Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Narrows - Zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

The Narrows - Zion

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb al meerdere malen foto's van The Narrows in Zion NP gezien
Het schijnt ook dat er een wandeling door deze Narrows gaat.
Het grootste deel van die wandeling loop je dan echter door water.
Heeft iemand deze wandeling wel eens gedaan?
Is hij de moeite? Wat voor een schoeisel is het handigst? Waterschoenen? :)

hier een plaatje van wat ik bedoel:
http://www.zionnationalpark.com/

ZION NARROWS:
Perhaps the most famous and one of the most challenging areas of the park is an area referred to as the "Narrows". The Virgin River gathers its waters from several northerly tributaries all of which continue to carve deep gorges in the sandstone. Intrepid hikers may follow the river's path, but plan on walking through water most of the day. The full length of the main "Narrows" canyon is a 12.5 mile trek
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Geen antwoord op je vraag maar ik las op de Zion-site dat er heel weinig sneeuw gevallen is in het gebied boven de Narrows, de verwachting is dat ook dat er dit jaar minder water zal zijn (maar nat blijft het :wink: )
Voor de vroege bezoekers zal dit waarschijnlijk betekenen dat ze vroeger als andere jaren de Narrows inkunnen.

Waterschoenen kan je eventueel ook huren in Springdale
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

Wij hadden een heel klein stukje riverwalk gedaan, maar kwamen een Nederlands stel tegen die terug kwamen en die waren die ochtend om half 10 begonnen aan die tocht.
Ze zeiden dat het water tot aan hun hals kwam en dat ze speciale waterdichte schoenen en sokken gewoon bij het visitorcentre hadden gehuurd.
Ik heb in dat klein stukje wat wij hadden gelopen gemerkt dat je beter geen 'gewone' waterschoenen aan kan trekken, want je loopt over supergladde keien.
Ik hoop dat wij ook nog een keer de kans krijgen om de hele Narrows te lopen, jullie in ieder geval succes en veel plezier!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Tot aan hun nek in het water?
Wow, in dat geval kan m,n fototas dus niet mee.....maar misschien is het ook leuk om de route voor een deel te lopen en als het te gortig wordt, weer om te keren
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Iris,

Bij de wandeling door The Narrows in Zion is alles afhankelijk van de (weer)condities van dat moment.

Heb je bijv. een droge periode gehad of is er weinig sneeuw gevallen in de winter, dan is de Virgin River niet zo diep. Je moet hooguit op sommige stukjes tot je knieën door het water.

Wij zijn de afgelopen twee steeds naar Zion gegaan om The Narrows te lopen. Telkens was het water te diep (tot borsthoogte) en daar hebben wij geen zin in. Alle informatie hierover krijg je in het Visitorcenter. Evt. schoeisel en/of stokken kun je huren vlak voor de ingang van het park in Springdale.

Dit jaar doen we een nieuwe poging om deze trail te lopen en anders doen we misschien Angels Landing wel weer of een andere hike.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ook bij ons (in juli) stond het water tot borsthoogte. Dat was vooral op het eerste stuk. Wij hadden waterschoenen aan en dan heb je eigenlijk nog te weinig grip want het is echt spekglad. Bij het begin als je het water in gaat stonden toen een aantal takken. Daar heb ik toen dankbaar gebruik van gemaakt, en ook echt nodig gehad. Als ik het nog een keer zou doen zou ik ook die schoenen en stokken huren. De kinderen vonden het super en hebben gewoon hele stukken gezwommen. Wij hebben er ook onze fotocamera niet aangewaagd maar we hadden een wegwerponderwatercameraatje bij om toch nog iets van foto's te kunnen maken.

Elly
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Het zou wel leuk zijn als de vroege bezoekers ook de narrows kunnen lopen daar behoren wij ook bij. Alleen is borst hoogte water is me te hoog hoor, tot aan de middel anders kunnen de foto spullen ook niet mee.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Hoi,

Narrows gelopen met Teva sandalen. Op zich ging dit best goed alleen was het wel handig geweest om een stok bij je te hebben.

Daarmee is het denk ik toch makkelijk om even te voelen waar je heen wilt. Tegen de stroming in is dit ook gemakkelijk. De schoenen die ze verhuren bij het visitor centre hebben volgens mij versterkte enkels (soort ijshockey schoenen ipv schaatsen (ook een mogelijkheid ? :D )

Op mijn tocht door de narrows mijn camera mee genomen (niet in een plastic zak gedaan, weer een extra motivatie om te blijven staan :D :D

Onderweg mensen met kleine kinderen gezien, of baby's in een draagbaar op de rug. Iedereen begint eraan en iedereen ziet wel hoever hij / zij komt. dat is tevens vindt ik het toffe van de narrows, iedereen gaat (sommigen ver anderen een klein stukje) door waar je normaal zou stoppen.

WAANZINNIG!!

Afbeelding
Dirk Jan
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Er zijn een aantal manieren om de Narrows te lopen, alle 3 de keren dat wij er waren was onder geen geen enkel omstandigheid te doen. De laatste keer was in winter 2006 en het water was echt superkoud (sneeuw & ijs). In 2004 was de Virgin River een grote kolkende bruine massa.

In het visitorcenter staat aangegeven of er permits worden afgegeven of niet, heeft te maken met de snelheid van het water. Ik hoop nog steeds een keer in Zion te zijn en dat ik dan in staat ben om de gehele 16 mijl in een dag af te leggen.

Het is en blijft een gevaarlijke hike en ook al lijkt het water laag te zijn, als er op 50 mijl afstand regen valt, kan de rivier in no time in een kolkende massa veranderen. Hou daar ten aller tijde rekening mee.

The Three Ways to Hike the Narrows

1. Day-Hike From the Bottom and Back
This is the easiest way to experience the Narrows. Park at the Temple of Sinawava, walk 1 mile to the end of the paved Riverside Walk, and begin wading up the river. Almost immediately the views are breathtaking, and each bend of the river brings new delights. There is no formal destination, and you return to the trailhead the same way you came. Many hikers try to reach Orderville Canyon, a tributary creek approximately 2 hours upstream from the end of the paved trail. In the vicinity of Orderville Canyon, the Narrows are at perhaps their most majestic. No permit is required for this day-hike.

2. Day-Hike From Top to Bottom
Walking the entire length of the Narrows can be a rewarding—and grueling—experience. Under favorable conditions, the 16-mile route from Chamberlain's Ranch to the Temple of Sinawava takes an average of 12 hours to complete. Even for well-conditioned hikers, this makes for a long and strenuous day. Because Chamberlain's Ranch is a 1 1/2-hour drive from the Temple of Sinawava, either two vehicles or a shuttle is required. A backcountry permit is also necessary. Permits may be obtained at the Zion Canyon Visitor Center the day before the hike.

3. Overnight Hike From Top to Bottom
To enjoy the Narrows at a more leisurely pace, some visitors choose to spend a night in the gorge. There are 12 numbered campsites, each located above the high water mark at a different spot along the route. Only 1 -night stays are allowed, and overnight hikers must start from Chamberlain's Ranch; overnight trips originating from the Temple of Sinawava are not permitted. Campsites are assigned on a first-come, first-served basis upon completion of a backcountry permit. Permits may be obtained at the Zion Canyon Visitor Center until noon on the day the hike begins. There is a fee for the permit. Campsite capacity is limited, and only two sites can accommodate groups larger than 6.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Die 16 mile hike lijkt me dus sowieso out of the question.
Maar die 1e optie klinkt goed...moet je datzelfde stuk dan ook weer terug lopen of loop je in een soort rondje zodat je weer bij je beginpunt terugkeert?
Het ziet er echt geweldig uit!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Iris,

als je de kans krijgt zou ik de Narrows trail absoluut lopen. Ik vond het één van de mooiste wandeltochten. In 2004 heb ik 'm gelopen. Hieronder een stukje uit mijn reisverslag van 2004:
Nu beperk ik mij tot de beroemde Narrows Trail. Deze begint bij Temple of Sinawava, de laatste stop van de shuttlebus. Even na half tien ben ik hier en loop ik via een 1 mile lang verhard pad naar het beginpunt van de Narrows Trail.

Als ik bij het beginpunt kom, zie ik veel mensen de Virgin River inlopen. De Virgin River Trail is ook heel populair omdat je door de prachtige canyon loopt. De rivier is niet diep op dit moment, maximaal tot kniehoogte. Een tocht had ik niet gepland maar het trekt mij toch wel erg aan. Met de schoenen aan, er zijn veel kiezelstenen en rotsen onder water, ga ik aan de tocht beginnen. Het is een hele leuke tocht zo tussen de canyon. De lengte van de trail is zo'n 13 mile, al weet ik dat op dat moment nog niet. Naarmate ik verder loop, zie ik steeds minder mensen om mij heen. De meeste mensen haken af na enkele bochten. Omdat het nog redelijk vroeg is, is het heel aangenaam de trail te lopen. De zon schijnt nu nog niet direct in de kloof. Nadat ik bijna anderhalf uur en 1,5 mile stroomopwaarts gelopen heb, kom ik op een punt waar twee rivieren bij elkaar komen, Orderville Canyon. Het is nu inmiddels 11.00 uur geweest en besluit hier weer terug te gaan. Eerst rust ik even uit en geniet van dit prachtige stukje natuur. Na een kwartiertje begin ik aan de terugtocht. Je kunt nu duidelijk merken dat de zon hoger staat. Het is een stuk warmer geworden. Desondanks leg ik de tocht terug in een uur af. Onderweg kom ik weer vele groepen mensen tegen die juist aan de trail beginnen. Zo af en toe wordt mij gevraagd hoe ver het nog is. Omdat ik ook niet weet tot hoever je kunt komen, vertel ik ze tot waar ik geweest ben en hoelang ze daar ongeveer over zullen doen.

Deze trail was heel erg leuk om te lopen. Zorg wel dat je stevige wandelschoenen aan hebt. Door de vele kleine en grotere stenen in de rivier is dat een absolute must. Zeker als je van plan bent om, net als ik, een flink stuk stroomopwaarts te lopen. Ook is het aan te raden om in de zomer vroeg aan deze tocht te beginnen. Rond een uur of elf schijnt de zon volop en daardoor wordt het lopen al een stuk zwaarder.

Tot slot nog enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik liep deze tocht zonder wandelstok en op oude sportschoenen die ik na de tocht weggegooid heb. Ook had ik dus de camera bij me. In mijn geval kon dat omdat het water tot maximaal kruishoogte kwam. Natuurlijk is het dan wel zaak om niet uit te glijden... :wink:

Veel plezier op deze tocht, je zult er geen spijt van krijgen. :D

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 20 feb 2007, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
fam van os
Amerika-ontdekker

Bericht door fam van os »

Lijkt ons een fantastische tour.
Helaas konden wij hem niet lopen daar het water te hoog in de rivier was. De dag ervoor had het namelijk vrezelijk hard geregend.
We hebben wel een paar mensen gesproken die net terug kwamen , en vertelden dat het niet raadzaam was om te doen.

Ach des te meer een reden om er weer eens terug te gaan :D
Nu maar hopen dat we dan wel goed weer treffen.
Karin en Willem
Laatst gewijzigd door fam van os op 01 mei 2007, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:Die 16 mile hike lijkt me dus sowieso out of the question.
Maar die 1e optie klinkt goed...moet je datzelfde stuk dan ook weer terug lopen of loop je in een soort rondje zodat je weer bij je beginpunt terugkeert?
Het ziet er echt geweldig uit!
1. Day-Hike From the Bottom and Back
This is the easiest way to experience the Narrows. Park at the Temple of Sinawava, walk 1 mile to the end of the paved Riverside Walk, and begin wading up the river. Almost immediately the views are breathtaking, and each bend of the river brings new delights. There is no formal destination, and you return to the trailhead the same way you came. Many hikers try to reach Orderville Canyon, a tributary creek approximately 2 hours upstream from the end of the paved trail. In the vicinity of Orderville Canyon, the Narrows are at perhaps their most majestic. No permit is required for this day-hike.
Zoals je in mijn vorige post kon lezen heb ik deze optie gedaan. Je loopt hetzelfde stuk weer terug. De laatste foto is genomen bij Orderville Canyon.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Schitterende foto's Roland!
Lijkt me echt een geweldige ervaring, zeker op het stuk waar je geen mensen meer ziet. Ik hoop dat het water niet te hoog staat, want dan gaan wij m zeker ook een stuk lopen deze zomer!!
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Wij hebben de wandeling op teva's gedaan, met nordic walking stokken. De foto en videocamera hadden we in waterdichte zakken meegenomen.
We hadden 1 stuk waar je tot borsthoogte door het water moest, aan het begin. Verder was het water vooral op enkelhoogte.
Het was een geweldige ervaring!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
zoals Marloes zegt : het wat afschrikwekkende stukje ,,op borsthoogte" is na een goede honderd meter links tegen de rotsen ( de rest is nog dieper = zwemmen).bij ons ging het om amper 20-30 m, voor de rest van de wandeling max. tot kniehoogte en ook kon je geregeld naast de rivier stappen. alles natuurlijk afhankelijk van de voorbije regenval. het begin is dus waarschijnlijk het moeilijkst....
jacques
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

die waterdichte zakken zijn die ook te huur bij dat centrum?
of hebbn jullie plastic tasjes eromheen gedaan
Ik loop met 4000 euro aan apparatuur op m'n rug dus je kan je voorstellen dat ik die liever niet in het water zie verdwijnen :D
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

die waterdichte zakjes zijn zowel te huur als te koop. zijn een grote geruststelling als je tot aan je hals in het water staat.
jacques
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:>>>>de foto 5b laat de rots zien waar Esther (ess) en Bas op gezeten hebben tijdens de filmopname voor de Utah promotiefilm :lol:
hekkie schreef: @ Rob. Ik herkende die steen ook direct. Ik zal binnenkort de foto's van de opnames en van onze "filmsterren" plaatsen...... :wink:
Voor degenen die niet weten waar dit over gaat, het volgende.

Twee weken geleden hebben we met z'n zessen, waarvan vijf forumleden (Rob (Rob) en Annie (Annie), Esther (Ess) en Bas, Marjan (hekkie) en Jan (Jhek), een fantastische tocht door de Narrows gemaakt.

Toen we ongeveer zo'n twee uur onderweg waren, kwamen we bij het punt van de grote steen, vlak voor de splitsing in de Virgin River. Hier was een filmploeg bezig opnames te maken voor een promotiefilm over het toerisme in Utah. Uiteraard bleven wij en velen met ons hier even staan kijken.

We kwamen wat aan de praat met de mensen van de set en op een gegeven moment werd aan Bas en Esther gevraagd of zij mee wilden doen aan een filmopname. Men "viel" geloof ik op het gele t-shirtje van Esther..... :lol: Na enig aandringen gingen Bas en Esther akkoord.

Ze moesten op de grote steen gaan zitten en mochten wel met elkaar praten, maar ze mochten niet lachen. De cameraman liep al filmend om hen en de grote steen heen. Er zijn drie shots gemaakt, want het moest twee over worden gedaan vanwege een lichtgevend etiketje op Bas zijn rugzak. Na de opnames moesten Esther en Bas een formulier tekenen waarin zij toestemming gaven en werden de opnames aan hen en ons getoond.

Geweldig leuk om dit mee te maken. Als jullie in de toekomst dus ergens een filmpje zien over Utah, let dan goed op of je Bas en Esther ook ziet. We hebben nu dus een "beroemd" forumlid in ons midden... :lol:

Ik heb tijdens de opnames wat foto's gemaakt en laat er hier een paar van zien. Ik heb toestemming van onze "filmsterren" gekregen voor publikatie.... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
radiateur
Amerika-ontdekker

Bericht door radiateur »

Deze wandeling 'the narrows' ziet er mij fantastisch uit! Eén probleem en misschien kunnen jullie mij helpen:

Wij komen 's morgens van Las Vegas en rijden via Valley of Fire naar Springdale... +- 334 km...

Wat kunnen wij nog doen in Zion om een goed idee van Zion te krijgen die dag? Dag nadien vertrekken we direct naar Bryce...

Ik weet het het is nogal kort en is spijtig maar moesten keuzes maken

"Emerald Pools" ?
“Angels Landing” ?
"the Narrows" ?

Of een combinatie? Wat lijkt jullie het beste?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer