Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
White Pocket versus Coyote Buttes South.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: White pocket versus coyote buttes south
Ik zou het echt spijtig vinden om beide gebieden te combineren. White Pocket is veel kleiner dan CBS, dus daar ligt het probleem niet.
CBS echter is zo uitgestrekt dat je met een volle dag nooit genoeg hebt. En dat heb je nooit want het is een bijzonder lange aanrijroute, zowel van Kanab als van Page.
We zijn 1x met Dreamland Tours naar CBS geweest (in januari) en toen waren mijn zoon en ik alleen. We zijn er ook 1x geweest met een Amerikaanse vriend (met zijn 4x4).
Ook in CBN waren we 2x, waarvan we 1x zelf gereden hebben en 1x beroep gedaan hebben op Paria Outpost. De reden daarvoor was dat de House Rock Valley Road er toen volledig ondergesneeuwd bijlag en we dat absoluut niet konden doen met een rental 4x4. 's Morgens alles ok, maar toen we terugreden was het één muddy mess geworden doordat de sneeuw gedeeltelijk gesmolten was.
We spraken toen met Paria Outpost gewoon af wanneer hij ons zou komen ophalen, maar we kenden uiteraard wel al het gebied en hadden niet echt iemand nodig. Zoals gezegd is CBS is echter vele malen groter, maar als je een beetje oriëntatievermogen hebt, dan zie ik geen probleem. Let wel dat je niet verloren loopt want alles lijkt daar op elkaar.
Naar White Pocket zijn we de eerste keer geweest met Terry Alderman (ondertussen overleden) en vorig jaar hebben we zelf gereden. Als je de juiste weg kent is dat prima te doen met een 4x4 en dirt road ervaring.
Via onze indexpagina vind je verslagen van alle bezoeken.
CBS echter is zo uitgestrekt dat je met een volle dag nooit genoeg hebt. En dat heb je nooit want het is een bijzonder lange aanrijroute, zowel van Kanab als van Page.
We zijn 1x met Dreamland Tours naar CBS geweest (in januari) en toen waren mijn zoon en ik alleen. We zijn er ook 1x geweest met een Amerikaanse vriend (met zijn 4x4).
Ook in CBN waren we 2x, waarvan we 1x zelf gereden hebben en 1x beroep gedaan hebben op Paria Outpost. De reden daarvoor was dat de House Rock Valley Road er toen volledig ondergesneeuwd bijlag en we dat absoluut niet konden doen met een rental 4x4. 's Morgens alles ok, maar toen we terugreden was het één muddy mess geworden doordat de sneeuw gedeeltelijk gesmolten was.
We spraken toen met Paria Outpost gewoon af wanneer hij ons zou komen ophalen, maar we kenden uiteraard wel al het gebied en hadden niet echt iemand nodig. Zoals gezegd is CBS is echter vele malen groter, maar als je een beetje oriëntatievermogen hebt, dan zie ik geen probleem. Let wel dat je niet verloren loopt want alles lijkt daar op elkaar.
Naar White Pocket zijn we de eerste keer geweest met Terry Alderman (ondertussen overleden) en vorig jaar hebben we zelf gereden. Als je de juiste weg kent is dat prima te doen met een 4x4 en dirt road ervaring.
Via onze indexpagina vind je verslagen van alle bezoeken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou het niet combineren, dat is ons heel slecht bevallen. Veel te weinig tijd bleef over voor CBS. Ook zou ik kiezen voor de shuttle. Ik vond de gids van Dreamland eerder stoorzender dan toegevoegde waarde. Ik zou ook nooit meer met Dreamland gaan. Had ik geweten dat er een shuttle bestond dan hadden we dat zeker gedaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dank voor je reactie, Vito. Goed om te weten. Herinner je je nog hoe lang je in CBS verbleef? En kon je dan vrij rondlopen of liep je een route achter de gids aan.
Ik hoor ook nog graag ervaringen van anderen!
Ik hoor ook nog graag ervaringen van anderen!
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk misschien ook eens naar een berichtje hogerDallas schreef:Ik hoor ook nog graag ervaringen van anderen!

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
We liepen achter een gids aan die dus ook de route bepaalde. Ik weet het niet exact meer maar volgens mij zijn we er hooguit een uur tot 1,5 uur geweest. Ik zoek het even voor je na.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
hmmm, wij waren super tevreden van onze dream land gids die ons plekjes toonde die wij zelf zeker niet gevonden hadden. Nu wij hadden een goede klik met onze gids, een navajo met super veel gevoel voor humor. Veel lol gehad. Ik herinner mij toch dat wij lang bij CBS geweest zijn en hier een zeer mooie route gemaakt hebben. Ieder reist natuurlijk anders, wij zijn nogal van het "veel verschillende dingen zien" ipv langer. En wij hechten ook geen belang aan mooie foto's of zo (hoewel we er veel trekken, bij CBS heeft onze gids enorm veel mooie foto's van ons genomen).
Overigens vind ik een shuttle ook een goed idee, maar wij wisten niet dat die bestond en hebben op een dag CBS, white pocket + klein deel van bucksin gulch gecombineerd. Was wel een hele lange dag, vroeg vertrek en laat terug en 's avonds echt wel dood
maar daar houden wij wel van (wij zijn ook goede wandelaars)
Overigens vind ik een shuttle ook een goed idee, maar wij wisten niet dat die bestond en hebben op een dag CBS, white pocket + klein deel van bucksin gulch gecombineerd. Was wel een hele lange dag, vroeg vertrek en laat terug en 's avonds echt wel dood

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: White Pocket versus Coyote Buttes South.
Hallo.
Ik surf even mee op dit onderwerp. Ook wij hebben een permit voor CBS en gaan in september met Paria Outpost 1 dag naar dat gebied. Ik heb hen erover gevraagd en dit was hun antwoord:
Hi ,
The tour takes all day (8hrs 8-4) 1.5 hrs drive to cottonwood cove, 8am-930 then away from car hiking 3-5miles , (3+hrs , then back to car , drive to paw hole , hike another 1-2 miles/hrs then return this option explores the permit area more fully , and less crowds/more solitude and time for photos .
If want white pocket , generally , just breeze through cottonwood cove cant see it all, wont get to paw hole, drive to WP for 1-2 hrs , then return 1.45 hrs to Paria Outpost.
Yes we can start afternoon , stay til sunset at SCB only (no WP). Plenty of time for planning , and or , we go at your pace to enjoy the day. keep in touch as the time nears and we always need a confirm 24 hrs before to set final plans, best , the Dodsons
Dit zijn dus de opties en tijdsduur dat je werkelijk daar bent.
Groet Hans
Ik surf even mee op dit onderwerp. Ook wij hebben een permit voor CBS en gaan in september met Paria Outpost 1 dag naar dat gebied. Ik heb hen erover gevraagd en dit was hun antwoord:
Hi ,
The tour takes all day (8hrs 8-4) 1.5 hrs drive to cottonwood cove, 8am-930 then away from car hiking 3-5miles , (3+hrs , then back to car , drive to paw hole , hike another 1-2 miles/hrs then return this option explores the permit area more fully , and less crowds/more solitude and time for photos .
If want white pocket , generally , just breeze through cottonwood cove cant see it all, wont get to paw hole, drive to WP for 1-2 hrs , then return 1.45 hrs to Paria Outpost.
Yes we can start afternoon , stay til sunset at SCB only (no WP). Plenty of time for planning , and or , we go at your pace to enjoy the day. keep in touch as the time nears and we always need a confirm 24 hrs before to set final plans, best , the Dodsons
Dit zijn dus de opties en tijdsduur dat je werkelijk daar bent.
Groet Hans
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals eerder al geschreven zou ik persoonlijk nooit CBS en WP combineren wegens veel te veel te zien in CBS. Als je het dan toch persé wilt doen, laat dan Pawhole vallen, want dat vind ik niets in vergelijking met CBS. Al is ook dat relatief uiteraard...
Maar zeker nooit Pawhole na CBS, want dan gaan jullie zich zeker en vast afvragen waarom je niet langer in CBS gebleven bent.
Maar zeker nooit Pawhole na CBS, want dan gaan jullie zich zeker en vast afvragen waarom je niet langer in CBS gebleven bent.
- tineke57
- Amerikafan
Wij hebben begin oktober 2016 overnacht in de B&B van Paria Outfitters. Om 8u zijn we met Steve vertrokken naar CBS. Om 8u45 even gestopt bij Paw Hole. Van 9u10 tot 13u20 hebben we met hem door de Coyote Buttes South gewandeld. Dit is toch meer dan 4 uur. Daarna hebben we geluncht bij de auto op de parking. Dan zijn we nog naar White Pocket gereden, dat we bezocht hebben van 14u10 tot 16u. Rond 18u waren we terug bij de B&B. Voor ons was dit de mooiste dag van onze reis. We vinden dat we een heel mooie indruk gehad hebben van CBS en zijn blij dat we toch ook nog even White Pocket hebben kunnen bezoeken, wat weer totaal anders is. Wij waren heel tevreden van Steve en als we nog eens in die buurt komen en een permit kunnen bemachtigen gaan we zeker nog eens op hen beroep doen.
(De uren heb ik via mijn foto's, ik heb die niet op de dag zelf genoteerd
)
(De uren heb ik via mijn foto's, ik heb die niet op de dag zelf genoteerd

2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dank Tineke voor de toelichting. Zoiets hebben wij ook in gedachten. Ik zal het hem voorstellen om nog zo'n tocht te maken.
Als je maar 1 dag hebt is dit wel een zinvolle invulling, lijkt mij.
Gr Hans
Als je maar 1 dag hebt is dit wel een zinvolle invulling, lijkt mij.
Gr Hans
-
- Amerika-ontdekker
Hartelijk dank voor de nieuwe reacties. Erg fijn om een idee te hebben. Maar het wordt er niet makkelijker op om een keuze te maken. Het liefst neem ik ook ruim de tijd voor CBS maar een aparte dag naar White Pocket vind ik ook zo duur. Iig vind ik het fijn om een paar ervaringen te lezen. Thanks!
Hans, ik begrijp het niet helemaal; maar bedoelde hij/zij in die mail dat we niet perse nu al hoeven boeken? Zou ik daar ook ter plaatse nog kunnen overleggen en plannen? Zo begrijp ik het wel maar ik zal hen zelf ook nog mailen. Ik reis ook alleen dus dat is ook weer anders. Ik hoop dat ik kan aansluiten bij een groepje want ik weet niet of ze me voor de normale prijs alleen willen brengen. Meestal is er een minimum van 2 personen. Leuk dat het jou/jullie ook is gelukt met een permit
Hans, ik begrijp het niet helemaal; maar bedoelde hij/zij in die mail dat we niet perse nu al hoeven boeken? Zou ik daar ook ter plaatse nog kunnen overleggen en plannen? Zo begrijp ik het wel maar ik zal hen zelf ook nog mailen. Ik reis ook alleen dus dat is ook weer anders. Ik hoop dat ik kan aansluiten bij een groepje want ik weet niet of ze me voor de normale prijs alleen willen brengen. Meestal is er een minimum van 2 personen. Leuk dat het jou/jullie ook is gelukt met een permit

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 9012 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 13 Reacties