WendyVanderMotten schreef:Hallo,
Wij reizen binnenkort met een RV door West-Amerika met kinderen van 10 en 14 jaar.
Volgens de verhuurmaatschappij zouden we niet door DV mogen rijden in augustus owv de temperatuur.
Is dit niet een achterhaalde maatregel? Wagens (idem voor RV denk ik?) worden toch altijd maar performanter?
Zijn er mensen die dat toch deden? Wat zijn jullie ervaringen?
Zouden jullie het risico opnieuw nemen?
Ik ben 2x met een Cruise America camper door Death Valley gereden (eind mei). Ik denk dat het risico St je panne krijgt allicht wat groter is dan in normale omstandigheden, maar toch ook dat de verhuurmaatschappijen zichzelf wat willen indekken. In geval van panne kost het veel meer om hulp naar daar te sturen. Ik ben 2x langs de lange westelijk klim uit DV gereden en de motortemperatuur ging niet omhoog. Natuurlijk ga je hem dan ook niet onnodig hoog in de toeren jagen, dus rustig gereden.
Wat wij wel merkten is dat de koelkast in die omstandigheden minder goed functioneert.
Overigens was DV niet het warmste van de reis. Tijdens mijn eerste reis noteerden ze record temperaturen toen we in LV ware, tijdens de 2e reis was het warmer in de buurt van Joshua Tree.
Waar veel mensen niet bij stil staan is dat er in het verhuurcontract staat dat je niet mag reizen in gebieden die als desert op de kaart staan. Ik weet niet hoe strikt ze dit interpreteren, maar strikt genomen mag je dus eigenlijk ook niet door de hele Mojave desert, en mag je dus niet van LA naar LV of de Grand Canyon.