Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen betreffende de Four Mile Trail in het Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Vragen betreffende de Four Mile Trail in het Yosemite NP.

Bericht door Marenko »

Wij staan dit jaar 2 dagen in Yosemite en nu denken we (lees ik :mrgreen: ) erover om de Four Mile Trail te lopen. We willen de hikerbus reserveren en dan de trail naar beneden lopen. Nu heb ik even een paar vragen, stopt de shuttle bus van het park ook in de buurt van de Four Mile Trail zodat we terug naar de camping kunnen? En hoe zwaar is de FMT? Gaat het echt alleen naar beneden? Of zitten er ook stukken omhoog in zoals bij de Panorama trail? Zitten er stukken in vergelijkbaar met de Mist trail? We hebben een aantal jaar geleden de Panorama trail gelopen en die is ons toen zwaar tegengevallen, met name de dagen erna :lol: Hadden het overigens niet willen missen!
Maar Ko heeft een nieuwe knie sinds juni en zit nog in de revalidatie, gaat steeds beter, maar zal nog niet optimaal lopen tegen die tijd, dus ik vraag me af of het te doen is? :lol:
Laatst gewijzigd door markro op 22 aug 2017, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Four mile trail yosemite

Bericht door Anneleen »

Geen concrete antwoorden op je vragen, want wij hebben de FMT niet gelopen, maar een tip om spierpijn na een zware wandeling te vermijden: heel goed stretchen, op verschillende tijdstippen na de wandeling. Helpt echt heel goed. Door je ene been buigen en daarop steunen en je andere been goed strekken en je tenen naar je toe trekken en even vasthouden. En op je ene been staan en je andere been naar je achter plooien met je voet zover mogelijk naar je achterste, terwijl je die voet vasthoudt. Je mag gerust met je andere hand steun zoeken. En ook even vasthouden. Niet meer dan dat. Direct na de wandeling en om het uur even herhalen.
harry1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door harry1983 »

Hoi,

wij hebben begin juli de volgende trails gedaan op 1 dag: we zijn begonnen met de Mist trail, gevolgd door de panorama trail tot Glacier Point en toen naar beneden via de Four Mile Trail. Een erg zware dag, maar wel erg mooi. Ook de Four Mile Trail was mooi, maar wel erg steil naar beneden, wat zowel voor je knieën als voor je voeten (blaren) niet prettig is. Als je kan kiezen, dan zou ik de Four Mile Trail omhoog lopen en dan met de bus naar beneden, dan wordt je ook nog beloond met prachtige uitzichten op Glacier Point. Veel plezier!

Groeten, Harry
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dank voor de antwoorden! We nemen het nog even in overweging! Een en ander is ook nog afhankelijk van het weer als we er zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij liepen hem in 2013 omhoog en weer terug. Zie daarvoor ons verslag.
Er is een shuttle bus maar dat is de el capitan shuttle. Je kunt ook iets verder lopen vanaf de lodge naar de trailhead.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Re: Vragen betreffende de Four Mile Trail in het Yosemite NP.

Bericht door jerommeke10 »

Dag Marenko,

Hier vind je het profiel van de FMT.
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/fourmiletrail

Het gaat alleen maar naar omlaag. Het eerste deel is glooiend, nadien volgen wat switchbacks tot Union Point.
Het bovenste gedeelte is vrij vlak in de bossen met veel schaduw. Hier zagen we beren. Nadien gaat het steil bergaf. Het laatste onderste deel is dan weer minder steil en ook minder interessant.

Je zou kunnen overwegen om de auto aan de parking van Sentinel Dome te zetten, vandaar naar Sentinel Dome, dan Glacier Point en dan de FMT tot Union Point. Vandaar terug naar boven. Je zou ook Taft Point kunnen meepikken als het wat langer mag zijn. Die hike is dan wel langer dan FMT naar beneden maar veel minder hoogtemeters. Als je Taft Point, Sentinel Dome en Union Point kan meepikken, heb je m.i. een leukere hike gemaakt dan alleen FMT naar beneden. En geen problemen met de shutle. Parking aan startpunt Taft Point/Sentinel Dome is wellicht geen probleem als je daar vroeg genoeg bent.
Have fun.
Heleenvdk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Heleenvdk »

Ik heb de four miles vorige maand gelopen. Bovenin was het echt prachtig, maar de uitzichten verdwijnen en hij is echt zwaar voor knie en kuiten. Wij zijn geoefende wandelaars en de spierpijn de dagen erna viel ons echt tegen. Ik zou nu de auto bij glacier point neerzetten, lekker stukje naar beneden gaan wandelen en genieten van de uitzichten en weer terug gaan naar de auto. Zeker met een nieuwe knie raad ik hem af.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dank jullie wel! Ik denk dat we iets anders gaan bedenken dan. We zijn met de camper en die laten we het liefste staan wanneer we daar zijn. Hebben zeer waarschijnlijk wel weer fietsen bij ons. Zoek dus iets waarvoor we de camper kinnen laten staan en wat ook voor Ko te doen is. :wink:
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Wij zijn twee keer in Yosemite geweest.De eerste keer hebben we de Mist trail gedaan tot onderaan de waterval (Vernal fall) De tweede keer de FMT gevolgd door Panoramatrail. Als ik zou teruggaan zou ik vooral het stuk ts Vernall falls en Nevada Falls graag opnieuw doen, met de nodige pauzes. Dat vond ik onwezenlijk mooi en we hebben er eigenlijk te weinig van genoten na eerst de FMT en een groot stuk van de Panoramatrail. Het is wel zwaar voor de knieën maar je kan dan ook op elk moment beslissen om terug te keren. Vooral de omgeving rond Vernal fall bovenaan is echt fantastisch mooi.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Helemaal mee eens. En als je terug via de John Muir Trail gaat is het veel minder steil.
En stokken meenemen, dat scheelt heel veel.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Het stuk tussen de beide falls was ook prachtig, maar ik moet er nog steeds niet aan denken om dat omhoog te lopen en denk dat dat voor Ko ook te veel is. Hij heeft de afgelopen drie maanden natuurlijk niet veel kunnen lopen. Dus ik denk niet dat dat hem gaat worden. :wink:
Misschien zie ik het nu erger in dan het is maar vorige keer zaten we er bij het stuk langs de falls naar beneden helemaal doorheen en kon toen al niet begrijpen dat er mensen waten die daar naar boven liepen :mrgreen: Ga binnenkort nog eens kijken naar wat andere trails.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Er zijn al veel tips en adviezen langs geweest, dus misschien is het een beetje mosterd na de maaltijd.
Als zelf fysio zijnde zou ik eerst eens met je eigen fysio overleggen. Ik neem aan dat je (nog) fysio hebt als je in juni geopereerd bent.
Zonder je te kennen zou ik het je afraden. 1000 meter naar beneden is hoe dan ook zwaar voor je knieën. Als je je knieën nog niet voldoende kunt buigen en je bovenbeenspieren nog niet sterk genoeg zijn, zul je de rest van je vakantie waarschijnlijk wat minder kunnen genieten.
Als je een goede conditie hebt (en sterke bovenbeenspieren) zou ik hem aanraden bergop te lopen. Nederlanders lopen doorgaans graag bergaf ;-), maar bergop is conditioneel zwaar, maar doorgaans goed te doen.
Als je nog fysio hebt, zet in op een trainingsprogramma gericht op jouw doelen: m.i. in de bergen lopen.
En de al eerder genoemde wandelstokken bieden ook veel ondersteuning. Neem wel "echte" wandelstokken, kijk eens bij de buitensportwinkel, en geen nordic walkingstokken. Veel plezier!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dank je! Ik heb het doorgegeven. Wandelstokken wilde we toch al aanschaffen.
Punt is wel als je bergop gaat zul je ook weer naar beneden moeten :wink:
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Daar heb je een punt ;-).
Ik dacht begrepen te hebben dat je ook met de bus terug kon, maar blijkbaar heb ik niet goed gelezen. Ik ben mijzelf nog aan het inlezen in de wandelingen van Yosemite voor onze vakantie volgend jaar.

Misschien kun je komende tijd wat in de Amsterdamse Waterleidingduinen trainen en wat duintjes via de hertenpaadjes op en af lopen. Dan voel je een beetje hoe het gaat.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je kunt ook met de bus terug hoor ;) Wel reserveren.
Groetjes,
Daniel
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Mrvanilla schreef:Je kunt ook met de bus terug hoor ;) Wel reserveren.
Zoals ik het begrepen heb uit reisverslagen van Martin & Marianne kun je de bus van Glacier Point terug naar de vallei niet reserveren maar werkt het op een 'first come, first serve' basis. Bij de 1ste 2 bussen is dat meestal geen probleem, maar met name bus 3 is meestal bezet met mensen die ook weer terug met de bus willen. Bus 1 & 2 zijn meestal bezet met wandelaars die vanaf Glacier Point naar beneden wandelen en dus geen bus terug nodig hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt helemaal! :wink:
Het is een mogelijkheid om van te voren te kijken of te informeren hoe vol de laatste bus is. Als die niet vol is zal het geen probleem zijn om nog een plaats te vinden op de bus terug.

Maar ik zou als ik jullie was iets anders doen. Bijvoorbeeld de wandeling naar Taft Point. Of iets langs de Tioga Road.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

We kijken ook al naar iets anders, maar houden er ook rekening mee dat Yosemite wel eens helemaal kan komen te vervallen met de dreiging van de shutdown :wink:
Fourmile trail wordt het sowieso niet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer