Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke route naar Topas Lake?
-
- Amerika-ontdekker
Welke route naar Topas Lake?
Hallo allemaal,
Klein vraagje: ik ga vanuit Lee Vining over de Tioga Pass naar Twain Harte, daar overnacht ik en dan wil ik naar Topaz Lake, maar ik kan via Stanislaus National Forest of bovendoor via Big Trees, Big Meadow en Highland Peak.
Wat is volgens jullie de mooiste route?
Klein vraagje: ik ga vanuit Lee Vining over de Tioga Pass naar Twain Harte, daar overnacht ik en dan wil ik naar Topaz Lake, maar ik kan via Stanislaus National Forest of bovendoor via Big Trees, Big Meadow en Highland Peak.
Wat is volgens jullie de mooiste route?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Welke route naar Topaz Lake?
Stanislaus Forest is een vaag begrip, welke weg bedoel je, de Sonora Pass (de 108)? Wij reden die in 2013. Het is een mooie route. De 4 (Ebbetts Pass) hebben we toen ook deels gereden, tot aan Calaveras Big Trees SP. Kijk een in ons reisverslag voor de 108 en voor Calavaras Big Trees SP. Ik weet niet of de 4 mooier is dan de 108, hij is wel bochtiger en smaller; je kunt er eens op googelen.
Wil je onderweg nog iets doen? Wandelen?
Ga je Yosemite niet bezoeken (behalve dan de Tioga Road)? Je route is nu anders dan in je routetopic. Wat ga je na Topaz Lake doen?
Marianne
Wil je onderweg nog iets doen? Wandelen?
Ga je Yosemite niet bezoeken (behalve dan de Tioga Road)? Je route is nu anders dan in je routetopic. Wat ga je na Topaz Lake doen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Welke route naar Topas Lake?
Hallo marianne, ik bedoel inderdaad de 4 en de 108 ik ga nu even bij je verslagen kijken .
We komen over de tiogapas en dan weet ik eigenlijk niet zo goed hoe of wat du dacht ik dan rijd ik 1 van die 2 wegen weer naar boven .
Weet jij iets wat we daar niet over mogen slaan ? of heb jij andere tips , ik ben nl nog nooit op dit stuk geweest
groetjes lisette
We komen over de tiogapas en dan weet ik eigenlijk niet zo goed hoe of wat du dacht ik dan rijd ik 1 van die 2 wegen weer naar boven .
Weet jij iets wat we daar niet over mogen slaan ? of heb jij andere tips , ik ben nl nog nooit op dit stuk geweest
groetjes lisette
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Welke route naar Topaz Lake?
In je planning had je toch Yosemite staan? waarom sla je dat nu over? Waar zou je na Lake Topaz naar toe gaan? Richting SF? Je rijdt nu heen en weer, twee keer over de sierra's, en dan nog een keer als je naar SF gaat. Het kan wel natuurlijk, maar je rijdt veel, en of dit nu de bedoeling is weet ik niet.
Nog een pas: de CA88. Die reden wij in 2006 toen we van Lake Tahoe naar Yosemite reden.
Marianne
Nog een pas: de CA88. Die reden wij in 2006 toen we van Lake Tahoe naar Yosemite reden.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je routetopic zag het er heel anders uit; daar had je het als volgt:
dag 10 Las Vegas - Bishop
dag 11 Bishop - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - San Francisco
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 17 San Francisco - vliegen
Bishop is dan nu Lee Vining geworden? en in plaats van Yosemite wordt het Twain Harte?
Ik begrijp gezien de route niet wat je bedoelt met naar boven rijden; waarom zou je dat doen?
Marianne
dag 10 Las Vegas - Bishop
dag 11 Bishop - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - San Francisco
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 17 San Francisco - vliegen
Bishop is dan nu Lee Vining geworden? en in plaats van Yosemite wordt het Twain Harte?
Ik begrijp gezien de route niet wat je bedoelt met naar boven rijden; waarom zou je dat doen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Wij overnachten in bishop en dan wilde ik bij lee vining de tioga pas rijden en daar wandelen en dan wist ik het niet meer zo goed hoe ik de rest zou invullen ik heb verschillende mensen gesproken die zeiden als je de tioga pas hebt gereden heb je het daar wel zo'n beetje gezien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar begrijp ik niet zoveel van. De Tioga Pass is schitterend, maar er is zoveel meer. Je wilt niet naar Yosemite Valley? Of naar Glacier Point?
Ik had je al eerder naar ons 2013-verslag verwezen voor Yosemite. Kijk daar eens in. En ook naar ons 2015-verslag, toen waren we ook in juni in Yosemite. Je gaat nu alleen maar heen en weer rijden.
De accommodatie zal nu echter wel een probleem worden. Het mooiste is als je na Bishop twee nachten in het park zou hebben. Drie nachten is nog beter. Kijk daarvoor op www.travelyosemite.com.
Marianne
Ik had je al eerder naar ons 2013-verslag verwezen voor Yosemite. Kijk daar eens in. En ook naar ons 2015-verslag, toen waren we ook in juni in Yosemite. Je gaat nu alleen maar heen en weer rijden.
De accommodatie zal nu echter wel een probleem worden. Het mooiste is als je na Bishop twee nachten in het park zou hebben. Drie nachten is nog beter. Kijk daarvoor op www.travelyosemite.com.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Oke dank je voor de info ik ga nu jullie verslagen verder lezen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties