Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite Nat.Park.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Toto
Amerika-ontdekker

Bericht door Toto »

So, Toto heeft een nachtje Curry Village vast gelegd. Een houten hutje met sanitair. Ligt geloof ik lekker centraal. Zo kunnen we als we uit San Francisco komen nog een rondje park doen. Slapen in Curry en de dag erna nog wat bekijken. Vervolgens aan de zuidkant bij de sequoia's eruit richting Bakersfield.
Was het maar zo ver!!!!
KellyVG
Amerikakenner

Rotte muggen

Bericht door KellyVG »

Yeehaw schreef:Mij ontzien ze altijd maar mijn geliefde wordt lekgeprikt. In voor- en naseizoen hebben we trouwens zelden last van die nasty little bastards.
Beste remedie: DEET!
YH
Ohjee... Ik ben iemand dat ook onmiddelllijk wordt aangevallen door die rotte beesten! Wat is DEET? Een merk van muggenmelk?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Deet is een sterke insectenwerende chemische stof. Dus je moet bij de drogist vragen om muggenmelk met deet.
Laatst gewijzigd door jerbia op 13 mar 2007, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rotte muggen

Bericht door markro »

KellyVG schreef:
Yeehaw schreef:Mij ontzien ze altijd maar mijn geliefde wordt lekgeprikt. In voor- en naseizoen hebben we trouwens zelden last van die nasty little bastards.
Beste remedie: DEET!
YH
Ohjee... Ik ben iemand dat ook onmiddelllijk wordt aangevallen door die rotte beesten! Wat is DEET? Een merk van muggenmelk?
Deet is een stof, die in sommige middelen zit, die tegen insekten e.d. beschermen.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/DEET
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Kan iemand me zeggen hoe het in het park is begin oktober ?
De falls zullen droog staan heb ik begrepen, maar qua temperatuur dan.

Is het nog comfortabel om in een onverwarmde tent of cabin te slapen ( curry village ) ?

Of moeten we al opteren voor een echte hotel/motelkamer?

Ook dacht ik er aan om de laatste nacht ( bij ons is dit al de 2e nacht dan ) te overnachten ( late arrival ) buiten het park omdat dit een pak goedkoper zal zijn en het toch geen zin heeft te blijven. We vertrekken van daaruit naar San Francisco.
Ik denk dan aan slapen in Mariposa of Oackhurst

Wat denken jullie hiervan?

Brekson
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

brekson schreef:Kan iemand me zeggen hoe het in het park is begin oktober ?
De falls zullen droog staan heb ik begrepen, maar qua temperatuur dan.

Is het nog comfortabel om in een onverwarmde tent of cabin te slapen ( curry village ) ?

Of moeten we al opteren voor een echte hotel/motelkamer?

Ook dacht ik er aan om de laatste nacht ( bij ons is dit al de 2e nacht dan ) te overnachten ( late arrival ) buiten het park omdat dit een pak goedkoper zal zijn en het toch geen zin heeft te blijven. We vertrekken van daaruit naar San Francisco.
Ik denk dan aan slapen in Mariposa of Oackhurst

Wat denken jullie hiervan?

Brekson
De vallei ligt niet erg hoog, dus heel koud zal het niet zijn. Wij hebben er in september gekampeerd en dat was goed te doen.
Ik denk dat de accomodatie in oktober heel betaalbaar is, dus ik zou gewoon twee nachten in het park blijven. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt doen die dag. Houd er rekening mee dat het in oktober al snel donker wordt en dat het niet prettig is om dan nog een eind door het park te moeten rijden richting Mariposa of Oakhurst.
Niet alle watervallen zullen droog staan, de Nevada en Vernal Falls en Bridalveil Falls blijven het hele jaar door vallen.
Kijk ook eens op de NPS-site, daar staat informatie per seizoen.

Marianne
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Kan je in zo'n tent je spullen op een veilige manier achterlaten?
Ik lees wel dat ze een "bearproof" kastje hebben voor je tandpasta en zo maar ik bedoel : kan ik mijn kostbare spullen achterlaten als ik een hele dag op pad ben?
Het is maar voor collega-toeristen met minder goede bedoelingen :( niet alles op een dienblad te geven
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Marloes schreef:In de south fork merced rivier bij Wawona camping, kun je ook zwemmen, daar is het ook diep, wel koud.

Wij zijn helemaal lek geprikt door muggen (met hele grote bulten als gevolg) bij de merced rivier in yosemite valley in juni. Terwijl we nog maar 5 min. buiten waren, hadden we zo 20 muggenbulten ieder.
Hmmm....komt bekend voor! Ik was zo enthousiast dat ik er verder (dom) helemaal niet aan gedacht had om mijn muggenstick mee te nemen. Wij hebben ter plekke in de campwinkel een spray gekocht, want ik zat ook binnen NO time onder de bulten.Rest van de vakantie hebben we dus nog een souveniertje uit Yosemite meegenomen....Wij waren er overigens ook in juni.
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

brekson schreef:Kan je in zo'n tent je spullen op een veilige manier achterlaten?
Ik lees wel dat ze een "bearproof" kastje hebben voor je tandpasta en zo maar ik bedoel : kan ik mijn kostbare spullen achterlaten als ik een hele dag op pad ben?
Het is maar voor collega-toeristen met minder goede bedoelingen :( niet alles op een dienblad te geven
Echte kostbaarheden zou ik niet in de tent achterlaten, iedereen kan natuurlijk in principe zo naar binnen lopen. Wij namen fototoestellen altijd mee, belangrijke papieren en geld lieten we in de auto achter of namen we ook mee.

