Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen in Los Angeles
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Fietsen in Los Angeles
Hallo, nog even een vraag. Wij zijn de laatste dagen van onze reis in Los Angeles. Ook daar willen we nog wat dingen zien. Ons hotel zit vlakbij Venice Beach (loopafstand). Nu willen wij naar de Griffith observatietoren, de Hollywood letters, en eigenlijk ook nog richting Manhattan/Redondo beach. Ook hebben we een "excursie" geboekt en die start bij de Hollywood Boulevard. Wat is het handigste? Ik las nl. dat het auto rijden in Los Angeles echt een drama is. Zonder file zouden wij er 3 kwartier over doen richting Hollywood, maar is dit ook daadwerkelijk zo of kan dit misschien wel 2 of 3x zo lang worden. We zitten nl. te twijfelen of het niet handiger zou zijn fietsen te huren en te gaan fietsen? Al is dit volgens Google Maps ook wel anderhalf uur.. (ong. 16 mijl) Is het veilig om daar te fietsen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Fietsen in Los Angeles
Je kan fietsen, maar niet overal. Ook de fietsen die je kunt huren zijn niet altijd van goede kwaliteit. Daarmee bedoel ik niet de staat vd fietsen, maar meer het soort fietsen. Grittith Observatory ligt op een berg waar vele wielrenners het nog lastig op zullen hebben.
Ik zal vanavond even langer reageren, ivm tijd nu. Fietsen in LA is leuk, maar niet overal veilig. En dan vooral vanwege verkeer.
Ps. Als het goed is staan nu onder deze post meer topics over fietsen in LA..
Ik zal vanavond even langer reageren, ivm tijd nu. Fietsen in LA is leuk, maar niet overal veilig. En dan vooral vanwege verkeer.
Ps. Als het goed is staan nu onder deze post meer topics over fietsen in LA..
Afgelopen week heeft een mede forumlid nog goede ervaringen gehad met een fietsverhuurder in LA.
viewtopic.php?f=7&t=68290
- xlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Wij hebben alleen gefietst van santa Monica naar venice beach en terug. We kregen een hele leuke bakfiets voor de kinderen die echt uit Nederland kwam. Verder hebben wij alles gewoon met de auto gedaan.
Grtiffith observatory is met de fiets niet te doen, tenminste niet voor de gemiddelde persoon. Het is echt een flink stuk omhoog. Wij zijn daar met de auto geweest, waren er al rond 9 i s ochtends toen was het nog heerlijk rustig omdat de observatory zelf pas om 10:00 open gaat.
Ook bij Hollywood vond ik het prima met de auto. Onze ervaring was dat vooral de snelwegen veel files hebben daarbuiten viel het wel mee met de drukte. Als je er gewoon rekening mee houdt is het echt wel te doen.
Grtiffith observatory is met de fiets niet te doen, tenminste niet voor de gemiddelde persoon. Het is echt een flink stuk omhoog. Wij zijn daar met de auto geweest, waren er al rond 9 i s ochtends toen was het nog heerlijk rustig omdat de observatory zelf pas om 10:00 open gaat.
Ook bij Hollywood vond ik het prima met de auto. Onze ervaring was dat vooral de snelwegen veel files hebben daarbuiten viel het wel mee met de drukte. Als je er gewoon rekening mee houdt is het echt wel te doen.
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet iig zorgen dat je niet van die 'cruiser' fietsen krijgt, want dan trap je je de pleuris als je door hollywood wilt fietsen. LA begint steeds meer fietspaden te krijgen. Hou er rekening mee dat de afstand Santa Monica Pier naar bv de Hollywood walk of fame als een enkele reis 1.5u is, waarlangs je niet langs heel veel bezienswaardigheden komt.
Sowieso alleen overdag in het licht fietsen en alleen in de 'bekende' wijken. Langs de kust is alles wel veilig en er liggen goede fietspaden. Alleen rond Venice is het soms een beetje onduidelijk vanwege de kanalen waar je omheen moet. Maar van pakweg Santa Monica pier tot Palos Verdes is prima om te fietsen (al zal je die afstand niet doen).
Het stuk tussen Santa Monica en Hollywood met alle steden ertussen is overdag veilig. 's Avonds zal het je opvallen dat her en der tentjes op de stoep worden opgezet (in de slechtere wijken/delen staan deze 24/7). Ook in Hollywood kan er vreemd volk rondlopen, zeker s avonds.
Venice is vooral leuk tussen 10 en zeg 17u. Daarna kan je er nog prima eten en bv de straat Abbot Kinney blvd heeft ook nog wat leuke restaurantjes en winkeltjes. Persoonlijk vind ik de boardwalk 's avonds niet echt een gezellige plek. Veel zwervers en drugsgebruik (constante wietlucht). Ook hier zijn er straten waar 's avonds tenten op het troittoir worden gezet. 's avonds vind ik Santa Monica gezelliger.
Zeg maar het gebied tussen Santa Monica en Venice/Ballona Wetlands richting Baldwin Hills en een rechte lijn naar downtown is tegenwoordig redelijk veilig. Op de kaart gezien zal je normaal gesproken ('s avonds) alles ten zuiden van de 10, ten westen van de 405, ten oosten van de 710 beter vermijden. Compton, Hawthorne, Willowbrooke, south LA. Of hou de 110 vanaf downtown naar het zuiden aan en tot aan Long Beach is er niet veel toeristisch langs beide kanten van deze weg op een kuststrook na.
En dan heb je nog een deel van Downtown LA, waar je niet veel te zoeken hebt. In google maps kan je ook wijken vinden. Tik bv maar eens in Skid Row en ga daar eens met streetview doorheen. Het lijntje met de zaken die je wel wilt bezoeken in downtown ligt hier heel dicht bij elkaar. Vooral bij het gemeentehuis loopt echt alles door elkaar en moet je niet vreemd opkijken als je wiet/alcohol of zweetgeur ruikt of (vooral zwervers) met elkaar ruzie hoor/ziet maken of je soms zelf een scheldwoord naar je hoofd krijgt.
In heel Amerika heb je dit soort arme wijken met heel veel zwervers. De meeste zullen je niets doen, maar er zitten altijd alcoholverslaafde en drugsverslaafden bij. Je ziet vaak al dat er iets niet klopt door dus de tenten, maar ook ligt er vaak veel troep in de goot en zijn de kleuren en geuren anders dan in andere straten. Dit zijn echt geen wijken om overdag, maar zeker niet 's avonds doorheen te fietsen

Overigens komt dit verhaal overal alsof LA een of ander gevaarlijk oord is waar je beter weg kan blijven. Het tegendeel is (voor mij) waar.
LA heeft in het verleden en zeker ook nu nog enorme problemen met criminaliteit, rassenproblemen en infrastructuur, die niet bij een wereldstad past. Maar het is een inhaalslag aan het maken.
Sowieso alleen overdag in het licht fietsen en alleen in de 'bekende' wijken. Langs de kust is alles wel veilig en er liggen goede fietspaden. Alleen rond Venice is het soms een beetje onduidelijk vanwege de kanalen waar je omheen moet. Maar van pakweg Santa Monica pier tot Palos Verdes is prima om te fietsen (al zal je die afstand niet doen).
Het stuk tussen Santa Monica en Hollywood met alle steden ertussen is overdag veilig. 's Avonds zal het je opvallen dat her en der tentjes op de stoep worden opgezet (in de slechtere wijken/delen staan deze 24/7). Ook in Hollywood kan er vreemd volk rondlopen, zeker s avonds.
Venice is vooral leuk tussen 10 en zeg 17u. Daarna kan je er nog prima eten en bv de straat Abbot Kinney blvd heeft ook nog wat leuke restaurantjes en winkeltjes. Persoonlijk vind ik de boardwalk 's avonds niet echt een gezellige plek. Veel zwervers en drugsgebruik (constante wietlucht). Ook hier zijn er straten waar 's avonds tenten op het troittoir worden gezet. 's avonds vind ik Santa Monica gezelliger.
Zeg maar het gebied tussen Santa Monica en Venice/Ballona Wetlands richting Baldwin Hills en een rechte lijn naar downtown is tegenwoordig redelijk veilig. Op de kaart gezien zal je normaal gesproken ('s avonds) alles ten zuiden van de 10, ten westen van de 405, ten oosten van de 710 beter vermijden. Compton, Hawthorne, Willowbrooke, south LA. Of hou de 110 vanaf downtown naar het zuiden aan en tot aan Long Beach is er niet veel toeristisch langs beide kanten van deze weg op een kuststrook na.
En dan heb je nog een deel van Downtown LA, waar je niet veel te zoeken hebt. In google maps kan je ook wijken vinden. Tik bv maar eens in Skid Row en ga daar eens met streetview doorheen. Het lijntje met de zaken die je wel wilt bezoeken in downtown ligt hier heel dicht bij elkaar. Vooral bij het gemeentehuis loopt echt alles door elkaar en moet je niet vreemd opkijken als je wiet/alcohol of zweetgeur ruikt of (vooral zwervers) met elkaar ruzie hoor/ziet maken of je soms zelf een scheldwoord naar je hoofd krijgt.
In heel Amerika heb je dit soort arme wijken met heel veel zwervers. De meeste zullen je niets doen, maar er zitten altijd alcoholverslaafde en drugsverslaafden bij. Je ziet vaak al dat er iets niet klopt door dus de tenten, maar ook ligt er vaak veel troep in de goot en zijn de kleuren en geuren anders dan in andere straten. Dit zijn echt geen wijken om overdag, maar zeker niet 's avonds doorheen te fietsen
Overigens komt dit verhaal overal alsof LA een of ander gevaarlijk oord is waar je beter weg kan blijven. Het tegendeel is (voor mij) waar.
LA heeft in het verleden en zeker ook nu nog enorme problemen met criminaliteit, rassenproblemen en infrastructuur, die niet bij een wereldstad past. Maar het is een inhaalslag aan het maken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Nou vind dit nu niet onder een goede review vallen waaruit blijkt dat het een goede ervaring was. Ja de verhuurder was vriendelijk en heeft mee geholpen met zoeken, maar kan nergens vinden dat ze het zo geweldig vonden om hier te fietsen.Arnie schreef:Afgelopen week heeft een mede forumlid nog goede ervaringen gehad met een fietsverhuurder in LA.
Behalve direct langs het strand waar mooie fietspaden liggen zou ik echt niet in LA gaan fietsen. Maar das misschien persoonlijk. Amerikanen zijn er niet gewoon mee, dus houden ze er ook geen rekening mee. Daarnaast zijn de afstanden in LA gewoon enorm, het is er druk en sommige wijken wil je gewoon niet doorheen fietsen. En voordat je het weet zit je in zo'n wijk!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan plan je toch vooraf je route of met de gps net als met de auto? Een verkeerde wijk binnenrijden betekent niet gelijk dat je wat overkomt. Ik blijf dat niet anders vinden dan in Nederland. In sommige steden wil je ook niet overal fietsen.het is er druk en sommige wijken wil je gewoon niet doorheen fietsen. En voordat je het weet zit je in zo'n wijk!
Maar met betrekking tot het overige verkeer heb je zeker een punt. Heel goed opletten. Maar er lopen tegenwoordig ook gewoon prima fietspaden die groen gekleurd zijn en dus wat beter opvallen. Het begint nu pas wat meer op te komen. Niet overal hebben ze van die fietswegen zoals hier

Misschien weet je het al wel, maar vele buitenlandse toeristen verbazen zich in Nederland over de mogelijkheden mbt fietsen in ons land. Terwijl ons land zelf zich alweer druk maakt omdat onze fietspaden te vol worden.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
In 2015 fietsten wij dit wel, fietsen huurden wij op Redondobeach bij Marine bike rentals en vonden dit juist geweldig en heel relaxed zo alle pieren af. Daar trokken we een hele dag voor uit, omdat het ~ 55 km fietsen is heen en terug. Fietsen naar Hollywood sign lijkt me zoals een aantal voorgangers al schreven niet te doen vanwege de flinke heuvels. Wel goed insmeren want door zo vlak langs de pacific ocean te fietsen verbrand je snel .PSVwally schreef:Maar van pakweg Santa Monica pier tot Palos Verdes is prima om te fietsen (al zal je die afstand niet doen).
Van Santa Monica naar Malibu
Ik ga begin oktober naar LA en heb hotel in Santa Monica. Ik wil veel gaan fietsen, zeker de kuststrook aan beide zijden van Santa Monica verkennen. Ik weet inmiddels dat er richting Venice Beach/Manhattan Beach goede fietspaden zijn. Hoe zit dat de andere kant op, naar Malibu? Fietspaden? Of fietsen op de openbare weg?? Nog andere tips & tricks betreffende fietsen langs de kust daar??
Thnx! Eddy040
Thnx! Eddy040
- Max Kool
- Amerikakenner
Voorzover ik me kan herinneren zul je vanuit Santa Monica ri. Malibu ook over de weg moeten (of de stoep).
LA, LA, LA....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zal gewoon over de 1 moeten fietsen, wat in mijn ogen best gevaarlijk kan zijn. Drukke highway. Verder is Malibu een breed begrip. Het is nl niet echt een stadje of dorp, maar meer een uitgestrekt gebied met huizen langs de kustweg. Malibu beach ligt toch alweer op bijna 20km van Santa Monica. Je kan hele delen rijden over zeg maar de parkeerstrook, maar je zal wel om geparkeerde autos moeten... Er staan borden dat fietsers de weg delen ket autos, dus je mag er fietsen, maar kijk hier erg goed uit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6731 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 18 Reacties