Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies route San Francisco-Las Vegas-LA met kleine kinderen
Advies route San Francisco-Las Vegas-LA met kleine kinderen
Wat is dit toch een geweldige site! Ik heb al vele ideeen en tips opgedaan, ook voor reizen met kleinde kinderen.
Mijn route begint al aardige vormen aan te nemen, maar ik heb nog wel een paar vragen.
Even door de duidelijkheid. Wij reizen in een motorhome met 2 kinderen, een van 1 en een van bijna 4 jaar.
Ik probeer niet teveel te plannen en 2 nachten op dezelfde plaats te blijven. Tot nu toe heb ik het volgende reisschema bedacht:
zaterdag 2 juni 2007 San Francisco
zondag 3 juni 2007 San Francisco
maandag 4 juni 2007 Big Sur
dinsdag 5 juni 2007 Santa Barbara
woensdag 6 juni 2007 Santa Barbara
donderdag 7 juni 2007 Las Vegas
vrijdag 8 juni 2007 Las Vegas, Death Valley
zaterdag 9 juni 2007 Zion
zondag 10 juni 2007 Bryce
maandag 11 juni 2007 Grand Canyon
dinsdag 12 juni 2007 Grand Canyon
woensdag 13 juni 2007 richting San Diego
donderdag 14 juni 2007 San Diego
vrijdag 15 juni 2007 San Diego
zaterdag 16 juni 2007 Los Angeles
zondag 17 juni 2007 Los Angeles
maandag 18 juni 2007 naar huis
Ik vind het jammer dat Sequoia niet in het schema zit, maar dat vind ik teveel uit de route.
Mijn vragen over bovenstaand schema zijn:
Ik twijfel over Zion + Bryce. is dat niet teveel van hetzelfde (met name voor de kinderen)?
Vanaf waar kan je het beste beide parken bezoeken?
Vanaf waar kan je het beste de Grand Canyon bezoeken?
Ik zit ook aan een helicopter of vliegtuig vlucht te denken, maar is dat wel verstandig/mogelijk met een baby?
Van de Grand Canyon naar San Diego is een te lange rit. Waar kunnen we het beste een tussenstop maken?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Annelies
Mijn route begint al aardige vormen aan te nemen, maar ik heb nog wel een paar vragen.
Even door de duidelijkheid. Wij reizen in een motorhome met 2 kinderen, een van 1 en een van bijna 4 jaar.
Ik probeer niet teveel te plannen en 2 nachten op dezelfde plaats te blijven. Tot nu toe heb ik het volgende reisschema bedacht:
zaterdag 2 juni 2007 San Francisco
zondag 3 juni 2007 San Francisco
maandag 4 juni 2007 Big Sur
dinsdag 5 juni 2007 Santa Barbara
woensdag 6 juni 2007 Santa Barbara
zaterdag 9 juni 2007 Zion
zondag 10 juni 2007 Bryce
maandag 11 juni 2007 Grand Canyon
dinsdag 12 juni 2007 Grand Canyon
woensdag 13 juni 2007 richting San Diego
donderdag 14 juni 2007 San Diego
vrijdag 15 juni 2007 San Diego
zaterdag 16 juni 2007 Los Angeles
zondag 17 juni 2007 Los Angeles
maandag 18 juni 2007 naar huis
Ik vind het jammer dat Sequoia niet in het schema zit, maar dat vind ik teveel uit de route.
Mijn vragen over bovenstaand schema zijn:
Ik twijfel over Zion + Bryce. is dat niet teveel van hetzelfde (met name voor de kinderen)?
Ik zit ook aan een helicopter of vliegtuig vlucht te denken, maar is dat wel verstandig/mogelijk met een baby?
Van de Grand Canyon naar San Diego is een te lange rit. Waar kunnen we het beste een tussenstop maken?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Annelies
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies route San Francisco-Las Vegas-LA met kleine kinde
Dit is een behoorlijk uitstapje vanuit Las Vegas, zou ik niet aanraden. Als je het met de camper wilt doen check dan wel even of dat mag in juni.AnneliesB schreef:
Je zou ook kunnen overwegen om Big Sur en Santa Barbara te laten vallen en bv na Monterey (aquarium, zeeleeuwen) het binnenland in te gaan en Sequoia bezoeken.AnneliesB schreef: Ik vind het jammer dat Sequoia niet in het schema zit, maar dat vind ik teveel uit de route.
Voor Zion is Springdale een mooie uitvalsbasis. Ik zou hier twee nachten blijven. Je hebt mooie campings in de buurt van Zion. Bryce is niet te vergelijken met Zion. Als je eens op de sites van de NPS kijkt ( http://www.nps.gov/zion en http://www.nps.gov/brca) krijg je vast wel een goed beeld. Voor de jongste zal het allemaal niet veel uitmaken, maar voor de oudste zal Zion waarschijnlijk leuker zijn dan Bryce.AnneliesB schreef: Mijn vragen over bovenstaand schema zijn:
Ik ken alleen de Mather Campground, aan de South Rim. In het park zitten zou mijn voorkeur hebben, maar als je meer faciliteiten wilt zou je in Williams kunnen kijken, daar is een KOA-camping.AnneliesB schreef: Vanaf waar kan je het beste de Grand Canyon bezoeken?
Ik weet niet of het mag, maar het lijkt mij niet verstandig.AnneliesB schreef:Ik zit ook aan een helicopter of vliegtuig vlucht te denken, maar is dat wel verstandig/mogelijk met een baby?
Eigenlijk zou ik de hele route anders doen, en me beperken tot Californië. Dan heb je tijd voor Yosemite en Sequoia, en de kustroute. De vlucht ligt al vast?
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben het eigenlijk met Marianne eens. Met zulke jonge kinderen zou ik lekker uitgebreid genieten van Californië met haar prachtige kust, mooie parken als Sequoia en Yosemite en natuurlijk San Francisco en San Diego als heerlijke relaxte steden. Lekker rustig aan doen, hier en daar eens een dagje blijven staan met de camper en natuurlijk naar Sea World en wellicht ook Disney in Anaheim.
Wij hebben in 2002 een korte reis in Californië gedaan met de kinderen en ik vond het super!
Mocht je toch de grotere tour nemen, kies dan voor fijne kinderstoeltjes, zodat de kinderen lekker kunnen slapen op de langere rijafstanden.
AnneliesB schreef:
In ons reisverslag lees je bij 15 juli hoe leuk wij deze dag hebben gevonden! Tip: het is wat duurder, maar kies als het kan voor de Eerste Klas trein, je hebt dan airconditioning en gratis buffet op zowel de heen- als terugreis.
Wij hebben in 2002 een korte reis in Californië gedaan met de kinderen en ik vond het super!
Mocht je toch de grotere tour nemen, kies dan voor fijne kinderstoeltjes, zodat de kinderen lekker kunnen slapen op de langere rijafstanden.
AnneliesB schreef:
Wil je iets heel leuks doen? Kies dan voor een camping in Williams. Er zit er zelfs één direct naast de Grand Canyon Railway, ga lekker shoppen in dit leuke Route 66 stadje en neem de volgende dag de trein naar de Grand Canyon. Dit is een geweldig leuke ervaring met voor de kinderen ook nog een heel schouwspel met cowboys die de trein overvallen. Wij zaten trouwens op een andere camping, maar werden netjes naar het treinstation gebracht door de eigenaren.Ik ken alleen de Mather Campground, aan de South Rim. In het park zitten zou mijn voorkeur hebben, maar als je meer faciliteiten wilt zou je in Williams kunnen kijken, daar is een KOA-camping.
In ons reisverslag lees je bij 15 juli hoe leuk wij deze dag hebben gevonden! Tip: het is wat duurder, maar kies als het kan voor de Eerste Klas trein, je hebt dan airconditioning en gratis buffet op zowel de heen- als terugreis.
Dank voor jullie tips, maar wordt er allemaal niet makkelijker op. Ik ben het met jullie eens dat de hele kuststreek natuurlijk ook een prachtige reis is, vooral met kleine kinderen. Maar dit is voor mij een droomreis en daar horen Las Vegas en de Grand Canyon absoluut bij.
Santa Barbara lijkt me ook leuk. Je kan daar Whale Watchen, lijkt me super.
Deathvalley, Zion en Bryce zijn niet zozeer een must. En zoals ik al zei, ik zou liever naar Sequoia gaan.
FF kijken hoe ik dat zou kunnen plannen.
Ja, de vlucht ligt al vast en de kinderstoeltjes gaan mee!
Williams ziet er heel leuk uit. En de trein is zeker een leuk alternatief voor het vliegtuig. Dat gaan we zeker doen! Je reisverslag kon ik alleen niet openen.
En Seaworld (of de Zoo) en Disney zijn gepland!
Iemand nog een tip voor de reis van Grand Canyon naar San Diego?
Santa Barbara lijkt me ook leuk. Je kan daar Whale Watchen, lijkt me super.
Deathvalley, Zion en Bryce zijn niet zozeer een must. En zoals ik al zei, ik zou liever naar Sequoia gaan.
FF kijken hoe ik dat zou kunnen plannen.
Ja, de vlucht ligt al vast en de kinderstoeltjes gaan mee!
Williams ziet er heel leuk uit. En de trein is zeker een leuk alternatief voor het vliegtuig. Dat gaan we zeker doen! Je reisverslag kon ik alleen niet openen.
En Seaworld (of de Zoo) en Disney zijn gepland!
Iemand nog een tip voor de reis van Grand Canyon naar San Diego?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je wint wél tijd als je Bryce en Zion laat zitten. Santa Barbara zegt mij niet veel, wale-watchen lijkt me eerder een activiteit voor Monterey ...
Kan je mijn reisverslag ook niet openen als je Acrobat Reader downloadt? Heel simpel, als je op dat logootje klikt op onze site, kan je het zo downloaden.
Kan je mijn reisverslag ook niet openen als je Acrobat Reader downloadt? Heel simpel, als je op dat logootje klikt op onze site, kan je het zo downloaden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
AnneliesB schreef:Santa Barbara lijkt me ook leuk. Je kan daar Whale Watchen, lijkt me super.
Ik wist niet dat je daar kon whale watchen, maar zoals Monique al zei, kan dat ook bij Monterey.
Als je Bryce en Zion laat vallen zou je Sequoia nog wel kunnen meenemen. Als je ook Santa Barbara laat vallen, krijg je zoiets:AnneliesB schreef: Deathvalley, Zion en Bryce zijn niet zozeer een must. En zoals ik al zei, ik zou liever naar Sequoia gaan.

Blythe ligt zo'n beetje halverwege. Wij hebben daar nog nooit in de buurt overnacht, dus ik kan er niets over zeggen. Als je in Williams zit, is de route via Sedona aan te raden.AnneliesB schreef: Iemand nog een tip voor de reis van Grand Canyon naar San Diego?
Hieronder nog een kaartje met de Santa Barbara variant.

Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Waarom eigenlijk Sequoia? En niet Yosemite? Van SF via Yosemite naar Sequoia en dan Las Vegas. Of geen Sequoia maar via de Tioga Pass naar Las Vegas?
Marianne
Leuk die kaartjes! Geeft een goed overzicht. Bedankt.
Kan je bij Sequoia niet 'oversteken' en via Death Valley naar Las Vegas gaan?
Ik had in een ander onderwerp over reizen met kinderen gelezen dat Sequoia erg leuk is voor kinderen ivm de grote bomen. Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Van Yosemite weet ik eigenlijk niets, maar als we daarnaar toe gaan, dan komen we helemaal niet langs de kust en dat wil ik ook zo graag.
En de Tioga Pass ... ehhh.... ik weet niet waar die ligt.
Martin & Marianne schreef: Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Waarom eigenlijk Sequoia? En niet Yosemite? Van SF via Yosemite naar Sequoia en dan Las Vegas. Of geen Sequoia maar via de Tioga Pass naar Las Vegas?
Marianne
Ik had in een ander onderwerp over reizen met kinderen gelezen dat Sequoia erg leuk is voor kinderen ivm de grote bomen. Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Van Yosemite weet ik eigenlijk niets, maar als we daarnaar toe gaan, dan komen we helemaal niet langs de kust en dat wil ik ook zo graag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, daar lopen geen wegen. Je zit hemelsbreed gezien vlak bij Lone Pine aan de 395, maar helaas, met de auto is het even omrijden.AnneliesB schreef:Leuk die kaartjes! Geeft een goed overzicht. Bedankt.
De Tioga Pass ligt bij de oostuitgang van Yosemite NP. Vandaar kom je op de 395 (zie kaartjes, loopt ten westen van de grens met Nevada), en vandaar kun je door Death Valley (als dat nog mag van de verhuurder) of erbovenlangs, naar Las Vegas.AnneliesB schreef:Martin & Marianne schreef: Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Waarom eigenlijk Sequoia? En niet Yosemite? Van SF via Yosemite naar Sequoia en dan Las Vegas. Of geen Sequoia maar via de Tioga Pass naar Las Vegas?
Marianne
Yosemite heeft ook sequoia's, maar het is inderdaad wat lastiger als je ook naar de kust wilt.
Kijk eens wat er allemaal haalbaar is in 2 weken, en hoe het uitkomt met de overnachtingen. Leuke campings zijn ook belangrijk met kinderen.
Wij kopen van te voren hier altijd al kaarten, handig bij het uitstippelen van de route. Je kunt hier oa de Hall Wag kaarten krijgen, die beslaan meerdere staten zodat je een goed overzicht hebt, en ze zijn ook gedetailleerd genoeg om ter plekke te gebruiken.
Marianne
Martin & Marianne schreef: Yosemite heeft ook sequoia's, maar het is inderdaad wat lastiger als je ook naar de kust wilt.
Daarom vervalt Yosemite wat mij betreft.
Martin & Marianne schreef: Kijk eens wat er allemaal haalbaar is in 2 weken, en hoe het uitkomt met de overnachtingen. Leuke campings zijn ook belangrijk met kinderen.
Eens! Geef ze een zwembad en ruimte om te rennen en te spelen, dan zijn ze al gelukkig!
Martin & Marianne schreef: Wij kopen van te voren hier altijd al kaarten, handig bij het uitstippelen van de route. Je kunt hier oa de Hall Wag kaarten krijgen, die beslaan meerdere staten zodat je een goed overzicht hebt, en ze zijn ook gedetailleerd genoeg om ter plekke te gebruiken.
Zal ik zeker doen.
Dan hou ik mij nog steeds aanbevolen voor leuke tips tussen Williams en San Diego.
-
- Amerika-newbie
Wij gaan ook met 2 kleine kinderen (1 en 3). We hebben grofweg een route geplanned, maar gaan ons ook helemaal nergens op vast leggen.
Als er een leuke camping is, dan willen we daar lekker blijven staan.
Wat voor leuke ideen had je zelf al om met de kinderen te doen? (dan kan ik daar mooi wat van leren
)
Zelf is de oudste wel weg van treinen, bussen, kabelbanen en kermis attracties die bewegen.. Met de jongste houden we maar niet te veel rekening. (die is blij met Bumba op de dvd... )
Als er een leuke camping is, dan willen we daar lekker blijven staan.
Wat voor leuke ideen had je zelf al om met de kinderen te doen? (dan kan ik daar mooi wat van leren

Zelf is de oudste wel weg van treinen, bussen, kabelbanen en kermis attracties die bewegen.. Met de jongste houden we maar niet te veel rekening. (die is blij met Bumba op de dvd... )

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kijk eens in dit draadje en dan het derde bericht. daarin beschrijf ik een mooie route tussen San Diego en Grand Canyon Village.AnneliesB schreef:Iemand nog een tip voor de reis van Grand Canyon naar San Diego?
Omdat jullie de route andersom rijden, moet je de volgorde even omdraaien.
Dank je, Markro. Super!
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=8028
En vele tips, waaronder: smorgens leuke dingen doen en smiddags reizen. Dan kunnen de kinderen lekker slapen.
En natuurlijk je eigen auto stoeltjes meenemen. Het lijkt een aardig gesjouw, maar het lijkt mij ook wel zo makkelijk. Ook in het vliegtuig.
Afijn, voor ons is het een groot avontuur. Ik heb al erg veel voorpret door alles te bekijken en de route uit te stippelen.
Veel plezier!
Annelies
Ten eerste natuurlijk op deze site goed rondneuzen. Ik heb hier veel ideeen opgedaan. Bijvoorbeeld:Wat voor leuke ideen had je zelf al om met de kinderen te doen? (dan kan ik daar mooi wat van leren )
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=8028
En vele tips, waaronder: smorgens leuke dingen doen en smiddags reizen. Dan kunnen de kinderen lekker slapen.
En natuurlijk je eigen auto stoeltjes meenemen. Het lijkt een aardig gesjouw, maar het lijkt mij ook wel zo makkelijk. Ook in het vliegtuig.
Ik heb begrepen dat het zeker bij de populaire oorden erg druk kan zijn. Een plaats reserveren is dan echt noodzakelijk (van horen zeggen, hoor!). En het is wel rustgevend als je weet waar je overnacht, dan hoef je niet te zoeken.We hebben grofweg een route geplanned, maar gaan ons ook helemaal nergens op vast leggen.
Afijn, voor ons is het een groot avontuur. Ik heb al erg veel voorpret door alles te bekijken en de route uit te stippelen.
Veel plezier!
Annelies
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je in het hoogseizoen zit wel ja maar in juni zal dat niet nodig zijn als je er voor kan zorgen dat je niet in het weekend in een van de grote parken of LV zit.AnneliesB schreef: Ik heb begrepen dat het zeker bij de populaire oorden erg druk kan zijn. Een plaats reserveren is dan echt noodzakelijk (van horen zeggen, hoor!). En het is wel rustgevend als je weet waar je overnacht, dan hoef je niet te zoeken.
Annelies
Wij gaan altijd in voor- of naseizoen en bespreken nooit een campground van te voren.
Zo kan je ergens langer blijven als het mooi/leuk is of juist doorrijden als het niets is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3270 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 29 Reacties