Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen met het openbaar vervoer of huurauto

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erick
Amerika-newbie

Reizen met het openbaar vervoer of huurauto

Bericht door Erick »

Dames en heren,

na mijn trip in 2004 aan de oostkust word het in 2008 tijd om de westkant van de states eens te gaan bezoeken.
Naar wat ik in jullie verhalen lees, en wat ik zelf in de VS gezien heb, is het mij duidelijk geworden dat reizen met een huurauto toch wel het handigst is.

Ik ben in grote lijnen van plan om in 3 á 4 weken het volgende rondje te maken:
Los Angeles, San Francisco, Las Vegas/Grand Canyon, San Diego, Los Angeles. Uiteraard zullen we een paar stops gaan maken in de tussengelegen nationale parken en andere bezienswaardigheden.
Mocht de verhouding reistijd-rondkijktijd wat scheef worden dan ben ik bereid om San Francisco te schrappen aangezien dat behoorlijk in de kilometers zal schelen.

Er is echter één groot probleem:
Ik ben in 2008 22 jaar jong en zal in augustus-september 2007 mijn rijbewijs gaan halen. Naar wat ik begrepen heb is het dan lastig/onmogelijk om in de VS een auto te huren omdat men mij daar simpelweg te jong voor vindt.
Zijn er hier mensen die mij daar meer over kunnen vertellen?
Mijn vriendin zal dan nog niet eens haar rijbewijs hebben.

Is het te doen om deze trip met het openbaar vervoer te maken?

In Thailand is mij dat prima bevallen, maar daar is het OV spotgoedkoop en de taxi's ook. Bovendien heb ik daar niet zulke grote afstanden afgelegd.
De USA staat nou niet echt bekend om z'n geweldige openbaar vervoer.

Zijn er mensen die mij tips en trucks kunnen melden?

alvast bedankt,

met vriendelijke groet,
Erick
Coca & Villa -- La Noche
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Persoonlijk zou ik je rondje andersom doen, dus eindigen met hwy 1 van SF naar LA.

Via usareisen.de kun je bij Alamo wel een auto huren als je onder de 25 bent, neem daar eens een kijkje.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Hoi Erick,

Je kan bv via Hertz een auto huren, maar je betaald bij hen een toesloeg indien je jonger dan 24 jaar bent. Voor de kleinste catagorie auto is deze toeslag rond de 27 dollar per dag, best flink dus...... Bij Alamo ligt dit rond de 20 dollar per dag, iets lager, maar nog best veel.

Reizen met openbaar vervoer heb ik zelf niet echt ervaring mee, maar houd er rekening mee dat je dan op sommige trajecten "om"rijdt, d.w.z. er zijn vaak vaste routes die door bv Greyhound gereden worden en dat moet natuurlijk maar net aansluiten bij jullie plannen.... Maar misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik kan me ook niet voorstellen dat er public transport gaat naar GC, DV of bryce canyon. Misschien dat het er wel is, maar zeker niet gezien.
En een taxi naar die plaatsen nemen, gaat wel heel veel kosten denk ik.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Chi Sin X schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat er public transport gaat naar GC, DV of bryce canyon. Misschien dat het er wel is, maar zeker niet gezien.
En een taxi naar die plaatsen nemen, gaat wel heel veel kosten denk ik.
Klopt, er is geen OV wat de parken aandoet of er zelfs maar in de buurt komt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan gewoon een auto huren volgens mij,alleen wel fors duurder.
(of was er een eis dat je minimaal een jaar je rijbewijs moet hebben? Weet ik eigenlijk niet)
Openbaar vervoer is absoluut geen optie op deze route,parken gaat zeker geen bus naartoe.

Zo snel mogelijk je rijbewijs halen denk ik,als de 1 jaar eis bestaat.
Erick
Amerika-newbie

Bericht door Erick »

Dames en heren,

bedankt voor de informatie en adviezen.
We moeten dus gewoon zorgen dat we met een auto kunnen, wat wellicht ook door familie in LA gedaan kan worden. :wink:

met vriendelijke groeten,
Erick
Coca & Villa -- La Noche
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heb ik ook ooit gedaan,ik was net 18,een maand mijn rijbewijs,en met een geleende auto van familie in Oregon hebben we in 2 maanden tijd ongeveer 16.000 kilometer gemaakt. :D

Fordje was een stuk ouder toen ze hem weer terug kregen...... :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer