Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

OK Yosemite! Help nog is?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Toto
Amerika-ontdekker

OK Yosemite! Help nog is?

Bericht door Toto »

Beste States lovers,

Over een kleine 2 maanden gaan we hoor. Geweldig. Onze 1e route zou van SFO naar Fresno gaan, slapen en de volgende dag via Kings / Sequoia naar onze volgende overnachtingsplaats Bakersfield.
Nou maken jullie me toch wel heel erg enthousiast over Yosemite. Dussss, ik zit er aan te denken om toch maar vanaf SFO naar Yosemite te rijden en alvast een mooie ronde te maken, vervolgens overnachten bij Oakhurst (Comfort Inn). De volgende dag terug naar het park om nog wat mooie dingen te zien en dan via Fresno naar Bakersfield. Om de agenda niet helemaal te overspoelen laten we Sequoia dan maar links liggen.
Wat denken jullie, krijg ik spijt?

Cu@mail
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk in elk geval dat het niet verstandig is om na de vlucht op San Francisco nog naar Yosemite te rijden en dan nog een flinke ronde in het park te doen.

Na een reis van 10 uur (en hoe lang van te voren moet je al van huis?) ben je behoorlijk aan je eind als je in San Francisco aan komt. Het is dan al heel wat om nog vier uur te rijden, laat staan dat je dan nog een rondje Yosemite (bergen!) gaat doen.

Mijn advies: aankomen in San Francisco, hotel pakken, eventueel beetje zwemmen, volgende dag lekker uitgerust op pad.
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Nee, nee Nieuwenoord. Voor de goede orde, we blijven eerst 2 volle dagen in SFO. Besides, ik geloof trouwens dat wij op dezelfde vlucht naar SFO zitten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als het de bedoeling is om meteen na aankomst in SF door te rijden naar Yosemite zou ik dat ook sterk afraden. Wij zijn ooit eens in Oakland geland en richting Yosemite gereden met het idee: we zien wel hoever we komen, maar dat was niet erg ver!

Ik heb even zitten kijken of ik jullie route kon vinden, is dat nog steeds de oorspronkelijk route met 4 nachten Las Vegas? Als dat zo is zou ik daar een nacht minder blijven en er een in Yosemite bij doen. Oakhurst vind ik geen handige plaats om te overnachten. Er zal vast nog wel iets in het park vrij zijn, dat scheelt je twee keer 1,5 uur heen en weer rijden.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Toto schreef:Nee, nee Nieuwenoord. Voor de goede orde, we blijven eerst 2 volle dagen in SFO. Besides, ik geloof trouwens dat wij op dezelfde vlucht naar SFO zitten.
Ha, da's leuk! Vliegen jullie ook op 24 april?

Mijn idee van het vertrek na de vlucht komt omdat je schrijft dat je vanaf SFO rijdt. SFO is de internationale code voor San Francisco International Airport :lol:
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Ik ben het wel met je eens Marianne dat je in Yosemite niet snel bent uitgekeken maar 4 dgn Vegas houden we toch maar zo. Is dat Oakhurst dan nog zo ver van het park? Daar schrik ik van. Ga nog maar eens spitten dan. Maar ik neem aan dat we op onze manier toch wel een goede indruk kunnen krijgen van het park.
Ennu Nieuwenoord, we vliegen inderdaad op dezelfde dag en komen aan op SFO :lol: Gaat opschieten he.
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Kijk anders of je nog iets kan boeken in Yosemite zelf http://www.nationalparkreservations.com/yosemite.htm
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ennu Nieuwenoord, we vliegen inderdaad op dezelfde dag en komen aan op SFO Gaat opschieten he
Lekker he? Nog 7 weken vandaag!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

mirdj schreef:Kijk anders of je nog iets kan boeken in Yosemite zelf http://www.nationalparkreservations.com/yosemite.htm
Deze kende ik niet, er staan niet alle mogelijkheden in Yosemite valley genoemd. Die vind je wel hier: http://www.yosemitepark.com

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Toto schreef:Ik ben het wel met je eens Marianne dat je in Yosemite niet snel bent uitgekeken maar 4 dgn Vegas houden we toch maar zo. Is dat Oakhurst dan nog zo ver van het park? Daar schrik ik van. Ga nog maar eens spitten dan. Maar ik neem aan dat we op onze manier toch wel een goede indruk kunnen krijgen van het park.
Ennu Nieuwenoord, we vliegen inderdaad op dezelfde dag en komen aan op SFO :lol: Gaat opschieten he.
Oakhurst is op zich niet zo ver van het park, maar wel ver van Yosemite Valley. En daar zul je toch wel naar toe willen, lijkt me erg mooi in het voorjaar. De Tioga Road zal nog afgesloten zijn en de Glacier Road ook.

Van SF naar Yosemite Village en dan naar Oakhurst is 5,5 uur rijden. Er blijft dus niet veel tijd over voor het park.

Van Oakhurst naar Yosemite Village en dan naar Bakersfield is 6 uur rijden. Die dag in Yosemite heeft dan weinig zin, dan kun je beter door Sequoia rijden.

Marianne
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Martin & Marianne schreef:
mirdj schreef:Kijk anders of je nog iets kan boeken in Yosemite zelf http://www.nationalparkreservations.com/yosemite.htm
Deze kende ik niet, er staan niet alle mogelijkheden in Yosemite valley genoemd. Die vind je wel hier: http://www.yosemitepark.com

Marianne
Weer wat nieuws geleerd ;)
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Martin & Marianne schreef: Oakhurst is op zich niet zo ver van het park, maar wel ver van Yosemite Valley. En daar zul je toch wel naar toe willen, lijkt me erg mooi in het voorjaar. De Tioga Road zal nog afgesloten zijn en de Glacier Road ook.

Marianne
De weg naar de grote bomen waarschijnlijk ook denk ik (was in 2001 ook nog dicht begin mei)
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

So, goeiemoruggu. Die Marianne gooit ff wat roet in het eten. Serieus, ik ben blij dat je me er op attendeert. De wegen naar het park zullen op zich wel erg mooi zijn maar opschieten doet het natuurlijk niet. Er is inderdaad nog wel iets in het park te vinden maar dat is toch vrij aan de prijs. Ik ga er ff een nachtje over slapen. Wat een ellende allemaal he? :lol:
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Besides, zou El Portal dan wellicht geen betere optie zijn? Is wel dichter bij het park.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Toto schreef:Besides, zou El Portal dan wellicht geen betere optie zijn? Is wel dichter bij het park.
Ja, dat ligt een stuk beter. Ik ken het zelf niet, maar je zult daar voor dezelfde prijs meer luxe hebben dan in het park. Toch vind ik een overnachting in het park heel bijzonder, zou ik echt eens over nadenken!

Nog wat tijden:

SF- Yosemite Village: 4 uur 10 minuten
Yosemite Village - Bakersfield 4 uur, 23 minuten
El Portal - Yosemite village - Bakersfield: 4 uur 47 minuten

Marianne
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Thanx Marianne. Hoe kom je overigens aan die afstand / tijdsberekening?
Laatst gewijzigd door Toto op 07 mar 2007, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Toto schreef:Thanx Marianne.
Graag gedaan. :)

Wat wordt het nu?

Marianne
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

Het wordt iig Yosemite ipv Sequoia. Voor een accomodatie ga ik vanavond ff spitten. Ik begrijp dat je wel op moet schieten voor Yosemite. Hoe kom je overigens aan de mooie afstands / tijdberekening?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Toto schreef:Het wordt iig Yosemite ipv Sequoia. Voor een accomodatie ga ik vanavond ff spitten. Ik begrijp dat je wel op moet schieten voor Yosemite. Hoe kom je overigens aan de mooie afstands / tijdberekening?
Ik gebruik Streets & Trips, werkt erg prettig. Je kunt ook een online routeplanner gebruiken, zoals http://www.mapquest.com.

Net even wat uitgeprobeerd op mapquest; zij geven voor Oakhurst - Yosemite Village dezelfde afstand (47 mijl) als Streets & Trips, maar zij doen er 1 uur en 1 minuut over, en geen 1 uur en 23 minuten zoals S&T.
Die 1 uur lijkt me te snel, maar over het algemeen klopt mapquest wel aardig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer