Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Denver of Salt Lake City?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Denver of Salt Lake City?
Hoi,
We zijn plannen aan het maken om volgend jaar juni weer een campertrip naar de USA te maken. Ditmaal willen we een rondje vanuit Denver of Salt Lake City maken langs Grand Teton, Yellowstone en de Rockies maken.
Wat is jullie ervaring, beter vliegen op SLC of op Denver?
En zijn beide steden de moeite waard om te bezoeken en hoeveel dagen dien je voor beiden te reserveren?
Vast bedankt voor julie reacties!
Greetzz Toon
We zijn plannen aan het maken om volgend jaar juni weer een campertrip naar de USA te maken. Ditmaal willen we een rondje vanuit Denver of Salt Lake City maken langs Grand Teton, Yellowstone en de Rockies maken.
Wat is jullie ervaring, beter vliegen op SLC of op Denver?
En zijn beide steden de moeite waard om te bezoeken en hoeveel dagen dien je voor beiden te reserveren?
Vast bedankt voor julie reacties!
Greetzz Toon
Re: Denver of Salt Lake City?
Salt Lake heb je met één dagje wel echt gezien. Over Denver kan ik je in 2019 pas verslag doen. Volgens mij zijn het allebei redelijk moderne vliegvelden, waar je een goede ticketaanbieding kunt vinden lijkt mij belangrijker. Op Salt Lake kun je rechtstreeks vliegen met KLM en Delta, op Denver moet het altijd met overstap. Icelandair is dan meestal de snelste en goedkoopste optie.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Beter vliegen op SLC.
Beide steden zijn niet de moeite van het bezoeken waard. Dus zo snel mogelijk de natuur in.
Beide steden zijn niet de moeite van het bezoeken waard. Dus zo snel mogelijk de natuur in.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je al een route? En liggen beide steden aan die route? Dan zou ik de keuze af laten hangen van de ticketprijzen en de camperhuur.
Wij zijn al een paar keer naar Denver gevlogen maar hebben de stad nog nooit bezocht. En SLC rijden we altijd voorbij.
Ik heb het idee dat ze geen van beide een omweg waard zijn.
Marianne
Wij zijn al een paar keer naar Denver gevlogen maar hebben de stad nog nooit bezocht. En SLC rijden we altijd voorbij.

Marianne
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Voor mij absoluut Denver: modern en efficiënt vliegveld, alle autoverhuurders met een groot (self service) aanbod, groot aanbod van hotels dichtbij de luchthaven, leuke stad, veel shopping mogelijkheden voor de 1e of laatste dag en vlakbij de Rockies. Op 0,5 tot 1 dag heb je het centrum en de bezienswaardigheden wel gezien.
Salt Lake City is me iets minder bevallen maar als je in de buurt bent zeker ook een stop van 0,5 tot 1 dag waard.
Denver kwam mij meer open en vrij en gelukkiger over dan Salt Lake City.
Salt Lake City is me iets minder bevallen maar als je in de buurt bent zeker ook een stop van 0,5 tot 1 dag waard.
Denver kwam mij meer open en vrij en gelukkiger over dan Salt Lake City.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Toevallig voor dezelfde keus gestaan voor juni 2019, daar hebben we de rechtstreekse vlucht het meest door laten wegen dus is het SLC geworden. Heerlijk in maar 9.25h weer op Hollandse bodem staan 

Afgelopen maand zowel Salt Lake City als Denver bezocht. Salt Lake City vonden we een mooie, schone, rustige stad met vriendelijke mensen. Het is niet enorm groot, dus aan 1 volle dag heb je genoeg. Je kunt er leuk rondlopen en winkelen.
In Denver hebben we leuke shoppingmalls bezocht, maar downtown vonden we echt niks aan. De minste stad die ik ooit heb bezocht in Amerika.
In Denver hebben we leuke shoppingmalls bezocht, maar downtown vonden we echt niks aan. De minste stad die ik ooit heb bezocht in Amerika.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Qua kosten kan Denver wel eens voordeliger zijn als je daar op vliegt. Dus als dat een rol speelt zou ik voor Denver kiezen. Al gekeken hoe het met camperhuur in SLC gesteld is?
Jaren geleden al eens zo'n rondje gemaakt vanuit Denver. Zeer goed bevallen. Heen en terug een tussenstop op Londen Heathrow, vlogen met BA. Londen vind ik voor Amerika altijd wel een prettige tussenstop. Eerst een korte vlucht naar LHR en dan rechtstreeks naar bestemming in Amerika.
Zijn toen overigens ook door SLC gekomen maar enkel gebruikt als overnachtingsplaats. Ook Denver niet verder bezocht al heb ik dat in het verleden wel gedaan: basebalgame en US Mint bezocht.
Roland
Jaren geleden al eens zo'n rondje gemaakt vanuit Denver. Zeer goed bevallen. Heen en terug een tussenstop op Londen Heathrow, vlogen met BA. Londen vind ik voor Amerika altijd wel een prettige tussenstop. Eerst een korte vlucht naar LHR en dan rechtstreeks naar bestemming in Amerika.
Zijn toen overigens ook door SLC gekomen maar enkel gebruikt als overnachtingsplaats. Ook Denver niet verder bezocht al heb ik dat in het verleden wel gedaan: basebalgame en US Mint bezocht.
Roland
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als aanvulling op de rechtstreekse vluchten: vanaf Frankfurt kun je met United/Lufthansa wel rechtstreeks vliegen. Afhankelijk van waar je woont i.c.m. je waardering voor rechtstreekse vluchten kan dat dus ook.
In juni 2019 ga ik beide steden bezoeken, dus kan ik je nog geen ervaringen bieden.
In juni 2019 ga ik beide steden bezoeken, dus kan ik je nog geen ervaringen bieden.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Terwijl het Molly Brown House voor Martin volgens mij nog best een interessante attractie zou kunnen zijn!Martin & Marianne schreef: Wij zijn al een paar keer naar Denver gevlogen maar hebben de stad nog nooit bezocht.
Marianne
Wij hebben beide bezocht en vonden Denver leuker. In SLC is het Mormonen-hoofdkwartier wel leuk om te bezoeken. In Denver heb je onder meer het State Capitol, het eerder genoemde Molly Brown House en een gezellig centrum. En we hebben een rondleiding bij Coors Field gedaan, het honkbalstadion van de Colorado Rockies. Ook leuk! Maar iets vergelijkbaars kun je wellicht in SLC ook wel doen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Iedereen hartelijk dank voor de reacties.
De meningen zijn verdeeld maar tussen de regels door lees ik over het algemeen wat wij ook ervaren met Amerikaanse steden, ze zijn niet echt bijzonder.
Een extra dag gaan we dan ook niet besteden in Denver.
De meningen zijn verdeeld maar tussen de regels door lees ik over het algemeen wat wij ook ervaren met Amerikaanse steden, ze zijn niet echt bijzonder.
Een extra dag gaan we dan ook niet besteden in Denver.
Goed plan Toon. Wij hadden spijt dat we twee nachten in Denver hadden. Maar zoals altijd, zoveel mensen zoveel meningen. Wij vonden het centrum juist niet sfeervol. We hebben onze dagen wel vol gekregen maar als we achteraf hadden kunnen kiezen, dan liever de parken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vond Denver voor een dag best een aardige stad en omgeving. Het centrum (LoDO) en de mall vond ik Mwoah, maar rond het Capitol building is best even rond te kijken. En vanuit daar een wandeling naar het honkbalstadiin was ook best goed te doen. Verder heeft Denver een aantal prachtige parken, vooral die rond de dierentuin vond ik erg leuk. Om Denver heb je Golden met de Coors fabriek en het graf van Buffalo Bill en wat meer naar het zuiden heb je RedRock Park en Amphitheater waar je ook een tweetal uren goed kunt doorbrengen. Tussen deze bezienswaardigheden heb je een prachtige bergroute (uit mn hoofd lariat trail). Denver heeft idd niet de aantrekkingskracht van een NY of SF, maar als je er bv begint of eindigt kan je er incl de omgeving zeker een dagje doorbrengen. Let wel even op dat er daar tolwegen zijn.Beide steden zijn niet de moeite van het bezoeken waard. Dus zo snel mogelijk de natuur in.
Nog vergeten te melden: in Denver heb je ook nog zo'n leuke ouderwetse drive-inbioscoop: https://www.88drivein.net/
Vond ik toch wel een heel leuke ervaring!
Vond ik toch wel een heel leuke ervaring!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, the unsinkable Molly Brown, vooral bekend geworden door de Titanic. Een bezoek aan het Molly Brown House in Denver stond in 2013 inderdaad op ons programma. Echter, toen ontdekte ik het Florissant Fossil Bed National Monument, waar grote versteende stompen van eeuwenoude sequoia’s staan. We hadden niet genoeg tijd om ze allebei te bezoeken en toen was het dus kiezen tussen de Titanic en de sequoia’s. In die keus ging de Titanic (en daarmee een bezoek aan het Molly Brown House) helaas ten onder. Voor ons bezoek aan het Florissant Fossil Bed National Monument, zie ons 2013-verslag.GJ schreef: Terwijl het Molly Brown House voor Martin volgens mij nog best een interessante attractie zou kunnen zijn!
Wel zijn we vorig jaar in Leadville geweest, waar Molly Brown en haar man J.J. Brown, die daar een aandeel in een goudmijn had, een flink aantal jaar hebben gewoond. Leadville is een leuke plaats.
(Voor wie meer over Molly Brown en over haar avonturen op de Titanic wil lezen, dit boek schijnt een goed boek over de Titanic te zijn; althans dat heb ik gehoord.

Martin
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn verhaal over Denver: http://www.loekvanhelden.com/denver-colorado/
In dit verhaal ook links naar veel van de hierboven genoemde bezienswaardigheden. SLC is ook leuk, vooral als je van genealogie houdt of interesse hebt in de kerk van LDS. Voor shopping zou ik voor Denver kiezen, mooie activiteit op de laatste vakantiedag voor je vlucht terug naar Nederland.
In dit verhaal ook links naar veel van de hierboven genoemde bezienswaardigheden. SLC is ook leuk, vooral als je van genealogie houdt of interesse hebt in de kerk van LDS. Voor shopping zou ik voor Denver kiezen, mooie activiteit op de laatste vakantiedag voor je vlucht terug naar Nederland.
Weet je al bij welke verhuurder je een camper wil huren? Wij kozen voor Road Bear. Zij hebben geen vestiging in SLC, wel in Denver. Maakte de keuze makkelijk 
Denver zelf zijn we niet in geweest, SLC wel. Daarvoor hadden wij, zoals anderen al aangaven, aan een halve dag voldoende.

Denver zelf zijn we niet in geweest, SLC wel. Daarvoor hadden wij, zoals anderen al aangaven, aan een halve dag voldoende.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden zowel voor Denver als Salt lake City een volle dag uitgetrokken. Denver omdat wij vandaaruit weer terug vlogen en SLC omdat het halverwege onze route lag. Even een dagje stad tussen al de natuur. Wij vonden het centrum van SLC interessanter dan van Denver. Vanwege het Mormon Temple Complex wat we hebben bezocht maar ook omdat je er juist, als je dat leuk vind, wel heel goed kan shoppen. Naast het tempel complex ligt namelijk een groot en heel mooi aangelegd shopping center, City Creek genaamd. Daar hebben we ons een paar uur uitstekend vermaakt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Wat mij betreft ook Denver. Een gezellig centrum en een historisch gevoel. SLC vond ik veel koeler, veel beton en veel wind - tenminste toen ik er was.Loek schreef:Mijn verhaal over Denver: http://www.loekvanhelden.com/denver-colorado/
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben Denver gedaan, incl. Yellowstone. We zijn niet in de stad geweest. Zie voor onze belevenissen: https://jojostravelusa2006.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2198 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 3 Reacties