weer zelfs met een gewone personenwagen rijden, best even kijken aan de afdaling in het begin of de andere gewone auto's moeite hebben met boven te komen vooraleer je er zelf aan begint.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht