Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Highway 140 Yosemite - El Portal gesloten

Bericht door WeernaardeVS »

Wij zijn op 14juli in de Vallei aangekomen. De brand hebben we in het donker nog kunnen zien vanaf Big flat oak road. De volgende ochtend stond de vallei vol rook. De dag erna was ook Glacier point zeer rokerig. Vervolgens zijn we de Tiogaroad opgegaan naar Tuolumne Meadows. De weg had matige uitzichten. De campground was daar rookvrij. De volgende dag was ook op de campground aardig wat rook.
Vandaag zijn wij aangekomen in Bend. Hier geen last van rook. Onderweg, laken tahoe, Lassen, lavabeds, crater lake, zeer slechte uitzichten en vaak hadden wij ook fysiek echt last van de rook.
Wij hebben gemerkt dat alles valt of staat met de windrichting, maar zagen vanochtend vanaf een bergtop bij crater lake een complete deken van smog, zover als je kunt kijken.
Helaas kon ik niet eerder een update je geven. Internet is hier heerlijk spotty.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
jkruis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door jkruis »

Wij zijn op dit moment in San Francisco. 27 juli zouden we naar Yosemite gaan. Nu zijn we erg aan het twijfelen of we dit moeten doen. We hebben een camping buiten de vallei, Hodgdon Meadow campground. Maar zal het te doen zijn om te overnachten in de tent?
Zoniet dan gaan we snel opzoek naar een alternatief. Alvast bedankt voor de reacties.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat dat weinig zin heeft; Hodgdon Meadows is geen doel op zich. Je zou naar Hetch Hetchy kunnen en naar de Merced of Tuolumne grove en je kunt langs de Tioga Road rijden maar verder is alles in Yosemite gesloten. En overnachten in het park lijkt me niet gezond nu.
Rij door tot aan Lee Vining en kijk of je daar ergens kunt kamperen. Je bent wel laat om een andere camping te zoeken.
Of verander de route helemaal. Sequoia zou een mogelijkheid zijn maar ik vermoed dat de campings daar vol zitten. Je zou een fcfs camping kunnen proberen Cedar Grove?). Of vragen of je met iemand een site kunt delen; vaak is er genoeg ruimte.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Hodgdon meadows zit in een zone waar de meeste tijd de luchtkwaliteit slecht tot ongezond is. Aangezien de vallei, Glacier point en mariposa Grove gesloten zijn heeft het ook weinig zin daar heen te gaan.

De brand is ondertussen weer flink uitgebreid en op een aantal plaatsen zelfs buiten de perimeter getreden door de wind. Als je het operationeel plan bekijkt dan zie je dat sommige perimeters nog vrij ver van de huidige brand liggen wat betekent dat het nog meerdere dagen zal duren eer de brand die plaats bereikt. Dit heeft alles te maken met de ontoegankelijkheid van deze gebieden. Op deze basis lijkt het me dat de brand nog meerdere weken zal duren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Saarvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Saarvd »

Bij ons is het nog 2 weken voor we nabij Oakhurst zouden overnachten (2 nachten) om Yosemity te bezoeken. Het ziet er toch stilaan naar uit dat dit niet zal lukken. Omdat hotels ook vol lopen elders, zou ik graag al een alternatief boeken. Hoe we het nu in gedachten hebben, zouden we liefst in de buurt van Kings Canyon/Sequoia NP verblijven (2 nachten), om dan 1 nacht te verblijven net voor Death Valley.

Iemand tips voor hotels/b&b in de buurt van Sequoia NP?

Waar nadien best overnachten (Ridgecrest, Olancha)? We rijden na deze nacht in 1 dag via Death Valley naar Las Vegas.

Bedankt alvast!
Puk246
Amerika-newbie

Bericht door Puk246 »

Hoi forumleden,

Kan iemand mij helpen met een alternatieve route?
Morgenochtend vliegen we naar SF (zin in, eerste keer VS!). De planning was als volgt ingedeeld:
-zondag SF-oakhurst
- maandag oakhurst-mammoth lakes
- dinsdag richting lake tahoe.
Daarna gaan we richting elko, twin falls en uiteindelijk Yellowstone.
Ik ben nu erg aan het twijfelen hoe we de route kunnen herindelen. Iemand suggesties? Alvast onwijs bedankt!
Laatst gewijzigd door Puk246 op 26 jul 2018, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert

En hoe gaat het dan van Lake Tahoe verder ? Dat is immers toch een cruciaal gegeven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Saarvd schreef:Bij ons is het nog 2 weken voor we nabij Oakhurst zouden overnachten (2 nachten) om Yosemity te bezoeken. Het ziet er toch stilaan naar uit dat dit niet zal lukken. Omdat hotels ook vol lopen elders, zou ik graag al een alternatief boeken. Hoe we het nu in gedachten hebben, zouden we liefst in de buurt van Kings Canyon/Sequoia NP verblijven (2 nachten), om dan 1 nacht te verblijven net voor Death Valley.

Iemand tips voor hotels/b&b in de buurt van Sequoia NP?

Waar nadien best overnachten (Ridgecrest, Olancha)? We rijden na deze nacht in 1 dag via Death Valley naar Las Vegas.
Voor Sequoia is het het mooiste om in het park te overnachten (zie http://www.nps.gov/seki onder plan your visit) maar dat zal wel erg lastig worden. Een alternatief is dan een nacht in Fresno en een nacht in Three Rivers.
Pak GoogleMaps er eens bij. Voor een centraal punt in Sequoia kun je in Maps bijvoorbeeld de General sherman Tree invoeren.
Op die manier kun je de reistijden bekijken.

Overnachten voor DV kan ook in Lone Pine; dat is een leukere plaats dan Ridgecrest en je kunt daar bijvoorbeeld nog naar de Alabama Hills rijden. Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor Lone Pine. Wij hebben een aparte pagina met de hotels in beide verslagen staan.

Marianne
Puk246
Amerika-newbie

Bericht door Puk246 »

Marcopstal schreef:En hoe gaat het dan van Lake Tahoe verder ? Dat is immers toch een cruciaal gegeven.
Daarna gaan we richting elko, twin falls en uiteindelijk Yellowstone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou de Tioga Pass kunnen nemen, maar wel Oakhurst wijzigen. Ik weet niet wat nu de beste plaats is om te overnachten aan de westkant.
Of ga richting Sonora en neem de Sonora Pass. Of naar Arnold en neem de Ebbetts Pass of sonora Pass (na een bezoek aan Calaverass Big TRees SP, zie ons 2013-verslag daarvoor).
Of rij via de CA49 en de 88 naar South Lake Tahoe en blijf daar een extra nacht.

Jullie tijd voor Yosemite was wel bijzonder beperkt. Hoeveel tijd hebben jullie voor Yellowstone? Je kunt ook sneller richting Yellowstone rijden en daar meer tijd nemen. Zie voor de route via Yosemite etc ons 2008-verslag.

Marianne
Puk246
Amerika-newbie

Bericht door Puk246 »

Bedankt voor je snelle reactie! In Yellowstone hebben we 3 nachten, plus nog een nacht Jackson.
Ik ga de verschillende opties eens verder bekijken. Bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert

Ik zou ook gewoon de nacht in Oakhurst overslaan en van SF direct doorrijden naar Mammoth lakes. Daar proberen twee nachten te blijven kan gerust gevuld worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Puk246 schreef:Bedankt voor je snelle reactie! In Yellowstone hebben we 3 nachten, plus nog een nacht Jackson.
Ik ga de verschillende opties eens verder bekijken. Bedankt!
Dree nachten Yellowstone is niet veel; daar zou je ook een extra nacht kunnen doen. Kijk daarvoor eens in ons 2015-verlag; ook voor de oostkant van Yosemite en de omgeving van Mammoth Lakes.

Marianne
Rik-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rik- »

Vanmorgen met een omweg vertrokken van oakhurst naar 120-tioga-Mammoth lakes.
120 ligt er met gedeeltes “ok” bij. Soms volledig in de rook.
Ik had Yosemite enkele jaren geleden al gedaan.
Mocht je een alternatief hebben, doen! Het blijft mooi, maar je mist wel wat...
Het was verder ontzettend rustig in het park! (Wat open was...)
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Marcopstal
Amerika-expert

Ben je dan in de vallei geweest ? Volgens de eigen website en alle verdere info is deze gesloten.
Wat uiteraard wel open is is de ingang via de 120 oost en west en het ganse deel van het park langsheen de Tioga Pass en noordelijker dan de vallei.
Marcopstal
Amerika-expert

Het weer heeft gisteren in het voordeel van de brandweer gewerkt. Hierdoor is men er in geslaagd om op twee locaties waar de brand doorheen de "containment lines" was gebroken deze te stoppen.
Er wordt goed verder gewerkt aan het opwerpen van nog meer brandgangen om het vuur te stoppen.

Het blijft wel zo dat de brand nog een hele tijd zal woeden.
Saarvd
Amerika-ontdekker

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Saarvd »

@Marianne

Dank je wel Marianne! Helaas is er niks meer vrij van hotels in Lone Pine ... Ook niet in Three Rivers :( Voor dat laatste hebben we nu 2 nachten in Visalia geboekt (met de 3 kinderen willen we niet te vaak van hotel veranderen). We rijden dan van SF naar Visalia, ik dacht misschien dan al langs Grand Grove om die dag Kings Canyon te bezoeken, en dan de volgende dag vanuit Visalia Sequioa bezoeken. Of zouden we beiden gewoon de dag nadien doen? Daarna weet ik het niet goed, ik heb het gevoel dat het dan een beetje een verloren dag wordt nu ... van Visalia naar Ridgecrest (aangezien we elders geen plaats meer vinden), maar wat dan onderweg? Lake Isabella (op tripadvisor niet echt overtuigd bij de commentaren hierover) ... ? Ik blijf het, zoals iedereen hier, jammer vinden om Yosemity niet te kunnen doen maar in de rook heeft het ook geen zin.

Omdat ik op zoek ben naar invulling voor onze dag tussen Visalia en Ridgecrest, kwam ik bij Red Rock Canyon State Park. Ik had alleen nog maar gelezen over Red Rock Canyon nabij Las Vegas. Kent iemand dit park? Zou het de moeite zijn om daar langs te rijden (ipv Kernville - Lake Isabella)?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 27 jul 2018, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hele berichten gaarne niet citeren, dat maakt topics onoverzichtelijk
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Als je Kings Canyon wil bezoeken dan is dat wel een flinke dag. Op zich zou Grant Grove wel lukken, maar als je de canyon zelf in wilt rijden, dan ben je aan alleen al pure reistijd 7 en half uur tijd kwijt. Misschien is dat voor de kinderen ook wel veel. Je kunt ter indicatie dan Zumwalt Meadow als navigatiepunt gebruiken in bv Google Maps.

Ik zou vanuit SF via de 180 het park binnenrijden, Grant Grove bezoeken en dan via de 198 en Three Rivers naar Visalia. Dat is alles bij elkaar opgeteld ook al 6 uur rijden maar zo heb je wel nog een nuttige dag. Je kunt dan ook General Sherman e.d. bezoeken.

De dag erna zou je dan nog kunnen kijken of je zin hebt de helle 198 af te rijden naar Zumwalt Meadow. Prachtige weg overigens.

Is het een optie dat je de avond ervoor al een stuk wegrijdt uit San Francisco? Richting Fresno bijvoorbeeld. Dat scheelt je een hoop tijd en rijden de dag erna.
Groetjes,
Daniel
Saarvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Saarvd »

Dank je wel voor de input! Wij hebben een deel via het reisbureau geboekt en dat is niet te annuleren. Dus nog meer veranderen aan de route en eerder uit SF vertrekken is geen optie. We zullen waarschijnlijk al de 3 nachten die we nu voor Yosemity hadden voorzien, moeten betalen omdat ze alleen annuleren als het hotel geëvacueerd wordt maar dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk aangezien we een stuk buiten het park zouden zitten (Bass Lake). Maar om die reden daar in de rook gaan zitten en Yosemity niet kunnen bezoeken, vinden we ook geen optie ... dus dan maar dubbel betalen :cry:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou blijbven kijken of er ietes in Grant Grove of Cedar Grove vrij komt; er kan daar altijd iets geannuleerd worden.
En kijk per nacht; het is minder erg om een keer ergens anders te slapen dan om meerder uren onnodig in de auto te zitten vind ik.

Wat Lone Pine betreft: hoe zoek je? Via boekingssites of kijk je ook rechtstreeks bij de hotels? Ik weet niet wanneer je er precies bent maar ik zie wel wat kamers vrij in het Dow Villa Hotel. Met 5 personen wordt het wel lastiger natuurlijk.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer