Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In welk park is de zonsopgang het meest de moeite waard?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nurse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

In welk park is de zonsopgang het meest de moeite waard?

Bericht door nurse »

De reisroute staat vast, de planning begint vorm te krijgen, alleen vroeg ik mij af in welk park de zonsopgang het meest de moeite waard is.
Aangezien het ws niet alle keren lukt om iedereen zo vroeg te mobiliseren.
De parken die wij aandoen zijn: Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite.
Super bedankt voor alle antwoorden, ook op mijn eerdere vragen! :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 16 apr 2018, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Theofold
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: zonsopgang

Bericht door Theofold »

Ikzelf was weg van de zonsopgang in Bryce vergeleken met Zion en Yosemite
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk ook de zonsondergang proberen mee te pakken als vroeg opstaan niet lukt.
Vooral de moeite waard in Bryce, GC, MV en DV.

Marianne
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

En in verband met de jetlag zou je ook het eerste park kunnen pakken dat je tegenkomt. Veel kans dat iedereen behoorlijk vroeg wakker is. Ik heb tenminste de meeste zonsopkomsten bij het begin van mijn vakanties gezien. Later wordt echt moeilijker om mijn bed uit te komen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
nurse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door nurse »

Okee dan moet GC lukken is in begin van de reis en dan maar zien of het lukt anders de zonsondergang.
dank jullie wel
Lieza
Amerika-newbie

Bericht door Lieza »

Dit vind ik een goeie vraag! en ga ook aan de slag met de antwoorden.

Hebben jullie ook nog tips van waar de je zonsopgang het beste bekijkt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: In welk park is de zonsopgang het meest de moeite waard?

Bericht door Martin & Marianne »

Vaak kun je die informatie op de NPS sites vinden. Gebruik daar maar eens de zoekfunctie. En loop eens een visitor center binnen met die vraag, dan krijg je soms verrassende reacties - zoals Sunset point in Bryce voor de zonsopkomst.
Ik zelf vond de zonsopgang bij Zabriskie Point in DV prachtig. En in Bryce.
Denk eraan dat in de bergen de zon veel eerder verdwenen is dan volgens de boekjes. En dat het meestal meer gaat om het mooie licht op de rotsen dan om de zon zelf.

Marianne
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij waren in het voorjaar van 2017 in GC en hebben daar de zonsopgang gezien. Was werkelijk prachtig! We waren inderdaad vroeg wakker en hebben toen maar besloten om naar buiten te gaan en de zonsopgang te bekijken. Hebben we geen spijt van gehad.
https://chippie777.wordpress.com/2017/0 ... naar-page/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Death valley moet je juist eens als het donker is rond gaan lopen in bv de Mesquite sand dunes...prachtig die sterrenhemel. Wel zorgen dat je de weg terug kunt vinden. Neem evt. als je bij furnace creek bent een blacklight zaklampje mee om schorpioenen te zoeken. Helaas heb ik die sterren maar 1x kunnen aanschouwen, want ik heb altijd de pech in Death Valley en Vegas met flinke bewolking.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben vanaf ons balkon van The View Hotel genoten van een prachtige zonsondergang in Monument Valley. Grand Canyon was ook mooi maar MV maakte meer indruk op ons.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

In de GC vond ik zonsondergang bij Yavapai Point erg mooi.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Goeie vraag man, bij het nadenken over het antwoord lopen de rillingen me weer over de rug :thumbup: In MV hebben we zowel de ondergang als de opkomst heel bewust meegemaakt, adembenemend (als ik maar 1 woord mag gebruiken :wink: ). In de GC (North Rim) hebben we als groep de ondergang bekeken en daar hebben het nu nog over.
Maar mijn "hoogtepunt" was de opkomst aan de GC (North Rim), de rest van de groep wilde het bed niet uit. Ik wel, snel aangekleed (korte broek :D en sweater) en snel naar de rand. Ik weet niet hoelang ik daar gezeten heb maar het was onbeschrijfelijk en het feit dat ik er (bijna) alleen was heeft vast geholpen. Terug bij het huisje stond "de rest" inmiddels gepakt voor vertrek. Op de vraag "Wat zie je bleek, was het zo mooi?" sprak ik alleen maar in superlatieven. In de auto zag ik dat het min 8 was :o en dat verklaarde ook wel een beetje waarom ik zo bleek zag. Ik was compleet vernikkeld maar had daar niets van gemerkt :shock: Dus, mijn advies gewoon maximaal in alle parken de zon meepakken als je biologische klok het kan trekken. Zorg dat je de wetenschappelijke tijden beschikbaar hebt en zorg dat je "te vroeg" bent.
Grote Amerika fan
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

GC north rim is inderdaad de moeite.
Monument Valley is ook geweldig. Daar heb ik eens met een groep met de locals in de woestijn overnacht en de sterrenhemel en zonsopgang was prachtig.
Yellowstone is ook de moeite. Vooral als het 's morgens nog fris is met de damp van de geysers. Dat geeft een mooi schouwspel.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Yellowstone is ook de moeite. Vooral als het 's morgens nog fris is met de damp van de geysers. Dat geeft een mooi schouwspel.
inderdaad. West Thumb bv, met de dampen en als achtergrond het meer! of Hayden Valley met wat mist.
GC south rim is Oohaah point uniek, je moet er wel wat voor wandelen.
MV is sowieso groots , Bryce C heeft zijn schaduw van de hoodoos, Zion zijn Canyon Overlook ( trail aan tunnel) of van aan het museum.

Fantastische boeken vol met foto-tips zijn Photographing the Southwest1 ( southern utah) en 2 ( Arizona) van Laurent Martrès. Een beetje de ,,bijbels" voor wie wat tijd wil steken in foto's maken.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer