Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gezocht shuttlebussen voor Zion NP en Bryce Canyon NP
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Ervaringen gezocht shuttlebussen voor Zion NP en Bryce Canyon NP
Ja dat is wel wat ver.
Wij sliepen enkele jaren terug op de camping er achter en namen de 8 uur bus.
Prima te doen.
Na Angels Landing terug naar de camping even eten en rusten
Daarna terug het park in en nog een uur stroomopwaarts de Narrows gedaan.
Prima dagje gehad.
Wij sliepen enkele jaren terug op de camping er achter en namen de 8 uur bus.
Prima te doen.
Na Angels Landing terug naar de camping even eten en rusten
Prima dagje gehad.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
We zijn in de laatste week van september in Bryce. Met de camper het park in, of vanwege de drukte en het beperkte aantal parkeerplekken beter om de shuttlebus te nemen?Hans B schreef: Bij Bryce is een groot parkeeplein nog voordat je de entrance bereikt.
Daar staat de shuttlebus die je naar een deel van het park brengt.
Je mag hier wel zelf met de auto rijden, maar de parkeerplekken in het park zijn er niet overdadig.
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
-
- Amerika-ontdekker
Dit staat voor mij komende zomer ook op het programma, alleen slapen wij in de Zion Lodge.Hans B schreef: Na Angels Landing terug naar de camping even eten en rusten
Prima dagje gehad.
Heb je hier toevallig een reisverslag van?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je, ik heb een grote camper (zie avatar) en ik vind het erg makkelijk als ik deze kan laten staan en de shuttlebus verder.Frank1967 schreef:We zijn in de laatste week van september in Bryce. Met de camper het park in, of vanwege de drukte en het beperkte aantal parkeerplekken beter om de shuttlebus te nemen?Hans B schreef: Bij Bryce is een groot parkeeplein nog voordat je de entrance bereikt.
Daar staat de shuttlebus die je naar een deel van het park brengt.
Je mag hier wel zelf met de auto rijden, maar de parkeerplekken in het park zijn er niet overdadig.
Ze zijn er immers niet voor niets.
In Bryce kom je met de shuttle niet helemaal 'achterin' het park.
Maar de meeste mooie plekken komen ze wel.
Ik zou de shuttle nemen en als je dan 'achterin' wil kijken zelf even heen en weer rijden.
Qua drukte ook eind september vind ik het lastig inschatten i.v.m. parkeren.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Privé wel, maar op internet niet.Jeli Jafra schreef:Dit staat voor mij komende zomer ook op het programma, alleen slapen wij in de Zion Lodge.Hans B schreef: Na Angels Landing terug naar de camping even eten en rusten
Prima dagje gehad.
Heb je hier toevallig een reisverslag van?
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overnacht je niet in het park? Vanaf de campings in het park kun je lopend naar de mooiste viewpoints.Frank1967 schreef: We zijn in de laatste week van september in Bryce. Met de camper het park in, of vanwege de drukte en het beperkte aantal parkeerplekken beter om de shuttlebus te nemen?
Als je voldoende tijd hebt om naast de bekendste viewpoints nog iets te doen zou je met de camper naar Yovimpa Point kunnen rijden, en dan op de terugweg een aantal stops kunnen maken. Voor Bryce Point etc kun je dan ter plekke kijken of er voldoende parkeerplaatsen zijn. Zo niet, dan rij je terug en pak je voor dat deel de shuttlebus. Kijk eens naar de kaart van het park op www.nps.gov/brca.
Probeer ook een zonsondergang/opkomst eme te nemen, dat is erg mooi daar. Ik was in 2011 ook in september in bryuce, zie daarvoor mijn reisverslag.
Marianne
Nee we overnachten (1 nacht) buiten Bryce Canyon, namelijk in Ruby's Inn RV Park (Bryce Canyon City). Ik denk dat ik ter plekke wel zie hoe druk het is, en dan beslis of ik met camper of shuttlebus het park in ga. Met de camper heb je toch wat meer vrijheid dan iedere keer op de bus te moeten stappen, zeker met zoveel uitzichtspunten als Bryce.
