Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht
Re: Highway 1 misschien heel 2017 deels dicht
We vertrekken vanuit LA en het plan is om in 1 dag naar SF te rijden. Ik snap inmiddels dat dat niet haalbaar is. Dus ik denk dat we highway 101 pakken en dan een dag vanuit SF naar Big Sur rijden. Misschien nog een stukje bij LA meepakken als dat de moeite waard is?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat is anders ook alleen haalbaar als je onderweg echt amper stops maakt. Je zou van Santa Monica via Malibu de 1 kunnen volgen naar Santa Barbara (de 1 en 101 gaan bij Oxnard in elkaar over). Daarna zou je de 101 wel kunnen pakken, maar enorm speciaal is dit nou ook weer niet. Maar het zal allicht mooier zijn dan de snelweg tussen LA en SF.Ik snap inmiddels dat dat niet haalbaar is
We hadden iets meer tijd kunnen plannen en ik had het vantevoren beter uit moeten zoeken. Dat deze rit zo lang duurt ook als er niks aan de hand is wist ik niet.
Nu zoek ik heel pragmatisch
de beste manier om toch een stukje van de 1 pracht te ervaren. Is het eerste stuk vanuit LA de moeite waard?
Nu zoek ik heel pragmatisch

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind persoonlijk dat het niet is te vergelijken met het deel rond Big Sur. Zeker het 1e stuk is het een 4 baans-weg langs de oceaan. Maar bv bij Point Mugu state park heb je kans dat je walvissen kunt spotten. Al vind ik het rijden daar langs de oceaan gewoon ook prachtig.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Pfeiffer Canyon bridge
Helaas wordt de opening van de Pfeiffer Canyon Bridge later dan gepland. Voor wie gehoopt had hier eind september begin oktober overheen te kunnen (wij 1 oktober), zullen hun route aan moeten passen.
http://www.ksbw.com/article/pfeiffer-ca ... d/12054867
-
- Amerika-ontdekker
Re: Pfeiffer Canyon bridge
Wat jammer! Ik las dat ze nog niet weten welke week die van oktober opengaat, wij zouden er 20 okt overheen moeten, dus ben nog even aan het duimen.
De opening van de Pfeiffer Canyon Bridge laat nog op zich wachten.
- RickTSD
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Contacteer:
Dit klinkt voor mij positief.. Verwacht per oktober, dan ben ik er net =)http://www.ksbw.com/article/pfeiffer-ca ... d/12054867
Booking.com korting - FlyingBlue Platinum member - Topbonus Gold - American Express (Amex) - AirBnB & Uber gebruiker =)
Van de Harley Davidson verhuurder kregen wij de tip om niet helemaal de 101 te rijden als omleiding maar de G16 Carmel Valley Road (Montery County Highway) te rijden.
Dat hebben we gedaan en we vonden de weg prachtig! Slingerende weggetjes door een prachtig landschap, fields of gold! Het duurt misschien iets langer maar het was het ons zeker waard.
Dat hebben we gedaan en we vonden de weg prachtig! Slingerende weggetjes door een prachtig landschap, fields of gold! Het duurt misschien iets langer maar het was het ons zeker waard.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Pfeiffer Canyon bridge
Ik wil daar overheen op 11-10-2017..... a little bit longer?plume schreef:Helaas wordt de opening van de Pfeiffer Canyon Bridge later dan gepland. Voor wie gehoopt had hier eind september begin oktober overheen te kunnen (wij 1 oktober), zullen hun route aan moeten passen.
Hopelijk is die 10 dagen later wel open

- RickTSD
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
http://www.ksbw.com/article/pfeiffer-ca ... r/12155751
Zoals het nu staat is de planning dus begin oktober. Wordt voor mij nog spannend (5 oktober) of ik er overheen kan of niet
Zoals het nu staat is de planning dus begin oktober. Wordt voor mij nog spannend (5 oktober) of ik er overheen kan of niet

Booking.com korting - FlyingBlue Platinum member - Topbonus Gold - American Express (Amex) - AirBnB & Uber gebruiker =)
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ook al kun je over de brug, highway one is dan nog steeds niet helemaal open vanwege St Pauls mudslide. Je kunt dan dus nog steeds niet de weg helemaal rijden
Je moet dus nog steeds een andere route in je planning hebben

Je moet dus nog steeds een andere route in je planning hebben

-
- Amerika-ontdekker
Nee maar je kunt wel tot voorbij Lucia komen toch?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Volgens dit kaartje is het precies bij Lucia

-
- Amerika-ontdekker
Vreemd
Ik vraag me dan af waar het dan precies zit.
Bij mij geeft die aan dat het bij Mud Creek ( Gordia) is.
Onderste rode pijl
De bridge bij de bovenste rode pijl
Ik hoop dat deze klopt want dan kan ik als de bridge open is via Lucia binnendoor
Ik vraag me dan af waar het dan precies zit.
Bij mij geeft die aan dat het bij Mud Creek ( Gordia) is.
Onderste rode pijl
De bridge bij de bovenste rode pijl
Ik hoop dat deze klopt want dan kan ik als de bridge open is via Lucia binnendoor
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ens de brug open kan je doorrijden tot voorbij Julia Pfeiffer Burns SP en via de Nacimiento Fergusson road richting 101. Het kost je wel 45 min tot 1 uur extra.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- RickTSD
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Als ik de route nu ingeef op Maps dan geeft ie 'm weer mogelijk via de Highway 1. Aangezien ik morgen ga ben ik enorm benieuwd of mensen weten of dit weer mogelijk is.
Afgelopen weken gaf Maps deze mogelijkheid namelijk niet..
Afgelopen weken gaf Maps deze mogelijkheid namelijk niet..
Tot een bepaald punt kan je erover, maar zeker niet heel de route!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Nee die is zeker niet open: http://kazu.org/post/crews-near-final-p ... d#stream/0
Dus tot november is de Pfeiffer Canyon Bridge dicht, en tot augustus 2018 zal Mud Creek het probleem blijven. Google maps geeft trouwens (klik op verkeer!) de situatie wel prima weer hoor.There’s no exact day for when the bridge will reopen but Caltrans says it will be in mid-October.
About 40 miles south of the bridge, Highway 1 is still closed at Mud Creek because of a massive landslide. Caltrans expects to have the highway rebuilt there by late summer of 2018.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ok daar was ik al bang voor want die landslide is inderdaad mega. Ik ga een alternatieve route bedenken voor juli 2018. Hopelijk zijn ze iets eerder klaar maar ik ga er gewoon vanuit van niet.There’s no exact day for when the bridge will reopen but Caltrans says it will be in mid-October.
About 40 miles south of the bridge, Highway 1 is still closed at Mud Creek because of a massive landslide. Caltrans expects to have the highway rebuilt there by late summer of 2018.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1211 Weergaves
-
Laatste bericht door Artemis20
-
- 1 Reacties