Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel kleding nemen jullie nou mee?
Re: Hoeveel kleding nemen jullie nou mee
Jawel hoor, dat mag gewoon. Maar nogmaals, don't overdo it. Kijk, mijn rugtas /is/ mijn laptoptas. Het is een klein, zwarte, zakelijke samsonite rugtas en daar zit ook echt mijn (12") laptop in. Die draag ik ook niet op mijn rug, maar doe ik altijd bovenop mijn trolley. Nog nooit een probleem mee gehad, ook niet met airlines in het verre oosten, die dat extra "personal item" helemaal niet kennen in hun regels.
Eigenlijk is het heel simpel: als je het gewoon kunt dragen en het ziet er normaal uit dan mag het mee.
Eigenlijk is het heel simpel: als je het gewoon kunt dragen en het ziet er normaal uit dan mag het mee.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dank voor de aanvulling Roel, ik snap het en ga er verder mee. Zal zorgen voor bescheiden en toch doelmatige tassen 
Dank!!

Dank!!
Ik zou graag mijn kussen als personal item mee nemen maar dat is helaas te groot, er zitten dus wel eisen aan.
Als wij binnen Europa een weekje naar Griekenland gaan hebben wij alleen handbagage, variërend van 7 tot 10 kg (hangt van de maatschappij af).
Als wij binnen Europa een weekje naar Griekenland gaan hebben wij alleen handbagage, variërend van 7 tot 10 kg (hangt van de maatschappij af).
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het valt me op dat er steeds vaker handbagage toch, al dan niet bij de gate, als ruimbagage mee moet. Ik blijf me verbazen met de hoeveelheid en de grootte wat sommige mensen mee het vliegtuig in krijgen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
daarom ook handig om er voor te zorgen dat evt medicatie in een handzame tas zit die je zo uit een grotere trolley kan vissen mocht je die toch bij de gate moeten inleveren om wat voor reden dan ook!
zo vlogen wij eens met een cityhopper van brussel naar adam en moesten we de trolley bij het vliegtuig inleveren. nu is de kans klein dat ze die trolley kwijt spelen want je kreeg hem in adam ook bij het vliegtuig weer terug maar ik loop geen risico met m'n medicijnen die hou ik altijd bij me (onze enige echte check is: "hebben we pillen, paspoorten en portemonnee" de rest kunnen we zonder als het moet).
tegenwoordig heb ik de medicijnen zoiezo vaak in onze 'controletas' zitten dat is een normaal formaat rugzak waar alles inzit waarvan je weet dat ze het bij de controle uit de tas willen hebben: vloeistoffen en electronica. ook de stapel pillendozen zit er in al haal ik die er niet meer standaard uit, interesseert ze toch niet.
zo vlogen wij eens met een cityhopper van brussel naar adam en moesten we de trolley bij het vliegtuig inleveren. nu is de kans klein dat ze die trolley kwijt spelen want je kreeg hem in adam ook bij het vliegtuig weer terug maar ik loop geen risico met m'n medicijnen die hou ik altijd bij me (onze enige echte check is: "hebben we pillen, paspoorten en portemonnee" de rest kunnen we zonder als het moet).
tegenwoordig heb ik de medicijnen zoiezo vaak in onze 'controletas' zitten dat is een normaal formaat rugzak waar alles inzit waarvan je weet dat ze het bij de controle uit de tas willen hebben: vloeistoffen en electronica. ook de stapel pillendozen zit er in al haal ik die er niet meer standaard uit, interesseert ze toch niet.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is de schuld van de maatschappijen, bagage meenemen wordt steeds duurder,dus vliegen steeds meer mensen met alleen handbagage.PSVwally schreef:Het valt me op dat er steeds vaker handbagage toch, al dan niet bij de gate, als ruimbagage mee moet. Ik blijf me verbazen met de hoeveelheid en de grootte wat sommige mensen mee het vliegtuig in krijgen.
Als ik naar ons zelf kijk, vliegen we heen met een grote koffer, en terug allebei met maximale ruimbagage, beide een zo groot mogelijke cabintrolley, en dan nog een rugzak en tas als personal items.....dan kan je best veel meenemen, en mocht er geen ruimte zijn in de cabine gaan die trollies gratis het ruim in. Dat is dus minimaal 20 kilo extra waar je anders dik voor betaald.
Ergens vind ik het niet netjes, maar daar zet ik me telkens maar overheen

- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik merk dat eigenlijk alleen bij vluchten binnen Europa, waar ruimbagage bij bijna alle maatschappijen betaald is. Logisch dat mensen die zonder ruimbagage kunnen reizen dan veel handbagage meenemen. Als iedereen als handbagage een trolley meeneemt (die gewoon aan de maximale afmetingen voor handbagage voldoet) gaat dat in het gemiddelde vliegtuig zeker niet passen.
Net als bij vluchten binnen de VS dus.Galapogos schreef:Ik merk dat eigenlijk alleen bij vluchten binnen Europa, waar ruimbagage bij bijna alle maatschappijen betaald is
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Maar gelukkig doet niet iedereen dat. Al kom je wel een eind hoor, ook als iedereen een trolley mee neemt. Probleem is alleen dat mensen niet heel erg efficient laden. En soms is het met gevaar voor eigen leven als je iemands anders trolley draait of kantelt. Ik heb al wel eens ruzie gehad met een aziatische man die geen woord engels sprak omdat ik wat schoof en draaide in een overhead compartment om ruimte te maken, gewoon, voorzichtig en met respect voor andermans spullen. Ik denk dat hij het idee had dat dat compartment exclusief voor hem was omdat het boven zijn stoel zat, maar hij vond het in ieder geval nodig om mij weg te duwen/trekken en tegen me te schreeuwen. Ik heb mijn koffer uiteindelijk maar op een andere plek gestopt, maar achteraf nog wel de cabin crew gewezen op de reactie van die passagier.Galapogos schreef:Als iedereen als handbagage een trolley meeneemt (die gewoon aan de maximale afmetingen voor handbagage voldoet) gaat dat in het gemiddelde vliegtuig zeker niet passen.
zijn er trouwens ook mensen die wandelen op sandalen? bijvoorbeeld teva's? of is dat niet verstandig ivm slangen etc
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ja ik. Als het enigszins kan loop ik op mijn wandelsandalen. Als het echt lange/rotsige wandelingen zijn doen ik mijn wandelschoenen aan. Maar die sandalen hebben al heel wat kilometertjes aan hikes gehad 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wandel ook veel op sandalen, mits het terrein het toe laat (niet te rotsachtig). Ik vind mijn stevige Teva-sandalen nagenoeg net zo prettig wandelen als mijn wandelschoenen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht