Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotelovernachting nabij Yosemite
Hotelovernachting nabij Yosemite
Hey,
Zouden jullie eens kunnen mee denken met mij? In april gaan wij een rondreis maken waarbij we op 6 april nabij Yosemite gaan verblijven. Die ochtend vertrekken we uit San Francisco en rijden direct door naar de Valley. We zouden dan de rest van de dag daar willen verblijven ( We zijn met kleine kinderen dus superlange hikes staan niet op het programma ). Ik had reeds een hotel geboekt nl Yosemite Westgate Lodge. Nu vroeg ik me af of ik beter niet iets zoek ten zuiden van de Valley daar we de volgende dag richting Bakersfield rijden en daar overnachten. Anders moeten we savonds nog naar het noorden rijden om de volgende dag bij manier van spreken dezelfde baan te doen. Misschien dat we beter in Mariposa verblijven? Wat denken jullie?
Bedankt!
Zouden jullie eens kunnen mee denken met mij? In april gaan wij een rondreis maken waarbij we op 6 april nabij Yosemite gaan verblijven. Die ochtend vertrekken we uit San Francisco en rijden direct door naar de Valley. We zouden dan de rest van de dag daar willen verblijven ( We zijn met kleine kinderen dus superlange hikes staan niet op het programma ). Ik had reeds een hotel geboekt nl Yosemite Westgate Lodge. Nu vroeg ik me af of ik beter niet iets zoek ten zuiden van de Valley daar we de volgende dag richting Bakersfield rijden en daar overnachten. Anders moeten we savonds nog naar het noorden rijden om de volgende dag bij manier van spreken dezelfde baan te doen. Misschien dat we beter in Mariposa verblijven? Wat denken jullie?
Bedankt!
Re: Hotelovernachting nabij Yosemite
Wij hebben Yosemite gecombineerd met twee nachten in Yosemite Cedar Lodge (El Portal, Californië).
In 10-15 min rijd je naar de ingang en vervolgens nog 10 min om in de Valley te komen.
Het plaatsje El Portal stelt overigens niet veel voor, ook het hotel is wat aan de oudere kant. Maar prima voor een overnachting dicht bij de Valley.
Er is een tankstation / klein supermarktje. Wij hebben pizza's gehaald bij Parkside Pizza.
In 10-15 min rijd je naar de ingang en vervolgens nog 10 min om in de Valley te komen.
Het plaatsje El Portal stelt overigens niet veel voor, ook het hotel is wat aan de oudere kant. Maar prima voor een overnachting dicht bij de Valley.
Er is een tankstation / klein supermarktje. Wij hebben pizza's gehaald bij Parkside Pizza.
Bedankt voor je reactie! Ik heb net eens gekeken en de accomodatie is toch wat aan de dure kant ( 179 dollar exl tax ) voor 1 nacht. Daar we de volgende dag normaal niet terug gaan naar de Valley hoeven we er niet persé dicht tegenaan te logeren. Ik heb juist een motel gevonden in Mariposa wat op de baan ligt naar Bakersfield voor 109 dollar. Heel basic maar de prijs is er ook naar natuurlijk. Onderweg naar Bakersfield zullen we ook wel nog een aantal dingen kunnen bezoeken denk ik ?
Ik heb als overnachting aan het einde van mijn laatste Yosemite dag iets in Oakhurst geboekt. Dit is al een beetje op weg (maar niet te ver voor 's avonds nog) naar onze volgende bestemming (SeKi NP) en het is inderdaad dan niet meer nodig om (duur) in de valley te blijven slapen als je de volgende ochtend toch al weer verder gaat naar iets anders.
Tussen Yosemite en Bakersfield kun je met een omweg langs Sequoia/Kings canyon.
Maar wat ga je dan in Bakersfield doen (ik zie weinig mensen daar naar toe gaan) en daarna?
Maar wat ga je dan in Bakersfield doen (ik zie weinig mensen daar naar toe gaan) en daarna?
Ons eerste plan was om na Yosemite Valley door te rijden naar Lee Vinning, maar daar de Tioga Road nog afgesloten gaat zijn moeten we volledig rond. Om niet te veel uren in de auto te zitten met onze kinderen ( 5 en 3 jaar ) hebben we toch voldoende tussenstops voorzien. De dag voor of na overnachting in Bakersfield zouden we inderdaad iets van Sequoia doen.Tinuszke schreef:Ik heb als overnachting aan het einde van mijn laatste Yosemite dag iets in Oakhurst geboekt. Dit is al een beetje op weg (maar niet te ver voor 's avonds nog) naar onze volgende bestemming (SeKi NP) en het is inderdaad dan niet meer nodig om (duur) in de valley te blijven slapen als je de volgende ochtend toch al weer verder gaat naar iets anders.
Even de overnachtingsdata hier zetten:
06/04-07/04: The Mariposa Lodge ( juist herboekt ipv Westgate ) in Mariposa
07/04-08/04: Holiday Inn Express Bakersfield
08/04-09/04: Olancha RV Park and Motel in tipi tent onder Line Pine
Van daar rijden we dan door naar Death Valley etc.
Zou jij het anders doen?
Een andere mogelijkheid is om Bakersfield te annuleren want daar is toch niets te beleven en ervoor te overnachten en de dag erop dan via Johnsondale gewoon dwars door de bergen te rijden en de 9 mile Canyon Road mee te nemen? Lijkt me wel een goede baan, en vooral heel mooi? EDIT: Sherman Pass Road zal waarschijnlijk nog niet open zijn begin april

Laatst gewijzigd door Yargo op 29 jan 2018, 16:29, 4 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben twee nachten in de Cedar lodge verbleven en dit is ons goed bevallen.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Wij hebben hetzelfde met gesloten Tioga pass, dus we gaan na SeKi via de zuidroute door naar DV.Yargo schreef:
06/04-07/04: The Mariposa Lodge ( juist herboekt ipv Westgate ) in Mariposa
07/04-08/04: Holiday Inn Express Bakersfield
08/04-09/04: Olancha RV Park and Motel in tipi tent onder Line Pine
Van daar rijden we dan door naar Death Valley etc.
Zou jij het anders doen?
Als je ook naar Sequoia wilt, moet je dat vóór Bakersfield doen, anders moet je weer een heel stuk terug rijden. En misschien ook dichter bij het park overnachten, anders moet je wel heel vroeg al weg om 's avonds in Bakersfield te komen. En als je dicht bij het park zit, kun je die dag erna ook nog 's ochtends het park in en dan 's middags naar je volgende overnachting onder Lone Pine rijden. Half dagje SeKi is wel kort sowieso, wij hebben daar 2 volle dagen en dat is zelfs terwijl cedar grove dan nog gesloten is.
Waar zou jij adviseren om te overnachten? Want je hebt Sequoia Nation park en National Forest. Is er al veel toegankelijk begin april? Giant Forest is wel de moeite? Tx!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk had je in dit topic al dezelfde vraag gesteld. Misschien goed om dat er ook nog eens bij te pakken.
Ik kan me voorstellen dat je niet vaak lange afstanden wilt rijden, maar het lijkt me juist met jonge kinderen ook wel fijn om eens 2 nachten op dezelfde plaats te zitten. Je planning met zowel een nacht Bakersfield als een nacht Olancha vind ik niet geweldig; wat wil je in Bakersfield doen, en wat wil je in Olancha doen? Je kunt dan beter eens een dag wat verder rijden en dan ergens blijven waar je ook nog iets kunt ondernemen.
Het lastige is dat het moeilijk te voorspellen is hoe de omstandigheden begin april zijn. Ik zou me dan ook nergens op vastleggen en ter plekke kijken hoe het gaat.
Als je naar Sequoia wilt is een overnachting in Grant Grove wel mooi. Zie daarvoor ons 2006- en 2013-verslag.
Maar je kunt ook Sequoia overslaan en wat meer tijd aan Yosemite besteden. Twee nachten dar is natuurlijk nog steeds erg weinig. Je kunt via de CA120 het park binnen rijden en dan terug via de 140 naar Mariposa. Je kunt dan naar de vallei maar je zou ook naar Hetch Hetchy kunnen gaan. Dan overnachten in Mariposa en de volgende dag naar de vallei en in Oakhurst overnachten. Van Oakhurst kun je prima in een keer naar Olancha rijden.
Of Sequoia toegankelijk is, is afwachten; het kan er in mei nog sneeuwen.
Marianne
Ik kan me voorstellen dat je niet vaak lange afstanden wilt rijden, maar het lijkt me juist met jonge kinderen ook wel fijn om eens 2 nachten op dezelfde plaats te zitten. Je planning met zowel een nacht Bakersfield als een nacht Olancha vind ik niet geweldig; wat wil je in Bakersfield doen, en wat wil je in Olancha doen? Je kunt dan beter eens een dag wat verder rijden en dan ergens blijven waar je ook nog iets kunt ondernemen.
Het lastige is dat het moeilijk te voorspellen is hoe de omstandigheden begin april zijn. Ik zou me dan ook nergens op vastleggen en ter plekke kijken hoe het gaat.
Als je naar Sequoia wilt is een overnachting in Grant Grove wel mooi. Zie daarvoor ons 2006- en 2013-verslag.
Maar je kunt ook Sequoia overslaan en wat meer tijd aan Yosemite besteden. Twee nachten dar is natuurlijk nog steeds erg weinig. Je kunt via de CA120 het park binnen rijden en dan terug via de 140 naar Mariposa. Je kunt dan naar de vallei maar je zou ook naar Hetch Hetchy kunnen gaan. Dan overnachten in Mariposa en de volgende dag naar de vallei en in Oakhurst overnachten. Van Oakhurst kun je prima in een keer naar Olancha rijden.
Of Sequoia toegankelijk is, is afwachten; het kan er in mei nog sneeuwen.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Mariposa vind ik zowiezo geen goede keuze. Als je zuidelijk verder gaat kies je beter voor Oakhurst, komende van Mariposa moet je daar immers dan toch langs.
Komende van Oakhurst kan je Sequoia doen, maar dan zou ik niet doorrijden tot Bakersfield doch in Three Rivers overnachten. Maar houd er rekening mee dat Sequoia hoog ligt en je er dus meer kans hebt op sneeuw.
Oakhurst - Olancha is overigens best in één dag te doen.
Komende van Oakhurst kan je Sequoia doen, maar dan zou ik niet doorrijden tot Bakersfield doch in Three Rivers overnachten. Maar houd er rekening mee dat Sequoia hoog ligt en je er dus meer kans hebt op sneeuw.
Oakhurst - Olancha is overigens best in één dag te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt allemaal! Ik bekijk eens de mogelijkheden. Oakhurst - Olancha is wel 4h30 min rijden wat toch niet min is.
Het is inderdaad moeilijk om te kunnen voorspellen wat we in Sequoia gaan kunnen doen. Dat maakt het plannen des te moeilijker.
Ik had voor Mariposa gekozen omdat dit toch iets minder ver uit het park ligt. Op gebied van omgeving is er waarschijnlijk niet veel te beleven maar met onze jonge kinderen maakt dat ook niet zoveel uit. Het is niet dat we s'avonds nog een stapje in de wereld gaan zetten
. Maar Oakhurst is inderdaad niet verder wanneer we via de 41 naar daar kunnen rijden.
Het is inderdaad moeilijk om te kunnen voorspellen wat we in Sequoia gaan kunnen doen. Dat maakt het plannen des te moeilijker.
Ik had voor Mariposa gekozen omdat dit toch iets minder ver uit het park ligt. Op gebied van omgeving is er waarschijnlijk niet veel te beleven maar met onze jonge kinderen maakt dat ook niet zoveel uit. Het is niet dat we s'avonds nog een stapje in de wereld gaan zetten

Laatst gewijzigd door Yargo op 29 jan 2018, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad lastig plannen; daarom zou ik het ook open laten. Werk wat mogelijkheden uit, en kijk ter plekke wat je gaat doen.
Je kunt prima van Oakhurst naar Olancha rijden; misschien een uitgebreide lunch / piknick bij een speeltuin onderweg, of doe het in 1 keer. Gaat prima.
Het is niet nodig - en ook niet toegestaan - om bovenliggende berichten te quoten.
Marianne
Je kunt prima van Oakhurst naar Olancha rijden; misschien een uitgebreide lunch / piknick bij een speeltuin onderweg, of doe het in 1 keer. Gaat prima.
Het is niet nodig - en ook niet toegestaan - om bovenliggende berichten te quoten.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 jan 2018, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hou er wel rekening mee dat wij in Yosemite geen lange trails gaan kunnen ondernemen met onze jonge kinderen. Daarom dat ik geen 2 volle dagen had ingecalculeerd daar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1854 Weergaves
-
Laatste bericht door Zarphil
-
- 1 Reacties