Marianne
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Krijg je dan ook dekens als je in Curry Village blijft slapen? Ik heb net gezien dat de heated tents slechts tot mid May verwarmd worden. We gaan net op het randje (14 mei), dus de kans is groot dat de verwarming dan afstaat. Ik wil daar liefst niet wakker liggen door de koude.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nienna schreef:Krijg je dan ook dekens als je in Curry Village blijft slapen? Ik heb net gezien dat de heated tents slechts tot mid May verwarmd worden. We gaan net op het randje (14 mei), dus de kans is groot dat de verwarming dan afstaat. Ik wil daar liefst niet wakker liggen door de koude.
Ja hoor, beddegoed zit er bij. Zie http://www.yosemitepark.com/Accommodati ... tails.aspx

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Hallo!

Wij komen op 10 juli aan in Yosemite NP (via Tioga Pass, op 9 juli hebben we overnacht in Lee Vining). We vertrekken terug op 12 juli (eventueel pas in namiddag) naar San Francisco.

Welke overnachtingen raden jullie ons aan? 2x hetzelfde, of verplaatsen we ons voor de tweede overnachting?

Ook nog een praktische vraag: als ik op de website http://www.yosemitepark.com de beschikbaarheid bekijk van bijv. CurryVillage, voor een cabin met bad, dan blijkt deze vrij te zijn. Als ik dan naar stap 2 ga, dan heb ik enkel nog volgende mogelijkheid: "Tenaya Lodge at Yosemite". Is dit een foutje in de website? Boeken jullie ook allemaal via deze website?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

KellyVG schreef:Hallo!

Wij komen op 10 juli aan in Yosemite NP (via Tioga Pass, op 9 juli hebben we overnacht in Lee Vining). We vertrekken terug op 12 juli (eventueel pas in namiddag) naar San Francisco.

Welke overnachtingen raden jullie ons aan? 2x hetzelfde, of verplaatsen we ons voor de tweede overnachting?
Ik zou twee keer hetzelfde doen, je zit lekker centraal in Curry Village, ook voor Glacier Point. Tuolumne Meadows kun je onderweg bekijken.
KellyVG schreef: Ook nog een praktische vraag: als ik op de website http://www.yosemitepark.com de beschikbaarheid bekijk van bijv. CurryVillage, voor een cabin met bad, dan blijkt deze vrij te zijn. Als ik dan naar stap 2 ga, dan heb ik enkel nog volgende mogelijkheid: "Tenaya Lodge at Yosemite". Is dit een foutje in de website? Boeken jullie ook allemaal via deze website?
Ik zie wat je bedoelt. Vreemd. Wij hebben meerdere malen gereserveerd via deze site. Probeer het nog eens na 4 uur als het daar ochtend is. Het staat mij bij dat je alleen overdag kon boeken.

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Het lukt jammer genoeg nog altijd niet... Ik zal morgen nog eens proberen! Hopelijk lukt het dan. Want ik wil ook echt wel in het park slapen!
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Ik had gisteren inderdaad hetzelfde voor.

Ik wilde eens kijken of er nog beschikbaarheid was in Curry Village als wij er zijn. (we hebben dit in september al wel geboekt, maar ik wou gewoon eens kijken)
En inderdaad als je doorklikt, dan kan je enkel nog Tenaya selecteren...
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Heb juist dit zien staan op de website:

Our online booking engine is temporarily not compatible with the Microsoft Vista operating system when using Internet Explorer 7. To complete your reservation in Yosemite National Park, please contact our reservations center at (559) 253-5635 or try a different browser. We apologize for this inconvenience.

Dat wordt bellen...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

KellyVG schreef:Heb juist dit zien staan op de website:

Our online booking engine is temporarily not compatible with the Microsoft Vista operating system when using Internet Explorer 7. To complete your reservation in Yosemite National Park, please contact our reservations center at (559) 253-5635 or try a different browser. We apologize for this inconvenience.

Dat wordt bellen...
Of je probeert te boeken op een pc met Windows XP en die nog niet IE 7 gebruikt. Buren misschien?? :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Uche... firefox uche...
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Is het echt zo druk in de lente en de zomer? Wij hebben een tentje en een auto en zijn daar half mei, moet je dan echt van tevoren reserveren? Nee toch hoop ik?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yvoko schreef:Is het echt zo druk in de lente en de zomer? Wij hebben een tentje en een auto en zijn daar half mei, moet je dan echt van tevoren reserveren? Nee toch hoop ik?
Door de week zal dat in mei misschien nog wel lukken maar met Nationale feestdagen en weekends is het zeker aan te raden.
Mogelijk zijn dit jaar doordat er afgelopen winter weinig sneeuw gevallen is de campgrounds langs Tioga Road (CA-120) al open maar meestal zijn die in mei nog dicht waardoor het op de campgrounds in de valley drukker is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer