Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In augustus door Death Valley rijden of niet?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: In augustus door Death Valley rijden of niet?

Bericht door Pete.Z »

Marcopstal schreef:Bizar, hun wagen raakte oververhit bij het naar beneden rijden... Lijkt me dan toch een technisch defect te zijn, alhoewel ze er nadien blijkbaar niet meer over spreken.
Vermoedelijk in een te hoge versnelling langzaam naar beneden gereden, waterpomp draait dan relatief langzaam, weinig rijwind, recept voor oververhitting.

Wat altijd helpt, als de motor warm draait, kachel vol aan zetten, dat geeft extra koeling aan de motor.
Niet aan jezelf natuurlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

WendyVanderMotten schreef: High siërra is inderdaad 1,5 u rijden, maar we moeten die rit maar 1 keer doen he....
Maar als je de volgende dag naar Yosemite gaat heb je weer twee keer die 1,5 uur.

Marianne
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

WendyVanderMotten schreef:Hallo,

Wij reizen binnenkort met een RV door West-Amerika met kinderen van 10 en 14 jaar.
Volgens de verhuurmaatschappij zouden we niet door DV mogen rijden in augustus owv de temperatuur.
Is dit niet een achterhaalde maatregel? Wagens (idem voor RV denk ik?) worden toch altijd maar performanter?
Zijn er mensen die dat toch deden? Wat zijn jullie ervaringen?
Zouden jullie het risico opnieuw nemen?
Ik ben 2x met een Cruise America camper door Death Valley gereden (eind mei). Ik denk dat het risico St je panne krijgt allicht wat groter is dan in normale omstandigheden, maar toch ook dat de verhuurmaatschappijen zichzelf wat willen indekken. In geval van panne kost het veel meer om hulp naar daar te sturen. Ik ben 2x langs de lange westelijk klim uit DV gereden en de motortemperatuur ging niet omhoog. Natuurlijk ga je hem dan ook niet onnodig hoog in de toeren jagen, dus rustig gereden.

Wat wij wel merkten is dat de koelkast in die omstandigheden minder goed functioneert.

Overigens was DV niet het warmste van de reis. Tijdens mijn eerste reis noteerden ze record temperaturen toen we in LV ware, tijdens de 2e reis was het warmer in de buurt van Joshua Tree.

Waar veel mensen niet bij stil staan is dat er in het verhuurcontract staat dat je niet mag reizen in gebieden die als desert op de kaart staan. Ik weet niet hoe strikt ze dit interpreteren, maar strikt genomen mag je dus eigenlijk ook niet door de hele Mojave desert, en mag je dus niet van LA naar LV of de Grand Canyon.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het ook eens van de andere kant bekijken. Stel er gebeurt wel iets, hoe zit het dan met je verzekeringen? Want je doet immers iets wat duidelijk aangegeven wordt niet te doen? Wij of in dit geval jij kan dit achterhaald vinden, je zal er maar eens staan met pech
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Datzelfde geld voor off road rijden in bijvoorbeeld monument valley dat wordt ook door veel mensen gedaan.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Datzelfde geld voor off road rijden in bijvoorbeeld monument valley dat wordt ook door veel mensen gedaan.
Er is een verschil tussen offroad en dirt roads he. Bij mijn weten mag je geen weg rijden zonder wegnummer met de huurauto en niet offroad (bij offroad is er sowieso geen weg of zand/grindpad. Maar dat is inderdaad ook een dun lijntje in sommige gevallen.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Het contract dat je bij "National" meekrijgt is hierin zeer duidelijk: je verzekering eigen schade vervalt van zodra je de verharde weg verlaat.
Rij je dus bvb in een afgrond, brandt de auto uit of wordt hij gestolen, dat betaal je een nieuwe auto!
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Wij mochten van Cruise America overigens wel door Death Valley rijden, op eigen risico weliswaar, maar dat was afgedekt met onze Unigarant camperverzekering.

De beperkingen wat betreft off road zijn volgens mij overigens wel excessief. Zelfs een onverharde camp ground of gas station vallen daaronder.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

PSVwally schreef:
Er is een verschil tussen offroad en dirt roads he. Bij mijn weten mag je geen weg rijden zonder wegnummer met de huurauto en niet offroad (bij offroad is er sowieso geen weg of zand/grindpad. Maar dat is inderdaad ook een dun lijntje in sommige gevallen.
Dat is volgens mij niet waar, dat van die wegnummer. Of op z'n minst hangt het af van het contract.
Want in het contract van Avis staat niks over wegnummers. Daar staat gewoon: Niet-geasfalteerde wegen.
(not) (4) to be operated in a test, race or contest, or on unpaved roads
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Een klinkerweg - bestaan die in de V.S? - is niet geasfalteerd maar volgens mij wel paved.

Is een met steenslag verharde weg paved of unpaved? Is een unpaved road hetzelfde als een dirt road? Mag ik dus met een huurauto de Schwabacher Landing Road in Grand Teton of de Moki Dugway rijden? (Heb ik gewoon gedaan hoor :wink: ) Ze staan wel allebei als onverhard in mijn Garmin, al zal dat juridisch niet relevant zijn.
Groet,

Old Faithful
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Dat is dan het verschil tussen "paved" en "surfaced". Paved is per definitie met een harde bovenlaag. Verhard.
Surfaced is bedekt, met bijvoorbeeld gravel of aangestampte aarde. Maar dat is unpaved. Klinkerwegen zijn paved.

Ik hou gewoon de Engelse taal aan, maar ik ben me bewust van het verschil in definities. Op andere message boards heb ik al baliemedewerkers van een verhuurmaatschappij zien zeggen dat steenslag ook telt als "paved". Maar baliemedewerkers vertrouw ik misschien nog het minst van iedereen in de hele keten :)

Edit: Ik zeg ook nergens dat je er niet op màg rijden. Dat mag altijd. Je kunt het gerust doen, zolang je maar in het achterhoofd houdt dat je voor eventuele schade waarschijnlijk zelf zult opdraaien.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Edit: Ik zeg ook nergens dat je er niet op màg rijden.
Ik bedoelde dan ook "volgens de voorwaarden van de verhuurder", ik had dat er beter bij kunnen zetten.
Groet,

Old Faithful
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Ik dacht ook niet dat je dat bedoelde, hoor. Ik wou het alleen even verduidelijken :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer