Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis 22 dagen vertrek vanuit San Francisco (gewijzigd)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tompie
Amerika-ontdekker

Rondreis 22 dagen vertrek vanuit San Francisco (gewijzigd)

Bericht door tompie »

12 mei vertrekken wij voor onze eerste reis naar de States
Ik heb al wat gewijzigd aan onze massatoerismetrip (zou dit wel graag vermijden) dus alle tips welkom !!

12/05 Aankomst SF (3n)
15/05 SF - Morro Bay
16/05 Morro Bay - Solvang
17/05 Solvang - LA (2n)
19/05 LA - Flagstaff (ipv Sedona)
20/05 Flagstaff - Grand Canyon aankomst 's avonds (2n)
22/05 Grand Canyon - Monument Valley
(zou Mesa Verde hier nog bij kunnen?)
23/05 Monument Valley - Page
24/05 Page - Bryce Canyon (2n)
26/05 Bryce Canyon - Springdale
27/05 Springdale - Las Vegas
28/05 Las Vegas - Death Valley
29/05 Death Valley - Visalia of Mammoth Lakes (afh van Tiogapass)
30/05 Visalia of Mammoth Lakes - Yosemite (2n)
01/06 Yosemite - San Francisco
02/06 San Francisco - Brussel

Bedankt en groetjes
Claudine
Laatst gewijzigd door tompie op 03 mar 2007, 07:30, 2 keer totaal gewijzigd.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Persoonlijk zou ik Modesto uit de route halen en deze dag voor de kustroute gebruiken. Er is aan de kust zoveel te zien dat je daar wel 2 dagen voor kan gebruiken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

mirdj schreef:Persoonlijk zou ik Modesto uit de route halen en deze dag voor de kustroute gebruiken. Er is aan de kust zoveel te zien dat je daar wel 2 dagen voor kan gebruiken.
Mee eens, en Yosemite SF is maar 4 á 5 uur rijden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Claudine,
Een overnachting in Modesto heeft inderdaad weinig zin. Er zijn genoeg andere plaatsen waar je een nacht extra kunt gebruiken zoals de kustroute want jullie hebben erg veel reisdagen.
Behalve in LA en SF en de Grand Canyon zitten jullie nergens langer dan 1 nacht.
In het stuk van LA naar de Grand Canyon hebben jullie wel ruimte, dat kan ook met 1 tussenstop. Of een nacht minder bij de Grand Canyon, jullie hebben daar voldoende ruimte om de dag ervoor en erna nog een flinke wandeling te doen.
En dan zou ik bij Yosemite, Zion en aan de kust er een nacht bij doen.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou dit schema ook niet graag doen. Veel te weinig rust, allen maar elke dag rijden. Yosemite is zeker twee overnachtingen waard en ja, ook de rest vind ik té. Zelfs op vakantie vind ik het weleens lekker om twee nachten op hetzelfde bed te kunnen slapen, maar dat is misschien persoonlijk.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Ik zou dit schema ook niet graag doen. Veel te weinig rust, allen maar elke dag rijden. Yosemite is zeker twee overnachtingen waard en ja, ook de rest vind ik té. Zelfs op vakantie vind ik het weleens lekker om twee nachten op hetzelfde bed te kunnen slapen, maar dat is misschien persoonlijk.
Er zitten wel meerdere nachten op 1 plek in deze route, maar voornamelijk in het begin van de trip SF-LA-GC.

Het is voor mijn gevoel duidelijk een route uit een reisgids. Gaan jullie georganiseerd? Zo ja, zou ik zeggen geniet ervan. Je zult een hoop moois te zien krijgen. Zo nee, zou ik nog wat aan de route sleutelen.

Je kunt er ook vanuit gaan dat het Visalia wordt en niet Mammoth Lakes, want de Tiogapass is voor 99% dan nog niet open.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef: Zelfs op vakantie vind ik het weleens lekker om twee nachten op hetzelfde bed te kunnen slapen, maar dat is misschien persoonlijk.
Ik dacht dat jij heel de vakantie in hetzelfde bed sliep :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Rob schreef:
nieuwenoord schreef: Zelfs op vakantie vind ik het weleens lekker om twee nachten op hetzelfde bed te kunnen slapen, maar dat is misschien persoonlijk.
Ik dacht dat jij heel de vakantie in hetzelfde bed sliep :lol:
Scherp Rob! OK, op dezelfde plek dan :lol: Trouwens, nacht 1 is hotel he, verplicht.
tompie
Amerika-ontdekker

Bericht door tompie »

hekkie schreef:
nieuwenoord schreef:Ik zou dit schema ook niet graag doen. Veel te weinig rust, allen maar elke dag rijden. Yosemite is zeker twee overnachtingen waard en ja, ook de rest vind ik té. Zelfs op vakantie vind ik het weleens lekker om twee nachten op hetzelfde bed te kunnen slapen, maar dat is misschien persoonlijk.
Er zitten wel meerdere nachten op 1 plek in deze route, maar voornamelijk in het begin van de trip SF-LA-GC.

Het is voor mijn gevoel duidelijk een route uit een reisgids. Gaan jullie georganiseerd? Zo ja, zou ik zeggen geniet ervan. Je zult een hoop moois te zien krijgen. Zo nee, zou ik nog wat aan de route sleutelen.

Je kunt er ook vanuit gaan dat het Visalia wordt en niet Mammoth Lakes, want de Tiogapass is voor 99% dan nog niet open.

Groetjes Marjan
Dag Marjan, ik ga er zeker nog verder aan sleutelen, we gaan niet georganiseerd dus het kan alle kanten uit Zijn er nog andere opties voor een overnachting op de route Death Valley-Yosemite? op Rand Mc Nally geeft de route Maammoth Lakes-Yosemite 370 miles & 8u30 reistijd, waarschijnlijk is dit reeds rekening houdende met de gesloten Tiogapass?
anders nog suggesties voor een leek?
Groetjes Claudine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

tompie schreef:
hekkie schreef: Er zitten wel meerdere nachten op 1 plek in deze route, maar voornamelijk in het begin van de trip SF-LA-GC.

Groetjes Marjan
Dag Marjan, ik ga er zeker nog verder aan sleutelen, we gaan niet georganiseerd dus het kan alle kanten uit Zijn er nog andere opties voor een overnachting op de route Death Valley-Yosemite? op Rand Mc Nally geeft de route Maammoth Lakes-Yosemite 370 miles & 8u30 reistijd, waarschijnlijk is dit reeds rekening houdende met de gesloten Tiogapass?
Groetjes Claudine
Claudine,
De RandMcnally planner houdt nu inderdaad rekening met een afgesloten Tioga Pass. (Heel handig als je wilt weten hoe je in de zomer moet rijden, maar niet heus). Kijk ook eens op http://www.mapquest.com. Daar kun je zelf aangeven of rekening gehoude moet worden met seasonally closed roads.
Ik denk dat Marjan wel erg pessimistisch is met die 99% :wink: , maar je loopt inderdaad kans dat hij nog gesloten is. Het beste kun je in Death Vally informeren hoe het er mee staat en dan besluiten hoe je gaat rijden. Ik vind Mammoth Lakes een prima overnachtingsplek als de pas open is. Rijd je onderlangs dan is Visalia of iets in de buurt prima. Je kunt kijken hoever je komt, het zal daar niet moeilijk zijn om een motel te vinden.

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Martin & Marianne schreef:Ik denk dat Marjan wel erg pessimistisch is met die 99% :wink: , maar je loopt inderdaad kans dat hij nog gesloten is.
Ha, ha, ha, je hebt wel een beetje gelijk hoor. Ik zag MEI staan, maar zie nu dat ze daar plm 1 juni aankomen en dat maakt de kans wat groter.

Is 70% kans beter???...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Wij komen 31 mei aan in Yosemite (ook vanuit Death Valley) en zijn er vanuit gegaan dat de Tioga pass dicht is. We hebben even gekeken wanneer de pass de afgelopen jaren is open gegaan en dat was bijna altijd nadat wij er dit jaar aankomen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
tompie
Amerika-ontdekker

Bericht door tompie »

Martin & Marianne schreef:
tompie schreef:Dag Marjan, ik ga er zeker nog verder aan sleutelen, we gaan niet georganiseerd dus het kan alle kanten uit Zijn er nog andere opties voor een overnachting op de route Death Valley-Yosemite? op Rand Mc Nally geeft de route Maammoth Lakes-Yosemite 370 miles & 8u30 reistijd, waarschijnlijk is dit reeds rekening houdende met de gesloten Tiogapass?
Groetjes Claudine
Claudine,
De RandMcnally planner houdt nu inderdaad rekening met een afgesloten Tioga Pass. (Heel handig als je wilt weten hoe je in de zomer moet rijden, maar niet heus). Kijk ook eens op http://www.mapquest.com. Daar kun je zelf aangeven of rekening gehoude moet worden met seasonally closed roads.
Ik denk dat Marjan wel erg pessimistisch is met die 99% :wink: , maar je loopt inderdaad kans dat hij nog gesloten is. Het beste kun je in Death Vally informeren hoe het er mee staat en dan besluiten hoe je gaat rijden. Ik vind Mammoth Lakes een prima overnachtingsplek als de pas open is. Rijd je onderlangs dan is Visalia of iets in de buurt prima. Je kunt kijken hoever je komt, het zal daar niet moeilijk zijn om een motel te vinden.

Marianne
ziet de nieuwe route al wat beter uit of zouden jullie gewoon een traject schrappen ?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ergens is het jammer dat je ter vergeleijking niet meer kunt zien hoe je route er eerst uitzag.

Op zich is het een prima route. De overnachting in Solvang zie ik persoonlijk niet zo zitten. De afstand Morro Bay - LA is makkelijk te doen in 1 dag. Solvang is leuk om onderweg even doorheen te gaan en wat winkeltjes te bekijken, maar daarna gewoon weer verder gaan, zou ik zeggen. Je wint dan bovendien een dag.

De route Grand canyon - Monument Valley en dan door naar Cortez (Mesa Verde) is ook wel te doen. Wij deden dat ook een keer op die manier. Het park zelf moet je dan de volgende ochtend bezoeken.

Op de terugweg naar Page zou je Valley of the Gods, Gooseneck SP, Mogi Dukway, mee kunnen pakken. Monument Valley kun je dan zo voorbij rijden. Vanaf de weg heb je trouwens vanaf die kant een prachtig gezicht op Monument Valley in de verte.

Een alternatief is om via Hanksville en Capitol Reef naar Bryce te rijden.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
tompie
Amerika-ontdekker

Bericht door tompie »

hekkie schreef:Ergens is het jammer dat je ter vergeleijking niet meer kunt zien hoe je route er eerst uitzag.

Op zich is het een prima route. De overnachting in Solvang zie ik persoonlijk niet zo zitten. De afstand Morro Bay - LA is makkelijk te doen in 1 dag. Solvang is leuk om onderweg even doorheen te gaan en wat winkeltjes te bekijken, maar daarna gewoon weer verder gaan, zou ik zeggen. Je wint dan bovendien een dag.

De route Grand canyon - Monument Valley en dan door naar Cortez (Mesa Verde) is ook wel te doen. Wij deden dat ook een keer op die manier. Het park zelf moet je dan de volgende ochtend bezoeken.

Op de terugweg naar Page zou je Valley of the Gods, Gooseneck SP, Mogi Dukway, mee kunnen pakken. Monument Valley kun je dan zo voorbij rijden. Vanaf de weg heb je trouwens vanaf die kant een prachtig gezicht op Monument Valley in de verte.

Een alternatief is om via Hanksville en Capitol Reef naar Bryce te rijden.

Gr. Marjan
Dank je wel voor de tips!!!! Morgen maak ik de route definitief op en gaan we verder met de voorbereiding. De reden van Solvang was dat we graag de wijnroute van de Santa Ynez Valley hadden afgereden. Misschien dan beter een andere slaapplaats kiezen ?
Groetjes
Claudine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis 22 dagen vertrek vanuit San Francisco (gewijzig

tompie schreef:12 mei vertrekken wij voor onze eerste reis naar de States
Ik heb al wat gewijzigd aan onze massatoerismetrip (zou dit wel graag vermijden) dus alle tips welkom !!

12/05 Aankomst SF (3n)
15/05 SF - Morro Bay
17/05 Solvang - LA (2n)
Van Flagstaff naar de Grand Canyon is het nog geen twee uur rijden. Heb je verder nog iets gepland hier?

Vanuit Page ben je vrij snel in Bryce. Ik zou een nacht daar wel voldoende vinden, je kunt ook de volgende dag nog het park bekijken en in de middag naar Zion vertrekken. Met twee nachten Springdale heb je dan een volle dag voor Zion.
Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

hekkie schreef:
Martin & Marianne schreef:Ik denk dat Marjan wel erg pessimistisch is met die 99% :wink: , maar je loopt inderdaad kans dat hij nog gesloten is.
Ha, ha, ha, je hebt wel een beetje gelijk hoor. Ik zag MEI staan, maar zie nu dat ze daar plm 1 juni aankomen en dat maakt de kans wat groter.

Is 70% kans beter???...... :wink:

Gr. Marjan
30 mei is de gemiddelde openingsdatum; ik houd het op 50% :wink:

Marianne
tompie
Amerika-ontdekker

Re: Rondreis 22 dagen vertrek vanuit San Francisco (gewijzig

Bericht door tompie »

Martin & Marianne schreef:
tompie schreef:12 mei vertrekken wij voor onze eerste reis naar de States

12/05 Aankomst SF (3n)
15/05 SF - Morro Bay
17/05 Solvang - LA (2n)
Van Flagstaff naar de Grand Canyon is het nog geen twee uur rijden. Heb je verder nog iets gepland hier?redenatie was door het bezoek aan Flagstaff en omgeving arriveren we pas laat bij de Grand Canyon, bezoeken 1 volle dag en vertrekken 's anderendaags 's morgens, we kunnen wat vroeger toekomen, een grote halve dag bezoeken en rond 15.00u de rit naar Monument Valley (4.5 uur) aanvangen
Vanuit Page ben je vrij snel in Bryce. Ik zou een nacht daar wel voldoende vinden, je kunt ook de volgende dag nog het park bekijken en in de middag naar Zion vertrekken. Met twee nachten Springdale heb je dan een volle dag voor Zion.[Hebben onze nacht van de Grand Canyon nog over dus 2 nachten Bryce & 2 nachten Sprindale, kunnen dan in de 2 parken een goeie hike doen. Zullen we het maar zo plannen? Marianne, hééél erg bedankt voor jouw inbreng !!!!! Groetjes Claudine

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer