Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp gevraagd voor indeling 2 dagen San Diego
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Hulp gevraagd voor indeling 2 dagen San Diego
Wij gaan vanuit Palm Springs naar San Diego voor 2 overnachtingen, we zullen overnachten in Kings Inn en van daaruit San Diego ontdekken.
Volgens Google Maps is het van ons hotel in PS ongeveer 2 uur rijden naar ons hotel in San Diego, en zullen we dus rond 12.00 inchecken.
De volgende dag willen we 's avonds de Outlet aan de grens met Mexico bezoeken en de laatste dag vertrekken vanuit San Diego rond 13.00, verder weten we niet precies hoe en wat te doen, wel in ieder geval Balboa Park.....geen zoo en ook niet het marineschip in ieder geval.
Wie heeft een idee hoe we onze dagen kunnen indelen en wat we zeker niet mogen missen ?
Volgens Google Maps is het van ons hotel in PS ongeveer 2 uur rijden naar ons hotel in San Diego, en zullen we dus rond 12.00 inchecken.
De volgende dag willen we 's avonds de Outlet aan de grens met Mexico bezoeken en de laatste dag vertrekken vanuit San Diego rond 13.00, verder weten we niet precies hoe en wat te doen, wel in ieder geval Balboa Park.....geen zoo en ook niet het marineschip in ieder geval.
Wie heeft een idee hoe we onze dagen kunnen indelen en wat we zeker niet mogen missen ?
Re: Hulp gevraagd voor indeling 2 dagen San Diego
Grappig. Wij gaan in de zomer ook SD aandoen en verblijven ook in het Kings Inn. Hoor graag hoe je dat ervaren hebt (weet uiteraard niet wanneer je gaat)
On topic.
Als ik een beetje gezien heb wat er in Balboa Park allemaal te doen is, kan je daar een aardige tijd zoet zijn heb ik het idee. Wij hebben er in elk geval een hele dag voor uitgetrokken (zijn met 2 kids en 2 volw)
Als je reisgezelschap het toelaat (maar denk niet dat het dat doet) zou je ook naar Legoland kunnen gaan.
Misschien haal je hier nog inspiratie weg:
https://www.sandiego.org/articles/25-fu ... diego.aspx
https://www.airbnb.nl/things-to-do/san-diego (hoewel hier meer eetdingen in staan)
Daarnaast is vergelijkbare vraag al eerder hier langsgekomen
:
viewtopic.php?f=7&t=70262
On topic.
Als ik een beetje gezien heb wat er in Balboa Park allemaal te doen is, kan je daar een aardige tijd zoet zijn heb ik het idee. Wij hebben er in elk geval een hele dag voor uitgetrokken (zijn met 2 kids en 2 volw)
Als je reisgezelschap het toelaat (maar denk niet dat het dat doet) zou je ook naar Legoland kunnen gaan.
Misschien haal je hier nog inspiratie weg:
https://www.sandiego.org/articles/25-fu ... diego.aspx
https://www.airbnb.nl/things-to-do/san-diego (hoewel hier meer eetdingen in staan)
Daarnaast is vergelijkbare vraag al eerder hier langsgekomen

viewtopic.php?f=7&t=70262
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Lastig voor iemand anders om te beslissen wat jullie eventueel in San Diego kunnen/willen gaan doen.
Misschien doen jullie ideeën op uit bijvoorbeeld het volgende topic.
Hierbij nog een link naar een voorgaand topic over San Diego: Tips voor San Diego gevraagd.
Misschien doen jullie ideeën op uit bijvoorbeeld het volgende topic.
Hierbij nog een link naar een voorgaand topic over San Diego: Tips voor San Diego gevraagd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
La Jolla is een bezoek waard, Childrens Beach met de zeeleeuwen, maar ook Point Loma en Cabrillo NM zijn zeker de moeite.
Zonsondergang vanaf Sunset Cliffs Boulevard is ook leuk om te zien, Seaport Village is een bezoekje waard, en wat ik eigenlijk nooit zie hier, maar wat zeker voor wandelliefhebbers leuk is is de wandeling naar de top van Cowles Mountain, prachtige rondom uitzichten vanaf het hoogste punt van SD.
Zonsondergang vanaf Sunset Cliffs Boulevard is ook leuk om te zien, Seaport Village is een bezoekje waard, en wat ik eigenlijk nooit zie hier, maar wat zeker voor wandelliefhebbers leuk is is de wandeling naar de top van Cowles Mountain, prachtige rondom uitzichten vanaf het hoogste punt van SD.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij sliepen vorig jaar 2 nachten in het kings inn! Schoon en mooi motel! Vooral het restaurant wat er bij hoort is heerlijk, waffle house.
Er is zoveel te doen in San Diego. La Jolla, point Loma, de verschillende stranden.
Er is zoveel te doen in San Diego. La Jolla, point Loma, de verschillende stranden.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden vorig jaar ook Kings Inn gereserveerd. Goede keuze. Dichtbij het hotel ligt het historische Old Town San Diego, de plek waar SD is ontstaan. Wij vonden het er 's avonds erg gezellig met live muziek (Mexicaanse band) en veel Mexicanen die luidkeels meezongen.
Uiteraard Balboa park waar je wel een paar uurtjes zoet mee bent. Wij hebben dit park 's morgens als eerste bezocht. Je kunt er dan nog makkelijk parkeren.
Daarna zijn we naar de haven gereden en hebben daar de auto geparkeerd. Het marineschip USS Midway hebben wij ook alleen van buiten gezien. Wel erg imposant. Een klein eindje verder wandelen langs de haven ligt Seaport Village . Ook erg sfeervol om daar even doorheen te open met winkeltjes restaurantjes etc.
Als je vanuit de haven richting downtown loopt kom je al gauw in het Gaslamp Quarter. Dit is het uitgaansgebied van SD.
Eigenlijk is het wel zonde dat je naar de outlets gaat richting Mexicaanse grens. Dat gaat van je tijd af in SD terwijl er in de stad zoveel te zien is en je hebt er maar 2 overnachtingen.
Bovendien heb je in de buurt van het Gaslamp Quarter ook een heel mooi winkelcentrum, Horton Plaza.
Als je nog tijd over hebt kun je nog naar Coronado Isle rijden via een lange brug. Je vindt daar het beroemde Coronado hotel en je hebt er mooie stranden.
La Jolla bezoeken is handig als je vanaf LA komt. Nu ligt het eigenlijk te ver uit de route.
Kortom als je je beperkt tot bovenstaande bezienswaardigheden, of hierin een keuze maakt, denk ik dat je de tijd in de stad wel vol krijgt. En dan heb je nog lang niet alles gezien.
Uiteraard Balboa park waar je wel een paar uurtjes zoet mee bent. Wij hebben dit park 's morgens als eerste bezocht. Je kunt er dan nog makkelijk parkeren.
Daarna zijn we naar de haven gereden en hebben daar de auto geparkeerd. Het marineschip USS Midway hebben wij ook alleen van buiten gezien. Wel erg imposant. Een klein eindje verder wandelen langs de haven ligt Seaport Village . Ook erg sfeervol om daar even doorheen te open met winkeltjes restaurantjes etc.
Als je vanuit de haven richting downtown loopt kom je al gauw in het Gaslamp Quarter. Dit is het uitgaansgebied van SD.
Eigenlijk is het wel zonde dat je naar de outlets gaat richting Mexicaanse grens. Dat gaat van je tijd af in SD terwijl er in de stad zoveel te zien is en je hebt er maar 2 overnachtingen.
Bovendien heb je in de buurt van het Gaslamp Quarter ook een heel mooi winkelcentrum, Horton Plaza.
Als je nog tijd over hebt kun je nog naar Coronado Isle rijden via een lange brug. Je vindt daar het beroemde Coronado hotel en je hebt er mooie stranden.
La Jolla bezoeken is handig als je vanaf LA komt. Nu ligt het eigenlijk te ver uit de route.
Kortom als je je beperkt tot bovenstaande bezienswaardigheden, of hierin een keuze maakt, denk ik dat je de tijd in de stad wel vol krijgt. En dan heb je nog lang niet alles gezien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou er even achteraan gaan of dit kan? Bij veel hotelsen zullen we dus rond 12.00 inchecken.
kan dit pas vanaf een uur of 15
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
'S avonds is Old Town idd erg gezellig. Je kunt er heerlijk eten, als je van Mexicaans eten houdt tenminste. Hele leuke sfeer met live muziek.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Grappig in juni doen wij precies hetzelfde. 3 nachten in Kings Inn komend vanuit Palm Springs.
We gaan 1 dag naar Seaworld, die andere dag moet ik nog plannen.
We gaan 1 dag naar Seaworld, die andere dag moet ik nog plannen.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
De San Diego Zoo is ook echt wel een aanrader. Mooiste Zoo die we hebben gezien. Daarnaast is Gaslamp 's avonds erg gezellig en als je er bent terwijl er een baseballgame van de Padres is, dan zou ik daar ook naartoe gaan. Het team is niet goed, maar leuk en gezellig stadion.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Als je in Palm springs zit, dan kan je beter naar de Outlets bij Cabazon gaan. Deze zijn vele malen mooier en prettiger winkelen dan de las americas outlets. Daarnaast zit je daar bij de grens en is gewoon geen fijne buurt.
De tijd die je niet bij de las americas outlets door brengt kan je veeeeeeel beter besteden in San Diego.
m 12:00 al inchecken? Ik zou het niet doen.
Als je de route vanaf palm springs via anza borrego en julian neemt kom je zo veel moois tegen dat je aardig wat uurtjes onderweg bent!
Balboa park kan je met gemak een hele dag doorbrengen en ook point loma en cabrillo national monument niet vergeten!
Of heerlijk op het strand wandelen van Coronado en lekker lunchen bij hotel del coronado.
Gezellig 's avonds naar Mission beach park is ook erg leuk. Of anders door rijden naar La Jolla.
Ik kan verder nog tips geven om een hele week te vullen
De tijd die je niet bij de las americas outlets door brengt kan je veeeeeeel beter besteden in San Diego.
m 12:00 al inchecken? Ik zou het niet doen.
Als je de route vanaf palm springs via anza borrego en julian neemt kom je zo veel moois tegen dat je aardig wat uurtjes onderweg bent!
Balboa park kan je met gemak een hele dag doorbrengen en ook point loma en cabrillo national monument niet vergeten!
Of heerlijk op het strand wandelen van Coronado en lekker lunchen bij hotel del coronado.
Gezellig 's avonds naar Mission beach park is ook erg leuk. Of anders door rijden naar La Jolla.
Ik kan verder nog tips geven om een hele week te vullen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Voor de tijd die jullie hebben zou ik zeker de volgende dingen doen:
Een ochtend Balboa Park;
Middag La Jolla Cove met de zeehonden;
Zonsondergang bij Sunset Cliffs kijken;
Avondje Gaslamp of Old Town;
San Diego heeft zo veel te bieden dat 2 overnachtingen eigenlijk te kort zijn! Shoppen zou ik niet bij de Outlet aan de grens doen, nabij PS is een outlet centrum 'Cabazon Outlets'. Heerlijk shoppen, erg netjes en alle bekende merken tref je hier!
Een ochtend Balboa Park;
Middag La Jolla Cove met de zeehonden;
Zonsondergang bij Sunset Cliffs kijken;
Avondje Gaslamp of Old Town;
San Diego heeft zo veel te bieden dat 2 overnachtingen eigenlijk te kort zijn! Shoppen zou ik niet bij de Outlet aan de grens doen, nabij PS is een outlet centrum 'Cabazon Outlets'. Heerlijk shoppen, erg netjes en alle bekende merken tref je hier!
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Als je naar de San Diego Zoo wil moet je daar een hele dag voor inplannen. Qua oppervlak enorm groot waarbij ook redelijk wat hoogteverschillen zijn dus daar ben je wel even zoet mee. Via Groupon kan je soms korting krijgen.
Balboa Park kan je je ook wel een dagdeel vermaken. Er zijn legio musea daar plus fraaie architectuur. Misschien is niet elk museum interessant, maar ik vond het Air and Space Museum erg leuk en zeer rustig. Gaslamp Quarter zou ik alleen in de avond doen. Old Town is overal leuk als je dingen graag wil bekijken, voor de sfeer is het 's avonds leuker.
Mocht het uitkomen, probeer dan een wedstrijd van de Padres mee te pakken in Petco Park.
Overigens zou ik, aangezien je in de zomer gaat, wel kijken of de hekken naar Friendship Park bij de grens open zijn. Die zijn sowieso open op zaterdag en zondag als de weg niet overstroomd is, maar alleen al de weg naar het hek vond ik wel fascinerend om de Muur zo te zien. Aan de linkerkant alles vol bebouwd op de heuvel, aan de Amerikaanse kant juist niet.
Balboa Park kan je je ook wel een dagdeel vermaken. Er zijn legio musea daar plus fraaie architectuur. Misschien is niet elk museum interessant, maar ik vond het Air and Space Museum erg leuk en zeer rustig. Gaslamp Quarter zou ik alleen in de avond doen. Old Town is overal leuk als je dingen graag wil bekijken, voor de sfeer is het 's avonds leuker.
Mocht het uitkomen, probeer dan een wedstrijd van de Padres mee te pakken in Petco Park.
Overigens zou ik, aangezien je in de zomer gaat, wel kijken of de hekken naar Friendship Park bij de grens open zijn. Die zijn sowieso open op zaterdag en zondag als de weg niet overstroomd is, maar alleen al de weg naar het hek vond ik wel fascinerend om de Muur zo te zien. Aan de linkerkant alles vol bebouwd op de heuvel, aan de Amerikaanse kant juist niet.
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen week in Palm Springs geweest en hebben een dag San Diego gedaan vanuit Oceanside. Ook naar Childrens pool beach geweest, seaside village etc. Echt leuk!
Voor foto's en verhalen, zie mijn blog.
Voor foto's en verhalen, zie mijn blog.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties