Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Joshua Tree, hoeveel tijd nodig?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Joshua Tree, hoeveel tijd nodig?

Bericht door covri »

Wij gaan april-mei 2018 weer naar het westen. Zal de 4 keer worden, dus we weten ongeveer wel wat we willen zien. Alleen zijn we nog nooit in Joshua Tree geweest.
Vraag, is het de moeite waard om daar 2 nachten te zijn, zodat we1 volle dag hebben in het park, of is het genoeg als je begin vd middag aankomt en de volgende dag doorreist?
In principe hebben we tijd genoeg, 5 weken. Wordt een rustig rondje.
Bedankt
Anna
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Joshua Tree, hoeveel tijd nodig?

Bericht door M Kactus »

Hangt er helemaal vanaf wat je wilt doen. Als je ook een paar wandelingen wilt doen, zou ik zeker een nachtje aanraden.
Als je alleen de uitzichtpunten wilt doen met de auto, ben je op een dikke halve dag ook klaar. Als je een paar aanraders wilt van wandelingen, vraag je het maar.

2 nachten krijg je er zeker ook gevuld, maar dan is alles ruim en op het gemakje. Als je de dagen over hebt, geen probleem. Als je ze misschien elders beter kunt gebruiken, zou ik dat doen.

Er zijn ook wel wat dingen in de omtrek:
Pioneertown, met een heerlijk barbecuerestaurantje met livemuziek, en de dadelboerderijen in het zuiden zijn ook leuk, zoals de Oasis Date Gardens in Thermal. Voor een dadelmilkshake, of het proeven van verschillende soorten dadels.
Indian Canyons: waar bighorn sheep komen drinken.
Ook de Integratron, maar daar zijn wij niet heen geweest. De tijd was om :)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ligt eraan wat je wilt gaan doen.

De nps site van Joshua Tree geeft inschatting hoelang je bezig kunt zijn met bepaalde hikes.

https://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/hiking.htm
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij vonden dit echt de minst leuke.
Doorheen gereden en een klein stukje gelopen, er was ook nog een bijenplaag.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Dank jullie zover.
Wij zijn geen echte wandelaars. Paar kilometer is voor ons genoeg. Ik vroeg het eigenlijk om eventueel de campground vast te leggen. We zijn met een rv. Maar ik denk dat ik dan 1 nacht reserveer en eventueel kijken we ter plekke of er een nacht bij geregeld kan worden, mochten we dat willen(en er geen bijen zijn :wink: ) We zijn vroeg in het seizoen tenslotte.
@ M Kactus , ik neem zeker jouw dingen mee van wat er in de omgeving verder nog te doen is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn er eens een volle dag geweest, vanuit Riverside. Toen hadden we eigenlijk niet voldoende tijd. Het was in december, dus wel erg korte dagen. Kijk eens in ons 2011/2012-verslag voor die dag.
Misschien zitten jullie er net als alles in bloei staat? Het lijkt mij wel een mooie periode om te gaan.

Marianne
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

We zijn er rond 21 april. Nog even precies kijken. We vertrekken 19 april vanuit SF. 2 dagen langs de kust. Maar ik hoop inderdaad dat er mooie voorjaarsnatuur is.
Zal es kijken in jullie verslag. Heb intussen gekeken. Ziet er geweldig uit zeg, zeker voor december.
Dank je Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In Pioneerstown heb je Pappy and Harriets, een bijna verplichte stop als je in die hoek bent!

http://www.pappyandharriets.com

Verder kan je makkelijk een week in JT doorbrengen, maar als je een mooie indruk wilt hebben is twee dagen met een overnachting genoeg.
kuramathi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door kuramathi »

Geweldige ervaring om een nachtje in the middle of nowhere te verblijven op camping Indian Cove
Koen70
Amerikafan

Bericht door Koen70 »

Als je pas op 19 april in SF vertrekt, lijkt dit mij wel wat krap. Die eerste dag rijd je niet zo ver en langs de kustroute zal je ook wel vaak stoppen. Als je dan op dag 2 bv. tot in Morro Bay geraakt, heb je nog meer dan 500 km te gaan tot Joshua Tree.

Wij waren er tijdens onze reis een halve dag, maar ik had er gerust wat langer willen blijven.
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Dank allemaal voor jullie reacties. Ik kan er iets mee :thumbup:
De tip van Indian Canyons nemen we mee. Gaat zeker ingepland worden. Ziet er mooi uit.
Zal voor Joshua Tree zijn.
De data liggen helemaal open. Wij plannen nooit echt. Soms proberen we een paar dagen van te voren eventueel iets te reserveren want wij willen nergens aan vast zitten. Is het mooi dan blijven we en anders rijden we door.
Het enige wat vast komt te liggen en hopelijk lukt met reserveren is Yosimite. Is aan het eind van de reis dus kunnen we goed inschatten wanneer we daar zijn. Alles daartussen. ......We zien wel.
Anna
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Doen jullie het in de grote steden ook zo? Wij zijn ook altijd zo gegaan, behalve de laatste 2x. Maar de grote steden en de natuurparken hebben we wel altijd op voorhand geboekt. Een stad kan ook té groot zijn om makkelijk een (betaalbare) slaapplek te vinden, vind ik.
Maar veel succes, in ieder geval!
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

@M Kactus
Wij zijn met een rv. Vorig jaar zijn we bij o.a. Nashville en New Orleans geweest. Maar zoeken een campground met shuttle naar de stad. En even buiten een Park op een campground vinden we geen probleem. Hoeven niet perse in het park te overnachten.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Haha, totaal gemist, sorry :)

Trouwens, Jumbo Rocks is één van de dingen die ik zeker zou aanraden om te gaan doen. Da's een beetje vrij rondklefferen en klauteren in een surreëel landschap. 'Cause you know, Jumbo rocks.

En de bijen zijn vooral in het zuiden, aan de Cholla Cactus Garden. Zeker de moeite om naartoe te gaan, en er hangen waarschuwingen voor bijen, maar het valt allemaal stevig mee. Volgens mij heeft het iets te maken met de Airco, dat die bijen aantrekt, dezelfde bordjes hingen in DV aan Dante's View en daar stond iets bij van de AC. Het is een beetje opletten, maar je loopt er niet door de zwermen.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wij waren er dit jaar half maart.
De Joshua tree stond in bloei, een geweldig gezicht.
De bloemen zijn enorm groot.
Geen idee of de bloei er in april mei nog is.

Verder hebben we gewandeld.naar Ryan Mtn, mooie wandeling, berg op
Genoten van het uitzicht bij Keys View.
Gewandeld bij Split Rock en Cholla Garden
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Dank zover voor de reacties. Ik denk dat het toch 2 overnachtingen worden in Joshua Tree. Krijg de indruk dat er wel genoeg te zien/wandelen valt.

Thnx Anna
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ik denk dat twee overnachtingen een prima keus is. Wij hebben in september 2013 ook twee nachten in Joshua Tree gestaan, we hebben toen twee verschillende campings genomen.
De eerste was Cottonwood Campground, tussen de cactussen. Deze ligt in het zuiden.Daar hebben we de volgende ochtend een mooie wandeling gemaakt, de Mastodon Peak Trail, direct bereikbaar vanaf de camping.
Tweede nacht stonden we op de Jumbo Rocks Campground, meer naar het noorden. Heel gaaf tussen de rosten.
Het zijn dag 8 en 9 in ons verslag als je er meer over wilt lezen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer