Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gevraagd voor fietsen kopen in LA bij Walmart?
Tips gevraagd voor fietsen kopen in LA bij Walmart?
Ik las vanochtend een reisverslag van een van de deelnemers hier. Zij zitten nu in California en hebben na het ophalen van hun camper direct de dichtstbijzijnde Walmart bezocht voor de eerste lading boodschappen en twee gloednieuwe mountainbikes.
Briljant idee, vinden wij. Zo ben je met de camper een stuk mobieler op de plaats van bestemming en kan je meer van de plekken zien die je bezoekt, omdat je deze soms te voet, maar ook per fiets kan bezoeken.
Ik heb Cruise America aangeschreven of zij een fietsdrager op de camper kunnen leveren, hier wacht ik het bericht wel even af.
Zouden er anders twee fietsen onderin een Cruise America C25 camper passen?
Iemand ervaring met het aanschaffen van een betaalbare fiets?
Regels in Amerika mbt fietshelm, verlichting ed?
Leuke tochtjes die je met de fiets kan maken in bijvoorbeeld de NP's?
Na de vakantie doorverkopen of overnemen door reizigers die op 2 november aankomen in LA?
Wij verblijven 5 weken in California, Utah en Nevada.
Briljant idee, vinden wij. Zo ben je met de camper een stuk mobieler op de plaats van bestemming en kan je meer van de plekken zien die je bezoekt, omdat je deze soms te voet, maar ook per fiets kan bezoeken.
Ik heb Cruise America aangeschreven of zij een fietsdrager op de camper kunnen leveren, hier wacht ik het bericht wel even af.
Zouden er anders twee fietsen onderin een Cruise America C25 camper passen?
Iemand ervaring met het aanschaffen van een betaalbare fiets?
Regels in Amerika mbt fietshelm, verlichting ed?
Leuke tochtjes die je met de fiets kan maken in bijvoorbeeld de NP's?
Na de vakantie doorverkopen of overnemen door reizigers die op 2 november aankomen in LA?
Wij verblijven 5 weken in California, Utah en Nevada.
Re: Tips gevraagd voor fietsen kopen in LA bij Walmart?
In principe: fietsen met helm op. In Nationale Parken mag je vrijwel nergens buiten paden waar je niet ook met de auto mag (niet per se verhard, dus, maar verwacht niet dat je de wandelpaden op kan).
Verder, als fietser: de fietsen bij Wal-Mart zijn van abominabel niveau. Dit betekent zeker niet dat je er niet redelijk op kunt fietsen, zeker niet als het alleen korte stukjes zijn, maar de Tour ga je er niet mee winnen. Geveerde vorken gaan op dit niveau weinig toevoegen, daar hoef je geen dollar extra aan uit te geven. Een binnenbandje en een pompje zijn wel handig - op de Amerikaanse wegen ligt veel glas en andere troep.
Het is handig om in NL in ieder geval de maat van een redelijk sportieve fiets te meten (dus geen stadsfiets) en daarvan uit te gaan wanneer je in de Wallyworld staat - op zinnig aankoopadvies hoef je niet te rekenen. Meet de effectieve lengte van de bovenbuis op (dus horizontaal, tot het midden van de zadelpen) en je hebt een heel aardig idee of de fiets gaat 'passen'.
Tot slot: hou er rekening mee dat men een flink stuk minder fietsersminded is. In de parken zal dat vast wel goed gaan, op de gewone wegen zal je heel goed heel erg rechts moeten houden, en rekening moeten houden met je plek in de Amerikaanse pikorde op de weg (helemaal onderaan).
Hoe dan ook, veel plezier!
Verder, als fietser: de fietsen bij Wal-Mart zijn van abominabel niveau. Dit betekent zeker niet dat je er niet redelijk op kunt fietsen, zeker niet als het alleen korte stukjes zijn, maar de Tour ga je er niet mee winnen. Geveerde vorken gaan op dit niveau weinig toevoegen, daar hoef je geen dollar extra aan uit te geven. Een binnenbandje en een pompje zijn wel handig - op de Amerikaanse wegen ligt veel glas en andere troep.
Het is handig om in NL in ieder geval de maat van een redelijk sportieve fiets te meten (dus geen stadsfiets) en daarvan uit te gaan wanneer je in de Wallyworld staat - op zinnig aankoopadvies hoef je niet te rekenen. Meet de effectieve lengte van de bovenbuis op (dus horizontaal, tot het midden van de zadelpen) en je hebt een heel aardig idee of de fiets gaat 'passen'.
Tot slot: hou er rekening mee dat men een flink stuk minder fietsersminded is. In de parken zal dat vast wel goed gaan, op de gewone wegen zal je heel goed heel erg rechts moeten houden, en rekening moeten houden met je plek in de Amerikaanse pikorde op de weg (helemaal onderaan).
Hoe dan ook, veel plezier!
Bedankt voor de tips.
We verwachten ook geen hoogstaande fiets, maar een waar we een stukje op kunnen fietsen naar bijvoorbeeld het begin van een trail of naar een lokaal restaurant, zonder de camper van de full-hookup af te moeten halen.
We gaan ook even kijken wat voor verlichting erop zit omdat de zichtbaarheid ook wel een dingetje is.
Binnenband en pomp lijkt mij ook een goed idee.
Nu alleen even kijken waar en of we een fietsendrager gaan kopen, want Cruise America verhuurt deze dus niet.... Gevraagd wat voor drager er op de C25 past krijg je als antwoord Class 3 standaard hitch, tja dat zegt mij als NL-er dus ook niet veel. Zijn die ook te koop bij de Walmart voor weinig?
Anders parkeren we de fietsen gewoon onderin de camper of boven in de camper....
We verwachten ook geen hoogstaande fiets, maar een waar we een stukje op kunnen fietsen naar bijvoorbeeld het begin van een trail of naar een lokaal restaurant, zonder de camper van de full-hookup af te moeten halen.
We gaan ook even kijken wat voor verlichting erop zit omdat de zichtbaarheid ook wel een dingetje is.
Binnenband en pomp lijkt mij ook een goed idee.
Nu alleen even kijken waar en of we een fietsendrager gaan kopen, want Cruise America verhuurt deze dus niet.... Gevraagd wat voor drager er op de C25 past krijg je als antwoord Class 3 standaard hitch, tja dat zegt mij als NL-er dus ook niet veel. Zijn die ook te koop bij de Walmart voor weinig?
Anders parkeren we de fietsen gewoon onderin de camper of boven in de camper....
Kun je dan niet beter gewoon twee goede vouwfietsjes meenemen? Die kun je gewoon inchecken als reguliere bagage.
Dan moet ik Nederland twee vouwfietsen kopen die ik daarna nooit meer gebruik. Ik koop ze liever in Amerika en maak er aan het eind van de vakantie iemand blij mee.... qua bagagekosten wordt vervoer met het vliegtuig ook een duurdere bedoening. Ik kom mountainbikes tegen voor 80 dollar, dat is prima voor vijf weken vakantie en veel goedkoper dan hier vouwfietsen kopen en meenemen, denk ik?
Behalve natuurlijk als je die bagage gratis kunt meenemen. Dan kun je zelfs wat lenen van iemand. Jammer eigenlijk dat die RV verhuurders dit soort dingen niet als optie bij hun RV's verhuren.
Bij KLM/Delta is volgens mij niks gratis...(reis altijd met duikspullen en dat kost een vermogen...)
Ja, inderdaad vervelend dat de verhuurders niet allemaal dit soort dingen verhuren. Misschien met Amerikaanse aansprakelijkheid te maken?
Ja, inderdaad vervelend dat de verhuurders niet allemaal dit soort dingen verhuren. Misschien met Amerikaanse aansprakelijkheid te maken?
Zolang het binnen de afmetingen van een standaard stuks bagage valt (dat lukt met een vouwfiets) en je genoeg allowance hebt is het gratis. Vanaf silver heb je standaard per persoon 1 stuks extra gratis checked luggage. Ook zonder status, als je bijvoorbeeld met een gezin met 2 kids reist, heb je vaak genoeg aan 2 ingecheckte koffers en heb je dus nog 2 stuks over voor dit soort zaken.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Bij de Action (of Zeeman) koop je 2 lampjes (voor en achter) voor €1.99. Los uit de verpakking zullen die je niet de extra koffer gaan kosten. Die zou ik halen en meenemen om op je fietsen te doen. Hoef je je ook niet meer druk te maken over de verlichting.Blont schreef: We gaan ook even kijken wat voor verlichting erop zit omdat de zichtbaarheid ook wel een dingetje is.
.

Wij vliegen met z'n tweeen en eigenlijk nooit KLM altijd Singapore of EVA air. We hebben dus geen silverstatus. De fietsen alen we gewoon in Amerika, even kijken wat het kost...
Neem paar extra mee voor als ze het niet blijken te doen ofzo.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar de verslagen van forumlid Marenko; zij hebben ervaring met de aanschaf en het vervoer. En met reizen in oktober.
Verkijk je er niet op hoe vaak je ze kunt gebruiken. In een aantal parken kun je prima fietsen zoals in Yosemite of Zion, maar dat blijft bij een beperkt aantal routes. Om naar een restaurant te gaan zijn de afstanden vaak te groot of je kunt wel een shuttlebus gebruiken. Dat laatste is wel zo prettig als het donker is.
Regels voor het dragen van een helm verschillen per staat. Het is in CA niet verplicht.
Marianne
Verkijk je er niet op hoe vaak je ze kunt gebruiken. In een aantal parken kun je prima fietsen zoals in Yosemite of Zion, maar dat blijft bij een beperkt aantal routes. Om naar een restaurant te gaan zijn de afstanden vaak te groot of je kunt wel een shuttlebus gebruiken. Dat laatste is wel zo prettig als het donker is.
Regels voor het dragen van een helm verschillen per staat. Het is in CA niet verplicht.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij kopen inderdaad al jaren fietsen bij de Walmart. De ene reis gebruiken we ze meer dan de andere. Wij reizen zelf met een Roadbear camper en huren dan een bike rack bij. Wij nemen de goedkoopste fietsen. Misschien niet de beste kwaliteit maar goed genoeg voor die paar weken.
Aan het eind geven we ze weg en verkopen of ruilen we ze. Een keer in Gilroy de fietsen verkocht en toevallig was de balie medewerkster van die camping net op zoek naar fietsen en wilde ze allebei hebben. Een ander jaar kunnen ruilen voor een camping overnachten. Wel eens afgegeven bij een triftstore en vorig jaar aan twee mechaniciens van Roadbear gegeven wat ons een hoop geld gescheeld heeft omdat de luifel van de camper gewaaid was
Ook dit jaar gaan we weer fietsen kopen. Bij de walmart verkopen ze ook goedkope lampjes. Een helm hebben wij nog nooit gebruikt.
Aan het eind geven we ze weg en verkopen of ruilen we ze. Een keer in Gilroy de fietsen verkocht en toevallig was de balie medewerkster van die camping net op zoek naar fietsen en wilde ze allebei hebben. Een ander jaar kunnen ruilen voor een camping overnachten. Wel eens afgegeven bij een triftstore en vorig jaar aan twee mechaniciens van Roadbear gegeven wat ons een hoop geld gescheeld heeft omdat de luifel van de camper gewaaid was

Ook dit jaar gaan we weer fietsen kopen. Bij de walmart verkopen ze ook goedkope lampjes. Een helm hebben wij nog nooit gebruikt.
Marenko, dank je wel voor de adviezen. Ik zag al dat Roadbear wel verhuurt maar Cruise America helaas niet
We moeten dus wat anders verzinnen.... We halen zowiezo eerst de camper op en vragen even na wat voor bevestiging mogelijk is voor een fietsdrager. Ik zie ze voor rond de 30-40 dollar staan bij de Walmart maar ik weet niet of ze passen. Nu schijnt de C25 best een flinke bergruimte onderin te hebben waar de fietsen misschien inpassen, plat op de grond en anders gaan ze gewoon in de camper. We moeten maar even kijken. Ik heb Tioga tours ook gevraagd om advies, zij zijn het reisbureau waarbij de camper en tickets hebben geboekt dus ik hoop dat zij ook wat te vertellen hebben...
In Nl zijn we fietsen gewend en het lijkt ons de ultieme manier om wat makkelijker in een NP een aantal plekken of trails te bezoeken.

We moeten dus wat anders verzinnen.... We halen zowiezo eerst de camper op en vragen even na wat voor bevestiging mogelijk is voor een fietsdrager. Ik zie ze voor rond de 30-40 dollar staan bij de Walmart maar ik weet niet of ze passen. Nu schijnt de C25 best een flinke bergruimte onderin te hebben waar de fietsen misschien inpassen, plat op de grond en anders gaan ze gewoon in de camper. We moeten maar even kijken. Ik heb Tioga tours ook gevraagd om advies, zij zijn het reisbureau waarbij de camper en tickets hebben geboekt dus ik hoop dat zij ook wat te vertellen hebben...
In Nl zijn we fietsen gewend en het lijkt ons de ultieme manier om wat makkelijker in een NP een aantal plekken of trails te bezoeken.
Laatst gewijzigd door Blont op 14 sep 2017, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik vermoed dat Tiogatours je niet kan helpen. Of niet anders dan dat wat je nu zelf ook al bedacht had. Toen wij een keer bij reserveren vroegen om een fietsenrek bij Roadbear werd ons verteld dat ze dat niet hadden, terwijl wij wisten dat ze die dus wel verhuurden. Sindsdien regelen we het bij Roadbear zelf.
Heb je al contact gehad met Cruise? Misschien dat zij het ook wel hebben maar ook niet op de site of zo hebben staan, net als Roadbear.
Heb je al contact gehad met Cruise? Misschien dat zij het ook wel hebben maar ook niet op de site of zo hebben staan, net als Roadbear.
Ik heb Cruise America al gemaild via het contactformulier maar ze geven aan geen fietsdragers te verhuren vanuit Los Angeles.
We moeten daar ter plekke nog even navragen en er anders een zelf kopen of op een andere manier de fietsen vervoeren...
Plaats genoeg als je met z'n tweeen in een C25 reist, lijkt me.
We moeten daar ter plekke nog even navragen en er anders een zelf kopen of op een andere manier de fietsen vervoeren...
Plaats genoeg als je met z'n tweeen in een C25 reist, lijkt me.
- leo natas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
De fietsendrager van $30 _40 heb ik bij walmart nergens gezien. Ze staan wel op de website. Wel hadden ze er liggen van $ 80 ongeveer. Die passen op je camper in t vierkante gat onder de bumper. Hopelijk zitten die er bij cruise america ook op. De fietsen zouden achterin kunnen mits je een breed luik hebt. Voor de koffers is ook nog plek dan. Vergeet niet om een slot te kopen. Een lange dikke kabel . wij hebben nooit slechte ervaringen gehad met t fietsen . zelfs bij kruispunten met stopborden mochten we op onze beurt oversteken. Wel goed rechts houden en achter elkaar rijden. En als t te gevaarlijk wordt de stoep op .
Daar kan ik wat mee Leo Natas, bedankt voor de info.... Dat vierkante gat is volgens mij de de Class 3 Standard Hitch, de class geeft het gewicht aan wat het gat kan trekken/tillen. ben ik al achter. Standard hitch zal dan gewoon standaard vierkant zijn??
Ik kijk nu natuurlijk ook alleen bij Walmart online, een fietsdrager voor 80 dollar zou ik ook nog wel acceptabel vinden.
De C25 camper is 3 meter breed en het achterste luik is volgens mij even breed als de camper dus misschien toch gewoon onderin.
Ik kijk nu natuurlijk ook alleen bij Walmart online, een fietsdrager voor 80 dollar zou ik ook nog wel acceptabel vinden.
De C25 camper is 3 meter breed en het achterste luik is volgens mij even breed als de camper dus misschien toch gewoon onderin.
- leo natas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
De afmetingen van de luiken verschilt nogal . bij roadbear is er geen 1 het zelfde volgens mij. Bij cruise ook. Overigens hoop ik niet dat ie 3 meter breed is hoor .Dus eerst maar even kijken wat je mee krijgt. .Koop ook nog een bel. Als je op de stoep rijdt en er loopt iemand ( bijna nooit) ,geef dan een klein pingeltje. Als je dan passeert roep je ; thank you. Wordt altijd gewaardeerd. Veel plezier.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5334 Weergaves
-
Laatste bericht door laanvdj
-
- 19 Reacties