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hallo,
Ik wil graag even inhaken op dit topic.
Ik verwacht tegen 10en vanuit Torrey in Bryce aan te komen. Het is dan 1 augustus (lekker druk). Is het dan nog de moeite om met de auto naar het eindpunt Rainbow point te rijden om zo op de terugweg de view points te doen? Of wordt het dan bij ieder viewpoint worstelen voor een parkeerplek?
Op de NPS site van Bryce raden ze uiteraard af om dat te doen en de shuttle te nemen. Maar deze rijdt tot aan Bryce canyon visitor center en de enige bus die wel tot Rainbow point rijdt moet je reserveren.
Maakt het nog verschil als je tegen het einde van de middag /begin avond gaat ipv einde ochtend of maakt dat geen verschil qua drukte?
Barry
Ik wil graag even inhaken op dit topic.
Ik verwacht tegen 10en vanuit Torrey in Bryce aan te komen. Het is dan 1 augustus (lekker druk). Is het dan nog de moeite om met de auto naar het eindpunt Rainbow point te rijden om zo op de terugweg de view points te doen? Of wordt het dan bij ieder viewpoint worstelen voor een parkeerplek?
Op de NPS site van Bryce raden ze uiteraard af om dat te doen en de shuttle te nemen. Maar deze rijdt tot aan Bryce canyon visitor center en de enige bus die wel tot Rainbow point rijdt moet je reserveren.
Maakt het nog verschil als je tegen het einde van de middag /begin avond gaat ipv einde ochtend of maakt dat geen verschil qua drukte?
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het lastig is om daar iets van te zeggen, ik zou het gewoon uitproberen. Wij waren er in 2013 in het Memorial Day weekend en toen konden we aan het begin van de middag nog wel parkeren bij het laatste punt. We hebben toen niet alle viewpoints gedaan. Je kunt het ook beperken tot een paar viewpoints, of alleen het amfitheater, daar heb je toch wel de mooiste uitzichtpunten vind ik.
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dank je Marianne.
Ik waag het er gewoon maar op, heel lang is die weg niet dus zal het ook niet al te veel tijd in beslag nemen. Diezelfde dag loop ik overigens ook de combi Queens garden en navajo. Vandaar de vraag of ochtend of late middag uitmaakt. Dan kan ik eventueel de wandeling vroeger of later doen.
Barry
Ik waag het er gewoon maar op, heel lang is die weg niet dus zal het ook niet al te veel tijd in beslag nemen. Diezelfde dag loop ik overigens ook de combi Queens garden en navajo. Vandaar de vraag of ochtend of late middag uitmaakt. Dan kan ik eventueel de wandeling vroeger of later doen.
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
Een vraagje, wij gaan fietsen huren in Springdale en dan met de shuttlebus naar Zion NP. Ik heb al gelezen dat er max 2 fietsen per shuttlebus kunnen.
Is het nodig om ruim op voorhand fietsen te huren ?
Groetjes,
Heather.
Is het nodig om ruim op voorhand fietsen te huren ?
Groetjes,
Heather.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn, maar dat was alweer in 2006, in Bryce overdag, op een zondag, met de shuttle vanaf Ruby's Inn het park in gegaan tot de middag en 's avonds, na het eten, met de camper. We zijn toen helemaal naar het eindpunt gereden waar de bus niet komt. Toen was het niet druk meer.
Zie ook ons verslag dag 12 en 13.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com/
In Zion heb je geen keus, zoals hieronder al vermeld.
Zie ook ons verslag dag 12 en 13.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com/
In Zion heb je geen keus, zoals hieronder al vermeld.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij vonden 3 jaar geleden de shuttle bussen in Bryce niet fijn. We stonden op Ruby's Inn met de camper. Heen was geen probleem, maar na de Navajo/Queen's garden wandeling dronken we nog wat bij the Lodge en wilden we van daaruit met de shuttle terug. Het zal rond een uur of 3 geweest zijn. We hebben er een hele tijd, zeker een uur, staan wachten. Elke bus zat vol en er kon of niemand, of maar 1 of 2 mensen mee. Misschien hadden we gewoon pech hoor, maar als je er niet op rekent is het wachten best vervelend. We hadden waarschijnlijk beter terug kunnen gaan lopen, maar het was warm en we waren moe, vooral de jongste.
De shuttles in Zion zijn prima.
De shuttles in Zion zijn prima.
In Zion is de shuttle in het hoogseizoen een must en de rest van de tijd gewoon een aanrader. In Bryce zeker niet. Lekker met de eigen auto doen en je hoeft ook niet perse helemaal tot het einde te rijden in Bryce. Ik heb het wel gedaan, maar absoluut de mooiste dingen bevinden zich in het dichtstbijzijnde deel. Ik zou mijn tijd daar besteden, zeker als je een beetje krap zit qua planning.
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Van de ene kant ben ik het helemaal met tomhster eens: in Bryce is de shuttle geen must en het mooiste stuk bevindt zich vooraan (het Amphitheatre). Maar helemaal doorrijden tot Rainbow Point heeft ook wel wat. Je kunt daar echt super ver kijken op een heldere dag en het is daar gewoon een heel stuk rustiger. Wij zijn in april '17 daar een rondje gaan lopen (De Bristlecones Pines Loop) en hebben nog een groot deel door de sneeuw moeten lopen. We zijn er de hele route helemaal niemand tegengekomen. Heerlijk!
Overigens raadde men bij ons bezoek bij de visitor centre dringend aan om de shuttlebus te nemen, maar hebben we dat (eigenwijze Hollanders) gewoon genegeerd. We hebben nergens parkeerproblemen gehad.
Overigens raadde men bij ons bezoek bij de visitor centre dringend aan om de shuttlebus te nemen, maar hebben we dat (eigenwijze Hollanders) gewoon genegeerd. We hebben nergens parkeerproblemen gehad.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Wij zullen voornamelijk de shuttle bussen nemen maar ik vroeg me wel af hoe de wegen er verder zijn. Ik ben namelijk geen kei in de hellingproef. Zal ik die vaak moeten gebruiken in Zion, Bryce, GC, Sequoia?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
In Sequoia zeker, maar met een automaat stelt een helling proef helemaal niets voor. 

-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Zion, Bryce en Grand Canyon zijn gewoon geasfalteerde wegen. En inderdaad, met ern automaat is ern hellingproef geen enkel probleem. Zelfs niet in San Francisco.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij zitten in Springdale in het Cable Moutain hotel (147 Zion Park Boulevard, Springdale) en dat ligt dicht bij de entree, als ik het goed zie. Afgaande op enkele reacties is het dus slimmer even wat dieper Springdale in te lopen om daar op de bus te stappen zodat je nog een beetje plek hebt? Klopt mijn redenatie?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij zijn in mei Bryce geweest. Camper op Rubys Inn rv park gezet en met de shuttle het park in. Volgens mij mag je met een grotere camper het park niet in. Weet het niet zeker. Maar dat werd bij de receptie van de camping wel tegen ons gezegd. Wij hadden een 28ft.
Wij stapten uit bij het laatste viewpoint en liepen langs de Rim terug. Heb je je auto of camper op een parkeerplaats staan, dan moet je weer terug naar hetzelfde punt. Dat wilden wij dus niet. Prima systeem, die shuttles.
Wij stapten uit bij het laatste viewpoint en liepen langs de Rim terug. Heb je je auto of camper op een parkeerplaats staan, dan moet je weer terug naar hetzelfde punt. Dat wilden wij dus niet. Prima systeem, die shuttles.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht