Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite trails
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Yosemite trails
Hallo allemaal,
Wij vertrekken in september naar Amerika en gaan onder andere naar Yosemite. We verblijven 2 nachten in Lower Pines met de camper. Nu heb ik veel gelezen over de trails in Yosemite maar ik kom er niet aan uit, vandaar de vraag aan nu jullie.
Welke trails kunnen we deze dagen doen? Is de fiets een aanrader?
Ik heb veel positieve dingen gehoord over de Panorama Trail. We willen deze graag doen, maar ik lees van alles over shuttlebussen die gereserveerd moeten worden. Het duizelt mij van alle informatie en ik krijg geen goed beeld van het geheel.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen.
Groetjes Linda
Wij vertrekken in september naar Amerika en gaan onder andere naar Yosemite. We verblijven 2 nachten in Lower Pines met de camper. Nu heb ik veel gelezen over de trails in Yosemite maar ik kom er niet aan uit, vandaar de vraag aan nu jullie.
Welke trails kunnen we deze dagen doen? Is de fiets een aanrader?
Ik heb veel positieve dingen gehoord over de Panorama Trail. We willen deze graag doen, maar ik lees van alles over shuttlebussen die gereserveerd moeten worden. Het duizelt mij van alle informatie en ik krijg geen goed beeld van het geheel.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen.
Groetjes Linda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yosemite trails
Met maar 1 dag moet je keuzes maken. Heb je de dagen voor en na de overnachtingen in het park ook nog tijd om iets in het park te doen? Kom je van Lone Pine die eerste dag zoals in je routetopic staat? Dan heb je niet heel veel tijd onderweg. Vertrek zo vroeg mogelijk - of probeer al tot Bishop of Lee Vining te komen - zodat je ook nog langs de Tioga Road iets kunt doen.
Begin eens met de kaart van het park (zie daarvoor onder maps op http://www.nps.gov/yose). Je kunt het park indelen in een aantal gebieden: De Tioga Road, de vallei, Glacier Point, Wawona/Mariposa Grove en Hetch Hetchy, Dat laatste zou ik vergeten, concentreer je op de Tioga Road en de vallei en Glacier Point. Dan kun je op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.yosemitehikes.com en op mijn wandelsite kijken wat je daar allemaal kunt ondernemen. En de NPS-site is natuurlijk ook een goed startpunt.
De Panorama Trail is erg mooi om te doen, maar je bent er wel bijna een hele dag mee bezig. Je rijdt dan met de bus (dit is géén gratis shuttlebus) naar GP en je loopt terug naar de vallei. Glacier Point ligt ongeveer 1000 meter boven de vallei. Op deze kaart van de vallei kun je zien hoe de trail loopt. Die bus moet je reserveren; dat kan via http://www.travelyosemite.com.
Bij de ingang van het park krijg je een kaart en de yosemite guide. Die laatste kun je ook al online bekijken. Zie hier voor die van juli. Lees die eens goed door, dan krijg je ook al een goed beeld van wat je waar kunt doen.
Marianne
Begin eens met de kaart van het park (zie daarvoor onder maps op http://www.nps.gov/yose). Je kunt het park indelen in een aantal gebieden: De Tioga Road, de vallei, Glacier Point, Wawona/Mariposa Grove en Hetch Hetchy, Dat laatste zou ik vergeten, concentreer je op de Tioga Road en de vallei en Glacier Point. Dan kun je op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.yosemitehikes.com en op mijn wandelsite kijken wat je daar allemaal kunt ondernemen. En de NPS-site is natuurlijk ook een goed startpunt.
De Panorama Trail is erg mooi om te doen, maar je bent er wel bijna een hele dag mee bezig. Je rijdt dan met de bus (dit is géén gratis shuttlebus) naar GP en je loopt terug naar de vallei. Glacier Point ligt ongeveer 1000 meter boven de vallei. Op deze kaart van de vallei kun je zien hoe de trail loopt. Die bus moet je reserveren; dat kan via http://www.travelyosemite.com.
Bij de ingang van het park krijg je een kaart en de yosemite guide. Die laatste kun je ook al online bekijken. Zie hier voor die van juli. Lees die eens goed door, dan krijg je ook al een goed beeld van wat je waar kunt doen.
Marianne
Goede vraag, ik had hetzelfde gevoel.
Wij zijn er 28 en 29 juli en hebben gekozen om de vallei te mijden wegens de drukte. Via YosimiteHikes kwamen we aan de wandeltocht van de North Dome. Dit lijkt ons een goed alternatief tegenover de meer gebruikte en bekende routes. Die gaan we dus al zeker doen en de dag erna mogelijk die van Tenaya Lake.
Hebben getwijfeld over de Panoramatrail maar drukte + die shuttlebus leek ons wat te veel van het goede.
Wij zijn er 28 en 29 juli en hebben gekozen om de vallei te mijden wegens de drukte. Via YosimiteHikes kwamen we aan de wandeltocht van de North Dome. Dit lijkt ons een goed alternatief tegenover de meer gebruikte en bekende routes. Die gaan we dus al zeker doen en de dag erna mogelijk die van Tenaya Lake.
Hebben getwijfeld over de Panoramatrail maar drukte + die shuttlebus leek ons wat te veel van het goede.
Wij zijn ook druk aan het puzzelen. We hebben 1 dag voor de Valley en GP gepland, is dat mogelijk?
Op dag 2 trekken we de sierra's door over Tioga, dus dat is iig geregeld.
Op dag 2 trekken we de sierra's door over Tioga, dus dat is iig geregeld.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ MarcoNL: Dat is natuurlijk niet ruim, maar het hangt er helemaal van af wat je wilt doen in de vallei en bij GP. Alleen van het uitzicht genieten bij GP kost niet veel tijd natuurlijk; de rit er naartoe wel. Kun je GP niet doen als je naar Yosemite rijdt? Waar overnacht je?
Marianne
Ik zie in je routetopic dat je aan de oostkant overnacht; dan is dat goed te doen. Vanuit de vallei is dat natuurlijk niet een logische optie. Je zou eens in ons 2015-verslag kunnen kijken voor de mogelijkheden aan de oostkant.Valheru schreef:Wij zijn er 28 en 29 juli en hebben gekozen om de vallei te mijden wegens de drukte. Via YosimiteHikes kwamen we aan de wandeltocht van de North Dome. Dit lijkt ons een goed alternatief tegenover de meer gebruikte en bekende routes. Die gaan we dus al zeker doen en de dag erna mogelijk die van Tenaya Lake.
Marianne
Dat is natuurlijk ook nog een optie ja. We komen de dag ervoor uit de richting Kings Canyon, omgeving Visalia. Dus misschien kunnen we dan GP doen en de dag erna de valley rustig bekijken.Martin & Marianne schreef:@ MarcoNL: Dat is natuurlijk niet ruim, maar het hangt er helemaal van af wat je wilt doen in de vallei en bij GP. Alleen van het uitzicht genieten bij GP kost niet veel tijd natuurlijk; de rit er naartoe wel. Kun je GP niet doen als je naar Yosemite rijdt? Waar overnacht je?
Marianne
Wat we exact willen doen in de vallei weten we nog niet, maar we willen iig een paar watervallen bekijken. We zijn er op een dinsdag, maar het is nog steeds hoogseizoen, dus drukte zal vast voor wat vertraging zorgen.
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor de reacties. We hebben 2 volledige dagen want we zijn S ochtend al vroeg in het park. We hebben besloten om niet de Tioga pas te rijden dus we komen vanaf het zuid westen het park in. De volgende dag hebben wevvolledig en de dag daarna vertrekken we in de middag richting SF. Wat is een must?
Panorama trail laten vervallen?
Panorama trail laten vervallen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 2 volle dagen heb je voldoende tijd voor de Panorama Trail natuurlijk. Waarom niet de Tioga Pass? Waar overnacht je de dag voor aankomst in het park?
Vind je het leuk om sequoia's te zien? Wij vonden de PT erg de moeite waard, maar ook een wandeling als die naar Taft Point en natuurlijk de Mist Trail zijn erg de moeite waard.
Wat je vraag over het fietsen betreft: dat is ook leuk om te doen; je kunt dat combineren met een wandeling bij Mirror Lake.
Je zult toch eens wat moeten lezen en dan zelf kijken wat je aanspreekt.
Als je uit het zuidwesten het park binnenrijdt kun je ook eerst naar de Mariposa Grove (als die dan al weer open is). En langs Glacier Point.
Marianne
Vind je het leuk om sequoia's te zien? Wij vonden de PT erg de moeite waard, maar ook een wandeling als die naar Taft Point en natuurlijk de Mist Trail zijn erg de moeite waard.
Wat je vraag over het fietsen betreft: dat is ook leuk om te doen; je kunt dat combineren met een wandeling bij Mirror Lake.
Je zult toch eens wat moeten lezen en dan zelf kijken wat je aanspreekt.
Als je uit het zuidwesten het park binnenrijdt kun je ook eerst naar de Mariposa Grove (als die dan al weer open is). En langs Glacier Point.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor de reacties. We zijn van plan om de eerste bus richting Glacier Point te pakken. We denken erover om de eerste dag een fiets te huren en inderdaad richting Mirror Lake te gaan. Voor de laatste dag twijfel ik nog. Eventueel sequoia's te zien. Het zal erom hangen of Maripose open is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je weet dat je de bus naar Glacier Point moet reserveren? Het zal in september niet zo druk zijn als in de zomermaanden maar ik denk dat het wel aan te raden is om het vast te leggen. De eerste bus is inderdaad handig, dan hoef je niet in het donker te lopen. Maar het is wel verstandig om een zaklantaarn mee te nemen.
Het is wat makkelijker adviseren als je aangeeft waar je vandaan komt. Als je via Oakhurst rijdt zou ik de Mariposa Grove al meteen doen als je er langs rijdt - als hij open is. Je route is niet hetzelfde als in je routetopic? Want anders zou ik toch echt via de Tioga Pass rijden.
Marianen
Het is wat makkelijker adviseren als je aangeeft waar je vandaan komt. Als je via Oakhurst rijdt zou ik de Mariposa Grove al meteen doen als je er langs rijdt - als hij open is. Je route is niet hetzelfde als in je routetopic? Want anders zou ik toch echt via de Tioga Pass rijden.
Marianen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1388 Weergaves
-
Laatste bericht door Oranjeboom
-