Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moesson in aantocht in Arizona + Utah?
Re: Moesson in aantocht in Arizona + Utah?
Eigenlijk nergens want het is pas kort voor het gebeurd duidelijk of er ook floods volgen. De radio geeft wel van die noodsignalen uit dus zet dit zeker niet af want ze roepen af welke counties en zelfs welke buurten hard getroffen zullen worden. Ook op onze smartphones krijgen we dat soort meldingen
Leen, ik denk niet dat het van niet durven is, maar van niet mogen. Als ik het goed heb kan je zelfs een boete krijgen als je erdoor rijdt als duidelijk is dat erg gevaar is. Jaarlijks worden tientallen mensen toch weer meegesleurd met hun auto door de kracht van het water. Het wordt teveel onderschat door sommigen enkelingen.
Leen, ik denk niet dat het van niet durven is, maar van niet mogen. Als ik het goed heb kan je zelfs een boete krijgen als je erdoor rijdt als duidelijk is dat erg gevaar is. Jaarlijks worden tientallen mensen toch weer meegesleurd met hun auto door de kracht van het water. Het wordt teveel onderschat door sommigen enkelingen.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ja dat van dat niet mogen zal zeker zo zijn. Zeker toen in Death Valley.
Maar toch verbaasd het ons soms dat Amerikanen met hun stoere auto's niet altijd allemaal door een klein beetje water durven rijden.
Maar toch verbaasd het ons soms dat Amerikanen met hun stoere auto's niet altijd allemaal door een klein beetje water durven rijden.
Wij zijn net terug uit dat gebied: laatste week Grand Canyon, Bryce, Zion, monument Valley gedaan. S'morgens goed weer en s'middags begint de ellende. Regen, hagel, bliksem. Hou er dus rekening mee. In Zion was het de bedoeling om te kamperen; maar snel een hotel geboekt
Groetjes Patricia

Groetjes Patricia
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Jaarlijks zijn er die zo denken en meegespoeld worden. 30 cm water is al voldoende om van de weg af te geraken en schat de diepte van het water maar in.Tipsy_1 schreef:ja dat van dat niet mogen zal zeker zo zijn. Zeker toen in Death Valley.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
30 cm snelstromend water is ook wel wat, daar zou ik niet doorrijden.
Ik las deze week ergens de warning dat ze zeiden dat een flashflood meestal na x aantal minuten (ik denk dat ze het over 45 minuten tot een uur hadden) minder wordt. Dus dat in eerste instantie geduldig afwachten de boodschap was.
(dat hebben wij tijdens onze flashflood ervaringen ook gedaan - en daarna er eerst te voet door om te kijken of er stenen of schade was of wachten tot er andere eerst doorrijden - in Death Valley zijn wij er samen met een park ranger die bij ons in de auto stapte, doorgereden zodat ze de toestand kon zien)
Soms kan je ook niet "turn around" doen he. Wij zaten in DV gevangen tussen verschillende floods.
Ik las deze week ergens de warning dat ze zeiden dat een flashflood meestal na x aantal minuten (ik denk dat ze het over 45 minuten tot een uur hadden) minder wordt. Dus dat in eerste instantie geduldig afwachten de boodschap was.
(dat hebben wij tijdens onze flashflood ervaringen ook gedaan - en daarna er eerst te voet door om te kijken of er stenen of schade was of wachten tot er andere eerst doorrijden - in Death Valley zijn wij er samen met een park ranger die bij ons in de auto stapte, doorgereden zodat ze de toestand kon zien)
Soms kan je ook niet "turn around" doen he. Wij zaten in DV gevangen tussen verschillende floods.
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wij kregen op onze iphones een berichtje dat er flash floods konden voorkomen. Onze gsm's gaven een alarmgeluid dat we niet kende, dat waren de waarschuwingen. Wij hadden hier niks speciaal voor gedaan, kregen de waarschuwingen automatisch op onze telefoons als we in de buurt van mogelijk flash floods waren.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Deze bedoel je?

Bij Evy in de winkel is dat altijd grappig zegt ze, iedereen zijn GSM begint dan op hetzelfde moment die geluiden te maken waardoor je iedereen naar de gsm ziet grijpen LOL
Als het echt menens is, dan worden ook de radioprogramma's verbroken en worden alle counties en regio's afgeroepen waar grote kans is op flash floods.

Bij Evy in de winkel is dat altijd grappig zegt ze, iedereen zijn GSM begint dan op hetzelfde moment die geluiden te maken waardoor je iedereen naar de gsm ziet grijpen LOL
Als het echt menens is, dan worden ook de radioprogramma's verbroken en worden alle counties en regio's afgeroepen waar grote kans is op flash floods.
Grts, Bart
Wij hebben hier in Houston soms ook enorm veel regen en dus ook flash floods, maar niet zo heftig en onverwacht doordat we geen bergen hebben. Lijkt me wel heel bijzonder om te zien, van veilige afstand dan 
Die waarschuwingen zijn wel fijn (bestaan hier wel, maar krijgen we vrijwel nooit), weet je in elk geval een beetje waar je aan toe bent. Toen we in India woonden moest je tijdens de monsoon altijd zelf inschatten of het bij dreigende regen nog verantwoord was om de deur uit te gaan, want aan het weerbericht had je helemaal niets. Zo stond er een keer op vrijdag nog in de krant dat de monsoon volgens het meteorologisch instituur nog zeker tot maandag op zich zou wachten. Die avond begon het te regenen en dat ging het hele weekend door (dus de hele stad lag plat). Stond er later in de krant dat de monsoon op zaterdag was begonnen. Ja, zo kan ik ook het weer voorspellen

Die waarschuwingen zijn wel fijn (bestaan hier wel, maar krijgen we vrijwel nooit), weet je in elk geval een beetje waar je aan toe bent. Toen we in India woonden moest je tijdens de monsoon altijd zelf inschatten of het bij dreigende regen nog verantwoord was om de deur uit te gaan, want aan het weerbericht had je helemaal niets. Zo stond er een keer op vrijdag nog in de krant dat de monsoon volgens het meteorologisch instituur nog zeker tot maandag op zich zou wachten. Die avond begon het te regenen en dat ging het hele weekend door (dus de hele stad lag plat). Stond er later in de krant dat de monsoon op zaterdag was begonnen. Ja, zo kan ik ook het weer voorspellen

Terug in Texas!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik had dat op de autoradio in Wyoming/South Dakota. Zo'n rare modempiep van vroeger en daarna een stem die bad weater reports en tornado forecasts gaf. In eerste instantie, zeker door die piep, geen idee waar dat over ging. Een ook omdat ik de counties niet kende waar ik doorheen reed eigenlijk niet te volgen. Toen ik doorkreeg waar het over ging dus ook maar beter op de countyline bordjes gelet.
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Idd die waarschuwingen waren het, samen met het nodige lawaai

Daar stond dan altijd bij dat je je in een mogelijke flash flood zone bevond en tussen welke uren je ze kon verwachten.
De eerste keer dat mijn gsm geluid maakte dacht ik dat er iets ging ontploffen, zoveel lawaai en een onbekend geluid

wouterendebbie.blogspot.be/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Hier bij ons spoel je eerst weg, en als je het overleefd dan hoor je daarna wel in het nieuws dat er vandaag code rood was. 

Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dan krijg je zoiets (ook vlakbij Zion). Bekijk zeker eens het beginstuk van de video!pat48 schreef:Wij zijn net terug uit dat gebied: laatste week Grand Canyon, Bryce, Zion, monument Valley gedaan. S'morgens goed weer en s'middags begint de ellende. Regen, hagel, bliksem. Hou er dus rekening mee. In Zion was het de bedoeling om te kamperen; maar snel een hotel geboekt![]()
Groetjes Patricia
http://kutv.com/news/local/group-witnes ... od-in-zion
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3592 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr